Pagina 1 van 1

pruttelen motor

Geplaatst: Ma 31 Mar 2014, 11:01
door Joeri Olivier
hey,

Mijn motor pruttelt bij hoog toerental.
Ik had even met choque aan gereden en toen was het nog erger.
Dan maar gaan verkleinen met sproeier,er was wat verbetering maar toch nog niet wat het moet zijn.
Iemand nog tips?

grts

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Ma 31 Mar 2014, 16:26
door Matthias Vermeersch
begin eens met te zeggen om welke moto het gaat en met welke afstelling je rijd.

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Di 01 Apr 2014, 08:01
door Joeri Olivier
het is een fantic(gasgas) 300 2 takt.

Wat bedoel je met afstelling..tandwielen? 13-48

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Di 01 Apr 2014, 13:25
door Pierre Vandenplas
Welke hoofdsproeier en welk ralentiesproeier, stand van de naald van de gasschuif, bv in het middelste groefje en dergelijke.als je moto 'reed-valves' heeft, dus de stalen plaatjes die zich in het rubberen aansluitstuk aan de cilinder bevinden: als die niet volledig sluiten, kan je moto ook pruttelen.

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Di 01 Apr 2014, 16:48
door Matthias Vermeersch
ja afsteeling had ik het op de sproeiers.. al nieuwe bougie geprobeerd?

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Di 01 Apr 2014, 17:15
door Joeri Olivier
Pierre,
ik ben de manuals gaan opzoeken bij gasgas.

Er zat een 172 in en relantiesproeier 40.de naald stond in het midden..op 3 dus
Ik ga hem eens standaard zetten nu ,sproeier 175 en rel.sproeier 42
ben benieuwd.

Matthias,
Ik ga de bougie ook eens veranderen,ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met in gang kicken.

zondag testen.

grts

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Di 01 Apr 2014, 23:14
door Kenny Vanderheyden
dan gaat hij ng meer pruttelen want ge gaat hem ng meer naft geven,ik zou als de moto alleen op hoge toeren pruttelt de hoofdsproeier is verkleinen naar 165 of 160 mss of als hij op lage toeren ook pruttelt de naaldclip verhogen en mss ook de stationair sproeier verkleinen,of mss is u krukkaskeering kapot links of rechts,koppelingskant gaat hij feller blauwe uitlaatgas geven,ontstekingskant kun je testen door als hij draait wat remreiniger of startpilot tussen/achter uw vliegwiel te sprayen.succes grtz

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Di 01 Apr 2014, 23:16
door Kenny Vanderheyden
kappote cdi,bougie,of bobijn of kapot ontstekingsspoel kan ook of zoals de pierre zegt u reedvalve maar dan zou hij ni zuiver meer draaien en starten denk ik

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Wo 02 Apr 2014, 08:02
door Joeri Olivier
kenny,

op lage toeren gaat hij heel goed.Ik ben ook vergeten zeggen dat het precies niet in alle versnellingen is.het valt mij het meeste op in 2 de vesnelling.
Het is wel wat nog wennen ook ,vroeger altijd 250 cross gereden ,deze is een 300 twee takt met 6 versnelingen.in helecine neem ik bijna alle draaien in 3de en hij haalt het goe op.

Zondag eens 165 testen

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Wo 02 Apr 2014, 14:23
door Kevin Rawoe
Heb het ook een voorgehad en bij mij was dit inderdaad de cdi dat kapot was.

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Vr 04 Apr 2014, 16:35
door Joeri Olivier
ik heb nog iets gezien...

Aan de cilinder is er een overloop darmken, en daar drupt altijd wa olie uit,is dat erg?
ik heb da dekseltje aan de cilinder er afgevezen en da zag er mij nogal vettig uit binnen in??

ik moet wel zeggen dat ik gisteren wat gaan rijden ben ,zonder in hoge toeren gaan.

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Vr 04 Apr 2014, 16:50
door Matthias Vermeersch
dat is olie uit de powervalve, eens uitkuisen kan geen kwaad maar is normaal dat er daar wat uitdrupt, is niks mis mee

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Di 08 Apr 2014, 16:24
door Joeri Olivier
alez..zondag nog eens gaan testen in helicine,en het prutellen was gedaan.

Ik heb er een grotere sproeier en relantiesproeier ingestoken,en ook een nieuwe bougie.

Is het nu door de bougie of de sproiers of beide ,maar het motoken ging goe....nu ik nog.

bedankt jongens voor de reacties.

grts joeri

Re: pruttelen motor

Geplaatst: Ma 19 Mei 2014, 20:42
door Jan Meert
Gewoon ter info : dingen die je gemakkelijk kan vaststellen zijn de kleur van de bougie ,koffie met melk kleur is goede verbranding.
Uitlaat idem, moet eigelijk droog zijn , hoe meer olie hoe rijker mengsel en hoe vettiger aan de demperuitgang.