Motor valt precies uit vitesse yamaha yz250 2009

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Da
David Caekelberghs
mx2 amateur champ
Berichten: 152
Lid geworden op: Wo 18 Aug 2010, 21:12
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Motor valt precies uit vitesse yamaha yz250 2009

Berichtdoor David Caekelberghs Di 22 Apr 2014, 21:44

Ik heb nogal een vreemd probleem. Op sommige momenten is het precies dat mijn motor niet meer in vitesse wil gaan. Tijdens het optrekken hoor je een krakend geluid en als je hem probeert hoger of lager te zetten gaat hij er soms in en soms weer niet. Of hij schiet eruit. we hebben de motor vorige week opengehad en hebben 2 schakelvorkjes vervangen omdat deze vervangen moesten worden. We dachten dat het probleem opgelost ging zijn maar vorig weekend was het terug hetzelfde liedje.

Wat we raar is is dat we de koppelingsplaten (kurken + alumminium) hebben moeten vervangen toen we de motor opendeden. Deze waren compleet versleten en de motor stonk naar verbrande koppeling. Het koppelingsdeksel zag eveens pikzwart, normaal is dit chromé. Dit had ik nog nooit gezien..


Weet er iemand wat er aan de motor kan schelen? Ik heb de boite laten zien aan een dealer toen we de motor opendeden en die zei dat er niets mis was met de tandwielen in de boite..

Dus het moet hoogstwaarschijnlijk van ergens anders komen.

En het is niet altijd. Soms rijden we er 30 minuten mee zonder probleem. Maar meestal valt het probleem voor bij de start van een reeks.. Nooit tijdens de training of tijdens het rijden.

Greetz

David
0 x


Jo
Jordy Laureyns
ama lites national champ
Berichten: 530
Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Motor valt precies uit vitesse yamaha yz250 2009

Berichtdoor Jordy Laureyns Wo 23 Apr 2014, 19:21

schakelwals ook laten controleren?
als vitesse er ook uitschiet ligt het sowieso niet aan de koppeling

wat het ook nog kan zijn is het mechanisme om de schakelpoot op plaats te houden, die 2 kleine blokjes met veertjes. Mss zitten ze niet juist of is er iets gesleten
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: Motor valt precies uit vitesse yamaha yz250 2009

Berichtdoor Pierre Vandenplas Wo 23 Apr 2014, 21:11

Zoals Jordy zegt, dat mechanisme, dus met de twee vorkjes die het op- en afschakelen activeren, dat met die twee veertjes,en dus de schakelwals bedienen, checken op braampjes! door het vallen op het schakelpedaal kunnen er braampjes ontstaan op dit mechanisme, die bij het rijden, trillingen en toerentallen, zorgen dat het mechanisme soms hapert,de veertjes krijgen, door de bramen, de wals niet meer direct waar hij moet zijn, en alles krijgt een 'eigen leven'. de warmte of kou heeft natuurlijk ook een invloed,zodat het soms wel normaal werkt en soms niet, is maar een tip, even checken dus!
0 x


Da
David Caekelberghs
mx2 amateur champ
Berichten: 152
Lid geworden op: Wo 18 Aug 2010, 21:12
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Motor valt precies uit vitesse yamaha yz250 2009

Berichtdoor David Caekelberghs Wo 23 Apr 2014, 22:16

Bedankt voor de uitleg, ik houd jullie op de hoogte!
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Motor valt precies uit vitesse yamaha yz250 2009

Berichtdoor Filip Hardis Do 24 Apr 2014, 00:46

zo snel mogelijk laten opengooien, voorda heel je boite kapot is.....
Ik heb zelfde probleem gehad, maar dan zonder kraken. Heb bijna hele nieuwe boite laten steken.... :/
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

Re: Motor valt precies uit vitesse yamaha yz250 2009

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Zo 04 Mei 2014, 21:55

het zou ook kunnen dat de tandwielassen fout in mekaar zitten waardoor alles stroef werkt en de schakelvorken direkt verslijten,volgens mij als hij kraakt en eruit springt heeft altijd met de schakelvorken te maken maar als de tandwielas speling heeft of fout in mekaar zit kun je elke week nieuwe gaan steken,kijk in je handboek of zoek eens een ploftekening van je vertanding op en kijk de uwe is na om te kijken dat alle tussenrondellen enzo van de tandwielen juist zitten en de lagers van de assen
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever

Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden · Registreer