mijn crf 250 rijdt opeens heel raar
ze hebben de olie in de voorvork terug vernieuwd na 340 ml zat nog 100 ml in
voordat ze deze vernieuwd heb dan was springen en rechte stukken geen probleem
maar de bochten stuurde hij te stijf
nu sturt hij bochten perfect zo scherp als je wilt maar op de rest is hij niet handelbaar
is precies sof hij nu van achter na boven komt steeds iemand een tip wat kan zijn
probleem met crf 250
-
De
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Zo 04 Mei 2014, 08:52
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: vlimmeren
-
De
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Zo 04 Mei 2014, 08:52
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: vlimmeren
Re: probleem met crf 250
ik geef nog even mee dat hij me soms zejfs van de pendalen laat afstuiteren dat is nooit geweest
0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: probleem met crf 250
Dennie, vermoedelijk, nu er voldoende olie in is, hopelijk niet te veel! zeer belangrijk, is nu je demping veel zwaarder je zegt dat er maar 100 ml meer in was, dus zal je een heel soepele demping gehad hebben. Misschien kan je proberen de ingaande en uitgaande demping zachter te zetten, liefst terug standaard, even proberen en zo verder tot je je terug goed op de moto voelt. Hopelijk weet je toch dat je als je het voorwiel monteert, één vork apart moet vastzetten nadat je de vering hebt ingeduwd, zodat de vorken recht staan, en de voorvork bij het rijden volledig kan gebruikt worden.
0 x
-
Si
- 50cc rider
- Berichten: 20
- Lid geworden op: Wo 03 Apr 2013, 13:26
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: probleem met crf 250
Als het olieniveau in de vork het enige is wat je veranderd hebt, is er nu misschien te veel in. Hoe meer olie erin, hoe vroeger in de slag dat de vering progressief wordt. Dit wel zeggen harder. Het kan zijn dat die nu zo progressief is dat de vork al beenhard wordt op kleine impact, dus bij een grotere impact hij je er gewoon af gooit.
Best eens opzoeken welk olieniveau er wordt aangeraden standaard en dat vergelijken. Anders proberen het olieniveau te verlagen. En als dat niet helpt ga je het elders moeten zoeken. Het kan ook dat met het lage olieniveau de dempingsetting goed voor je was, maar dat met het nieuwe olieniveau de setting te stijf is. Maar volgens mij kan je best eerst het olieniveau uitvissen voor je de demping veranderd.
Best eens opzoeken welk olieniveau er wordt aangeraden standaard en dat vergelijken. Anders proberen het olieniveau te verlagen. En als dat niet helpt ga je het elders moeten zoeken. Het kan ook dat met het lage olieniveau de dempingsetting goed voor je was, maar dat met het nieuwe olieniveau de setting te stijf is. Maar volgens mij kan je best eerst het olieniveau uitvissen voor je de demping veranderd.
0 x
-
De
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Zo 04 Mei 2014, 08:52
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: vlimmeren
Re: probleem met crf 250
de hoeveelheid olie is exact juist voor mijn gewicht heb dit nagezien en nagevraagd voordat ik er aan begon en heb tools voor hem te chekken dus die zit goed
0 x
-
De
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Zo 04 Mei 2014, 08:52
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: vlimmeren
Re: probleem met crf 250
ik heb bij het voorwiel er in zetten
eerst de as vastgezet en dan heb ik bij de rem de twee bouten vastgedraagd
en bij de as kant los gelaten .
het wiel tussen mijn benen geklemd en dan de voorvork na beneden getrokken paar keer via de handvaten en dan de kant waar de boutjes los zaten vastgezet
dus denk dat je dat bedoelde piere klopt dit
eerst de as vastgezet en dan heb ik bij de rem de twee bouten vastgedraagd
en bij de as kant los gelaten .
het wiel tussen mijn benen geklemd en dan de voorvork na beneden getrokken paar keer via de handvaten en dan de kant waar de boutjes los zaten vastgezet
dus denk dat je dat bedoelde piere klopt dit
0 x
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
Re: probleem met crf 250
Als de achterkant stuitert na werken aan de vork dan hebben ze waarschijnlijk de vork te hoog in de kroonplaten gemonteerd ofwel is de demping nu te zacht van de voorvork of te trage rebound. Of is er aan de setting van de shock gedraaid?
0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: probleem met crf 250
Inderdaad Dennie, dat bedoel ik, dus dat wist je en is in orde. als de hoeveelheid olie juist is,en de dikte (viscositeit) ook, kan het daar ook niet aan liggen en de hoogte van de benen zal je waarschijnlijk terug op dezelfde hoogte geplaatst hebben? Dus, zoals Carlo zegt, zal je je moeten bezig houden met de demping, als de uitgaande demping (rebound) te traag is zal de vork niet op tijd terug 'uit' zijn voor de volgende knip. wat rare gevolgen kan hebben, ik zou beginnen met enkele klikken (niet teveel ineens!) de rebound zachter te zetten dus sneller uitkomen van de vork, alles goed noteren, dus op hoeveel klikken hij nu staat en wat je verandert! zeer belangrijk, alles noteren.
0 x
-
De
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Zo 04 Mei 2014, 08:52
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: vlimmeren
Re: probleem met crf 250
het probleem gevonden iets stoms eigenlijk
ik had voorvork luchters erop staan en eentje deed telkens wat lucht laten ontsnappen
morgen teseten of beter is
ik had voorvork luchters erop staan en eentje deed telkens wat lucht laten ontsnappen
morgen teseten of beter is
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten