ktm exc250f

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Ol
Oli De Meyer
50cc rider
Berichten: 17
Lid geworden op: Ma 03 Sep 2012, 16:24
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

ktm exc250f

Berichtdoor Oli De Meyer Do 28 Aug 2014, 10:01

Iemand ervaring met een ktm exc250f (bj.2007)
Motor start & draait perfect op choke, vanaf je de choke uit zet valt hij gewoon stil, ook bij gas geven is het alsof hij zonder benzine komt & valt hij gewoon stil.
Zelfs als de motor volledig op temp. is start & draait deze perfect op choke... is ook niet normaal denk ik ?

Deze moto heeft nu 45u totaal, motor is compleet origineel maar heeft lange tijd stil gestaan, carburator is binnen geweest om ultrasoon te reinigen & nu start deze veel makkelijker maar het probleem dat hij stilvalt zonder choke blijft aanhouden

Wie kan mij hier verder helpen ?
Thx
0 x


Gi
Gilles Van Belle
european champ mx2
Berichten: 211
Lid geworden op: Do 25 Jul 2013, 10:13
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: ktm exc250f

Berichtdoor Gilles Van Belle Do 28 Aug 2014, 11:28

als ge de Choke openzet, dan sluit ge de luchttoevoer merendeels af, waardoor het mengsel rijker is aan brandstof dan aan zuurstof.

Feit dat hij stilvalt als ge de choke uitzet (meer luchttoevoer) wil waarschijnlijk zeggen dat uw mengsel niet goed staat en dat hij te weinig benzine in zijn mengsel heeft.

Da's toch wat ik denk, maar van afstelling e.d. ken ik zeer weinig. Heeft hij ervoor perfect gedraait met de sproeiers die erin zitten? Zoja, kijk eens of ze niet verstopt zitten, of het vlotternaaldje nog correct zit en voor de rest anders eens wat spelen met uw afstelling aan de lucht en afstelvijs (of hoe je ze ook mag noemen).
0 x


Pe
Peter Kähler
125cc junior EK
Berichten: 61
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: ktm exc250f

Berichtdoor Peter Kähler Do 28 Aug 2014, 20:08

nakijken of de acceleratiepomp werkt. Dat zal wel verstopt zijn. Uw afstelling zal wel ok zijn. Ge hebt er toch al 45u mee gereden. Tenzij ge er wat aan verandert hebt.
grtz
0 x


Pe
Peter Kähler
125cc junior EK
Berichten: 61
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: ktm exc250f

Berichtdoor Peter Kähler Do 28 Aug 2014, 20:12

Maak een het carb los van de filterbak en van het blok. Als ge dan aan het gas draait dan zou er een fijn straaltje benzine moeten spuiten ong een meter ver. Zoniet is het de acceleratiepomp. heb het bij een sxf van 2008 gehad.
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: ktm exc250f

Berichtdoor Eddie Boot Do 28 Aug 2014, 21:09

bekijk en vervang zo nodig de stationair sproeier , ultra reinigen is leuk maar werkt vaak niet . haal de stationairsproeier er uit en probeer of je er doorheen kan kijken . .neem een stukje oude binnenkabel ( b.v. gaskabel ) en draai deze uiteen tot je 1 losse draad hebt (zeer dun staaldraaid) en duw deze door de sproeier . pas als je er licht doorheen ziet is deze open . of koop gewoon een nieuwe sproeier .
0 x


supporting mark boot
Ol
Oli De Meyer
50cc rider
Berichten: 17
Lid geworden op: Ma 03 Sep 2012, 16:24
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: ktm exc250f

Berichtdoor Oli De Meyer Vr 29 Aug 2014, 10:36

Acceleratiepomp werkt, zal wss aan de sproeier liggen dan.
Bedankt voor de reacties, ik laat nog weten of het opgelost raakt door de sproeier te vervangen.

Grt,
0 x


Gebruikersavatar
Carlo Briers
mx1 wk rookie
Berichten: 333
Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Houthalen

Re: ktm exc250f

Berichtdoor Carlo Briers Za 06 Sep 2014, 00:03

Verstopte stationair sproeier. Met die ethanol in de benzine tegenwoordig heb je altijd prijs na lang stilstaan.
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

Aanmelden · Registreer