.
-
Kr
- 80cc pilot
- Berichten: 37
- Lid geworden op: Zo 14 Sep 2014, 17:43
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Juiste bougie afstand. CR9EB 0.7 voor goed te starten.
Zet die bougie gerust op 0.50 Kris, je misdoet er niets mee en de motor zal beter starten.
Haal ook af en toe de stekkers van de ontsteking uit elkaar en spuit ze in met contactspray, dit voorkomt op termijn narigheid met de ontsteking.
Veel ontstekingsproblemen zijn te wijten aan slecht kontakt van de verschillende stekkers onderling.
Ik heb met de ontsteking van mijne Suzuki 250 van '72 nog nooit problemen gehad.
Haal ook af en toe de stekkers van de ontsteking uit elkaar en spuit ze in met contactspray, dit voorkomt op termijn narigheid met de ontsteking.
Veel ontstekingsproblemen zijn te wijten aan slecht kontakt van de verschillende stekkers onderling.
Ik heb met de ontsteking van mijne Suzuki 250 van '72 nog nooit problemen gehad.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: Juiste bougie afstand. CR9EB 0.7 voor goed te starten.
Werner, zeer belangrijk, goed contact met de fichen, enne, met mijn Honda's, ook nooit problemen gehad hiermee hé!
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Juiste bougie afstand. CR9EB 0.7 voor goed te starten.
Pierre, da's inderdaad waar.
Het kapot gaan van een ontsteking ligt vaak aan slecht onderhoud, hoe minimaal ook.
Het kapot gaan van een ontsteking ligt vaak aan slecht onderhoud, hoe minimaal ook.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Kr
- 80cc pilot
- Berichten: 37
- Lid geworden op: Zo 14 Sep 2014, 17:43
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
Re: Juiste bougie afstand. CR9EB 0.7 voor goed te starten.
Je hebt drie dingen nodig om goed te kunnen starten: een juist benzinemengsel, een goede compressie en genoeg spanning voor een vonk aan de bougie. Kan dus aan vanalles liggen.
Maar meestal is de ontsteking het probleem bij slecht warm starten.
Maar meestal is de ontsteking het probleem bij slecht warm starten.
0 x
-
Ed
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Juiste bougie afstand. CR9EB 0.7 voor goed te starten.
de bougie nauwer zetten werkt alleen als er iets anders niet 100 % in orde is . de elektrode afstand is door verschillende faktoren door de fabrikant vast gesteld . zet je een bougie wijder heb je (als alles klopt en dit het aankan) een sterkere ,dus hetere vonk omdat de bobine meer spanning op moet bouwen om de spleet te overbruggen (hetzelfde als over een sloot springen , hoe breder hoe langer je aanloop of groter je afzetkracht moet zijn). probleem is wanneer te wijdt dat de bobine deze hoger spanning wel moet kunnen opbouwen . zet je de bougie nauwer zal deze eerder vonken maar wel met een zwakkere vonk en dus een minder goede verbranding . zeker bij grotere zuiger oppervlakken heb je toch een grotere vonk nodig (of 2 bougie,s)om alles in deze oppervlakte op tijd te kunnen verbranden . 1 ding is zeker , moet je de bougie nauwer zetten dan de fabrieksvoorschriften er iets aan de ontsteking niet helemaal 100 % meer is . vooral weerstanden in stekkers en massa aansluiting zijn hier vaak de reden van .alleen een nieuwe bougiedop en de bougiekabel 1 cm ingekort kan al wonderen verichten
0 x
supporting mark boot
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten