aflopen olie kxf

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Je
Jelle De Kinder
50cc rider
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 06 Nov 2009, 23:19
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

aflopen olie kxf

Berichtdoor Jelle De Kinder Wo 30 Dec 2009, 22:29

Ik heb een kxf 250 van 09. Ik hoorde van Viane dat ik er 750ml olie moet in doen bij het vervangen. Maar ik haal er altijd maar +-600ml uit. Ik vraag me af hoeveel andere mensen uit hun kxf halen, want dit lijkt me toch wat weinig en het zou kunnen dat mijn motor mss wat olie verbrand.

grz jelle
0 x


Gebruikersavatar
Jeroen Van Wassehove
mx2 wk champ
Berichten: 658
Lid geworden op: Di 22 Dec 2009, 22:50
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Jeroen Van Wassehove Do 31 Dec 2009, 02:08

Volgens mij is dat logisch dat er wat minder olie uitkomt dan dat je er hebt ingedaan? Of ben ik nu helemaal mis? :?


PS : Ik ben (nog) geen ervaren man in onderhoud :mrgreen:
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Brian Antonissen Do 31 Dec 2009, 10:18

Zet de motor even in gang en laat warmdraaien, dan loopt hij wat beter.


Is ook normaal dat de olie er niet allemaal uitkomt, en maar best ook, anders zou je piston de 1ste paar keren ongesmeerd rondgaan, net zoals de nokkenassen.

De resterende olie is dus nodig voor de bewegende delen gesmeerd te houden.

Ook blijft er wat hangen in de olie filter.

De jappen zullen wel best weten hoeveel erop moet zeker, de blok heeft waarschijnlijk iets meer dan 750ml nodig en hebben die dat zo uitgerekend.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Lu
Luc Smolders
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:47
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Luc Smolders Do 31 Dec 2009, 11:52

op www.thumpertalk.com is een post over dit onderwerp.daarin staat dat in de kxf te weinig olie zit met de voorgeschreven 800ml en ontstaan er problemen met de koppeling.er wordt aangeraden om er 1liter in te doen zonder olie filter en 1100ml met oliefilter in de usa hebben die mannen de motoren veel vroeger als wij.er zijn er al met meer dan 50 uren daar die zullen het wel weten zeker
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Matthias Vermeersch Do 31 Dec 2009, 11:56

Dat telt dan voor de 2010's? of ook vorige jaartallen?
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Je
Jelle De Kinder
50cc rider
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 06 Nov 2009, 23:19
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Jelle De Kinder Do 31 Dec 2009, 13:58

Ja ik weet wel dat er altijd iets minder olie uitkomt, maar wanneer ik voor viane zijn advies idd er 1liter in goot, kwam er ook maar steeds 600ml uit. de olie is ook altijd pekzwart als ik hem er uit haal. dus blijf ik me vragen stellen omdat zelf al giet ik er meer in, er komt altijd maar 600ml uit.

grz jelle
0 x


Gebruikersavatar
Julien Haemers
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 01:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Kortrijk
Contact:

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Julien Haemers Do 31 Dec 2009, 14:05

Jelle De Kinder schreef:Ja ik weet wel dat er altijd iets minder olie uitkomt, maar wanneer ik voor viane zijn advies idd er 1liter in goot, kwam er ook maar steeds 600ml uit. de olie is ook altijd pekzwart als ik hem er uit haal. dus blijf ik me vragen stellen omdat zelf al giet ik er meer in, er komt altijd maar 600ml uit.

grz jelle


Hij zal er wel een beetje verbruiken, maar vervang je je olie wel genoeg?
Zorg ook dat de motor warm is als je de olie aflaat
0 x


Je
Jelle De Kinder
50cc rider
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 06 Nov 2009, 23:19
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Jelle De Kinder Do 31 Dec 2009, 14:23

Julien Haemers schreef:
Jelle De Kinder schreef:Ja ik weet wel dat er altijd iets minder olie uitkomt, maar wanneer ik voor viane zijn advies idd er 1liter in goot, kwam er ook maar steeds 600ml uit. de olie is ook altijd pekzwart als ik hem er uit haal. dus blijf ik me vragen stellen omdat zelf al giet ik er meer in, er komt altijd maar 600ml uit.

grz jelle


Hij zal er wel een beetje verbruiken, maar vervang je je olie wel genoeg?
Zorg ook dat de motor warm is als je de olie aflaat


Ik vervang mijn olie altijd om de 2a3 uur, en als ik in het zand ga rijden om het uur, us ik denk niet dat daar het probleem ligt, ik warm idd ook altijd mijn motor 4min op en laat hem dan 4 min afkoelen voor ik hem aflaat. dus daar zit he probleem niet denk ik :)
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Eddie Boot Do 31 Dec 2009, 15:47

toen wij nog kawa reden (2007) hadden we het probleem dat de motor er altijd olie via de ontluchting uitgooide (soms wel 400 cc per mans ) . dus let eens op de ontluchtingsslang als je gereden hebt of die niet nat is . hebben toen de ontluchting via het frame gemaakt en weg was het probleem , alleen toen de koeling nog .
0 x


supporting mark boot
Gebruikersavatar
Jeroen Van Wassehove
mx2 wk champ
Berichten: 658
Lid geworden op: Di 22 Dec 2009, 22:50
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Jeroen Van Wassehove Do 31 Dec 2009, 16:19

Eddie Boot schreef:toen wij nog kawa reden (2007) hadden we het probleem dat de motor er altijd olie via de ontluchting uitgooide (soms wel 400 cc per mans ) . dus let eens op de ontluchtingsslang als je gereden hebt of die niet nat is . hebben toen de ontluchting via het frame gemaakt en weg was het probleem , alleen toen de koeling nog .

Mijn vriend heeft onlangs nog maar een KXF250 van '08 en liet hem even draaien om olie te checken en nadat hij de motor stopte, kwam er ook olie uit de motor dus misschien is dat hetzelfde probleem als bij jou. :o
0 x


Je
Jelle De Kinder
50cc rider
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 06 Nov 2009, 23:19
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Jelle De Kinder Do 31 Dec 2009, 16:33

Het zijn allemaal mogelijkheden, maar ik zie toch nergens uit een overloop olie komen, zou het mogelijk zijn dat het de pakking is tussen de cilinderkop en dat deksel er op, want ik herinner me dat we dat eens hebben moeten goedsteken omdat het slecht geplaatst was.
0 x


Lu
Luc Smolders
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:47
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Luc Smolders Do 31 Dec 2009, 16:42

aan mathias de modellen voor 2009 is 1300ml zonder oliefilter en1400ml met oliefilter. sommige kxf250 vooral voor 2009 gooien soms een kleine hoeveelheid olie buiten langs de carter verluchting. vooral als men langer dan 25uren rijd met een piston
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Eddie Boot Do 31 Dec 2009, 19:23

25 uur ? na 10 minuten al met een nieuwe zuiger . na 15 uur ploft de zuiger gewoon
0 x


supporting mark boot
Je
Jelle De Kinder
50cc rider
Berichten: 25
Lid geworden op: Vr 06 Nov 2009, 23:19
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Jelle De Kinder Do 31 Dec 2009, 19:27

zou me toch verwonderen ik rij steeds 25u met mijn zuiger en heb nog nooit geen problemen gehad :)
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Eddie Boot Za 02 Jan 2010, 09:15

mogen wij hem eens een middag lenen . :lol:
0 x


supporting mark boot
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Dimitri Lamote Za 02 Jan 2010, 11:16

klinkt misschien dom maar als hij olie lekt of uitgooit op een warm blok kan je dat soms ruiken hoor,ik heb het al voor gehad aan de kant van het vliegwiel bij een sxf eendichting op de krukas was van buitenuit te vervangen ook.
0 x


Gl
Glenn Baetens
125cc rookie
Berichten: 117
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:42
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Glenn Baetens Za 02 Jan 2010, 11:32

@Eddie, denk niet dat er veel pilote hier op het forum zitte die rijden als uw zoon he ;)
0 x


Gebruikersavatar
Davy Vanderhaeghen
ama lites national champ
Berichten: 535
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:37
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: USofMX

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Davy Vanderhaeghen Za 02 Jan 2010, 13:30

Dat een 4t motor een klein beetje olie verbruikt is normaal, bij iemand die in een hoger toerengebied rijd zal dat al wa meer zijn.
Maar 400cc? dan heb je wel echt een probleem!
Hoeveel motorblokjes heb je zo opgeblazen?
0 x


HONDA VANDEVELDE
racing by DIRK TANGHE
mx#41
you're never to old to be young and stupid!
Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Eddie Boot Za 02 Jan 2010, 15:41

2 keer een gescheurde zuiger , waren nog geen 15 uur , en een zuiger prototype 2020 ( zijn dan mischien standaart ) kompleet vervormd na de bk van beervelde 2008 . zijn toen maar overstapt op ktm . hebben in 14 maanden kxf bij 2 motors 10 zuigers 4 big end sets , 100l koelvloeistof en genoeg olie , gescheurd carter enz. alles was super aan de kxf behalve het blok . hang een sxf blok in een kxf en je hebt de ultime motor (vindt ik dan )
0 x


supporting mark boot
Lu
Luc Smolders
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:47
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: aflopen olie kxf

Berichtdoor Luc Smolders Ma 04 Jan 2010, 12:22

wij hebben 2seizoenen en 120uren gereden met een kxf 250 2007 bij de juniors bmb. alle 3uren olie vervangen. alle6uren filter vervangen op die120 uren hebben wij 3zuigers van vertex gestoken. en op 100uren dryfstang+kleppen er zat een radiator stop op van 1.6 en een boyesen supercooler waterpomp.we hebben die 2jaar geen enkel probleem gehad
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer