Aankoop 2dehands crossmotor

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Di
Diert Vangoidsenhoven
peewee pilot
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 25 Okt 2015, 19:07
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Aankoop 2dehands crossmotor

Berichtdoor Diert Vangoidsenhoven Zo 25 Okt 2015, 19:16

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om me terug een crossmotor aan te schaffen. Nu heb ik er 1tje op het oog een ktm sx150 van 2008.
Volgens eigenaar volledige revisie gekregen en niet meer mee gereden.
Ik weet dat je niet door een motorblok kan kijken maar er zullen wel een aantal dingen zijn waarop ik moet letten veronderstel ik.

Wat in me opkomt zijn volgende zaken:

- compressie? Hoe voel ik dat een 150cc genoeg compressie heeft?
- veringen testen? Hoe kan ik dit best doen?
- speling op de achterbrug controleren. Dit waarschijnlijk door de motor schuin te houden en op de maspied te duwen rn zien of de motor een 'knik' maakt
- speling op de velgen nakijken. Met de hand heen en weer bewegen om dit te controleren?
- radiators? Moet ik hier ergens op letten?


Zijn er verder nog dingen waar jullie aan denken waarop ik moet letten?

Alvast bedankt!
Groeten Vangoidsenhoven Diert
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: Aankoop 2dehands crossmotor

Berichtdoor Pierre Vandenplas Do 29 Okt 2015, 22:42

Diert, ik heb weinig ervaring met een 125 of 150cc. Zelf heb ik ooit met Honda 250-2 takt gereden. De eventuele speling op de wielen, is redelijk makkelijk te vinden, even met het wiel van hier naar ginder en, liefst met je hand daar waar de lagers zitten, voel je het, niet alleen zien; zelfde met de achterbrug. NU, die lagers zijn betrekkelijk makkelijk te vervangen; belangrijker natuurlijk is de compressie, dus staat van de zuiger, de krukas en drijfstang en de koppeling. Doordat een hoogtoerige 2-takt sletig is aan die dingen , zijn die voor mij de belangrijkste zaken om te checken. Natuurlijk, als de verkoper zegt, pas gereviseerd, in perfecte staat, ni gemakkelijk om na te zien. de vering, ook zo iets, moet natuurlijk soepel in en uitgeduwd kunnen worden, de dempingsringen boven en onder mogen niet vastzitten, en er mag geen olie aan het 'been' te zien zijn, anders lekt de dichting, allemaal eventuele zaken om iets van de prijs af te dingen. en zo kunnen we echt nog veel verder gaan...
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden · Registreer