olie op boite kx 250

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
De
De Block Davy
peewee pilot
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

olie op boite kx 250

Berichtdoor De Block Davy Di 04 Aug 2009, 18:38

Ik ben nog een gelukkige 2-takt rijder met een kx250 en heb een vraagje rond karterolie.
Ik weet van mezelf dat ik nogal snel mijn karterolie ververs; toch zeker iedere twee keer rijden ... denk dat dit zeker geen kwaad kan.
Ik gebruik altijd denicol van een liter die ik koop bij .... een motocrossverdeler, zoals iedereen denk ik.

Niet dat ik op de centen zie, maar ja 't is toch een beetje crisis (en ook al die vele lege pullen olie steken me tegen).

Zou het niet te doen zijn om er full-syntetische olie op te doen die ik kan kopen in de makro per 30 liter (voor Hdi-motoren). Als ik het uitreken is die niet veel goedkoper, maar toch wat makkelijker in mijn huishouden.
0 x


Gl
Glenn Baetens
125cc rookie
Berichten: 117
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:42
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Glenn Baetens Di 04 Aug 2009, 18:57

Je kan van denicol ook gwn vaten kopen hoor ;)
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Brian Antonissen Wo 05 Aug 2009, 00:09

bespaar niet op olie, dat is het bloed van je machine.

koop het gewoon per vat, bestelt dat via je verdeler, mag geen probleem zijn.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Sven Deutschmann Wo 05 Aug 2009, 08:53

volgens technical touch is denicol en vergelijkbare olie als bo en putoline geen goede olie.. (slootwater)
hun raden motul 300v aan (ze verkopen het zelf niet btw)

http://www.mandp.co.uk/productinfo.aspx?catref=565235&tier1url=Lubricants&tier2url=4-Stroke-Oil&tier3url=Motul
http://www.mandp.co.uk/productinfo/565223/Lubricants/2-Stroke-Oil/Motul

de olie is geschikt voor carter en koppeling en zoveel duurder is deze niet..
heb zelf gemerkt dat denicol bij het aflaten een stuk stroever aanvoelt dan deze hoogwaardige 300v van motul
Laatst gewijzigd door Sven Deutschmann op Wo 05 Aug 2009, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Sven Deutschmann Wo 05 Aug 2009, 08:59

bijvoorbeeld via ebay duitsland : klik hier

en verzending in duitsland is gratis
aangezien mijn moeder in duitsland woont dus gratis verzending, wil ik wel een groupsbuy organiseren en met die mannen valt vaak wel iets te regelen als je veel olie afneemt dus zal de prijs gunstig uitvallen (adviesprijs van deze olie is 95 euro voor 4 liter dus het is al een scherpe prijs)
ik hoor het wel wie er oren na heeft..
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Brian Antonissen Wo 05 Aug 2009, 10:02

Denicol moet wel rommel zijn als Cairoli er mee rijdt, en ja dat is dezelfde olie als jij en ik kunnen kopen.

Hebben ze bij TT een studie gedaan over de oliën?
Waarom is de ene olie beter dan de andere?
Kzeg niet dat ze er daar niks vn kennen, maar de ervaring van enkelen is geen algemene waarheid.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Matthias Vermeersch Wo 05 Aug 2009, 11:21

maar die motul 300V, is dat geen olie voor 4 takt?
het topic gaat over een kx 250 2 takt

ik rij op mn 125 2 takt met denicol trans special light 10w15 en vervang ze om de +-5 uur
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Sven Deutschmann Wo 05 Aug 2009, 12:34

Brain welke olie het beste is zal wel niemand kunnen bewijzen en heb zelf niet genoeg kennis in huis om een test te doen tussen verschillende olien
TT lijkt mij best een betrouwbare bron als het om deze zaken gaat en aangezien hun er geen profijt van hebben zie ik niet in waarom ze mij een of ander verhaaltje op hangen
Cairoli die verwisseld waarschijnlijk elke manche de olie en misschien dat de denicol dan wel goed is maar om er bijv 5 uur of langer mee te rijden?
schijnt dat de ingredienten van de motul ervoor zorgen dat je betere smering hebt aan een langere tijd ( zo ist mij in teletubbietaal uitgelegt )


Matthias ik zag idd iets later dat het hier om 2-takt ging, sorry daarvoor!
had later extra een linkje van de motul voor 2-takt erbij geplaatst
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Brian Antonissen Wo 05 Aug 2009, 13:27

Het is brian trouwens,maar soit.

Waarom 5uur met olie rijden?

2 crossen is eigenlijk genoeg ze, je kan beter olie van 3 euro er in doen en 1uur rijden dan olie van 20euro en er 5uur mee rijden.

je kan beter tijdig je olie verversen dan een nieuwe koppeling steken.

Maar iedereen is vrij om zijn olie te kiezen en wanneer ze te verversen.

Zolang je koppeling er niet gelijk door vliegt kan elke olie (van het juiste type natuurlijk) dienen.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Sven Deutschmann Wo 05 Aug 2009, 18:29

sorry Brian,
zo kan je het ook bekijken maar das idd voor iedereen persoonlijk.
die olie zal niet voor niets zijn prijs hebben denk ik dan en als daardoor mijn blok langer mee gaat wil ik dat best proberen
met denicol sleten mijn koppelingsplaten veelste hard voor mijn gevoel incl de korf en heb geen zin dit elk half jaar nieuw te moeten plaatsen
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Dimitri Lamote Wo 05 Aug 2009, 18:54

Ze komen misschien zelfs wel van dezelfde fabriek die vaten van denicol en motul bijvoorbeeld totalfina in zelzate wie zal het zeggen.... :)
0 x


Jo
Johan Cloots
mx all time winner
Berichten: 1419
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 11:14
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lille

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Johan Cloots Wo 05 Aug 2009, 22:06

Van zo lang ik weet te herinneren heb ik altijd denicol trans special 10w40 gebruikt en ik heb nooit geen vodden gehad aan m'n koppeling of klok of boite of wat dan ook,Dus ik zou echt ni weten wat er verkeert is aan denicol,ik heb ook die motul gehad in mijn nsr 125 en ik merkte geen verschil in schakelen of wat dan ook,het enige verschil dat ge wel voelt is het prijsverschil.Dat zal wel goede olie zijn maar naar mijn mening te duur.
En ik spreek hier uit minstens 20 jaar ervaring. ;)
0 x


Jokes33
Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Sven Deutschmann Wo 05 Aug 2009, 22:30

ik denk dat je het in een langere termijn moet bekijken.
rij eens een jaar met denicol en een jaar met motul en dan zie je of merk je het verschil misschien wel tussen beide
kleppen die minder zwart verkoolt zijn en een betere koeling door de olie (denk aan zuiger en krukas) en een langdurigere smering zijn enkele voorbeelden die TT mij gaf net als een koppeling die langer mee gaat

marketing en naam zullen heus wel mee spelen in de prijs al is motul alleen bekend in de racerij
daarbij is ie zo duur nog niet met een prijs van 13,10 per liter als je 4l afneemt en als ik daardoor 1x vaker kan rijden met de olie dan spaar ik al geld uit
ik ben hobbyrijder en rij niet hard genoeg om alles uit de moto te halen wat erin zit en daarbij zoek ik naar een oplossing om komend jaar niet weer 1700 aan revisie te moeten uitgeven
0 x


Jo
Johan Cloots
mx all time winner
Berichten: 1419
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 11:14
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lille

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Johan Cloots Wo 05 Aug 2009, 23:01

Ja Sven ik versta uw standpunt zeker wel,1700 euro is niet niks voor een vrijetijds rijder,ikzelf ben ook vrijetijds rijder,wel met een cr 500 van 1985,maar dat maakt geen of weinig verschil.
Waarom overweeg je niet om tweetakt te rijden,voor een vrijetijds is dat toch financieel meer aantrekkelijker,is wel goedkoper in onderhoud zoals piston en die dingen,ikzelf zou ook heel graag een 4takt hebben maar als ik de prijzen zie voor een nieuwe piston,distributie ketting,en noem maar op dan hoeft het voor mij niet meer,daarom zal ik tweetakt blijven rijden zolang het kan.
En in de toekomst zal het er financieel niet goedkoper op worden,het is voor mij ook maar een hobby en die moet betaalbaar blijven en ik denk dat er hier op't forum veel mensen zijn met dat gedacht. ;)
0 x


Jokes33
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Brian Antonissen Do 06 Aug 2009, 00:39

Sven, Hoe kunnen ze bij tt iets van zuigers en kleppen zeggen als ze daar alleen maar veringen doen en koppelingen?

Of ze moeten die info van Suzuki krijgen die dachtik in hetzelfde gebouw zitten, en die worden gesponsord door motul en zijn dus bevooroordeeld.

Nogmaals, het is jouw keuze, geloof niet alles wat je gezegd wordt.
1 mening is geen waarheid.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Sven Deutschmann Do 06 Aug 2009, 19:35

Johan respect dat je plezier kan beleven aan een 500cc :D nee ik heb eerder verschillende 2-takten gehad en meestal 250cc maar vind de 4-takt gewoon heerlijk rijden en zou wel een 2-takt erbij willen just for fun maar wil niet meer zonder 4-takt
en idd het kost een berg geld daar ben ik nu achter gekomen :shock: maar nu kan ik wel weer 100 uur ertegen aan kwa onderblok

tja Brian, ik zou het bijgod niet durven zeggen hoe hun aan de info komen.. misschien heb je wel een goed punt dat het van Suzuki afkomt
het gesprek begon omdat ik een hinson koppelingskorf bij hun kocht en toen ik zei dat ik denicol gebruikte... (de rest heb je al gelezen :lol:)
en tuurlijk geloof ik niet alles wat me vertelt wordt maar geloof wel degelijk in fatsoendelijke olie
ik ben in het bezit van een bmw e30 m3 met een m5 motor en hier gooi ik bijv alleen maar de castrol tws 10w60 in omdat deze door de bmw motorsport devisie
als enige olie wordt aangeraden voor M motoren
heb dat blok al verschillende keren open gehad en het blijft als nieuw uit zien van binnen.. terwijl mijn eerste blok wat kapot is gelopen en waar gewone 10w40 in gemieterd werd er dus echt niet uitzag vanbinnen
ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat sommige oliën niet voor niets hun prijs hebben en heb dit dan ook al eerder ervaren
0 x


Jo
Johan Cloots
mx all time winner
Berichten: 1419
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 11:14
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lille

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Johan Cloots Do 06 Aug 2009, 22:41

Ja als je er dan weeral 100 uur er tegenaan kunt gaan dan zijde nog ni zo slecht af he,ja crossen kost geld,en da zal er niet op beteren. ;)
0 x


Jokes33
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Brian Antonissen Vr 07 Aug 2009, 10:57

@Johan, als je een 450 4takt koopt moet je maar 1 keer op een seizoen een nieuwe piston steken, wat toch wel minder is dan bij een 2 takt he, motor is ook sterker, doet minder toeren en ziet dus minder af.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
To
Tom Vlaeminck
ama lites eastcoast champ
Berichten: 447
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 08:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lebbeke
Contact:

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Tom Vlaeminck Vr 07 Aug 2009, 16:55

Sven Deutschmann schreef:volgens technical touch is denicol en vergelijkbare olie als bo en putoline geen goede olie.. (slootwater)
hun raden motul 300v aan (ze verkopen het zelf niet btw)

0 x


uniek kortingsysteem => http://WWW.SIXSTARRACING.COM" <=
FOX / SHIFT & JT 2012 uit voorraad leverbaar !!!
Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: olie op boite kx 250

Berichtdoor Sven Deutschmann Vr 07 Aug 2009, 17:08

Brian Antonissen schreef:@Johan, als je een 450 4takt koopt moet je maar 1 keer op een seizoen een nieuwe piston steken, wat toch wel minder is dan bij een 2 takt he, motor is ook sterker, doet minder toeren en ziet dus minder af.


ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je op de moto zit
heb vorige winter redelijk veel gereden en dan kom je al snel op 2 pistons uit per jaar
heb zelf nog eens een beetje research gedaan wat betreft de olie en wat ik zo hier en daar kon lezen is dat de olie op ester basis moet zijn
nu heeft putoline ook zulke olie maar deze kost wel 16 in tegenstelling tot denicol 10 euro, de motul kost normaal 21 euro maar via ebay 13 euro de liter dus qua prijs zo slecht nog niet
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden · Registreer