koppeling
- Cath Van Hauwermeiren
- 125cc rookie
- Berichten: 117
- Lid geworden op: Vr 24 Jul 2009, 15:29
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Oudenaarde
- Contact:
koppeling
als motor draait en ik steek hem in vitesse schiet hij beetje vooruit en moet ik gas geven om hem draaiend te houden en als ik wil stoppen en ambriage toe knijp moet ik ook altijd klein beetje gas geven of hij valt stil ik heb al eens beetje bijgeregeld aan de levier maar is toch niet optimaal of zijn de koppelingsplaten versleten ? het gaat om een suzuki 250 2t
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: koppeling
Je moet de koppeling zodanig regelen dat je juist geen speling hebt wanneer de motor koud is.
Wanneer je de motor berijd en hij wordt warm zetten de platen uit van de warmte en dan heb je automatisch speling.
Ik heb ook een Suzuki 250 2 takt en regel ze altijd zo.
Wanneer je de motor berijd en hij wordt warm zetten de platen uit van de warmte en dan heb je automatisch speling.
Ik heb ook een Suzuki 250 2 takt en regel ze altijd zo.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Gunther Truyens
- ama lites national champ
- Berichten: 453
- Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 20:39
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Op mene 2 takt
Re: koppeling
ik denk da je best u koppeling eens nakijkt,plate zulle wss ves-rslete zijn of klok ingelopen!kan zijn da u platen blijven plakken kan ok aan u olie de oorzaak van zijn.spel geven zon 4a5mm aan u hendel te zien!(tussen hendel en houder onder de rubber over de hendel en houder)
mvg Gunther
mvg Gunther
0 x
-
Joost JonkersJo
- 50cc rider
- Berichten: 18
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:46
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: asten
- Contact:
Re: koppeling
het zou ook kunnen dat je stalen platen een klein beetje krom zijn en dat daarom de koppeling niet helemaal vrij komt. of zoals hierboven als gezegd het binnen of het buitenhuis ingeslagen
0 x
Jarel Motorsport
http://www.jarelmotorsport.nl
http://www.jarelmotorsport.nl
- Cath Van Hauwermeiren
- 125cc rookie
- Berichten: 117
- Lid geworden op: Vr 24 Jul 2009, 15:29
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Oudenaarde
- Contact:
Re: koppeling
Hoe kan je zien dat de koppelingsplaten echt versleten zijn ?
En hoe bedoel je: klok ingeslagen ?
Grtjs
En hoe bedoel je: klok ingeslagen ?
Grtjs
0 x
- Jeroen Van Wassehove
- mx2 wk champ
- Berichten: 658
- Lid geworden op: Di 22 Dec 2009, 22:50
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: koppeling
Als ik bij mijn CRF 250 hem 1ste leg, gaat hij soms een klein beetje van zijn eigen vooruit/begint hem al rustig te bollen. Dit gebeurt maar heel af en toe. Betekent dit dat ze versleten zijn of is dat normaal?
(Sorry dat ik het hier vraag maar kvond het een gepast moment)
(Sorry dat ik het hier vraag maar kvond het een gepast moment)
0 x
- Lander Vanderstraeten
- wk mister 875cc
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
- Contact:
Re: koppeling
versleten platen:
dit kan jeopmeten met een schuifmaat, in je handleidinboek zal er wel een minimum maat staan.
ingeslagen klok:
als je je koppelingklok bekijkt, dan mogen er geen inkappingen zijn in de klok veroorzaakt door de platen.
dit kan jeopmeten met een schuifmaat, in je handleidinboek zal er wel een minimum maat staan.
ingeslagen klok:
als je je koppelingklok bekijkt, dan mogen er geen inkappingen zijn in de klok veroorzaakt door de platen.
0 x
enjoy the ride, don't destroy it
- Cath Van Hauwermeiren
- 125cc rookie
- Berichten: 117
- Lid geworden op: Vr 24 Jul 2009, 15:29
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Oudenaarde
- Contact:
Re: koppeling
Een handleidingboek heb ik niet, weet jij hoeveel het minimum ongeveer is ?
Grtjs,
Grtjs,
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: koppeling
Lander Vanderstraeten schreef:versleten platen:
dit kan jeopmeten met een schuifmaat, in je handleidinboek zal er wel een minimum maat staan.
ingeslagen klok:
als je je koppelingklok bekijkt, dan mogen er geen inkappingen zijn in de klok veroorzaakt door de platen.
Dat is maar gedeeltelijk waar Lander, ik heb ooit bij mijne YZ 490 originele platen gehad die binnen de tolerantie zaten en toch slipten.
Soms komt op die platen na lang gebruik een soort harde laag liggen en dan verdwijnt de frictie.
'k Was altijd slecht weg in de start, na een tip van een andere Yamaha rijder monteerde ik nieuwe en dat scheelde al een heel stuk!
Een koppeling is altijd een ingewikkeld iets dat niet zomaar in een reparatiehandboek kan beschreven worden.
De koppelingsplaten die ik nu in mijn YZ 490 heb steken zijn geen originele (gekocht op ebay, 80 euro voor een hele set beklede platen), ze slippen ook niet maar na half wedstrijd zijn de platen zodanig opgezwollen van de hitte dat je niet meer kan ontkoppelen... (je kan nog wel ontkoppelen maar dan moet je het levier tot tegen het stuur trekken terwijl het koud met twee vingers gaat).
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Mario VandaeleMa
- ama lites national champ
- Berichten: 454
- Lid geworden op: Vr 02 Okt 2009, 18:24
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: Middelkerke
Re: koppeling
@Cath, als bij een koude koppeling met de juiste speling 3-4mm aan de hendel&kabel, nog niet volledig ontkoppelt, niet twijfelen om een nieuwe koppeling te steken, als hij verbrand is geweest en de platen blijven plakken, heeft opmeten ervan geen nut meer, wel alle frictie+ijzeren(=allu.) vervangen.
Tip: om de 2-3H boite olie verversen zo gaat de koppeling ook wat langer mee.
Tip: om de 2-3H boite olie verversen zo gaat de koppeling ook wat langer mee.
0 x
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: koppeling
of er met uw poten afblijven 
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: koppeling
Nog een tip: vervang die aluminium platen maar gelijk door stalen, véél beter voor de motorolie en voor uwe portemonnee!! 
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Cath Van Hauwermeiren
- 125cc rookie
- Berichten: 117
- Lid geworden op: Vr 24 Jul 2009, 15:29
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Oudenaarde
- Contact:
- Jan Meert
- mxdn winner
- Berichten: 992
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: koppeling
en als je echt veel pitst steek je beter een Hinsonklok , kost wel veel maar je haalt het eruit
0 x
SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 2 gasten