honda crf 250 van 2008

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Ha
Hans Engelen
50cc rider
Berichten: 19
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 12:53
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

honda crf 250 van 2008

Berichtdoor Hans Engelen Vr 17 Jul 2009, 13:01

heb deze juist aangekocht en gaat als een kanon
maar het starten van de motor lukt me niet goed heb me laten zeggen dat hier enkele trukjes voor zijn om dit te verhelpen
ze zeiden ergens iets weg veilen iemand info en soms tekeningen hier van??
soms een andere sproeier combinatie?

grtz hans
0 x


Lu
Luc Smolders
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:47
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda crf 250 van 2008

Berichtdoor Luc Smolders Vr 17 Jul 2009, 20:33

ga naar www.thumpertalk.com dan naar forum scroll naar beneden tot ge uitkomt bij honda klik op crf 250 ga langs de bladzijden tot ge de uitleg+photos vindt
0 x


Gebruikersavatar
Julien Haemers
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 01:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Kortrijk
Contact:

Re: honda crf 250 van 2008

Berichtdoor Julien Haemers Ma 10 Aug 2009, 11:42

Ik heb stationair sproeier 48
Hoofsproeier 182
Benzine schroef 1 toer en 3/4 open

In de cillinderkop werken 2 hoekjes geslepen zodat de compressie een heeel klein beetje vermindert wordt.
Sindsdien start ie makkelijk.
0 x


Ha
Hans Engelen
50cc rider
Berichten: 19
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 12:53
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda crf 250 van 2008

Berichtdoor Hans Engelen Di 11 Aug 2009, 15:54

hey bedankt Julien H zijn er soms foto's van hoe deze hoekjes worden geslepen of welke dit precies zijn

grtz hans

Julien Haemers schreef:Ik heb stationair sproeier 48

Hoofsproeier 182
Benzine schroef 1 toer en 3/4 open

In de cillinderkop werken 2 hoekjes geslepen zodat de compressie een heeel klein beetje vermindert wordt.
Sindsdien start ie makkelijk.
0 x


Gebruikersavatar
Julien Haemers
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 01:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Kortrijk
Contact:

Re: honda crf 250 van 2008

Berichtdoor Julien Haemers Di 11 Aug 2009, 19:38

Hans Engelen schreef:hey bedankt Julien H zijn er soms foto's van hoe deze hoekjes worden geslepen of welke dit precies zijn

grtz hans

Julien Haemers schreef:Ik heb stationair sproeier 48

Hoofsproeier 182
Benzine schroef 1 toer en 3/4 open

In de cillinderkop werken 2 hoekjes geslepen zodat de compressie een heeel klein beetje vermindert wordt.
Sindsdien start ie makkelijk.


Met die hoekjes bedoel ik eigenlijk kleine "putjes" in de cillinderkop waardoor er dus minder compressie is.
(De 2009 crf 250 heeft deze al vanuit de fabriek)
Ik heb dat laten doen door mijn dealer bij het plaatsen van de nieuwe piston.

Er was ook een andere methode met het afslijpen van iets aan de nokkenas zoals op thumpertalk staat maar dit helpt niet 100% ben ik gezegt geweest.
0 x


Ha
Hans Engelen
50cc rider
Berichten: 19
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 12:53
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda crf 250 van 2008

Berichtdoor Hans Engelen Di 18 Aug 2009, 20:06

hallo iedereen

ik heb de inlaat kleppen van mijn honda crf250 2008 vast zitten

omdat ik dit zelf ga doen heb ik speciaal gereedschap

wie heeft soms een spannerblokkeer gereedschap met nummer: 070MG-0010100
of heeft iemand hier goeie foto's van of dergelijke om dit na te maken
grtz hans
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda crf 250 van 2008

Berichtdoor Brian Antonissen Di 18 Aug 2009, 21:43

heb je niet nodig.

haal de vijs van je ketting (de middenste)spanner eraf en draai naar rechts (met een zeer smalle schroevendraaier) tot je ten einde bent en dan haal je voorzichtig je schroevendraaier eruit. de ketting zou nu los moeten liggen. check dat met je vinger. check ook voor je begint aan hoe vast ze ligt, dan weet je wanneer het goed is of niet.

als dit niet lukt, vijs dan de spanner in zijn geheel eraf. (wel eerst middenste vijs eruit halen).

Wanneer je nokkenas trg eropstaat, plaats je je spanner terug. wel zien dat je bouten er recht inzitten enzo (ook pakking checkken.
als je hem terug hebt bevestig, ga je met je platte schroevendraaier weer helemaal naar rechts draaien tot je ten einde bent, en trek je hem vloeiend eruit. nu ligt de ketting normaal terug op spanning. (check met je vingers)

80 dollar is nogal veel geld voor iets dat je met een schroevendraaier ook kunt.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Ha
Hans Engelen
50cc rider
Berichten: 19
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 12:53
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: honda crf 250 van 2008

Berichtdoor Hans Engelen Wo 19 Aug 2009, 10:02

thx das idd de manier om dit te doen

grtz
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

Aanmelden · Registreer