voorvering vraagje ivm dikke armen

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Zo 04 Okt 2009, 21:16

paar weken geleden nieuwe olie laten op de vering laten doen en nu heb ik zeer armen zoals nooit ervoor.kan zelfs men reeks niet uitrijden want dan ga ik op men bakkes denk ik. ik reed met een standaart voorvering en nu is er wp olie op gedaan moet ik dan men setup veranderen met dat die olie volgens mij dunner is of wa moet ik doen want tis echt frustrerend da ik na 3 ronden men stuur nimeer kan vasthouden.grtzzz
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor Werner Castelyns Zo 04 Okt 2009, 21:24

Naar mijn bescheiden mening is de olie te dik.
Daardoor wordt de ingaande demping te hard en uitgaand te traag.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor Brian Antonissen Zo 04 Okt 2009, 21:31

had al in topic algemeen gepost.

laat er eens 5cc uit en ga nog eens rijden. is het dan nog niet beter, nog eens 5cc uitdoen.
gewoon vork eruit halen en via het vijsje van de ontluchting.

is het dan nog niet beter, andere dikte eens proberen.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
De
De Groote Mario
european champ mx2
Berichten: 223
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 12:15
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor De Groote Mario Zo 04 Okt 2009, 21:54

Je moet een viscositeit 5W hebben voor de vork , zeker niet teveel olie uitdoen anders verlies je demping onderin ?

Als je een repair manuel hebt staat de oliehoeveelheid erin of je kunt het ook meten .
Welke motor is het !!!
grtj
0 x


Jo
Johan Cloots
mx all time winner
Berichten: 1419
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 11:14
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lille

Re: voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor Johan Cloots Zo 04 Okt 2009, 22:18

Als je pijnlijke armen krijgt dan zal de olie in uw vorkbenen wel te dik zijn,ik heb dat probl.ook al voor gehad,achteraf dunnere olie opgedaan en gedaan met pijnlijke armen.
Stom maar simpel. :)
0 x


Jokes33
Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

Re: voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Ma 05 Okt 2009, 17:34

Johan Cloots schreef:Als je pijnlijke armen krijgt dan zal de olie in uw vorkbenen wel te dik zijn,ik heb dat probl.ook al voor gehad,achteraf dunnere olie opgedaan en gedaan met pijnlijke armen.
Stom maar simpel. :)

volgens mij is wp olie toch dunner dabn orginele suzuki olie??mss hebben ze er teveel olie in gedaan dan,zal es proberen er wa olie uit te doen.
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever
Gebruikersavatar
Gunther Truyens
ama lites national champ
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 20:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Op mene 2 takt

Re: voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor Gunther Truyens Ma 05 Okt 2009, 18:52

hey kenny ga ns me u veering naar wvs(willy verstrepen)zeer goed en niet duur!!!
mvg gunther
0 x


Br
Bruno Buffel
european champ mx2
Berichten: 231
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 21:55
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor Bruno Buffel Ma 05 Okt 2009, 21:08

Hier thuis doe ik zelf de olie in m'n vork van WP. Ik gebruik daarvoor de 00 van denicol (5W)
gaat perfect.
Wel opletten dat er inderdaad niet te veel olie indoet, is heel belangrijk. Te veel is harde,te weinig is te zacht.
Bij ktm mag het iets minder zijn dan standaard.
Als je olie ververst, begin dan bij het begin.
Is het een open cartridge, luchtkamer meten bovenaan.
Is het een gesloten cartridge, kan je enkel de luchtkamer bepalen door de EXACTE hoeveelheid olie erin te gieten. Let wel goed op dat je vooraleerst ALLE olie eruit is. (nachtje laten uitlekken best)
succes
0 x


Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

Re: voorvering vraagje ivm dikke armen

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Di 06 Okt 2009, 13:28

Bruno Buffel schreef:Hier thuis doe ik zelf de olie in m'n vork van WP. Ik gebruik daarvoor de 00 van denicol (5W)
gaat perfect.
Wel opletten dat er inderdaad niet te veel olie indoet, is heel belangrijk. Te veel is harde,te weinig is te zacht.
Bij ktm mag het iets minder zijn dan standaard.
Als je olie ververst, begin dan bij het begin.
Is het een open cartridge, luchtkamer meten bovenaan.
Is het een gesloten cartridge, kan je enkel de luchtkamer bepalen door de EXACTE hoeveelheid olie erin te gieten. Let wel goed op dat je vooraleerst ALLE olie eruit is. (nachtje laten uitlekken best)
succes

ik heb de olie er niet zelf opgedaan dus weet niet hoeveel er juist inzit maar ervoor was er geen enkel probleem met men armen,volgens mij is er gewoon teveel olie op.kga is proberen met 5 cc er uit te doen
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever

Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden · Registreer