voorvering vraagje ivm dikke armen
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
voorvering vraagje ivm dikke armen
paar weken geleden nieuwe olie laten op de vering laten doen en nu heb ik zeer armen zoals nooit ervoor.kan zelfs men reeks niet uitrijden want dan ga ik op men bakkes denk ik. ik reed met een standaart voorvering en nu is er wp olie op gedaan moet ik dan men setup veranderen met dat die olie volgens mij dunner is of wa moet ik doen want tis echt frustrerend da ik na 3 ronden men stuur nimeer kan vasthouden.grtzzz
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: voorvering vraagje ivm dikke armen
Naar mijn bescheiden mening is de olie te dik.
Daardoor wordt de ingaande demping te hard en uitgaand te traag.
Daardoor wordt de ingaande demping te hard en uitgaand te traag.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: voorvering vraagje ivm dikke armen
had al in topic algemeen gepost.
laat er eens 5cc uit en ga nog eens rijden. is het dan nog niet beter, nog eens 5cc uitdoen.
gewoon vork eruit halen en via het vijsje van de ontluchting.
is het dan nog niet beter, andere dikte eens proberen.
laat er eens 5cc uit en ga nog eens rijden. is het dan nog niet beter, nog eens 5cc uitdoen.
gewoon vork eruit halen en via het vijsje van de ontluchting.
is het dan nog niet beter, andere dikte eens proberen.
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
-
De Groote MarioDe
- european champ mx2
- Berichten: 223
- Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 12:15
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Re: voorvering vraagje ivm dikke armen
Je moet een viscositeit 5W hebben voor de vork , zeker niet teveel olie uitdoen anders verlies je demping onderin ?
Als je een repair manuel hebt staat de oliehoeveelheid erin of je kunt het ook meten .
Welke motor is het !!!
grtj
Als je een repair manuel hebt staat de oliehoeveelheid erin of je kunt het ook meten .
Welke motor is het !!!
grtj
0 x
-
Johan ClootsJo
- mx all time winner
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 11:14
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Lille
Re: voorvering vraagje ivm dikke armen
Als je pijnlijke armen krijgt dan zal de olie in uw vorkbenen wel te dik zijn,ik heb dat probl.ook al voor gehad,achteraf dunnere olie opgedaan en gedaan met pijnlijke armen.
Stom maar simpel.
Stom maar simpel.
0 x
Jokes33
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
Re: voorvering vraagje ivm dikke armen
Johan Cloots schreef:Als je pijnlijke armen krijgt dan zal de olie in uw vorkbenen wel te dik zijn,ik heb dat probl.ook al voor gehad,achteraf dunnere olie opgedaan en gedaan met pijnlijke armen.
Stom maar simpel.
volgens mij is wp olie toch dunner dabn orginele suzuki olie??mss hebben ze er teveel olie in gedaan dan,zal es proberen er wa olie uit te doen.
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
- Gunther Truyens
- ama lites national champ
- Berichten: 453
- Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 20:39
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Op mene 2 takt
Re: voorvering vraagje ivm dikke armen
hey kenny ga ns me u veering naar wvs(willy verstrepen)zeer goed en niet duur!!!
mvg gunther
mvg gunther
0 x
-
Bruno BuffelBr
- european champ mx2
- Berichten: 231
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 21:55
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: voorvering vraagje ivm dikke armen
Hier thuis doe ik zelf de olie in m'n vork van WP. Ik gebruik daarvoor de 00 van denicol (5W)
gaat perfect.
Wel opletten dat er inderdaad niet te veel olie indoet, is heel belangrijk. Te veel is harde,te weinig is te zacht.
Bij ktm mag het iets minder zijn dan standaard.
Als je olie ververst, begin dan bij het begin.
Is het een open cartridge, luchtkamer meten bovenaan.
Is het een gesloten cartridge, kan je enkel de luchtkamer bepalen door de EXACTE hoeveelheid olie erin te gieten. Let wel goed op dat je vooraleerst ALLE olie eruit is. (nachtje laten uitlekken best)
succes
gaat perfect.
Wel opletten dat er inderdaad niet te veel olie indoet, is heel belangrijk. Te veel is harde,te weinig is te zacht.
Bij ktm mag het iets minder zijn dan standaard.
Als je olie ververst, begin dan bij het begin.
Is het een open cartridge, luchtkamer meten bovenaan.
Is het een gesloten cartridge, kan je enkel de luchtkamer bepalen door de EXACTE hoeveelheid olie erin te gieten. Let wel goed op dat je vooraleerst ALLE olie eruit is. (nachtje laten uitlekken best)
succes
0 x
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
Re: voorvering vraagje ivm dikke armen
Bruno Buffel schreef:Hier thuis doe ik zelf de olie in m'n vork van WP. Ik gebruik daarvoor de 00 van denicol (5W)
gaat perfect.
Wel opletten dat er inderdaad niet te veel olie indoet, is heel belangrijk. Te veel is harde,te weinig is te zacht.
Bij ktm mag het iets minder zijn dan standaard.
Als je olie ververst, begin dan bij het begin.
Is het een open cartridge, luchtkamer meten bovenaan.
Is het een gesloten cartridge, kan je enkel de luchtkamer bepalen door de EXACTE hoeveelheid olie erin te gieten. Let wel goed op dat je vooraleerst ALLE olie eruit is. (nachtje laten uitlekken best)
succes
ik heb de olie er niet zelf opgedaan dus weet niet hoeveel er juist inzit maar ervoor was er geen enkel probleem met men armen,volgens mij is er gewoon teveel olie op.kga is proberen met 5 cc er uit te doen
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten