GP#01 - Bulgarije, Sevlievo

Archief van de GP's 2010 + MXDN - Read Only!
Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Andy Moens Zo 04 Apr 2010, 15:58

ik vond roelants de eerste reeks ni tegen vallen ze paul , 2 de reeks is hij gestopt en zal daar ook wel een reden voor hebben want die geeft normaal ni zo maar op he

verbruggen was ook ni slecht vond ik 2 goede reeksen gereden en ni zen kop laten hangen en altijd blijven vechten ook al na slechte starts en of valpartijen

triest gewoon 2 keer sterk zo een seizoen kunne volmaken en volgend seizoen nog een stap voorwaarts

jerre stelde ook ni teleur , als ge zie wat hij vorig jaar heeft gedaan mogen we nu ni klagen , gewoon sterk en 2 keer schoon en knap gereden

dus int algemaan doen we het ni slecht he

kampioenschaps stand

6 jerre
11 triest
12 verbruggen
13 roelants

ni te klagen vind ik
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Zo 04 Apr 2010, 16:07

Fred Degret schreef:Ramon toch mooie 2 é reeks en mooi duel met Desalle,alhoewel ik vreesde dat Desalle ze beide bijna voor een veel minder goede einduitslag zou zorgen met zijn terugneem-manouvre
Cairoli other level,Nagl ook mooie topper

Alsnog 3 belgen in top tien

Toen zat ik ook wel ff met een ei in m'n broek. Maar als je dat even terug bekijkt moest Desalle wel bijna Ramon ervan kegelen. Want hij ging te snel voor te remmen en die gedubbelde ging een beetje in z'n lijn rijden. Zoals vandaag wel vaker gebeurt is.

En is Cairoli blind? Er wordt daar met de gele vlag gezwaait omdat Pourcel neer ligt en meneer gaat gewoon springen alsof er iets aan de hand is. Met alle gevolgen van dien.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Jeroen Van De Liefvoort
50cc rider
Berichten: 29
Lid geworden op: Di 06 Okt 2009, 21:12
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Jeroen Van De Liefvoort Zo 04 Apr 2010, 16:39

Net nadat Pourcel gecrasht is wordt de gele vlag enkel binnenkant bocht gezwaaid volgens mij. Kunnen de piloten onmogelijk zien pakken daar allen buitenspoor, later komt er een tweede vlag buitenkant bocht bij. Zowel Keeno als Ramon hadden geluk met dien bike van Pourcel daar, Cairoli niet.

Albertson weet nu ook waar hij staat.
0 x


To
Tom Vlaeminck
ama lites eastcoast champ
Berichten: 447
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 08:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lebbeke
Contact:

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Tom Vlaeminck Zo 04 Apr 2010, 16:40

[quote="Frederik Van EeckhovenEn is Cairoli blind? Er wordt daar met de gele vlag gezwaait omdat Pourcel neer ligt en meneer gaat gewoon springen alsof er iets aan de hand is. Met alle gevolgen van dien.[/quote]

Als de vlaggeman bovenop de berg staat, is dat veel te ver. Als piloot ben je gecontentreerd aan het kijken naar de voorkant, en niet naar wat er bovenop de berg gebeurd. Wat Cairoli tegenkwam kon hij zeker niets aan doen, brengt hij alleen maar zichzelf mee in gevaar. Dit heeft dus niets met blind zijn te maken!
0 x


uniek kortingsysteem => http://WWW.SIXSTARRACING.COM" <=
FOX / SHIFT & JT 2012 uit voorraad leverbaar !!!
Gebruikersavatar
Steven Van Kempen
mxdn winner
Berichten: 900
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:15
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Locatie: Gemert, NL
Contact:

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Steven Van Kempen Zo 04 Apr 2010, 16:55

Grand Prix #1
WMX
Bulgarije
Sevlievo

MX Team Verkade-Erotica
http://www.kemcosportspr.com/persberich ... e/gp01.htm
0 x


Steven van Kempen/KEMCO
http://www.kemcosportspr.nl
Steven {at} kemcosportspr.nl
Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Fred Degret Zo 04 Apr 2010, 17:35

Dereuver en Strijbos alletwee de tweede reeks niet uitgereden omwille van.....??
0 x


Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Andy Moens Zo 04 Apr 2010, 17:38

geen flauw idee ze zijn allesinds ni veel in beeld geweest

mss gevallen ofzo of mechanische problemen ofzo

marc of sabrina zal het hier wel spoedig posten hopelijk
0 x


St
Stephanie Krijnen
peewee pilot
Berichten: 7
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2010, 09:55
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Stephanie Krijnen Zo 04 Apr 2010, 17:47

Fred Degret schreef:Dereuver en Strijbos alletwee de tweede reeks niet uitgereden omwille van.....??


kevin is als 23ste aangekomen de 2de reeks.kevin had een steen op zijn bril gekregen waardoor zijn glas kapot was.En is binnen gereden voor een nieuwe bril.

grs
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Jan Willem Visser Zo 04 Apr 2010, 18:26

Denk eerder dat jij blind bent Frederik. De vlag ging pas uit toen Cairoli al los kwam op de schans. Daar kon Tony echt helemaal niets aan doen. Die man aan de binnekant was al aant vlaggen, maar die aan de buitenbocht, de plek die de rijders wel konden zien, stond gewoon te slapen.
0 x


Kr
Kris Mertens
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:47
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Contact:

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Kris Mertens Zo 04 Apr 2010, 18:53

Daarnet uitzending op sporza waarbij beide reeksen verkort werden uitgezonden.
0 x


Mi
Michael De Kerk
mx2 wk rookie
Berichten: 267
Lid geworden op: Vr 21 Aug 2009, 18:46
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Michael De Kerk Zo 04 Apr 2010, 19:00

CKK en Coldenhoff tegen elkaar aangesprongen in de lucht en eraf.. Roelants zit er achter kan geen kant op en springt erboven op. Daarna was ook op TV te zien dat die probeerde zijn motor aan de praat te krijgen maar dat lukte niet. Daarom is Roelats 2de reeks niet gefinisht. Toch zeer frustrerend om na een val weer de motor niet aan te kunnen krijgen. Remember last week ONK Halle second moto.. Kost hem waarschijnlijk ook de ONK Titel (om mee voor de titel te doen he).

Verder mag Aubin ook wel een curses nemen van: Hoe trap je een 4takt aan? Man,Sjezus wat heb ik die vent al vaak zien staan trappen en hij krijgt hem bijna nooit aan na een val of als die hem dood heeft geremd. Daarna de motor aan de kant zetten, zelf terug lopen en de monteur de motor maar oplaten halen. Zeer triets voor een GP coureur en dat ook nog keer na keer en jaar achter jaar pfff.
Hoop dat Roelant hem niet achter na gaat..

Verder Herlings en Triest boven verwachting!!
0 x


Gebruikersavatar
Peter Rillaert
european champ mx2
Berichten: 233
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 06:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Ronse

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Peter Rillaert Zo 04 Apr 2010, 20:58

men mag mij misschien te kritisch noemen, maar ben ik de enige die teleurstelling voelt bij de uitslag van the Jerre ? Vijfde binnen komen op meer dan een minuut is toch gewoon slecht ? Zoiets moet je toch gewoon onder ogen zien, en niet negeren ?
Een talentvolle rijder kan het zich volgens mij één seizoen veroorloven om kritiek op zijn merk/team te geven en als excuus te gebruiken. Als hij nu weer voor spek en bonen meedoet, dan zullen er andere konlusies volgen. De minuut achterstand is echt erg... veeel erger dan de vijfde plaats die op zich niet zoveel zegt.
0 x


X men
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 04 Apr 2010, 21:04

Jerre zijn uitslag is goed maar zit inderdaad mijlenver van musquin-roczen ...

Respect voor Triest ... het was duidelijk dat hij een grote stap voorwaarts gezet had maar wat hij in Sevlievo liet zien was klasse.

Beursfoon Suzuki (om welke redenen dan ook) toch een teleurstellende Gp

Ook in MX1 zullen de Belgen toch wel een tandje moeten bijsteken om mee te doen voor de eerste plaats.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Andy Moens Zo 04 Apr 2010, 21:05

sorry peter mo dan heeft iedereen voor spek en bonen gereden in de mx2 klasse behalve roczen want die was slechts 8 sec achter

en dat omdat musquin de laatste ronde geen gas meer gaf of hij was 18 sec achter

op 18 dat ze ongeveer gereden hebben is dat ook elke ronde meer als 1 sec aan het been van roczen

dus dan is dat ook voor spek rijden

vanaf plaats 3 frossard eeste reeks 47 sec achter daar moogde dan de bonen aan toe voegen

ik zeg niet dat jerre geweldig heeft gereden maar is wel terug goed bezig en laat ons eerlijk zijn het seizoen is nog lang en en er kan nog heel veel gebeuren en verbeteren

stel nu dat jerre op het einde vant jaar op het podium staat in de eindstand zeg jij dan ook nog dat hij voor spek en bonen heeft gereden ?
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Mark Dejonghe Zo 04 Apr 2010, 21:13

Moens , bekijk eens de dingen zoals ze zijn , en lees eens de artikelen van andere leden , en leer eens toegeven als je mis bent en geef eens een ander gelijk .
100% juist wat peter zegt over de jerre.
Laatst gewijzigd door Mark Dejonghe op Zo 04 Apr 2010, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Be
Benny Gabiels
125cc rookie
Berichten: 135
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:59
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Locatie: venetie

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Benny Gabiels Zo 04 Apr 2010, 21:15

de eerste reeks vondt ik strijbos toch ni teleurstelend kwam van een 30 ste pl en naar een 15 de gereden. De tweede reeks bril kapot en binnen moeten komen anders had er miss weer wel een top 15 pl ingezeten.Toch niet zo slecht na alles wat hij al heeft meegemaakt dit jaar.
0 x


benny 4
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Zo 04 Apr 2010, 21:15

Nja echt goed zien doe ik idd niet meer (anders zoude gene bril nodig hebbe eh :lol:).
Maar die gele vlaggen waren de moment dat Cairoli de bocht uit kwam alle 2! al aan het wapperen.
En het excuus van ze stonden op de verkeerde plek en de rijders zijn in volle concentratie. Kan goed zijn.
Maar je moet eerlijk zijn, het is niet de eerste keer dat Cairoli zo een toeren uithaalt eh :/.

En ik kan Moens wel begrijpen. Akkoord The Jerre ligt veel achter. Maar blijkbaar zijn er toch nog 30 andere rijders die trager zijn als JVH.
Toen Everts iedereen belachelijk maakten ging je toch ook niet zeggen dat een 2e plaats zo slecht was.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Guy Dick Zo 04 Apr 2010, 21:16

Andy Moens schreef:ik vond roelants de eerste reeks ni tegen vallen ze paul , 2 de reeks is hij gestopt en zal daar ook wel een reden voor hebben want die geeft normaal ni zo maar op he

verbruggen was ook ni slecht vond ik 2 goede reeksen gereden en ni zen kop laten hangen en altijd blijven vechten ook al na slechte starts en of valpartijen

triest gewoon 2 keer sterk zo een seizoen kunne volmaken en volgend seizoen nog een stap voorwaarts

jerre stelde ook ni teleur , als ge zie wat hij vorig jaar heeft gedaan mogen we nu ni klagen , gewoon sterk en 2 keer schoon en knap gereden

dus int algemaan doen we het ni slecht he

kampioenschaps stand

6 jerre
11 triest
12 verbruggen
13 roelants

ni te klagen vind ik


Vorig jaar stond jerre na 1 GP 2e met 3 punten achterstand, das een hele vooruitgang :D
De enige Belg die vooruitgang geboekt heeft in MX2 is Triest.
Herlings maakt ook alles waar wat over hem gezegd / verwacht werd.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Jan Willem Visser Zo 04 Apr 2010, 21:24

Voor een hele hoop rijders gaat de regel op 'first beat your teammate'. Oftewel, zie eerst maar van je teamgenoot te winnen voor je naar de rest van de concurrentie kijkt....
Ik noem een Frossard/Van Horebeek, Ramon/Desalle, Barragan/Pourcel, Nagl/Cairoli, Musquin/ Herlings etcetera.

Voorzichtige conclusie na vandaag. Cairoli is the man to beat in de MX1, dat is wel duidelijk. Op banen als Mantova en V'waard zal hij pas echt voordeel hebben van de 350 en zal er geen houden aan zijn. Nalg en PHili zijn de outsiders denk ik nog. Poucel en Barragan zijn snel maar maken te vaak iets mee. Klinkt misschien gek, maar eigenlijk vond ik Desalle een beetje tegenvallen. Hij staat wel op het podium, maar er straalde nie veel vanaf. Ramon was de tweede reeks goed bezig, maar zal het gewoon van zijn regelmaat moeten hebben. De Dycker is ook een gevaarlijke outsiders als hij op dit soort banen de schade (zoals vandaag) beperkt weet te houden. Overwinningen gaat hij zeker nog wel pakken. En Strijbos moet gewoon zorgen dat hoij heel blijft en weer vertrouwen krijgt dan gaat hij ook nog wel mooie dingen laten zien.
De Reuver had wat pech in de tweede reeks, maar ik denk dat je ook niet van hem mag verwachten dat hij op dit soort banen voor een podium meedoet. Tegenvallers onder de laaglanders waren Wouts en Verhoeven, dat was gewoon niks.

In de MX2 zal het gaan tussen Musquin en Roczen, maar als Herlings deze lijn doorzet, zal hij ook snel meedoen om de overwinning. En Frossard is de gevaarlijke outsider. Als hij minder pech heeft en beter in het zandrijden is geworden, mag je hem niet uit het oog verliezen. De rest doet mee voor de overige plaatsen, waarbij wel is gebleken dat Tonus niet vanwege zijn blauwe ogen is aangetrokken door Teka Suzuki....
Verder was Triest echt de verassing van de Belgen en zal Verbruggen moeten gaan werken aan zijn starts. Als hij weer gaat starten zoals hij deed tijdens zijn EK periode, kan hij makkelijk top 5 rijden. De overige Nederlanders ook erg goed. Zowel Klein Kronhof als Coldenhoff lieten zien goed mee te kunnen, zelfs op een harde baan als dit. Helaas schakelden zij elkaat uit en is Glenn voorlopig uit de roulatie. Brakke moet het van zijn inzet hebben, á la Roelants en komt nog wel in de punten op basis van zijn vechtersmentaliteit.

Zo, dat was een korte samenvatting van mijn persoonlijke beleving van vandaag. ;) :lol:
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Guy Dick Zo 04 Apr 2010, 21:27

Won de Reuver daar ooit de GP in MX2?
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “FIM 2010”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer