GP#04 - Portugal, Agueda

Archief van de GP's 2010 + MXDN - Read Only!
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP Spanje, Bellpuig

Berichtdoor Guy Dick Do 13 Mei 2010, 09:24

Daar heb je volledig gelijk in, ik bedoel het ook iets anders: Aprilia is onderdeel van Piaggio (Vespa) waar poen geen probleem is (dit is het 7e of 8e grootste concern ter wereld, via Deutsche Bank aan Amerikaanse investeerders verkocht een jaar of 10 terug).
Als ze ergens nummer 1 in willen zijn, pompen ze er gewoon een smak geld in (125cc snelheid moet je een Derbi of Aprilia hebben en dat zijn dezelfde motoren met andere stickers - Derbi is ook bij Piaggio ondertussen - SBK met Biaggi, SM met Van den Bosch). Enkel in de cross loopt het al jaren van geen kanten...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
We
Werner Dewit
mx1 wk rookie
Berichten: 336
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:53
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Werner Dewit Do 13 Mei 2010, 09:42

Tja het zou ik nie slim zijn van roczen om te zeggen da herlings nie te kloppe is in't zand , dit is de beste manier !! Probeer hem maar wat nerveus te maken en hem foute doen te maken .
Natuurlijk werkt het KTM team samen offeren ze simpson op om de andere 2 vrije baan te geven !! En het werkt hé , want roczen is na 2 ronden al 5-6 sec achter en niemand heeft er ooit over gesproken omdat ze het iets minder duidelijk doen dan desalle !!
Weet ge wat der tony denkt nu ! Die is echt is echt bang want anders doet ge dit niet . Hij had beter TC laten denken dat hij er nog tussen kon en dan het gat dicht te doen ! Want dan had het veel meer effect gehad want dan verliest ge pas plaatsen .
0 x


It was 1989 my thoughts were short my hair was long !!
Sometimes I hear that song and I start to sing along
And think, Man I'd like to see that girl again
St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Steven Van Avondt Do 13 Mei 2010, 10:16

cairoli was wel zo slim om de 2e reeks een ander plaatsje op te zoeken,wat niet vaak gedaan wordt.je kan dat interpreteren als een bewijs dat hij niet echt vertrouwen had in z'n start en het zekere voor het onzekere nam,of het gewoon zien als intelligentie..
in ieder geval hij nam kopstart,het was dus een uitstekende beslissing..
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 13 Mei 2010, 10:19

Volgens mij kan Musquin echt wel omgaan met die druk ... kijk maar hoe hij dit jaar al reeksen heeft gewonnen.
Musquin blijft voor mij de grote favoriet voor de titel.

Tja ... dat KTM voordeel heeft, dat wist iedereen wel. Beste Moto en 3 fabriekspiloten die kunnen meedoen voor het podium.

Iedereen heeft het altijd maar over de supertalenten Herlings en Roczen maar ze worden toch telkens weer geklopt door de Fransman.

Ik vraag me ook af hoeveel progressiemarge Herlings en Roczen nog hebben?????
Volgens mij niet veel meer dan pakweg Musquin. Die zitten nu al aan hun top. Ik zie ze vooral nog beter worden op hun mindere punten. Voor Roczen zand en voor Herlings hardpack.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Spanje, Bellpuig

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 13 Mei 2010, 10:26

de enige manier om die aprillia te laten lopen ... is een slijpschijf kopen en er 1 cilinder afslijpen.

Laat ons eerlijk zijn. Na 4-5 jaar zijn er nog altijd geen resultaten en niemand wil zo een moto kopen .... van een echt succes kan je ni spreken.

Coppins heeft in zijn contract nog een optie voor een jaar langer op de aprillia .... in een recent interview vertelde hij dat hij nog een jaartje langer wou crossen maar de kans was klein dat het op de aprillia was .... dat zegt toch al genoeg ....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Jan Willem Visser Do 13 Mei 2010, 10:52

@ Etienne,
Herlings geen groeimarge meer?? Bij het laatste EK kon hij Charlier nog nie eens volgen en dit seizoen is Charlier nog nooit binnen 50 seconden van Herlings geeindigd. Roczen heeft er al een heel GP-seizoen opzitten, maar ook hij zal nog wel sneller worden hoor. Tel daarbij dat hun lichaam nog nie eens volgroeid is en dat ze mentaal nog sterker moet worden en je kunt niet anders dan concluderen dat die 2 echt nog wel verder gaan groeien.
Dat Musquin sneller is op dit moment ben ik met je eens, maar vergeet nie dat hij al een paar jaar ouder is en een paar jaar GP ervaring heeft. Ik denk dat hij op het einde van het seizoen écht zijn handen vol zal hebben aan die twee kleintjes en dat het nie ondenkbaar is dat Herlings of Roczen WK wordt. Maar laten we eerst maar hopen dat ze alledrie heel blijven dan kunnen wij alleen maar gaan genieten van mooie wedstrijden. En wellicht kan Paulin zich daar ook nog in gaan moeien.....
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 13 Mei 2010, 11:04

Volgens mij zitten die twee al dicht bij hun top .... ze zullen inderdaad nog wel een beetje verbeteren ... op hun zwakke punten, ervaring, sterker worden ...
Maar nog echt veel sneller gaan rijden .... nee.

Er zijn er in het verleden nog geweest die al van op hun zestiende wereldtop waren maar daarna steeds dat zelfde niveau zijn blijven houden en op hun 25ste al helemaal "op" waren.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
De
Dennis Dierckx
125cc rookie
Berichten: 144
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 14:19
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Dennis Dierckx Do 13 Mei 2010, 11:53

@ steve
volgens mij was die wissel van starplaats van cairoli voor de tweede reeks enkel maar een idee van s72
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Guy Dick Do 13 Mei 2010, 12:21

s72 was ginder niet wss, hij stond niet op het podium MX2 om de beker voor de konstrukteur van de winnende machine af te halen (en ook niet aan de aankomst om Musquin te feliciteren)
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Steven Van Avondt Do 13 Mei 2010, 12:45

@ Etienne,ik ben het met je eens..

over Musquin..omdat ik hem ook heel hoog inschat..maar wat ik wel zie is dat hij tegenwoordig vaak op de limiet gedreven wordt en hij soms op het randje rijdt,wat vorig jaar minder was,het zou mij niet verbazen als het eens mis zou gaan.

over Roczen en Herlings..denk ook dat ze al heel ver staan in hun ontwikkeling..wat ze nu nog winnen zal vooral maturiteit zijn,(lichamelijke ontwikkeling en ervaring)..qua snelheid zal er (hopelijk voor de tegenstand :) )niet veel meer bijkomen..zowel mens als machine hebben hun limieten..de 100m kan je ook nooit in 5sec.lopen he..aan alles zijn grenzen en gezien ze nu op podiums in het W.K. staan mag je ervan uitgaan dat ze heel dicht tegen die grens zitten..
maar wat deze jongens presteren is hoogstuitzonderlijk op hun leeftijd..zowel,technisch,fysiek als mentaal..

@ Dennis..zou kunnen,maar dat gaan wij nooit weten.. :)
0 x


Gebruikersavatar
Bertus Schaaf
125cc junior EK
Berichten: 67
Lid geworden op: Za 06 Feb 2010, 15:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Bertus Schaaf Do 13 Mei 2010, 12:55

@ etienne,
Ik ken als voorbeeld Dave Strijbos en John vd Berk,die waren heel jong wereldkampioen,Berk zelfs 2 opeenvolgende jaren in de 125 en 250,maar waren idd voor hun 25ste 'op'.Ik hoop dat dat deze jongens bespaart blijft en dat ze minstens net zolang meedraaien als S72.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 13 Mei 2010, 13:38

als je van je 16de op de top staat, is het niet meer dan logisch dat je er 10 jaar later genoeg van hebt. 10 jaar topsport met druk en zeker in mx, de nodige blessures, dat weegt op een mens ...

Everts heeft het langer volgehouden, Pichon doet het nu nog maar op een veel lager niveau ...

Anderen, zoals strijbos, vd berk, tortelli, albee, jmb (om andere redenen) zijn er veel vroeger mee gestopt ...

Maar we zijn zwaar aan het afwijken ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fo
Fonny Lambaerts
european champ mx2
Berichten: 232
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 08:38
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Westerlo

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Fonny Lambaerts Do 13 Mei 2010, 14:54

Ik dacht Everts toch gezien te hebben bij de aankomst 1ste reeks mx2..........;
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Brian Antonissen Do 13 Mei 2010, 15:05

@Dennis: Doet Cairoli niet zijn eigen ding met De Carli?
Soit, het kan natuurlijk wel, maar dacht dat hij samenwerkte met S72.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Jan Willem Visser Do 13 Mei 2010, 16:15

@ Oldtimer:
ik weet niet waar jij naar hebt gekeken, maar SE was 100% zeker in Agueda en stond ook WEL op het podium bij de MX2....
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Do 13 Mei 2010, 17:02

Musquin rijdt gewoon recht naar zijn tweede titel.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Mark Dejonghe Do 13 Mei 2010, 17:15

K vind dat ook olivier , hij heeft net dat tikkeltje ervaring meer dan de 2 andere.rijd zuiverder en de andere maken kleine foutjes omdat ze wa meer moeten forceren om te volgen.
0 x


Gebruikersavatar
Rob Indemans
mxdn winner
Berichten: 886
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Portugal, Race weekend + Aftertalk

Berichtdoor Rob Indemans Do 13 Mei 2010, 18:51

Maar van die fouten gelijk hij in Valkenswaard op roczen maakte moet hij toch niet teveel meer gaan doen dan :roll:
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP Spanje, Bellpuig

Berichtdoor Paul Verdonschot Vr 14 Mei 2010, 09:24

coppins heeft volgens mij, ook niet voor het sportieve , maar voor het geld gekozen :!: .Wat je hem eigenlijk ook niet kwalijk kunt nemen ,op het einde van u carriere nog ne mooie zakcent extra verdienen ,tis nie voor velen weggelegd he :!:
0 x


paladin
Mi
Michael De Kerk
mx2 wk rookie
Berichten: 267
Lid geworden op: Vr 21 Aug 2009, 18:46
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: GP Spanje, Bellpuig

Berichtdoor Michael De Kerk Vr 14 Mei 2010, 10:51

@ Etienne.

Ze hebben de afgelopen 5 jaar geen resultaten geboekt, maar zaten er ook echte toppers op de motors? Het begon met Chiodi en Melotte, maar die waren aan het eind van hun carriere en zouden ook nooit meer GPs gaan winnen of een podium halen. En dat erbij de motor was toen ook nog in ontwikkeling he. Daarna kregen ze rijders als Bill en Priem, echt alle respect voor deze 2 rijders maar met hun ga je ook geen GP winnen of een Podium pakken. Nu hebben ze Coppins aan getrokken voor dit jaar, maar Coppins is helaas versleten. Kan nog super motor rijden maar een top 5 zou een echte uitschieter zijn en dat weet iedereen wel, en nu helemaal is zon close deelnemersveld.
Bij Aprillia moeten ze gewoon een echte topper aan trekken, Bijv een Desalle,Phili,KDD,Cairoli,Barragan. Dan kunnen we pas zien wat die motor in zijn macht heeft en kan. En dan geloof ik ook zeker dat de resultaten ook wel komen, want een Coppins,Priem of Bill had echt niet verder na voren gezeten met een YZF,CRF of een wat voor bike dan ook...
0 x


Terug naar “FIM 2010”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden · Registreer