GP#11 - België, Lommel

Archief van de GP's 2010 + MXDN - Read Only!
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Werner Castelyns Zo 01 Aug 2010, 19:57

Des te meer tijd er overheen gaat, des te meer de citadel gaat gemist worden.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Zo 01 Aug 2010, 20:33

man man , echt spijtig van ramon :? hij was het gat achter carioli aan het dichtrijden eens hij vrij spel had

ik heb de val zelf niet gezien, ik was juist de afstand aan het aftellen dat hij van carioli zat.

we hadden een vrij goed zicht over het parcour vanaf de ingang , goed genoeg om de race mee te volgen, maar als het aan mij lag en gans de motocrosswereld bijna denk ik, mag namen snel terugkomen :)
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Brian Antonissen Zo 01 Aug 2010, 20:45

Ik heb 4 reeksen op tv gezien en ik vond ze wel spannend.

maar in Lommel spelen duels zich niet af in 1 bocht, maar worden ze zo gepland over verschillende bochten.

Ik vond dit de beste gp die ik dit jaar heb gezien.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Steven Van Avondt Zo 01 Aug 2010, 21:01

het was moeilijk vanmorgen maar ik ben blij dat ik het vanuit mijne zetel gevolgd heb,er was niks aan te zien,gelukkig kan je als liefhebber nog genieten van de rijkunsten van de piloten maar als neutrale toeschouwer zap je gewoon weg..
voor mij is het duidelijk,Lommel is geen gp-circuit..

aangenaamste verrassing: Harri Kullas,werd de 2e reeks een tijd gevolgd en dat zag er heel goed uit.dat werd ook bevestigd door z'n uitslag.

tegenvaller: de belgen..met deze resultaten mogen we gewoon niet tevreden zijn voor een gp in Lommel..we kregen rijles van een duitser en een italiaan en niets liet vermoeden dat we een thuis gp-reden.de resultaten waren zelfs minder dan gewoonlijk..

OEFENING BAART KUNST!! Chapeau KEN ROCZEN!!! respect.
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Jan Willem Visser Zo 01 Aug 2010, 21:02

Ben het wel met je eens Brian. Ik heb het ook op de TV gekeken en prachtige duels gezien. Diegene die ter plaatse waren hebben volgens mij weinig kúnnen zien. Als ik het zo TV zag, kon je weer slecht zien wat er op de baan gebeurde en was er nergens een fatsoenlijke overzichtsplaats. Of ben ik mis?

De gevechten in de 1e manche MX1 met Desalle, Phili en Leok (en in mindere mate Ramon), in de 2e manche tussen Leok en Nagl en Phili en Desalle en Ramon en Nagl waren ook erg mooi. Overal gebeurde wel iets.

MX2 was iets minder spannend, maar niet minder mooi. Opmars van Roczen in reeks 1, de hele race van Roelants (beide manches), de opmars van Verbruggen in reeks 1, de dominantie van Herlings in reeks 2. Ik vond het absoluut niet saai.
0 x


Gebruikersavatar
Steve Vervaeke
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:55
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Leffinge ( Middelkerke )

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Steve Vervaeke Zo 01 Aug 2010, 21:02

Leuke dag gehad, met uitzondering van het zicht hé, dat is toch niet zo leuk en ik moet sommigen gelijk geven. En waarom kan dat scherm nergens anders staan ? Dichter bij het volk misschien ? Wel spijtig van SR 11 zijn val hé, opeens alles weg, mooie reeks en het podium alles weg, spijtig.

Die lichte mannetjes doen het hé, Roczen en Cairoli de dwergen winnen de GP.

Parking + bus was ok, toch wel wat mogen wachten om weg te geraken en om mijn auto te vinden, amai. Kreeg het al even warm.
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Zo 01 Aug 2010, 21:31

Ik vond het van thuis uit toch ook wel een spannende MX1 klassE.
Niet meteen voor de eerste plaats maar toch, de strijd voor de 3e plaats was nooit gestreden.
De MX2 daarintetegen is een GP die niemand zich volgend jaar nog herrinert. Gewoon niets leuk aan gezien. Geen duels of niets.
Maar wat me toch weer opvalt zijn die gedubbelde rijders eh. Er zijn er bij die het beginnen te snappen dat ze opzij moeten gaan. Maar dan zijn er ook nog bij die echt niet kunnen inschatten hoe snel een toprijder aan hun achterwiel zit. Zoals het geval van Phillipaerts. Die rijder had een paar bochten ervoor al eens omgekeken en hij reed nog Phillipaerts' spoor.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Kr
Kris Diaz
125cc junior EK
Berichten: 53
Lid geworden op: Ma 09 Nov 2009, 20:12
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Kris Diaz Zo 01 Aug 2010, 21:34

Het was een fijne dag op de GP. Heel de dag bij de dubbelsprong gestaan. Ramon sprong denk ik iets teveel naar buiten waardoor hij met zijn achterwiel naast de berg kwam.
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Fred Degret Zo 01 Aug 2010, 21:46

Mja een paar topmannen zijn na een paar ronden al "weg" bij de mx2...ik vond Joël Roelants van zowel mx2&1 de beste Belg qua vechtersmentaliteit ,beide reeksen er gans de tijd "de pees op"

The little Everts"Cairoli"=WK voor de komende jaren als ie blijft.

De Dijcker ondanks zijn blessure nog vrij deftige reeksen.
Ramon eerste reeks kon weinig weerwerk bieden ondanks zijn vrij goede start,zijn tweede reeks komt hij meestal sterker voor de dag(ipv the bomb zou hij beter Diesel als nick-name hebben) maar nu een"misser" die roet in het eten stuurde.
Strijbos tweede reeks zat mooi,gaf een sterke indruk vooraan maar blijkbaar was de man met de hamer vlug v/d partij.
Desalle al bij al niet slecht,maar blijkbaar was vandaag het zand niet zijn speciality.
Leok pretty strong//Phili ook niet echt overtuigend dit jaar.

Toch ook een beetje teleurstellend gevoel aangaande deze GP.

Roczen & Herlings smaakmakers op het parcour alsook leuk om naar luisteren tijdens hun intervieuws een vlotte babbel in vrij vlot engels.....gans wat anders dan de oudere garde hun "ge-eu en -eu" :mrgreen: 'tis dat niet wat telt maar .... :arrow:
0 x


Gebruikersavatar
Rob Indemans
mxdn winner
Berichten: 886
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Rob Indemans Zo 01 Aug 2010, 21:54

Je moest vandaag goed zoeken om ergens een beetje fatsoenlijk live te kunnen volgen,en Lommel heeft helemaal geen lay-out voor de MXDN te organiseren,alleen de centen... :roll:

Over het algemeen vielen DE MEESTE belgen me ook tegen vandaag in 'hun zandbak'!
Toch enkele mooie duels gezien voor de ereplaatsen,vooral in de MX1 klasse dan.
Cairoli NIKS tegen te beginnen en zeer overtuigend gewonnen, ook een fantastishe inhaalrace gezien van Josh Coppins die 2de reeks,die in de laatste rondes nog redelijk vlot voorbij een steve Ramon en beide Cas rijders kon gaan komende van een laatste plaats... :o
Keeno karakter getoond en beetje onopvallende maar degelijke 2de reeks gereden!

MX2 Roczen een heel sterk weekend gereden in het zand,mooi om te zien hoe die soms totaal andere lijnen rijd!!
Herlings 2de reeks outstanding en Musquin goed en verstandig gereden...
Roelants toch ook weer sterk gereden vandaag en voor mij toch ook de beste belg dit weekend!!!
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Alex Geukens Zo 01 Aug 2010, 21:59

Van thuisvoordeel voor de Belgen is in Lommel geen sprake meer,ik vond te tekst achteraan op broek Cairoli wel treffend: IK WOON OOK IN LOMMEL! ;) Was vooral ontgoocheld in MX2,weinig duels,wel 2 jonge supertalenten gezien. MX1 vooral door Philipaerts enkele duels,Cairoli zweeft over de baan,niets aan te doen. Roelants toonde zich een echte doorzetter,bleef doorgaan.Zijn supporters achter mij in de bus op weg naar parking waren tevreden,hadden de sfeer te pakken,zelfs de buschauffeuse deed mee,ze draaide op de ronde punten een extra rondje...! :D
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 01 Aug 2010, 22:03

Dat is voor mij het mooiste van de dag J C die met die Aprillia van de laatste naar de zesde plaats rijdt, en D Hens die met een luchtgekoede twinchok vlotjes met die moderne motors meedraait bij de vets.
0 x


He
Heikki Desmet
peewee pilot
Berichten: 7
Lid geworden op: Za 31 Jul 2010, 13:07
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Heikki Desmet Zo 01 Aug 2010, 22:38

De Belgen vielen idd een klein beetje tegen vandaag, De Dycker wel sterk vind ik gezien de omstandigheden.
En het was mss niet te zien aan de resultaten, maar Ramon was veruit de sterkste Belg vandaag. Hoe hij de 2de manche tekeer ging was toch sterk, jammer genoeg 1 foutje gemaakt die hem duur te staan kwam.
Dat is dan die afgeschreven oude man die nooit durft aanvallen, maar hij had na Cairoli wel de beste conditie. Na 15 min kregen Desalle, Nagl, Leok, Phili, enz... al een serieuze klap van de hamer in de 2de manche.
Onze beste MX2 Belg is ook duidelijk, JR. Echte vechtersmentaliteit.
Hopelijk geen kwetsuur voor Ramon, volgende week is het weer GP.
In het begin van de 2 de manche kwam Strijbos ook sterk opzetten, dacht zelfs op een bepaald moment dat hij over Desalle ging gaan. Hij toont dat hij het zeker nog in zich heeft, nu enkel nog een beetje uithouding(of mss beter materiaal?).

En AUB, geef die waalse speaker nooit meer een micro in zijn handen.
Precies ofdat hij ieder moment zijn ingewanden gaat uitspuwen, man man man. Moest zelfs op een bepaald moment tijdens de 1ste manche 5 min zoeken wie er met het nr 9 reed in de MX1 :?
0 x


Ja
Jannick Van Den Poel
mx2 amateur champ
Berichten: 166
Lid geworden op: Do 13 Aug 2009, 21:31
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: zonhoven

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Jannick Van Den Poel Zo 01 Aug 2010, 22:52

Leon Van Gestel schreef:Dju, door de val van Jeffrey moet ik Guy Boonen ne whisky betalen.
Die paar euro, daar zit ik niks mee in, maar ik had Herlings toch graag zien winnen.
Roczen gaat echter verdiend met de grootste prijs naar huis hoor, daar niets van.
Caïroli: tja wat moet daar nog van gezegd worden. 't Is den beste, punt aan de lijn.
Gelukkig redt Desalle nog een beetje de eer na de misser van Ramon. Trouwens, wie heeft gezien wat er gebeurd is, want onze monitor gaf enkel aan dat hij buiten de afsluiting stond.
En wat men ook zegt van Lommel: dit is gewoon een hele leuke GP-locatie, waar de jongens van de knapen worden gescheiden.
Ik denk dat er al bij al een goede organisatie werd neergezet, beloond met voldoende publiek.Want ze waren er hé, nietwaar?
Voor de achtergrondmuziek: don't blame me......


en vooral niet te vergeten een superieure speaker Leon Van Gestel en co die het volk weet in spanning te houden ,tijdens de reeksen gewoon prachtig :-)
0 x


Honda "the power of dreams"simply the best

AXO "the real stuff"
Fo
Fonny Lambaerts
european champ mx2
Berichten: 232
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 08:38
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Westerlo

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Fonny Lambaerts Zo 01 Aug 2010, 23:27

Toch e paar kemels gehoord vd speaker: roelants met nummer 43?, desalle 15de oefentijd?, valpartij van Roczen 2de reeks?, geen spoor van Triest? (terwijl die 6de gestart was), enz....

En dan nog zelf zeggen dat ze in hunne toren 90% vh circuit konden zien.

Ook leuk vond ik toen Leon afriep dat het volk rijen dik stond. Nu ja, als ze al het volk op 2 plaatsen samensteken, kan het nie anders dan rijen dik staan natuurlijk :D
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Brian Antonissen Zo 01 Aug 2010, 23:29

Enkele Belgen ontgoochelden dan misschien maar er zijn toch verzachtende omstandigheden.

Ramon zonder crash staat op het podium
De Dijcker met een ellenboog die zijn arm lamlegt rijdt nog top 10, zeker niet slecht.
Priem in 2de reeks op weg naar top 10
Verbruggen reed snel, maar had de starts niet mee, 1x slecht en 1x crash.
Roelants was goed, de rijders ervoor zijn gwn beter op dit moment.
Desalle viel mij in de 2de reeks tegen, kon niet pushen zoals hij normaal doet.

We zijn ooit veel beter gewend geweest, tegenwoordig zijn de buitenlanders niet meer vies van zand.

Wat is er met MdR aan de hand, ik heb er het raden naar, maar ik hoop dat het snel goed komt, hij rijdt voor de moment nog niet half zo goed als hij kan.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 01 Aug 2010, 23:35

hij is toch veel in beeld geweest :!:
0 x


paladin
Gebruikersavatar
Jan Vanhulle
mx2 amateur champ
Berichten: 158
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:41
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Jan Vanhulle Ma 02 Aug 2010, 02:20

Eén van de saaiste races op een mislukt parcours, die niet eens BK-waardig is. Waar toeschouwers weinig aan hebben. Terwijl de halve wereld de Citadel mist...

Leuk om het zuiver talent van Herlings te zien in het zand, en de vele risico's die Roczen neemt.
0 x


If there's magic in motocross, it's the magic of fighting battles beyond endurance. It's the magic of risking everything for a dream that nobody sees but you.
Ni
Nicolas Stampaert
mx1 wk rookie
Berichten: 306
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Nicolas Stampaert Ma 02 Aug 2010, 08:56

dat ze maar rap terug naar namen trekken voor de gp...
0 x


Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Berichten: 995
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Motocrossland
Contact:

Re: GP Limburg 2010 - Raceweekend

Berichtdoor Marcel Dirks Ma 02 Aug 2010, 09:03

Ik denk dat de VIP's veel konden zien...
0 x


Terug naar “FIM 2010”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

Aanmelden · Registreer