Verslag Ladiesrace Balen

Alles over de mx-girls, WMX Championship, zowel amateur als pro, post het hier!
Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Verslag Ladiesrace Balen

Berichtdoor Betty Vanlommel Ma 04 Mar 2013, 14:28

Stipt om 12u45 stonden er 14 gemotiveerde ladies achter het starthekken. Op Pole position Steffi Laier voor Imba kampioen Brenda Wagemans en de Poolse Joanna Miller. 20sec 5sec en daar gingen ze. Britt Vd Wekken en Kimberley Braam streden voor de holeshot. Steffi liet er geen gras over groeien en nam de koppositie in de eerste ronde over. Brenda was jammer genoeg zeer slecht gestart, maar maakte een prachtige remonte. Britt Vanderwerff, de laureate van de MON wedstrijd te Mill, was goed mee en vocht voor haar positie. Ook Stephanie Stoutjesdijk draaide aaardig aan het gas van haar 2stroke. Marianne Engel knap 8ste gevolgd door Jessica Van De Velde op haar ktm 4stroke. Demi Goezinnen zag haar regelmaat beloond met een 10e plaats. Mandy Koning was een ietsje te gemotiveerd en crashte enkele malen. Jolien Vleminckx reed toch een 12e plaats terwijl zand zeker niet haar favoriet is. De 2 Zweedse dames Linnea Gustafsson en Ebba Isaksson sloten het veld.
Eindstand 1 ste reeks: 1 Steffi Laier. 2 Kimberly Braam. 3 Brenda Wagemans. 4 Britt Van Der Wekken. 5 Joanna Miller. 6 Britt Vanderwerff. 7 Stephanie Stoutjesdijk. 8 Marianne Engel. 9 Jessica Van De Velde. 10 Demi Goezinnen. 11 Mandy Koning. 12 Jolien Vleminckx. 13 Linnea Gustafsson. 14 Ebba Isaksson.

De 2de reeks lag het circuit super zwaar! Petje af voor de dames die allemaal opnieuw van start gingen!!!
Britt Van Der Wekken En Steffi Laier kwamen als eerste door de bocht, terwijl Brenda haar start weer miste. Steffi nam de koppositie om deze niet meer af te geven. Kimberly Braam reed een zeer sterke 2 de reeks. Joanna Miller deed haar 3de plaats nog eens over. Brenda kwam ten val maar finishte toch nog knap 4e. Britt Van der Wekken, juist terug van een vermoeiende reis, werd 5e voor Britt Vanderwerff en Stephanie Stoutjesdijk. Jessica toonde haar musclepower en vocht zich naar een 8ste plaats. Demi en Marianne respectieflijk 9 en 10. Jolien's conditie zien we met de week groeien, plaats 11. Mandy had echt een Off day, maar ze gaf niet op: plaats 12. Linnea en Ebba proefden regelmatig van het Belgische zand, maar zoals echte Mx Ladies bereikten ze de finish.

Steffi Skippy Laier won de trofee "Queen of Sands", met naast zich op het podium Kimberly Braam en Brenda Wagemans.

Totaal: 1 Steffi Laier. 2 KImberly Braam. 3 Brenda Wagemans. 4 Joanna Miller. 5 Britt Van Der Wekken. 6 Britt Vanderwerff. 7 Stephanie Stoutjesdijk. 8 Jessica Van De Velde. 9 Marianne Engel.
10 Demi Goezinnen. 11 Jolien Vleminckx. 12 Mandy Koning. 13 Linnea Gustafsson. 14 Ebba Isaksson.

Ladies, allemaal bedankt om te komen rijden!!! En petje af voor jullie: geen enkele dame heeft onder deze zware omstandigheden opgegeven! Ik ben trots op jullie.
Ook een dankje wel aan aan Vlm, de inrichtende club die jullie ook nog een prachtige prijzenpot schonk, de speakers die de spanning er altijd inhouden, de talrijke fotografen en zeker niet vergeten de families en fans die weer trouw op post waren.
Het was een super geslaagd weekend!
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Verslag Ladiesrace Balen

Berichtdoor Frank Janssen Ma 04 Mar 2013, 19:46

bedankt betty , het was voor ons een waar genoegen
0 x


speaker Frankske

Terug naar “mx dames”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden · Registreer