Imba DAMES WISSKIRCHEN

Alles over de mx-girls, WMX Championship, zowel amateur als pro, post het hier!
Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Betty Vanlommel Di 14 Jun 2011, 13:39

12 JUNI IMBA DAMES WISSKIRCHEN.

Brenda Wagemenans uit de VMCF federatie ( in VMCF landenshirt) behaalde 2 x 2e plaats. De overwinning ging naar de nederlandse Nicky Van Wordragen.

Een prachtig initiatief zo'n europees kampioenschap voor amateur dames! Hopelijk blijven de normen "voor amateurs" gerespecteerd in de toekomst.

Maar het was wel duidelijk te merken dat het de 1ste maal was.
Er was geen landen voorstelling voor de dames, echt jammer!!! Enkel 1 kennismakingsronde voor de reeks.
Verscheidene teams droegen geen shirt van hun land, gewoonweg omdat hun federatie er geen bezorgd had.

Hopelijk meer waardering voor de dames op de volgende wedstrijd in Bockholtz op 3 juli!
0 x


Em
Emmy Schepmans
peewee pilot
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 10 Mei 2011, 15:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Emmy Schepmans Di 14 Jun 2011, 20:09

Super !
Eindelijk een initiatief voor de amateur dames en eens niet voor die van het WK !
Dat er maar zoveel mogelijk meisjes naar daar trekken :)
0 x


El
Elly Van Den Eede
125cc junior EK
Berichten: 87
Lid geworden op: Vr 27 Nov 2009, 20:14
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Elly Van Den Eede Wo 15 Jun 2011, 20:47

idd echt tof ! gelukkig kunnen amateur dames nu ook al es apart rijden in de vmcf, 't is misschien 'maar' de dames reeks maar als ik zie hoe het niveau daar is gestegen in 2 jaar tijd dan ben ik ies benieuwd hoe het er over 5 jaar gaat uitzien met al die dames !
0 x


Ni
Nick Dejaeger
peewee pilot
Berichten: 6
Lid geworden op: Wo 29 Sep 2010, 20:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Nick Dejaeger Wo 15 Jun 2011, 20:55

Ik vond het erg leuk om daar een wedstrijd te gaan rijden! Er kwam ook veel belangstelling van het volk dat daar aanwezig was :-)dus ik hoop dat er volgend jaar nog meerdere wedstrijden komen en wie weet zelfs een in België!

Ik vind het in ieder geval een goed initiatief :-)

En Betty, danku dat je bent komen supporteren :-)

Mvg Brenda
0 x


Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Betty Vanlommel Wo 15 Jun 2011, 21:41

Het was een plezier jullie te zien rijden! Op 3 juli in Bockholtz Lux. zijn we opnieuw van de partij Brenda! Gelukkig zijn de examens bij de meeste dames dan gedaan zodat er meerdere dames Vmcf Vlm ons land kunnen vertegenwoordigen. Je kan meedoen vanaf 14 jaar, 85cc tot en met 450 cc. Dus dames meld je aan, want het zijn prachtige circuits.
0 x


El
Elly Van Den Eede
125cc junior EK
Berichten: 87
Lid geworden op: Vr 27 Nov 2009, 20:14
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Elly Van Den Eede Wo 15 Jun 2011, 22:30

moet je dan een vergunning hebben bij een bond ?
0 x


Ba
Bart Claes
50cc rider
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 30 Jan 2011, 22:32
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Bart Claes Wo 15 Jun 2011, 22:41

Het seizoen 2011 is gestart met een nieuw initiatief voor dames nl. de Queen of Sand-cup.Hopelijk helpt dit om meer crossende dames in Belgie te krijgen.
0 x


El
Elly Van Den Eede
125cc junior EK
Berichten: 87
Lid geworden op: Vr 27 Nov 2009, 20:14
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Elly Van Den Eede Wo 15 Jun 2011, 23:14

ha... dat heb ik gezien, daar was wel een pak dames die al een serieus stukske konden rijden daar in't zware zand van balen amai ! kmoet nog veel oefenen om da te kunnen zenne !
0 x


Sh
Sharon Dekeyser
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 20:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: ruiselede
Contact:

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Sharon Dekeyser Wo 15 Jun 2011, 23:24

Mogen dames van de mclb daar aan meedoen?
0 x


Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Betty Vanlommel Wo 15 Jun 2011, 23:46

Bart Claes schreef:Het seizoen 2011 is gestart met een nieuw initiatief voor dames nl. de Queen of Sand-cup.Hopelijk helpt dit om meer crossende dames in Belgie te krijgen.


Dat was idd een mooi initiatief Bart! Maar door die prijzenpot en op uitnodiging waren de meeste aanwezige dames WMX rijders. Hoeveel amateurs dames waren er? In eerste instantie dachten er meerdere dames van VLM, JMS, en VMCf, MCLB, en ook dames met dagvergunning mee te rijden. Maar toen bleek dat de dames van het wereldkampioenschap ook meededen haakten er vele af. Wat logisch is !!! Er rijdt toch ook geen Kevin Strijbos, Joël Roelants... mee bij de inters in de VLM. Het verschil in niveau is veel te groot. De 3 eerste van het wk rijden zeker 30 sec. sneller dan de dagvergunningen. Bij de mannen zou dit nieuweling tegen inter zijn.
Als men zo iets inricht kan men beter 2 reeksen dames geven!
1 rees dames WMX.
1 reeks voor de dames van de amateursfederaties.
Niemand wordt als prof geboren: een jongen is belofte, nieuweling, junior, nationaal ,inter.
En de dames? Allemaal in 1 reeks en zelfs geen apart klassement.
Er is heus wel toekomst in de damesklasse. Als zij op een normaal tempo en in de juiste klasse de kans krijgen om te groeien.
0 x


El
Elly Van Den Eede
125cc junior EK
Berichten: 87
Lid geworden op: Vr 27 Nov 2009, 20:14
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Elly Van Den Eede Do 16 Jun 2011, 22:47

volledig gelijk betty ! Ik heb er nu wel ni veel wmx dames gezien in balen maar wel veel nederlandse (dik gesponserde) dames die echt snel gingen ! Vooral die groei is echt belangrijk he, als je nu als dame wil beginnen als je al geen 6 jaar meer bent dan is het moeilijk hoor, ik durf mezelf niet inschrijven bij de mannen en ik zou het echt graag bijleren en dat doe ik het meeste in de wedstrijden want daar verleg je toch altijd een beetje je grens he !
0 x


Ba
Bart Claes
50cc rider
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 30 Jan 2011, 22:32
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Bart Claes Do 16 Jun 2011, 23:35

met grote waarschijnlijkheid gaat dit initiatief volgend seizoen een vervolg kennen (als het aan mij licht daar ik de inrichter ben van Lommel). ik zou zeggen heb vooral geen schrik om deel te nemen, daar dit toch een unieke kans is om enkel met dames te rijden. Eerlijk gezegd had ik een grotere respons van belgische rijdsters verwacht. Het is aan jullie om er voor te zorgen door een grote opkomst dat er eventueel aparte reeksen/klassementen komen. Het kan wel lijken dat het niveau van sommige hoog licht maar door langs de kant te blijven gaat je eigen niveau enkel maar naar beneden, en door niet deel te nemen kan het zijn dat er niet genoeg deelneemsters zijn waardoor zulke initiatieven afgevoerd worden.
0 x


Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Betty Vanlommel Vr 17 Jun 2011, 18:08

Bart Claes schreef:met grote waarschijnlijkheid gaat dit initiatief volgend seizoen een vervolg kennen (als het aan mij licht daar ik de inrichter ben van Lommel). ik zou zeggen heb vooral geen schrik om deel te nemen, daar dit toch een unieke kans is om enkel met dames te rijden. Eerlijk gezegd had ik een grotere respons van belgische rijdsters verwacht. Het is aan jullie om er voor te zorgen door een grote opkomst dat er eventueel aparte reeksen/klassementen komen. Het kan wel lijken dat het niveau van sommige hoog licht maar door langs de kant te blijven gaat je eigen niveau enkel maar naar beneden, en door niet deel te nemen kan het zijn dat er niet genoeg deelneemsters zijn waardoor zulke initiatieven afgevoerd worden.


zoals ik al zei Bart, een start in de goede richting!!!!
Maar als een mannelijke belofte of nieuweling alleen de kans heeft om mee te rijden bij de pro"s, gaat hij ook vlug afhaken hoor. Of ze springen in zijn "nek" ... Want hij rijdt "onder de voeten".
Nu had je een Pappenmaier, De Mol, Veenstra, Van der wekken, ... Allemaal top 10 WMX . Pappenmaier zelfs top 3. En ik heb niks dan bewondering voor deze dames hoor! Maar het zijn toppers en geen amateurs. Zij rijden WK en ONK.
Jullie zijn de enige inrichters in amateursfederatie (en Vlm is dat toch hé) die zo te werk gaan. VMCF = damesreeks niet vergunninghouders en zelfs apart klassement kleine moto's. Vbm maakt een kampioenschap voor dames niet vergunninghouders.
Lommel en ook Balen zijn zo wie zo zware circuits, en dan is het niveau verschil nog groter.
Als jullie volgend jaar nog eens een damesreeks inrichten, wat mega is!!!! Doe het dan eens op volgende manier:
Damesreeks vergunningen amateursfederaties en dagvergunningen met apart klassement voor beide. Die prijzenpot kan heel wat kleiner zijn want vorig jaar ging deze toch naar de pro's.
Trouwens hoeveel pro's zijn er in België? Elien de Winter, Morrane de Barquin, Jessica vd Velde... het zullen er niet veel meer zijn denk ik.
Maak voor deze reeks veel reclame, de dames zullen er wel zijn als de weersgoden meezitten!
En nogmaals hé Bart, ik kraak jullie niet af!!! Jullie deden tenminste al iets voor de dames!!!
0 x


Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Betty Vanlommel Vr 17 Jun 2011, 19:51

@Bart, Diga Racing inrichters van "Queens of Sand cup"
en aan al de inrichters...

Richt aub damesreeksen in waarin iedere dame aan bod kan komen!!!
Vlm Vmcf Vbm Jms Mclb Mc LIlle Amc Genk MON ADAC BMB KNMV ja en zeker ook WMX dames. Buitenlande dames ook altijd welkom.

Wij streven naar meer damesreeksen, zodat al de dames hun geliefde sport kunnen beoefenen. We zijn meiden onder elkaar en vinden het tof om samen te rijden en elkaar te ontmoeten.

De oplossing: ALLE meiden achter de baar en 2 klassementen!!

Bart en Dirk: richt aub jullie "Queens of Sand Cup" nog in. Het was mega!
Maak gewoon 2 Queens: 1 pro en 1 amateur.

Hopelijk volgen er nog veel inrichters jullie voorbeeld!
0 x


Ni
Nick Dejaeger
peewee pilot
Berichten: 6
Lid geworden op: Wo 29 Sep 2010, 20:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Nick Dejaeger Za 18 Jun 2011, 16:50

Ik vind het een goed idee om dan twee klassementen op te stellen, zo heeft iedereen zijn plezier en kan iedereen bijleren!
Twee reeksen voor de dames is volgens mij gewoon nog niet haalbaar, ik denk dat we eerst moeten proberen om met een 30 tal dames aan de start te staan en dat zou al mooi zijn voor de dames in België!
Hopelijk mogen we volgend jaar terug aan de start verschijnen in Lommel en Balen en hopelijk ook nog op andere plaatsen!
Ik hoop in ieder geval dat er dan meer dames zich aanmelden zodat we misschien er wel een mooi kampioenschap van kunnen maken!
Ik zal in ieder geval proberen om aan de start te staan!

Brenda

:-D
0 x


Sh
Sharon Dekeyser
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 20:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: ruiselede
Contact:

Re: Imba DAMES WISSKIRCHEN

Berichtdoor Sharon Dekeyser Zo 19 Jun 2011, 22:15

Jammer dat ik niet kan, anders zou ik gebeld hebben naar Martin om mee de doen, maar heb op 2juli andere verplichtingen. dus de afstand om zondagmorgen te doen is de ver.
0 x


Terug naar “mx dames”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Aanmelden · Registreer