Berichtdoor Nikolas Dejonckheere
Do 10 Sep 2009, 10:21
Operatie is volgens mij maar in beperkt aantal gevallen de oplossing en naar mijn gedacht wordt er te vlug geopereerd.
Vaak zijn andere redenen de oorzaak : zithouding, stuur, positie stuur, conditie, training,...
Velen denken dat conditie en training goed zijn maar hebben het verkeerd voor en dan helpt operatie idd niet.
Laat je eerst grondig medisch testen. Nog geen 20 % van alle piloten doen los van de standaard medische keuring geen medische begeleiding en weten niet wanneer hun lichaam in verzuring gaat. Bij iedereen die ik heb laten testen zat verzuring zonder treffelijk trainingsschema en zonder medische begeleiding op 145-150. Dan is het normaal dat armen verzuren in wedstrijd en gaat operatie geen oplossing bieden.
Jan Vlaeymans werkt al drie jaar onder begeleiding :
- volledige stop na seizoen tot 1 december
- van begin december tot eind februari duur training : landduring en traag, aan hartslag opgegeven door dokter, vaak rond de 145-150 (meer dan uur lopen, twee uur fietsen, uur zwemmen,...)
- vanaf maart intensieve training aan hoge hartslag : half uur lopen, uur fietsen, half uur zwemmen en motortraining
Vaak wordt er veel te vaak met motor getraind (intensieve training) en wordt duurtraining uit oog verloren. Om voorbeeld te geven : voor Le Touquet heeft Vlaeymans 5 keer in Loon gereden, sommigen zitten er de hele winter om te trainen voor Touquet.
0 x