de oude doos

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: de oude doos

Berichtdoor Petrus De Winter Di 03 Jul 2012, 12:28

Werner Castelyns schreef:Ik lees net op Facebook dat oud-Internationaal Benny Dewin overleden is op 51 jarige leeftijd.

Werner , dacht dat Benny ouder was dan 51 jaar .
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: de oude doos

Berichtdoor Paul Verdonschot Di 03 Jul 2012, 12:32

Benny was 61 jaar ;)
0 x


paladin
Fr
François De Bie
125cc junior EK
Berichten: 93
Lid geworden op: Wo 29 Sep 2010, 17:53
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: de oude doos

Berichtdoor François De Bie Di 03 Jul 2012, 17:57

Stefan Van Elsen schreef:Met Benny begin jaren tachtig regelmatig hevige strijd geleverd bij de juniors en nationalen van de BMB .Ben er wel van geschrokken.RIP Benny en sterke aan de familie.


Benny reed begin jaren tachtig toch inter BMV Stefan.
0 x


Gebruikersavatar
Stefan Van Elsen
125cc junior EK
Berichten: 85
Lid geworden op: Vr 30 Jul 2010, 09:59
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: westerlo

Re: de oude doos

Berichtdoor Stefan Van Elsen Di 03 Jul 2012, 18:15

François De Bie schreef:
Stefan Van Elsen schreef:Met Benny begin jaren tachtig regelmatig hevige strijd geleverd bij de juniors en nationalen van de BMB .Ben er wel van geschrokken.RIP Benny en sterke aan de familie.


Benny reed begin jaren tachtig toch inter BMV Stefan.


Mannen ik heb me vergist,ik heb ne andere Benny voor,sorry
Laatst gewijzigd door Stefan Van Elsen op Do 05 Jul 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Eén jaar na m'n dubbele lontransplantatie klaar om aan te zetten bij de oldtimers!!
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Di 03 Jul 2012, 18:29

Petrus De Winter schreef:
Werner Castelyns schreef:Ik lees net op Facebook dat oud-Internationaal Benny Dewin overleden is op 51 jarige leeftijd.

Werner , dacht dat Benny ouder was dan 51 jaar .










'k Las op facebook dat Benny 51 jaar was Petrus maar jij zal wel gelijk hebben als hij al bij de inters reed begin jaren '80.
Uit de boekskes ken ik Benny wel maar persoonlijk heb ik hem nooit ontmoet.

Paul, ik heb het nieuws van Johan Lunenburg, zijn kleindochter zou dansles krijgen van de of een dochter van Benny.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gi
Gino Goovaerts
ama lites national champ
Berichten: 480
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 18:35
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Gino Goovaerts Di 03 Jul 2012, 19:44

ik denk dat stefan het over leo van win heeft uit men dorp tremelo hiet die reed ook bij de nationalen van voor die tijd
want benny de win reed begin jaren tachtig bmv inters volgens mij
0 x


i am dogger
wi
willy cauberghs
50cc rider
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 07 Aug 2011, 21:00
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Re: de oude doos

Berichtdoor willy cauberghs Di 03 Jul 2012, 20:03

als dik het mij nog goed herinner reed benny reeds halfweg de jaren 70 inter bij de bmb,
heb hem jaren nadien nog een paar keer ontmoet toen hij beton kwam leveren op de werf,reed toen voor de firma kerkstoel
0 x


Jo
Johan Clemens
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Do 29 Okt 2009, 08:12
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Johan Clemens Di 03 Jul 2012, 20:40

Benny is rond 82 -83 terug naar de BMV gekomen en daarna nog veel jaren VBM
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: de oude doos

Berichtdoor Alex Geukens Do 05 Jul 2012, 20:51

Ik herinner mij Benny Dewin nog van begin jaren '80 als Inter in de BMV.

Ter nagedachtenis van Benny een actiefoto van hem.
Afbeelding
Foto van Benny uit het fotoboek van de MX-history day.
Afbeelding
0 x


Kr
Kris Goris
125cc junior EK
Berichten: 87
Lid geworden op: Wo 27 Okt 2010, 00:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Kris Goris Zo 08 Jul 2012, 12:13

Rip Benny,hij reed in 1981 reeds BMV inters 500cc is er dat jaar Belgisch kampioen geworden,en het jaar er achter in 82 was hij Antwerps kampioen.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 08 Jul 2012, 18:55

ook iemand die (zo leek het mij toch en zo heb ik hem steeds zien rijden) zijn heel leven met denicol kledij heeft gereden.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: de oude doos

Berichtdoor Alex Geukens Ma 09 Jul 2012, 19:04

Binnen 3 weken Everts&friends met de Golden Heroes! :)

Blikvangers in de categorie 'Golden Heroes' zijn o.a. Marnicq Bervoets, Jean-Jacques Bruno, Werner Dewit, Dirk Geukens, Dave King, Jo Martens, Graham Noyce, Ronny Renders, Guy Van Gijsegem, Marc Velkeneers, Jan Blancquaert,… en rally-kampioen Freddy Loix. Een unieke en niet te missen kans dus om al deze toppers nog eens zelf aan het werk te zien, en dat in een werkelijk uitzonderlijk wedstrijdprogramma.

Maar ook naast het parcours zal er vanalles te beleven zijn. Het rennerskwartier en teamtrucks worden heel overzichtelijk opgesteld en er is een overdekte expo met (beroemde) klassieke crossmotoren!

Alle info en deelnemerslijst: http://www.evertsandfriends.be

Enkele foto's van de Golden Heroes van vorig jaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 09 Jul 2012, 20:14

Leon vraagt aan René Baeten waar Sten Lundin en Bill Nilsson ergens zitten... :D ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Fr
Francois Bacon
125cc junior EK
Berichten: 63
Lid geworden op: Di 18 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Francois Bacon Di 10 Jul 2012, 08:48

@Werner,ja die mannen uit de kempen conserveren heel goed ;-
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Di 10 Jul 2012, 18:50

François, je bedoeld daar waarschijnlijk vooral René mee, Leon echter... :lol: :lol: :lol:
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: de oude doos

Berichtdoor Pierre Vandenplas Di 10 Jul 2012, 20:19

Afbeelding


Hier dan even 'e specialeke', Een Montesa, grote bond, juniores 500cc. Bekijk even de details van de moto, vooraan FOX vering, jaja, FOX, geen kledij, voor sommigen die niet weten dat FOX ook shocks maakte! 45 mm doormeter been, zeer stabiel! Achteraan FOX vering gevuld met stikstof, geen veren dus. Bemerk het plaatje op de achterbrug dat diende opdat de ketting niet tegen de vering sloeg en alzo beschadiging maakte en waardoor de dichting dan natuurlijk stuk ging. De achterbrug: zelf gemaakt! Van inoxidable, langer dan origineel en met een knik,blinkt als chroom, mucho's beter. De demper, van maico, bemerk ook zeker de voorste slijklap, onderaan, onder de 65, zit er een soort van vingerplastiekje dat diende om de eventuele modder te verhinderen dat ie op de voorkant van je slijklap kwam, en alzo je slijklap van links naar rechts zwadderde! Ook minder gewicht natuurlijk op het voorwiel. Over de stijl in deze bocht kunnen we discussieren, haha, tja dat ben ik, waarschijnlijk de laatste Montesa toen in de BMB.
0 x


Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Peter Goolaerts Di 10 Jul 2012, 21:35

Mooi foto en leuke info Pierre, zo herriner ik je.
Ook heb ik nog een beeld in mijn geheugen van Wuustwezel ik dacht bij de nationalen.
Was je daar hard gevallen of was het omdat je daar andere sporen reed en net langs de koorden reed dat weet ik niet zeker meer. Moet einde baren 70 of in 1980 geweest zijn. Maar ik heb daarvan alleszins nog iets van onthouden.
Kwam je ook niet bij Gaston Jacobs in Schriek?
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Gi
Gino Goovaerts
ama lites national champ
Berichten: 480
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 18:35
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Gino Goovaerts Di 10 Jul 2012, 23:35

da waren goei voorvorken he pierre die fox vorken ik had in begin jaren 80 zo,n dikke fox vork in menne kawa zitten veerde inorm goed alleen om de twee weken de bourages lekken was enige nadeel
0 x


i am dogger
Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: de oude doos

Berichtdoor Pierre Vandenplas Wo 11 Jul 2012, 12:46

Gino, ik had echt geen last met lekkende dichtingen, ofwel hadden we daar toen een trucje op gevonden, weet het ni meer. Peter, toen in Wuustwezel,met HONDA, eerste reeks tweede, dan tweede reeks lag ik tweede en op het lange rechte stuk vanuit de bossen naar de start toe, er was veel modder toen, moest je hier en daar je voet toch even in de modder zetten om 't evenwicht te bewaren. Er moet daar ergens een wortel, of ijzeren staaf(?) gezeten hebben, een schok en men voet stond naar rechts, verbrijzeld dus. Ben toen nog geopereerd door de toen toch zeer bekende dr Derweduwe, die nu al lang gestorven is. Tja ge moet ni altijd vallen om iets ernstig aan de hand( voet) te hebben Peter! Gans seizoen out.Ja Gaston Jacobs, de 'Stonne', was toen de mechanieker en officieel verdeler van Montesa en later Honda op de BMB. Zen zoon Bruno, die ook BMB gereden heeft, heeft nu een fiets- en motowinkel in Beersel.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 11 Jul 2012, 21:52

Pierre, prachtige foto!
1980, '81?

Heb jij misschien nog enige documentatie over die Fox voorvorken?
Op de oldtimercrossen is dit soms een discussiepunt omdat ze méér dan 43mm dikke binnenpoten hebben.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

Aanmelden · Registreer