2 takt of 4takt
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
Re: 2 takt of 4takt
Ik zou als beginnersmoto zeker geen moderne 150 cc 2takt pakken omdat die zijn gemaakt om veel pk's te leveren in de hoge toeren en daarom onderin dood vallen. Heel piekerig vermogen dus.
Als eerste moto is een standaard YZ 125 een veel betere keuze omdat die onderin beter gaan en die zijn ook qua vering veel beter voor een beginner.
Een 4takt 250 is ook een ideale beginnersmoto maar kan duur uitvallen in onderhoud en is ook minder handelbaar dan een 125 door het extra gewicht van toch een kilo of 8.
Als eerste moto is een standaard YZ 125 een veel betere keuze omdat die onderin beter gaan en die zijn ook qua vering veel beter voor een beginner.
Een 4takt 250 is ook een ideale beginnersmoto maar kan duur uitvallen in onderhoud en is ook minder handelbaar dan een 125 door het extra gewicht van toch een kilo of 8.
0 x
-
ch
- ama lites national champ
- Berichten: 465
- Lid geworden op: Wo 19 Aug 2009, 18:07
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: 2 takt of 4takt
persoonlijke keuze
maar bochtensnelheid .techniek en vloeiend rijden
dat leer je het beste met een 2t 125
zeker bij jonge piloten zoals vb beloften
Zo zie je er op wedstrijden veel die eigenlijk nog de kracht missen om hunne moto ( 250 4T )goed onder controle te kunnen houden .maarja het is gemakkelijker hoor je dan en hij is er sneller mee
terwijl je beter eerst je techniek moet verzorgen en je houding dan komt die snelheid toch vanzelf zelfs met een 2T 125
ik rij zelfs met TM450FI en soms rij ik zelf nog 125 voor de fun ;d
maar bochtensnelheid .techniek en vloeiend rijden
dat leer je het beste met een 2t 125
zeker bij jonge piloten zoals vb beloften
Zo zie je er op wedstrijden veel die eigenlijk nog de kracht missen om hunne moto ( 250 4T )goed onder controle te kunnen houden .maarja het is gemakkelijker hoor je dan en hij is er sneller mee
terwijl je beter eerst je techniek moet verzorgen en je houding dan komt die snelheid toch vanzelf zelfs met een 2T 125
ik rij zelfs met TM450FI en soms rij ik zelf nog 125 voor de fun ;d
0 x
- Joeri Grandjean
- mx2 wk champ
- Berichten: 634
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 11:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Houtvenne
-
St
- european champ mx2
- Berichten: 247
- Lid geworden op: Zo 21 Aug 2011, 20:59
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
-
Er
- mx2 amateur champ
- Berichten: 177
- Lid geworden op: Zo 21 Nov 2010, 12:36
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: 2 takt of 4takt
2 takt
yamaha is wel goed
heb ik al jaren...
let er wel op als je ooit een 125 wilt pak geen 144 !
yamaha is wel goed
heb ik al jaren...
let er wel op als je ooit een 125 wilt pak geen 144 !
0 x
-
Di
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
- Rolly Geerkens
- mx2 wk champ
- Berichten: 655
- Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 03:41
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
voor de amateurpiloot is de 2 takt het beste volgens mij, want hierop kan je rijden zonder zorgen te maken of torenhoge onkosten.
Ook rijd de 2takt fijner als de omloop zwaarder ligt en dit door zijn pittig karakter.
De 4takt word geliefd door zijn groter koppel ,maar vele vergeten dan weer als je veel op het koppel rijd dat de lagers en de krukas met piston en BL extra worden belast en zodoende meer slijtage krijgen .
Dus schakelen als je een 4 takt aanschaft en niet rijden in alleen maar de derde versnelling.
Ik zou zeggen test eerst eens alletwee de motoren en bevraag u aan mensen die je kent die de moto weg gedaan hebben waarom ze dit deden.
Want elke moto die te koop staat is de beste tot je hem zelf hebt.
voor ons 2stroke for fun !!!
Ook rijd de 2takt fijner als de omloop zwaarder ligt en dit door zijn pittig karakter.
De 4takt word geliefd door zijn groter koppel ,maar vele vergeten dan weer als je veel op het koppel rijd dat de lagers en de krukas met piston en BL extra worden belast en zodoende meer slijtage krijgen .
Dus schakelen als je een 4 takt aanschaft en niet rijden in alleen maar de derde versnelling.
Ik zou zeggen test eerst eens alletwee de motoren en bevraag u aan mensen die je kent die de moto weg gedaan hebben waarom ze dit deden.
Want elke moto die te koop staat is de beste tot je hem zelf hebt.
voor ons 2stroke for fun !!!
0 x
-
Di
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: 2 takt of 4takt
rolly een 250f rijd zeer goed maar in zwaar zand en modder is het net teweinig of te fragiel zeker nu met al die injectietroep en een 450 is te zwaar vind ik persoonlijk,mocht een goeie inter zoals een priem of wybo op een tweetakt stappen rijd de helft van de amateurbond terug op eentje!
0 x
- Segers Jurgen
- ama lites rookie
- Berichten: 385
- Lid geworden op: Ma 15 Feb 2010, 20:33
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Bouwel
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
Rolly en Dimitri, ik kan me alleen maar verenigen met jullie standpunt.
Moest morgen het halve GP-deelnemersveld terug met een tweetakt rijden volgt de rest vanzelf.
Moest morgen het halve GP-deelnemersveld terug met een tweetakt rijden volgt de rest vanzelf.
Laatst gewijzigd door Werner Castelyns op Do 01 Nov 2012, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Di
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: 2 takt of 4takt
moest bijvoorbeeld ne priem op een yam 250 rondrijden hoeveel dikke 450s zouden er nog verkocht worden, dus denk ik dat dit bewust door de dealers een klein beetje gestuurd wordt.
0 x
-
Ni
- 125cc junior EK
- Berichten: 84
- Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 12:56
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Re: 2 takt of 4takt
mja...
Laatst gewijzigd door Nils Velghe op Wo 07 Nov 2012, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
tis deur te volln dajet leert
-
Ni
- 125cc junior EK
- Berichten: 84
- Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 12:56
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Re: 2 takt of 4takt
@dimitri: ik ga nu toch nog eventjes viertakt rijden voor ik terug overstap...
0 x
tis deur te volln dajet leert
-
Di
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
-
Er
- mx2 amateur champ
- Berichten: 177
- Lid geworden op: Zo 21 Nov 2010, 12:36
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: 2 takt of 4takt
heb nog een kawasaki kx 125 staan moto is wel oke
maf altijd komen zien en krukas laggers na voelen piston na zien echt goed 1700
bellen 0475502189
maf altijd komen zien en krukas laggers na voelen piston na zien echt goed 1700
bellen 0475502189
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten