Artikel Trends: Sportmarketing

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ro
Roman Dieter
50cc rider
Berichten: 17
Lid geworden op: Ma 06 Sep 2010, 11:38
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Roman Dieter Do 15 Aug 2013, 11:12

DYNAMIC MARKETING GROUP WIL MOTORCROSS HERWAARDEREN.

MARKETING IN DE MODDER.

België is nog altijd een topland in de motorcross, maar de belangstelling van de deelnemers, media en het publiek taant. Opnieuw meer aandacht creeëren voor de sport is de grote uitdaging van Edmond Detry van Dynamic Marketing Group. (Ad van poppel)

Wanneer ik op de afspraak van Edmond Detry van Dynamic Marketing Group kom, rondt hij net een onderhoud af met een medewerker van de Franstalige krant DH Les Sports. Beiden bespreken hoe de krant de grote prijs van België in Bastenaken met een actie naar de lezers kan brengen, en hoeveel tickets ze via dat medium kunnen verspreiden. Dynamic marketing Group organiseert zowel de Grote Prijs van België, een manche van het wereldkampioenschap die dit wk wordt verreden, als de Beglische titelstrijd Belgian Masters of MX.
Het is niet de enige actie om de Grote Prijs in te markt te zetten. Tijdens het autosalon in Januari ging de voorverkoop van weekendtickets (met gratis toegang tot het rennerskwartier) van start: 50 € ipv 90 €. In juni zette de organisatie opnieuw een grote kortingsactie op, deze keer in samenwerking met Radson, een van de sponsors van de GP. Gedurende twee dagen stelde de Grote Prijs 2000 tickets ter beschikking met de Radson-korting.
De volle prijs van 90 euro is duur, geeft Detry toe. "We zijn duurder dan andere grote prijzen. Het kan goedkoper als we de wedstrijd op een permanent circuit zouden organiseren. Maar Bastenaken heeft geen permanente baan zoals Mol en Lommel. Met commerciële partners erbij kan de prijs aantrekkelijker worden."

Voor Detry is het belangrijk dat er veel mensen langs de baan staan, omdat die een groot deel van zijn inkomsten binnenbrengen. De FIM heeft het WK mx toegekend aan de Italiaanse Promotor Youth Stream. Dynamic Marketing group heeft met Youth stream een 5-jarige overeenkomst gesloten, die nog loopt tot 2017. Youth Stream heeft de tv-rechten. Detry moet het dus hebben van de euro's van het publiek en van de sponsors die niet in het internationale pakket van Youthe Stream zitten.

Dicht bij het publiek
Dat de fans, net als in het wielrennen, dicht bij de renners kunnen komen, is een groot voordeel van de motorcross. Bij andere gemotoriseerde sporten zoals F1 en Motogp, die voral tv-sporten zijn, heb je dat niet. " Ik ben onlangs naar de Grote Prijs Formule 1 in Spanje geweest", zegt Detry. " Het publiek zat op 100 m afstand. Hetzelfde geld voor de MotoGp. Het is daar zo goed als onmogelijk dat de fans een handtekening kunnen vragen. Bij motorcross gaat het er veel gemoedelijker toe. Je bent op anderhalve meter van de actie en er is een veel directer contact met de rijders. Je kunt hen in het rennerskwartier benaderen. Youth Stream wil de sport professionaliseren, maar je moet die kern wel van de mx wel bewaren." Dat wil ook zeggen dat modder op en langs de baan erbij hoort. Motorcross mag niet "ontsmet" worden, vindt Detry.
Dertig jaar geleden stond de sport nog veel dichter bij het publiek. Een motorcross was toen vaak het grote evenement van een dorp of stad, waar zelfs niet liefhebbers naartoe trokken. Tegenwoordig is het aanbod in de vrijetijdsindustrie groter, en vaak goedkoper. Voor hetzelfde bedrag als voor een weekend GP-Motorcross kun je naar Barcelona vliegen met een lage kosten vliegmaatschappij. Opnieuw meer aandacht creëren voor zijn sport is daarom de grote uitdaging van Detry.

Rijden in de achtertuin.
Dat is geen gemakkelijke opdracht, want vanuit het marketingoogpunt heeft de mx ettelijke obstakels te overwinnen. Op de carrosserie van de Formule 1-wagens is ruimte voor sponsornamen, op crossmotoren is die er niet.
De namen van de sponsors staan op de kledij, maar tijdens de wedstrijd zijn ze niet altijd te zien. Door het verbod op de tabaksreclame hebben de tabaksmerken, die vroeger veel in motorcross investeerden, zich teruggetrokken. De sport heeft een imagoprobleem: de met modder overdekte rijders mogen dan een uitstekende fysieke conditie hebben, maar mooi is anders.

De negatieve impact op het milieu speelt de sport wellicht nog het meest parten. Motorcross wordt gereden in de natuur en de verbrandingsmotoren bezoedelen het milieu. De motorwereld werkt wel aan een milieu vriendelijker imago. Zo is het gebruik van milieumatten tijdens wedstrijden verplicht, zodat vloeistoffen en olieën niet in de bodem kunnen dringen.
Vorig jaar heeft de Belgische Motorrijdersbond een bos laten aanleggen. Maar die inspanningen zijn nog te weinig bekend bij het grote publiek en de overheid.
De belasting voor het milieu maakt dat het grote publiek en de overheden strenger zijn geworden voor de motorcross. Veel crosterreinen zijn afgesloten of slechts een weekend per jaar beschikbaar, waardoor het voor beoefenaars moeilijk wordt om te kunnen trainen.
Er zijn plannen om in Vlaanderen in elke provincie een permanent circuit op te zetten, maar buiten Lommel en Mol zijn die er nog niet. Ze moeten bv wel passen in de bestemmingsplannen. En veel mensen vinden motorcross leuk, maar niet als er wordt gereden in hun achtertuin.
Het uitblijven van beslissingen over terreinen maakt het voor motorcrossers in het algemeen moeilijk om te trainen en aan te pikken bij de toppers van vroeger.
Detry: "De motorsportbond heeft geen eigen terreinen. Ideaal zou zijn dat er een centrum is met de ondersteuningg van de bond waar de licentiehouders kunnen komen rijden, waar ze een technische vorming krijgen en kunnen werken aan de conditie.

Standard Luik
Een deel van de oplossing om de motorcross op te waarderen, is bedrijven via andere wegen aan te trekken.
Edmond Dutry heeft daarom een samenwerking met voetbalclub Standard Luik opgezet. Het idee is om voetballers en motorcrossers samen te brengen, om te tonen wie de beste fysieke conditie heeft. "Standard Luik zal ook de decisionmakers van grote merken uitnodigen naar de motorcross. Zo kunnen ze de sport ontdekken", zegt Detry.

Het VIP aanbod moet professioneler. "Vroeger bestond dat aanbod uit een buffet. Nu is een vip-tent met twee verdiepingen, waarvan de bovenste uitzicht geeft op de pitlane. Er komt een deel van het circuit waar alleen de vips kunnen komen. Ze zullen de teams kunnen bezoeken. We willen alles samenbrengen om de goede kanten van de motorcross te laten zien. Als ik dan later bij hen kom om over de GP en het Belgisch kampioenschap te praten, hebben ze de realiteit gezien," zegt hij.

Daarnaast moet de Grote Prijs ook de media aanspreken. In de tijden dat België charismatische kampioenen als Joël Smets en Stefan Everts had, volgden de grote media de sport veel intensiever dan nu. België heeft momenteel met Clement Desalle, Ken De Dycker en Kevin Strijbos drie rijders bij de eerste 5 in de strijd om de wereldtitel, maar ze staan niet op de eerste plaats. Bovendien is niet iedere rijder even mediageniek en krijgen andere sporten waarin Belgen excelleren, zoals golf of hockey, voorrang. Motorcross is in ons land bovendien het slachtoffer geworden van zijn eigen succes: een internationale titel in die sport wordt bijna als normaal beschouwd.

ARTIKEL TRENDS 15 AUGUSTUS 2013

SPORT GEKOPPELD AAN TECHNIEK
Radson is de sponsor van de komende Grote Prijs van België, een manche van het WK. Het is niet de eerste keer dat de producent van verwarmingssystemen investeert in het "medium" motorcross. De inspanningen in de motorcross gaan terug tot het einde van de jaren 90, toen Radson meervoudig wereldkampioen Stefan Everst sponsorde.
Olivier Schmitz, de sales en marketingdirecteur Benelux van Radson, zegt dat de combinatie tussen sport en techniek ideaal is voor het bedrijf. "Bij onze klanten, de installateurs, is er veel interesse voor techniek. Als we incentives geven, gaat het over motorcross, karting, quads. Dat heeft altijd veel succes. De combinatie techniek en crossport past bij onze doelgroep."
Radson verbond zich met Dynamic Marketing Group voor 2013 aan het MX1-Klasse van het BK. Daarin zat ook de sponsering van de Belgische wedstrijd die deel uitmaakt van wereldkampioenschap, de Grote Prijs van Bastenaken.
"We nodigen op die wedstrijden 80 à 100 mensen uit", zegt Schmitz.
De investering in de sport levert Radson een goede return op. Een bijkomend voordeel is dat de budgetten in de motorsport relatief bescheiden zijn en dat Radson ook kan investeren in het contact met de eindconsument.


ARTIKEL TRENDS 15 AUGUSTUS 2013
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Guy Dick Za 17 Aug 2013, 17:37

Van zulke artikels gaat mijn bloed koken...


DYNAMIC MARKETING GROUP WIL MOTORCROSS HERWAARDEREN.

MARKETING IN DE MODDER.

België is nog altijd een topland in de motorcross, maar de belangstelling van de deelnemers, media en het publiek taant. Opnieuw meer aandacht creeëren voor de sport is de grote uitdaging van Edmond Detry van Dynamic Marketing Group. (Ad van poppel)

Wanneer ik op de afspraak van Edmond Detry van Dynamic Marketing Group kom, rondt hij net een onderhoud af met een medewerker van de Franstalige krant DH Les Sports. Beiden bespreken hoe de krant de grote prijs van België in Bastenaken met een actie naar de lezers kan brengen, en hoeveel tickets ze via dat medium kunnen verspreiden. Dynamic marketing Group organiseert zowel de Grote Prijs van België, een manche van het wereldkampioenschap die dit wk wordt verreden, als de Beglische titelstrijd Belgian Masters of MX.

Ik denk niet dat Dynamic Marketing Groep de Belgian Masters of MX organiseert...

Het is niet de enige actie om de Grote Prijs in te markt te zetten. Tijdens het autosalon in Januari ging de voorverkoop van weekendtickets (met gratis toegang tot het rennerskwartier) van start: 50 € ipv 90 €. In juni zette de organisatie opnieuw een grote kortingsactie op, deze keer in samenwerking met Radson, een van de sponsors van de GP. Gedurende twee dagen stelde de Grote Prijs 2000 tickets ter beschikking met de Radson-korting.
De volle prijs van 90 euro is duur, geeft Detry toe. "We zijn duurder dan andere grote prijzen. Het kan goedkoper als we de wedstrijd op een permanent circuit zouden organiseren. Maar Bastenaken heeft geen permanente baan zoals Mol en Lommel. Met commerciële partners erbij kan de prijs aantrekkelijker worden."

Je moet toch een uil zijn om 90 euro te betalen als je voor 25, 40 of 50 euro ook naar binnen kon / kan. Een korting van 10% of eventueel gratis toegang in de pits in voorverkoop is acceptabel, dit lijkt van in het begin op paniekvoetbal...


Voor Detry is het belangrijk dat er veel mensen langs de baan staan, omdat die een groot deel van zijn inkomsten binnenbrengen. De FIM heeft het WK mx toegekend aan de Italiaanse Promotor Youth Stream. Dynamic Marketing group heeft met Youth stream een 5-jarige overeenkomst gesloten, die nog loopt tot 2017. Youth Stream heeft de tv-rechten. Detry moet het dus hebben van de euro's van het publiek en van de sponsors die niet in het internationale pakket van Youthe Stream zitten.


Dicht bij het publiek
Dat de fans, net als in het wielrennen, dicht bij de renners kunnen komen, is een groot voordeel van de motorcross. Bij andere gemotoriseerde sporten zoals F1 en Motogp, die voral tv-sporten zijn, heb je dat niet. " Ik ben onlangs naar de Grote Prijs Formule 1 in Spanje geweest", zegt Detry. " Het publiek zat op 100 m afstand. Hetzelfde geld voor de MotoGp. Het is daar zo goed als onmogelijk dat de fans een handtekening kunnen vragen. Bij motorcross gaat het er veel gemoedelijker toe. Je bent op anderhalve meter van de actie en er is een veel directer contact met de rijders. Je kunt hen in het rennerskwartier benaderen. Youth Stream wil de sport professionaliseren, maar je moet die kern wel van de mx wel bewaren." Dat wil ook zeggen dat modder op en langs de baan erbij hoort. Motorcross mag niet "ontsmet" worden, vindt Detry.
Dertig jaar geleden stond de sport nog veel dichter bij het publiek. Een motorcross was toen vaak het grote evenement van een dorp of stad, waar zelfs niet liefhebbers naartoe trokken. Tegenwoordig is het aanbod in de vrijetijdsindustrie groter, en vaak goedkoper. Voor hetzelfde bedrag als voor een weekend GP-Motorcross kun je naar Barcelona vliegen met een lage kosten vliegmaatschappij. Opnieuw meer aandacht creëren voor zijn sport is daarom de grote uitdaging van Detry.

Rijden in de achtertuin.
Dat is geen gemakkelijke opdracht, want vanuit het marketingoogpunt heeft de mx ettelijke obstakels te overwinnen. Op de carrosserie van de Formule 1-wagens is ruimte voor sponsornamen, op crossmotoren is die er niet.
De namen van de sponsors staan op de kledij, maar tijdens de wedstrijd zijn ze niet altijd te zien. Door het verbod op de tabaksreclame hebben de tabaksmerken, die vroeger veel in motorcross investeerden, zich teruggetrokken. De sport heeft een imagoprobleem: de met modder overdekte rijders mogen dan een uitstekende fysieke conditie hebben, maar mooi is anders.

Het is nu eenmaal motorCROSS...

De negatieve impact op het milieu speelt de sport wellicht nog het meest parten. Motorcross wordt gereden in de natuur en de verbrandingsmotoren bezoedelen het milieu. De motorwereld werkt wel aan een milieu vriendelijker imago. Zo is het gebruik van milieumatten tijdens wedstrijden verplicht, zodat vloeistoffen en olieën niet in de bodem kunnen dringen.

Vorig jaar heeft de Belgische Motorrijdersbond een bos laten aanleggen.

Dat bos is er gekomen door "Red de Motorcross" met de centen van importeurs, sponsoren en motorcrossers / sympatisanten. We hebben een aantal akties mogen doen op de Vlaamse organisaties van Kester, Balen en de MXoN in Lommel (we mochten ook in Wichelen maar die cross is niet door gegaan). Detry had ons uitgenodigd op de GP in Bastogne 2012 maar eenmaal daar aangekomen was er niets in orde en werden gemaakte beloftes van dhr. Detry gewoon niet nagekomen.

Wat de andere organisaties in Wallonië betreft: in Mons werden we heel goed ontvangen, in Orp-le-Grand was het eerder koeltjes maar we mochten de stand zetten (in het water gevallen door het weer) en in Nil-Pierreux noemde men ons gewoon profiteurs die enkel voor niks binnen wilden.

Maar die inspanningen zijn nog te weinig bekend bij het grote publiek en de overheid.
De belasting voor het milieu maakt dat het grote publiek en de overheden strenger zijn geworden voor de motorcross. Veel crosterreinen zijn afgesloten of slechts een weekend per jaar beschikbaar, waardoor het voor beoefenaars moeilijk wordt om te kunnen trainen.
Er zijn plannen om in Vlaanderen in elke provincie een permanent circuit op te zetten, maar buiten Lommel en Mol zijn die er nog niet. Ze moeten bv wel passen in de bestemmingsplannen. En veel mensen vinden motorcross leuk, maar niet als er wordt gereden in hun achtertuin.

En Genk????


Het uitblijven van beslissingen over terreinen maakt het voor motorcrossers in het algemeen moeilijk om te trainen en aan te pikken bij de toppers van vroeger.
Detry: "De motorsportbond heeft geen eigen terreinen. Ideaal zou zijn dat er een centrum is met de ondersteuningg van de bond waar de licentiehouders kunnen komen rijden, waar ze een technische vorming krijgen en kunnen werken aan de conditie.

Standard Luik
Een deel van de oplossing om de motorcross op te waarderen, is bedrijven via andere wegen aan te trekken.
Edmond Dutry heeft daarom een samenwerking met voetbalclub Standard Luik opgezet. Het idee is om voetballers en motorcrossers samen te brengen, om te tonen wie de beste fysieke conditie heeft. "Standard Luik zal ook de decisionmakers van grote merken uitnodigen naar de motorcross. Zo kunnen ze de sport ontdekken", zegt Detry.

Het VIP aanbod moet professioneler. "Vroeger bestond dat aanbod uit een buffet. Nu is een vip-tent met twee verdiepingen, waarvan de bovenste uitzicht geeft op de pitlane. Er komt een deel van het circuit waar alleen de vips kunnen komen. Ze zullen de teams kunnen bezoeken. We willen alles samenbrengen om de goede kanten van de motorcross te laten zien. Als ik dan later bij hen kom om over de GP en het Belgisch kampioenschap te praten, hebben ze de realiteit gezien," zegt hij.

De realiteit is dat de VIP-tenten meestal overvol zitten waarbij velen zo'n ticket krijgen van een bedrijf en of niet eens komen of enkel buiten de VIP-tent komen om naar het toilet te gaan...


Daarnaast moet de Grote Prijs ook de media aanspreken. In de tijden dat België charismatische kampioenen als Joël Smets en Stefan Everts had, volgden de grote media de sport veel intensiever dan nu. België heeft momenteel met Clement Desalle, Ken De Dycker en Kevin Strijbos drie rijders bij de eerste 5 in de strijd om de wereldtitel, maar ze staan niet op de eerste plaats. Bovendien is niet iedere rijder even mediageniek en krijgen andere sporten waarin Belgen excelleren, zoals golf of hockey, voorrang. Motorcross is in ons land bovendien het slachtoffer geworden van zijn eigen succes: een internationale titel in die sport wordt bijna als normaal beschouwd.

ARTIKEL TRENDS 15 AUGUSTUS 2013

SPORT GEKOPPELD AAN TECHNIEK
Radson is de sponsor van de komende Grote Prijs van België, een manche van het WK. Het is niet de eerste keer dat de producent van verwarmingssystemen investeert in het "medium" motorcross. De inspanningen in de motorcross gaan terug tot het einde van de jaren 90, toen Radson meervoudig wereldkampioen Stefan Everst sponsorde.
Olivier Schmitz, de sales en marketingdirecteur Benelux van Radson, zegt dat de combinatie tussen sport en techniek ideaal is voor het bedrijf. "Bij onze klanten, de installateurs, is er veel interesse voor techniek. Als we incentives geven, gaat het over motorcross, karting, quads. Dat heeft altijd veel succes. De combinatie techniek en crossport past bij onze doelgroep."
Radson verbond zich met Dynamic Marketing Group voor 2013 aan het MX1-Klasse van het BK. Daarin zat ook de sponsering van de Belgische wedstrijd die deel uitmaakt van wereldkampioenschap, de Grote Prijs van Bastenaken.
"We nodigen op die wedstrijden 80 à 100 mensen uit", zegt Schmitz.
De investering in de sport levert Radson een goede return op. Een bijkomend voordeel is dat de budgetten in de motorsport relatief bescheiden zijn en dat Radson ook kan investeren in het contact met de eindconsument.


ARTIKEL TRENDS 15 AUGUSTUS 2013
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Etienne Dierckx Za 17 Aug 2013, 21:06

de doorsnee vip komt inderdaad omdat het gratis is en zal later waarschijnlijk nooit nog een voet op een mx circuit zetten als hij er voor moet betalen ... net zoals de vips in andere sporten ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ro
Roman Dieter
50cc rider
Berichten: 17
Lid geworden op: Ma 06 Sep 2010, 11:38
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Roman Dieter Ma 19 Aug 2013, 14:53

Hallo Guy,

ik was zelf verbaasd ivm bepaalde informatie uit dit artikel, vandaar de vermelding.


Groeten,
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Guy Dick Ma 19 Aug 2013, 22:31

Edmond Detry had onze stand gezien in Mons dat jaar en vroeg of we dit ook wilden doen in Bastogne. We zouden 2 inkomkaarten en een standplaats gratis krijgen. De organisatie zou ook bomen aankopen.
Daarna kwam er ook nog een persconferentie over het CO2-bos bij (met Eric Geboers, Joël Smets en Stefan Everts).
Toen we ginder aan kwamen was er echter niets geregeld en waren er geen tickets (ook niet voor de persconferentie). Ook de belofte om bomen te kopen was vergeten.

Maar nu het motorcross-bos een feit is wil hij er wel publicitair de vruchten van plukken...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 19 Aug 2013, 22:40

dit jaar geen uitnodiging gehad om het goed te maken ????? :roll:
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Guy Dick Ma 19 Aug 2013, 22:53

Mijn dochter was uitgerekend om dit weekend te bevallen dus ik heb er zelfs geen gevraagd...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Wo 21 Aug 2013, 16:41

Met alle respect wil ik hier toch reageren. Ik heb de afgelopen drie BK's en de Grand Prix als media; Detry van kortbij bezig gezien en soms zelfs even wat met samengewerkt.

Voordat er verwarring bestaat ik ben niet enkel op de BK's als verslaggever voor MxMag ik zorg ook voor wat Nederlandstalige teksten voor op de Officiële website en op de GP was ik verantwoordelijk voor de officiële social media. Daarnaast doe ik nog wat vertaalwerk voor de samenvattingen kortom ik zit er kort genoeg op om hierop te reageren.

Laat me eerst zeggen dat Edmond een zeer intelligent man is die perfect Nederlands, Engels en natuurlijk Frans praat. Hij doet dit alles voornamelijk omdat hij van het motocross houdt. Maar hij doet de promotie/organisatie van het BK en Grand Prix met z'n bedrijf Dynamic Marketing Group en omdat je uit liefde geen brood kunt kopen moet hij natuurlijk het economische aspect in het oog houden.

Ik snap niet helemaal de irritatie... Dat iemand de vinger op de wonde legt waarom Motorcross niet zo populair is bij adverteerders. Het is gewoon een algemeen feit dat als je drie ronden hebt gereden uw logo onherkenbaar kan zijn en ja het is dan wel motoCROSS, met dat argument maak je geen sponsor warm!

Daarnaast zie ik niet waarom Edmond het CO² bos niet zou mogen gebruiken in functie van zichzelf maar ook in functie van het motocross? Was dit nu net niet de hele bedoeling? Een bos aanplanten en dit bij elke gelegenheid in de media verkondigen om het imago van de sport op te krikken! Dat dit verhaal niet van naaldje tot draadje kan worden uitgelegd in een magazine als trends moet toch iedereen kunnen begrijpen?! Who Cares? Of gaan we hier voor persoonlijke roem?

Over die V.I.P.s wil ik nog het volgende kwijt. Vele vinden dat deze niet thuishoren op het motocross. Maar deze tickets worden uitgedeeld aan mensen die gesponsord hebben of aan mensen die dit ticket hebben gekocht om daar contacten te leggen. Kortom deze zeer dure tickets zijn betaald of deze nu 0% geïnteresseerd zijn in motocross of motocross diehards zijn. In de V.I.P kunnen deze dan hun vellen vullen met gesponsorde drank en gesponsord eten... Who the fuck cares?!

Ga je mensen 1.000-10.000 en meer euro's lichter maken en niks voorzien voor hen? Ga je hen echt tussen het "gewone 25 euro of 90 euro" betalende volk zetten?
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 21 Aug 2013, 18:42

ik ken nog zo een promotor die naar eigen zeggen een geweldige mx fan is ... en waarvan er mensen zeggen dat hij geweldig werk doet :lol:


ik ga me niet uitspreken over detry, ik ken hem niet ....
maar los daarvan ... ik had op twitter een discussie of je al dan niet mocht trainen op het circuit van Bastogne ....
Ik dacht toch van niet? (misschien gebeurt het wel illegaal tijdens het jaar ...)
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Wo 21 Aug 2013, 18:47

Et, dat is z'n enigste fout geweest, dat hij zichzelf de Belgische Luongo heeft genoemd in "The Art of Motocross". Voor de rest heeft hij vorig jaar in 6 weken een Belgische Grand Prix op poten gezet en heeft hij dit jaar wederom een goeie GP achter de rug. En met het BK dat zullen we moeten afwachten maar voorlopig zie ik geen achteruitgang.

PS: Ik heb Luongo nooit zelf de half in de vuilbak zien zitten om hem verder uit te sorteren... Dat heb ik Zaterdag en Zondag Edmond wel zien doen... Ach ja iedereen moet maar denken wat hij wil ik ben namelijk Geoff niet.
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Dimitri Lamote Wo 21 Aug 2013, 19:33

Met alle respect maar ik vond zen prijzenpolitiek toch eigenlijk niet zo goed waardoor hij toch heel wat fans mislopen is.
In het begin van het jaar reclame geven 50 ipv 90 als je nu koopt(eigenlijk geld om de werken te kunnen opstarten waarschijnlijk) en dan plots nog een paar keer actie voor dezelfde prijs.
De mensen die op het laatste moment beslissen komen niet want die mogen 90euro dokken.
Beter zoals in lierop een aanvaardbare entree en iets minder in vvk zonder zever.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Wo 21 Aug 2013, 20:43

Ze hebben vorig jaar veel fans misgelopen door slecht weer in de voorgaande week en dan nog slechte weersvoorspellingen... (Ook al was het dan Zondag wel goed weer). Dat ze dan daarom dit jaar meer op de voorverkoop inzetten, zekere inkomsten ook al komen ze dan niet bij slecht weer, is een keuze die zeker verdedigbaar is...

Bij aankoop in VVK en tijdens de vele acties was de Grand Prix in Bastogne met 50 Euro entree net zo duur als de GP's in Nederland...
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Artikel Trends: Sportmarketing

Berichtdoor Guy Dick Wo 21 Aug 2013, 22:18

Matthias, ik ben echt de allerlaatste die ze moeten vermelden als het op het bos aankomt. Maar iemand die geen cent wilde bijdragen moet ook niet gaan vertellen dat zijn broodheer, de Belgische Motorrijdersbond, een bos heeft aangeplant. Zeg dat dat de motorcrossgemeenschap het bos heeft aangeplant, dat is de realiteit.

En uiteraard moeten de VIP's er zijn, en mogen die een mooie plaats hebben. Sponsors moet je verwennen om een langdurige relatie mee op te bouwen.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

Aanmelden · Registreer