Matthias Van Eeckhoven schreef:In Knack (hier ook wel gepost) stond dat er militaire basissen omgevormd werden tot recreatiegebied is daar een kans voor een MX??
En als een parcours nu zou worden uitgebaat door de gemeente waar het ligt (zoals een voetbalstadion zo vaak ook in handen is van de gemeente i.p.v. de club...) Dan zou dit werk bieden aan gemeente arbeiders... Zou dit inkomsten opbrengen voor de gemeente kas i.v.m. verhuur voor wedstrijden, inkom van trainingen, verhuur van accommodatie (cafetaria voor vergaderingen, fuiven, ...)
Ik denk dat als een gemeente van iets beter word dat ze minder snel hun oren laten hangen naar mensen die tegen zijn. Zo word er hier in de buurt een gevangenis gezet op Oost-Vlaams grondgebied die oorspronkelijk was toegewezen aan Antwerps grondgebied en enkel en alleen omdat onze burgemeester dit naar zich toe heeft gehaald omdat dit genoeg geld en "werkplaatsen" bied.
In het geval van Neeroeteren is de gemeente maaseik eigenaar, verhuurder(kan je je al meteen afvragen waarom die in godshemelsnaam huurcontracten schrijven voor een terrein dat blijkbaar in natuurgebied ligt) en dat brengt de stad samen met de belastingen toch wel wat centjes op. Het gaat je stadsbegroting niet redden ofzo, maar het is altijd meer dan indien de kiezelgroeve natuurgebied was en ook als dusdanig in orde zou moeten gemaakt worden. Dan worden inkomsten kosten.
Iemand full time aan het werk houden is een mooie gedachte, of het rendabel is is natuurlijk iets anders.
Wat die militaire domeinen betreft vind ik het ergens wel een goed idee, ware het niet zo dat eigenlijk er meer gegadigden zijn voor die koek. In Limburg is het verhaal niet aan de orde omdat wij onze 4 voorgestelde locaties al hebben. Kaulille ligt daarvan vlak aan een militair domijn maar wordt vanuit groene hoek tegengehouden wegens een vogelrichtlijn... Ja ik weet, een F16 vijf meter verder kan blijkbaar geen kwaad voor onze pietekes (gelukkig maar).