Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Do 25 Feb 2010, 09:40

Jeroen Van Wassehove schreef:Zeker boeiend om te lezen en gereglementeerde circuits is idd een zeer goede benaming :P Ik denk dat ze wel hebben geleerd van voorgaande fouten (zoals die permanente circuits en veel blablabla dat zorgt voor protest)

De werkgroep 'red de motorcross' is overeengekomen om in de toekomst alleen nog van gerglementeerde circuits te spreken. Een kleine doch niet onbelangrijke vooruitgang.

Gisterenavond was er nog een debat in plenaire van de provincieraad over de actuele toestand. Meer info volgt van zodra ik de notulen en of persartikelen in mijn bezit heb.
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Do 25 Feb 2010, 09:41

En hier natuurlijk ook eens de oprichting van een structurele werkgroep ter zake vermelden:

http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... motorcross
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Do 25 Feb 2010, 09:55

Limburg:Blijven werken aan Waterloos & Kaulille. Crossterreinen Lommel en Genk worden uitgebreid.

Limburg:Blijven werken aan Waterloos & Kaulille. Crossterreinen Lommel en Genk worden uitgebreid.

Crossterreinen Lommel en Genk worden uitgebreid

Hasselt

De vergunde omlopen voor motorsporten in Lommel en Genk zijn aan uitbreiding toe. Dat heeft gedeputeerde Walter Cremers in de provincieraad geantwoord op vraag van Wim De Meester (Vlaams Belang).

In Lommel gaat de provincie een milieueffectenrapport opmaken om de uitbreiding mogelijk te maken van het motorcrossterrein en de autorally een plaats te geven. De rallycross op de Duivelsberg in Maasmechelen moet namelijk verhuizen omdat die in het Nationaal Park Hoge Kempen ligt. In Genk heeft het crossterrein te weinig parking. Hier gaat de provincie een provinciaal ruimtelijk structuurplan opstellen om de parking uit te breiden en te koppelen aan een carpoolparking vlak bij de E314. Ook voor de niet-vergunde omlopen in Kaulille (Bocholt) en Waterloos (Maaseik) blijft de provincie zoeken naar een oplossing. "Als het beleid overtuigd is om bijkomende motorcrossterreinen aan te leggen, moet er bij de administratie ook wel een positieve wil zijn", stelde Cremers.

Guy THUWIS

© 2010 Concentra

Publicatie: Het Belang van Limburg
Publicatiedatum: donderdag 25 februari 2010
Auteur: Liliana Casagrande;
Pagina: 73
Aantal woorden: 351

zie ook: http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... uitgebreid
0 x

Werner Castelyns
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Werner Castelyns Do 25 Feb 2010, 10:20

Komt er dan toch licht in zicht aan het einde van deze eindeloos lange tunnel? ;)

Bedankt Kevin voor het posten.
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Do 25 Feb 2010, 11:28

Werner Castelyns schreef:Komt er dan toch licht in zicht aan het einde van deze eindeloos lange tunnel? ;)

Bedankt Kevin voor het posten.

Beetje bij beetje leeft er wat... Ik heb vernomen dat Muyters binnen dit en 3 weken zelf zou communiceren wat hij al heeft weten bereiken. We zullen zien.
0 x

Jeroen Van Wassehove
mx2 wk champ
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Jeroen Van Wassehove Do 25 Feb 2010, 16:06

Hopelijk doen die luiaards in oost-vlaanderen ook iets :roll:
0 x

Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Peter De Backer Do 25 Feb 2010, 21:07

In Oost-Vlaanderen zijn ze ook bezig met een circuit.

Er zou zelfs een geintreseerde prive-sponsor voor gevonden zijn.

Meer details volgen nog, zaak ligt momenteel nog gevoelig.
0 x

Jeroen Van Wassehove
mx2 wk champ

Berichtdoor Jeroen Van Wassehove Do 25 Feb 2010, 21:41

ouww benieuwd !!! Hopelijk laten die details niet te lang op zich wachten :D
0 x

Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Vr 26 Feb 2010, 08:04

Jeroen Van Wassehove schreef:ouww benieuwd !!! Hopelijk laten die details niet te lang op zich wachten :D

Laat de details gerust wat langer op zich wachten Jeroen, 't is beter geleidelijk aan te werken dan al van in 't begin alles af te schieten om later alles in uw gezicht terug te krijgen. ;)
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 27 Feb 2010, 00:22

In Knack (hier ook wel gepost) stond dat er militaire basissen omgevormd werden tot recreatiegebied is daar een kans voor een MX??

En als een parcours nu zou worden uitgebaat door de gemeente waar het ligt (zoals een voetbalstadion zo vaak ook in handen is van de gemeente i.p.v. de club...) Dan zou dit werk bieden aan gemeente arbeiders... Zou dit inkomsten opbrengen voor de gemeente kas i.v.m. verhuur voor wedstrijden, inkom van trainingen, verhuur van accommodatie (cafetaria voor vergaderingen, fuiven, ...)

Ik denk dat als een gemeente van iets beter word dat ze minder snel hun oren laten hangen naar mensen die tegen zijn. Zo word er hier in de buurt een gevangenis gezet op Oost-Vlaams grondgebied die oorspronkelijk was toegewezen aan Antwerps grondgebied en enkel en alleen omdat onze burgemeester dit naar zich toe heeft gehaald omdat dit genoeg geld en "werkplaatsen" bied.
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Za 27 Feb 2010, 10:57

Matthias Van Eeckhoven schreef:In Knack (hier ook wel gepost) stond dat er militaire basissen omgevormd werden tot recreatiegebied is daar een kans voor een MX??

En als een parcours nu zou worden uitgebaat door de gemeente waar het ligt (zoals een voetbalstadion zo vaak ook in handen is van de gemeente i.p.v. de club...) Dan zou dit werk bieden aan gemeente arbeiders... Zou dit inkomsten opbrengen voor de gemeente kas i.v.m. verhuur voor wedstrijden, inkom van trainingen, verhuur van accommodatie (cafetaria voor vergaderingen, fuiven, ...)

Ik denk dat als een gemeente van iets beter word dat ze minder snel hun oren laten hangen naar mensen die tegen zijn. Zo word er hier in de buurt een gevangenis gezet op Oost-Vlaams grondgebied die oorspronkelijk was toegewezen aan Antwerps grondgebied en enkel en alleen omdat onze burgemeester dit naar zich toe heeft gehaald omdat dit genoeg geld en "werkplaatsen" bied.

In het geval van Neeroeteren is de gemeente maaseik eigenaar, verhuurder(kan je je al meteen afvragen waarom die in godshemelsnaam huurcontracten schrijven voor een terrein dat blijkbaar in natuurgebied ligt) en dat brengt de stad samen met de belastingen toch wel wat centjes op. Het gaat je stadsbegroting niet redden ofzo, maar het is altijd meer dan indien de kiezelgroeve natuurgebied was en ook als dusdanig in orde zou moeten gemaakt worden. Dan worden inkomsten kosten.

Iemand full time aan het werk houden is een mooie gedachte, of het rendabel is is natuurlijk iets anders.

Wat die militaire domeinen betreft vind ik het ergens wel een goed idee, ware het niet zo dat eigenlijk er meer gegadigden zijn voor die koek. In Limburg is het verhaal niet aan de orde omdat wij onze 4 voorgestelde locaties al hebben. Kaulille ligt daarvan vlak aan een militair domijn maar wordt vanuit groene hoek tegengehouden wegens een vogelrichtlijn... Ja ik weet, een F16 vijf meter verder kan blijkbaar geen kwaad voor onze pietekes (gelukkig maar).
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Za 27 Feb 2010, 10:59

Kevin Moonen schreef:
Matthias Van Eeckhoven schreef:In Knack (hier ook wel gepost) stond dat er militaire basissen omgevormd werden tot recreatiegebied is daar een kans voor een MX??

In het geval van Neeroeteren is de gemeente maaseik eigenaar, verhuurder(kan je je al meteen afvragen waarom die in godshemelsnaam huurcontracten schrijven voor een terrein dat blijkbaar in natuurgebied ligt) en dat brengt de stad samen met de belastingen die ze heffen toch wel wat centjes op. Het gaat je stadsbegroting niet redden ofzo, maar het is altijd meer dan indien de kiezelgroeve natuurgebied was en ook als dusdanig in orde zou moeten gemaakt worden. Dan worden inkomsten kosten.

Iemand full time aan het werk houden is een mooie gedachte, of het rendabel is is natuurlijk iets anders. Langs de andere kant is 6 miljoen euro per jaar voor politie aan voetbalstadions zoveel rendabeler? http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-L ... euro.dhtml

Wat die militaire domeinen betreft vind ik het ergens wel een goed idee, ware het niet zo dat eigenlijk er meer gegadigden zijn voor die koek. In Limburg is het verhaal niet aan de orde omdat wij onze 4 voorgestelde locaties al hebben. Kaulille ligt daarvan vlak aan een militair domijn maar wordt vanuit groene hoek tegengehouden wegens een vogelrichtlijn... Ja ik weet, een F16 vijf meter verder kan blijkbaar geen kwaad voor onze pietekes (gelukkig maar).
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Za 27 Feb 2010, 12:14

In Welden - nabij Oudenaarde - moest het oefenterrein (was enkel open op woensdagavond tussen maart en november en 1-2 wedstrijden per jaar) half jaren '90 toe omdat er een paar beschermde vogels op de grond broedden in het bosje langs het terrein. Het jaar daarop zouden de groenen een inventaris maken om het gestegen aantal vogels in kaart te brengen. Echter: er was geen enkel exemplaar meer te bespeuren, de vossen hadden goed gesmuld...
Er was ook totaal geen tegenstand in de buurt, er stonden 4-5 huizen en de bewoners kwamen iedere woensdag kijken naar het spektakel...
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Berichtdoor Dimitri Lamote Za 27 Feb 2010, 12:46

Ik heb daar nog es gereden met de bvm in welden zwaar plein amai.
Dan moet je nog weten dat de militaire basissen de meeste zwaar vervuilde gronden zijn want er werd daar achter niets gekeken vroeger!
0 x

Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ

Berichtdoor Kevin Moonen Di 02 Mar 2010, 16:36

Nadat ik hier al de oprichting van de gestructureerde werkgroep wereldkundig maakt komen er nu nieuwe acties!

http://www.fmb-bmb.be/nl/content/werkgr ... uwe-acties
0 x

Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Vr 19 Mar 2010, 22:07

Bij de motorgazet zat er een special met alle trainingscircuits in België en Nederland.
Ik heb die van België eens in kaart gezet en nog wat circuits opgezocht die een gans jaar blijven liggen, waar niemand rond woont en parking genoeg heeft om een permanent circuit te worden.
Dan kun je gemakkelijk het aantal circuits verdubbelen (en dan ben ik er waarschijnlijk nog een gans deel vergeten).
Kheb er spijtig genoeg geen gevonde in West-Vlaanderen :cry:.

Maar nu wou ik dernet wat geschiedenis opsnuiven en de veldslag rond Bastogne eens in kaart brengen. En nu zie ik daar ook 2 circuits liggen. Iemand die weet of daar permanent gecrosst wordt en of wedstrijden worden gehouden?

btw: als jullie willen kan ik die "kaart" hier wel eens uploaden ;).
0 x

"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Jo
Johan Cloots
mx all time winner

Berichtdoor Johan Cloots Vr 19 Mar 2010, 22:40

Laat maar komen Frederic ;)
0 x

Jokes33
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Vr 19 Mar 2010, 23:29

De Huidige circuits.
Afbeelding

De mogelijkheden.
Afbeelding

Het resultaat dat er zou moeten zijn in 2012 :lol:.
Afbeelding

Ik snap eigenlijk niet waarom die politiekers het moeilijk willen maken. Het enige wat ze moeten doen is hun potlood nemen en de gebieden inkleuren als recreatiegebied.
Dan heb je nog altijd een probleem in het zuiden van Oost-Vlaanderen en gans West-Vlaanderen. Maar toch al niet meer over gans Vlaanderen.
En 7jaar zoeken achter circuits haha, dit heeft mij 20min. gekost :P.

Als jullie trouwens nog mogelijkheden weten stuur maar een PM'tje :).
0 x

"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Pa
Patrick Moons
european champ mx2

Berichtdoor Patrick Moons Za 20 Mar 2010, 08:18

In Limburg hebt ge Kaulille nog.
Ik weet nu niet hoe het circuit er nu bij ligt.
Ben daar ooit Everts sr. tegen het lijf gelopen,had toen ne jonge spanjaard bij..Barragan,die er zijn eerste meters reed op Belgische bodem...
0 x

Auke Theuninck
mx2 wk rookie

Berichtdoor Auke Theuninck Za 20 Mar 2010, 11:33

Er is inderdaad een circuit in Bastogne (Bastenaken). Er mag enkel daar getraind worden door mensen die in Bastogne wonen. Elk jaar in juli vindt er ook een grote quadwedstrijd (Endurance) plaats van 6u. Het domein is eigendom van het leger daar en het zijn ook die mannen die altijd het parcours uitbreiden voor die endurance.
0 x

Terug naar “mx algemeen”