www.motorcrossCO2bos.be

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Alex Geukens Ma 01 Okt 2012, 13:43

@Guy. Het was heel moeilijk naast het circuit om de verkoop-actie na de 2e reeks te volgen op de grote schermen. Is het goed gelukt en wie was de afgevaardigde/minister nu Muyters en Schauwvliege hun kat gestuurd hadden?
Ik kwam deze mooie foto tegen met de jeugdpiloten!

Afbeelding
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Ma 01 Okt 2012, 14:21

De verkoop-aktie op de stand (die onvindbaar is gebleken tot laat zondag namiddag :geek: ) en de signeersessie door alle MXoN piloten, MXoN teammanagers en ex Belgische wereldkampioenen zijn in het water gevallen door een samenloop van omstandigheden waarvan een groot deel te maken hadden met het protokol (de regels veranderden met het uur) en diverse security-teams... Ik zal daar wel een lijst van maken als er eens wat tijd over is.
We hebben dan samengewerkt met Brigitte om de aktie met de kinderen tot een goed einde te brengen want in de aanloop naar dat moment zaten evenveel hindernissen als in het MXoN parcours na de 3e reeks...
1 voorbeeld: we hadden de Belgische security achter het podium en de wigwam van Filip gebrieft over de aktie. We wisten waar we moesten zijn op welk ogenblik. We haalden de kinderen op maar ondertussen had de Britse security van Youthstream (die van de aktie op het podium niets af wist) het commando over genomen en wij en de kinderen mochten de ruimte achter het podium niet betreden omdat de kroonprins 10 min later verwacht werd...
Begin maar uit te leggen met nog 10 min te gaan...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Leon Van Gestel Ma 01 Okt 2012, 19:07

En toch was het "schoon."
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Di 02 Okt 2012, 17:08

@Alex: via niet officiele weg kregen we te horen dat Muyters niet zou zijn gekomen omdat hij teveel moeilijke vragen verwachtte, zeker na de uitspraak omtrent Neeroeteren eerder vorige week... Muyters had eerst wel toegezegd en had ook VIP-kaarten.
Ik ving vandaag op dat het Vlaams Gewest in beroep is gegaan tegen het vonnis dus...

Het online agenda van Joke Schauvliege vermeldde dan weer dat ze een verkiezingsdebat had in Sleidinge op 30 september. Dat is een deelgemeente van Evergem waar ze op komt als lijstduwster voor CD&V. Moest ze verkozen worden en ze wil ook effektief zetelen in de Evergemse gemeenteraad moet ze wel haar zitje als minister (en haar aalmoes + onkostenvergoeding + dienstwagen + chauffeur) af staan... (dat ziet ge van hier dus is dat op de lijst staan is gewoon legaal toegestaan kiezersbedrog).
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Jo
Joost Buntinx
125cc rookie
Berichten: 140
Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Joost Buntinx Wo 10 Okt 2012, 08:46

mja ik had wel beroep verwacht... jammer... soit , iemand een idee wat de maximale weg is die afgelegd kan worden in dit dossier op juridisch vlak? Een deel stappen zijn iig al genomen...

In ieder geval even on topic weer: Ik heb net voor elk circuit een boom besteld op de site, ik bleef wel telkens dezelfde volgnummer zien?

Betaling heb ik ook per direct in orde gebracht, Belofte was al te lang geleden gebeurd... :s

Trouwens nog een gedachte waar ik vandaag opeens op kwam: Misschien is het mogelijk op bepaalde circuits een paar Windmolens te plaatsen? Deze groene energevorm kent op veel andere plaatsen ook redelijk wat verzet, en kan misschien helpen om deze circuits beter te verankeren op hun huidige plek? Misschien een kleine financiële opbransgt, plus de grond is ook weer wat minder geschikt voor andere activiteiten, maar mijn inziens wel voor mx?

Ik weet dat mijn cooperatieve energieleverancier, ecopower, opzoek is naar locaties en samenwerkingen om zulke projecten te doen, ze hebben nu zelf bv een petitie lopen voor een project in mol wat ook voor rare redenen wordt tegengehouden...
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Wo 10 Okt 2012, 10:48

@joost: zodra de betaling binnen is krijgen uw CO2-bomen een definitief volgnummer. Op dit moment zijn ze al geregistreerd op de wachtlijst (theFastForum by Joost Buntinx).

Met de windmolens is het net als met de crossparcours: NIMBY... (Not In My Back Yard). Overal waar er plannen zijn om er neer te poten rijzen de actiekommités als onkruid uit de grond! Er zijn er zelfs die last hadden van de windmolens midden in de Noordzee!

Als mijn juridische kennis een beetje klopt zijn dit de mogelijkheden: er is een uitspraak in 1e aanleg en daartegen kunnen beide partijen beroep aan tekenen binnen bepaalde termijn. Als dat gebeurt vervalt meteen de hele uitspraak in 1e aanleg. Het dossier wordt doorverwezen naar een hogere rechtbank, meestal in de provincie-hoofdstad en het hele proces wordt over gedaan. De verliezer betaalt eveneens de kosten van het eerste proces.
Als het proces in beroep uitgesproken wordt is die uitspraak wel bindend op dat moment. Je kan echter nog naar de Raad van State stappen als er procedurefouten gemaakt zijn en als die Raad van State oordeelt dat dit het geval is wordt het hele proces opnieuw over gedaan vanaf 1e aanleg maar in een andere rechtbank.
En dan is er ook nog "Kracht van gewijsde" mogelijk: stel dat je 3 jaar geleden veroordeeld bent voor iets en vandaag wordt iemand voor dezelfde feiten vrij gesproken kan je het proces opnieuw laten voeren onder dat artikel.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Jo
Joost Buntinx
125cc rookie
Berichten: 140
Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Joost Buntinx Wo 10 Okt 2012, 11:02

idd, het nimby syndroom speelt beide partijen parten (crossomlopen en windmolenexploitanten). Misschien dat op sommige plaatsen beide partijen eens moeten samenzitten, tot voordeel vd twee partijen.

Soit, de betaling komt deze weel normaal wel binnen :).

En even ter herinnering, op welk punt zitten we voor Neeroeteren? Hogere rechtbank /provinciehoofdplaats gebeurd? of gaan we daar nu naartoe?
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Wo 10 Okt 2012, 11:28

Daar moet het nu naar toe. De uitspraak was in 1e aanleg. Het is weer vertrokken tot 2014 vermoed ik. Dossier inleiden, pleidooien, uitstellen, enz.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ja
Jan Janssens
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Do 20 Jan 2011, 17:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Jan Janssens Ma 22 Okt 2012, 04:57

Hoe zit het nu met die bomen ? het orgelpunt is ondertussen al enkele weken achter de rug .
Is er ondertussen een datum wanneer ... ?
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Ma 22 Okt 2012, 11:38

Aanstaande vrijdag komt de werkgroep weer samen en dit is 1 van de onderwerpen. Maar zoals alles in dit apenland is het niet zo simpel...

- Als we CO2 certifikaten willen voor de CO2-bomen (om te bewijzen dat we iets terug doen voor het milieu want zonder CO2 certifikaat heeft een CO2-boom planten geen nut!!) moeten we eerst een dossier op stellen en dat laten goedkeuren door de Verenigde Naties in New York. Daarna moeten we de opbrengst van de aktie aan een NGO geven zodat de CO2-bomen kunnen aangeplant worden in een ontwikkelingsland en voor België is dit Afrika.

-Er zou ook een mogelijkheid zijn om aan te planten in België (ik wacht al 2 maanden op een antwoord van het ministerie van Leefmilieu waar dat zou kunnen bvb.....), anders moeten we het geld afgeven aan een natuurvereniging (zij zijn beheerder van de terreinen waar aanplant mogelijk is en ZIJ doen de aanplant, je kan daar niet toe komen met bomen bvb) maar dat ziet ge van hier...

Mijn idee is iets simpeler: een nieuwe betoging, voor het ministerie van Leefmilieu bvb, we kopen 1.500 inlandse eiken en plaatsen die gewoon voor hun deur of in de gang. Dan halen we de krant en TV en komt het probleem eens in het openbaar.

Het geld staat veilig op een rekening.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ja
Jan Janssens
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Do 20 Jan 2011, 17:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Jan Janssens Di 23 Okt 2012, 11:40

Ik ben er heel gerust op dat het geld veilig staat Guy .
Het idee van de betoging spreekt me wel het meest aan .
Maar wees er maar zeker van dat iedere boom de hakselaar ingaat na de betoging , dus weer geld in het water .
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Vr 26 Okt 2012, 23:24

Ik heb gisteren nog eens naar een paar ministeries gebeld. Hier een korte samenvatting van 3 uur telefoneren:

Omdat er nog steeds geen antwoord is van Annemie Neyens (weet niet welk ministerie ze werkte na 32x doorverbonden een paar maand geleden) heb ik vanmorgen een nieuwe poging ondernomen om te kijken of we het CO2-bos ergens kunnen planten.

Mijn eerste gesprek was met een medewerkster van het Vlaams Ministerie van Leefmilieu maar die verwees mij onmiddelijk door naar het Agentschap Natuur en Bos. Die stelde dat er vooral in Oost en West-Vlaanderen een tekort aan bos is maar dat het een probleem vormt om een stuk te (laten) beplanten. Het initiatief kon op bijval rekenen en ik werd doorverwezen naar de verantwoordelijke voor Oost-Vlaanderen.

De enige oplossing volgens hem is een stuk privé grond te beplanten maar er zijn strikte regels waar en wat er geplant mag worden. De overheid heeft echter wel terreinen die zouden kunnen in aanmerking komen. Hij raadde mij aan om te bellen naar de cel Beheer van de gronden die de provincie zelf heeft.

Die verantwoordelijke vroeg mij om een mail te sturen en daarin ons plan uit te leggen.Als de Cel Beheer ists op papier heeft wordt dit doorverwezen wordt naar 2 personen (de ene is verantwoordelijk voor de terreinen in het noorden van Oost-Vlaanderen en de andere voor terreinen in het zuiden van Oost-Vlaanderen) om te kijken of er ergens ruimte voorhanden is . Als er een terrein (ongeveer 0,5ha voor 1.500 bomen) beschikbaar is wordt er een dossier opgesteld dat moet getoetst worden of er voor ons en/of door ons geen tegenstrijdige belangen zijn en daarna (bij positief advies) moet het goedgekeurd worden door de minister.

En "tegenstrijdige belangen" is weer zo iets rekbaar: ik kreeg een voorbeeld. We willen een CO2-bos aanplanten om de uittoot van de motorcross te kompenseren. Als we stoppen met crossen hoeft er niets gekompenseerd te worden dus zou je dit kunnen bestempelen als tegenstrijdig belang.

Daarom hebben we vanmorgen besloten dat MCC kontakt gaat zoeken met het ministerie en een afspraak gaat maken om het CO2-bos aan minister Schauvlieghe af te geven, met de pers er bij.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Frank Janssen Zo 04 Nov 2012, 20:07

daarstraks joel smets bezig gehoord op de vlm familiedag dat ze zelfs moeilijk doen om een bos te laten beplanten door de red de motorcross actie , hield een testcase op een electrische motor en zei erbij dat zelfs een boom planten heel wat tegenkanting krijgt , denk dat het de grootste tijd word om brussel en de wetstraat eens volledig lam te leggen en onze grieven op tafel leggen , geen woorden maar daden deze keer!
0 x


speaker Frankske
Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Oud Turnhout

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Dirk Van De Perre Zo 04 Nov 2012, 20:59

Frank, ik heb Joël ook bezig gehoord en vind het ook straf en ben ook van mening dat we ons allemaal eens goed moeten laten horen
0 x


Gebruikersavatar
Carlo Briers
mx1 wk rookie
Berichten: 333
Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Houthalen

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Carlo Briers Ma 05 Nov 2012, 19:02

Dit is weer zo een typisch voorbeeld hoe de overheid vast loopt in zijn eigen regeltjes.
Zelfs een boom planten kan niet meer in Belgie. Laat staan zorgen voor een extra crossparcour!
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Mark Dejonghe Ma 05 Nov 2012, 19:47

Het gaat er de groenen enkel om , om de mx uit de weg te ruimen , als ze nen bos laten planten moeten ze toegevingen doen en dat willen ze niet , dus.....er zal nooit iets van in huis komen en de bomen , ja....zullen nie te rap bladeren hebben.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Di 13 Nov 2012, 10:07

We gaan dus sowieso met ons motorcrossCO2 bos naar de ministeries van leefmilieu en sport. Uiteraard komt daar nog wat bij kijken: er moet een datum gevonden worden, men moet ons WILLEN ontvangen (remember wat op de MXoN gebeurde!!!) en de pers moet er bij zijn (TV, kranten).
Indien men ons niet wil ontvangen beloofde S72 dat hij iets anders wil helpen op poten zetten.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Pierre Vandenplas Di 13 Nov 2012, 15:26

Guy, ik ken een reporter die oa voor het laatste nieuws regelmatig artikels post. Nu, meer streekgebonden, het Leuvense dus, waar ik woon. Hij heeft vroeger, in mijn 'grote bond tijd', mij altijd voorzien van prachtige, eerlijke artikels. IK heb niet veel contact met hem, maar, misschien is het de moeite om hem ook , eventueel, mee in te schakelen als hij wil?
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Wo 14 Nov 2012, 11:15

We moeten dit keer hoger mikken Pierre... De regionale kranten hebben we al gehad maar dat heeft geen enkele impact op de politiek.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: www.motorcrossCO2bos.be

Berichtdoor Guy Dick Zo 18 Nov 2012, 15:17

Er is precies wel ruimte maar ons bos is wss niet goed genoeg...

Boomplantactie in Gent op Dag van de Natuur

reacties Bewerkt door: Stig Geukens
18/11/12 - 14u32 Bron: belga.be Vlaams minister van Leefmilieu en Natuur Joke Schauvliege heeft vanochtend in de boskern Grand Noble, een deel van het Gentse parkbos, het startschot gegeven voor een boomplantactie. Omwonenden van het parkbos, een landschapspark van 1.200 hectare in aanleg ten zuiden van Gent, kregen een uitnodiging om op de Dag van de Natuur een boompje te komen planten.

De boskern Grand Noble is de derde kern van het landschapspark. "Het Parkbos is naast de Vinderhoutse Bossen en het oud vliegveld Oostakker-Lochristi een van de groenpolen die de Vlaamse overheid aan de rand van de stad Gent vorm wil geven. In 35 van de 56 (klein)stedelijke gebieden in Vlaanderen is al een stadsbosproject opgestart", zegt minister Schauvliege.

De Vlaamse overheid ondertekende in november vorig jaar de erfpachtovereenkomst voor de gronden rondom het kasteel Grand Noble. Vorige winter werd een belangrijk deel van de boskern aangeplant en in het voorjaar werd een tijdelijk wandelpad rondom het domein opengesteld.

Het komende jaar worden de boskern Grand Noble en het natuurgebied Vallei van de Rosdambeek verder ingericht. Het wandelpad rondom Grand Noble krijgt een definitieve aanleg met een nieuwe bedding, meubilair, bewegwijzering en infopanelen.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten

Aanmelden · Registreer