Sve Nys koopt de Balenberg

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Peter Goolaerts Vr 23 Mar 2012, 21:40

Golazo en Scen Nys hebben de Balenberg gekocht, het wordt een mountainbike en veldritparkoer...... Van cross geen woord ...
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Kr
Kristof Winderix
80cc pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: Zo 08 Nov 2009, 20:15
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Kristof Winderix Vr 06 Apr 2012, 11:42

weer een parcour minder dan wa gaat er nog over blijven
0 x


Gu
Guske Daneels
mx2 amateur champ
Berichten: 199
Lid geworden op: Vr 26 Feb 2010, 17:28
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Guske Daneels Vr 06 Apr 2012, 12:43

Zo'n vaart zal het niet lopen,Sven Nys is wel heel motorcross gezind.
0 x


Ni
Nille Peeters
50cc rider
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 10 Apr 2012, 22:34
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Nille Peeters Wo 18 Apr 2012, 20:43

laten we hope dat hij er blijft aan denken, het beste weekend vant jaar op de balenberg!!!
0 x


Jo
Joost Buntinx
125cc rookie
Berichten: 140
Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Joost Buntinx Wo 18 Apr 2012, 20:46

Sven is idd motocrossminded, see Everts and Friends, had vroeger ook eerder crosser als veldrijder willen worden heeft hem eens gezegd.... We zullen zien :)
0 x


Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Di 01 Mei 2012, 13:45

ik heb gehoord dat de crossen gewoon blijven zoals nu op de balenberg
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 26 Jun 2012, 21:14

vandaag persconferentie over de toekomst van de Balenberg ...

Geen woord over motorcross in het persbericht ...

Balenberg wordt 'Sven Nys Cycling Center'

De Balenberg in het Vlaams-Brabantse Tremelo wordt een toeristisch belevingscentrum voor offroad fietsen, rond de figuur van Sven Nys. Het provinciebestuur, Toerisme Vlaanderen, de gemeente Tremelo en Sven Nys zelf investeren samen meer dan 1 miljoen euro in de inrichting van de site.








De Balenberg wordt een belevingscentrum voor offroad fietsen.

Op de Balenberg in Tremelo is vandaag officieel het 'Sven Nys Cycling Center' voorgesteld. De provincie Vlaams-Brabant, de gemeente Tremelo en de NV Balenberg (Sven Nys en Golazo sports) zullen de handen in elkaar slaan om van het veldrijden en mountainbiken een brede Vlaamse toeristische aantrekkingspool te maken. Het decor is het natuurlijke kader van de legendarische Balenberg. Daar zullen alle offroad fietsdisciplines (veldrijden, mountainbike, maar ook BMX en trial) en de figuur van Sven Nys zelf centraal staan. Er zullen tentoonstellingen, initiaties, opleidingen, trainingen en evenementen georganiseerd worden.

Het belevingscentrum is door zijn dubbele opzet uniek in Vlaanderen. Het koppelt ontdekkingstoerisme aan belevingstoerisme. Ontdekken via een interactieve tentoonstelling rond het thema veldrijden in de om te bouwen villa op de Balenberg.

Na het ontdekken volgt het beleven. Op de Balenberg wordt het officiële parcours van de 'Grote Prijs Sven Nys' aangepast en deels beschikbaar gemaakt voor bezoekers van het centrum. De toerist zal langs de hindernissen (de balkjes, de trap, een zandstrook,...) kunnen wandelen om zo een beter inzicht te krijgen in de moeilijkheidsgraad, de meer sportieve bezoeker zal het rondje uiteraard per fiets kunnen afleggen. Bij tal van evenementen met toppers in hun discipline en aanstormend talent kunnen de bezoekers kennismaken met hoe het er echt aan toe gaat. Voor wie nog actiever wil proeven van het veldrijden, het mountainbiken, bmx en trial zullen er permanent initiaties, opleidingen en trainingen georganiseerd worden. De Balenberg wordt zo hét trainingscentrum voor offroad fietsen in ons land.

JEUGDSENTIMENT GEKOPPELD AAN MIJN PASSIE

Sven Nys straalt bij het ontvouwen van de plannen: "De Balenberg betekent uiteraard veel voor mij. Als kleine jongen ging ik er zoals alle anderen uit het dorp in de zomer en de winter ravotten en spelen. Later, met de Grote Prijs, werd het ook voor mijn carrière een speciale plek. Je kan wel zeggen dat ik één ben met die grond. Ik ben heel blij dat ik samen met Golazo sports, de provincie en de gemeente dat typische karakter van de locatie kan laten voortleven en mensen nog meer warm maken voor mijn favoriete sport. Voor de toekomst van het offroad fietsen is dit dus een belangrijke stap, net als voor mijn eigen toekomst."

BELANGRIJKE SPORTIEVE EN TOERISTISCHE ATTRACTIE VOOR DE PROVINCIE

"Het veldrijden is de wielerattractie bij uitstek van onze provincie, met een rijk verleden en tal van helden en topwedstrijden, niet in het minst in deze gemeente en op deze berg", stelt Monique Swinnen, gedeputeerde van toerisme van de provincie Vlaams-Brabant. "Vandaar de idee om dat nu ook toeristisch uit de werken. De aanwezigheid van Sven Nys in het project is de beste garantie voor de ontwikkeling van een levend belevingscentrum, waar bezoekers de kans krijgen om het hele jaar door ook persoonlijk in contact te komen met de helden van het veldrijden. Het centrum is daarnaast een toeristisch informatiepunt voor heel het Hageland. De sportieveling kan van hieruit de streek ontdekken via de bestaande mountainbike- en fietsroutes of het wandelnetwerk. We investeren in dit project dan ook vanuit onze toeristische werking, samen met de dienst sport, bijna 300.000 euro provinciale middelen."

"Met dit wielercentrum is de toekomst van het veldrijden en mountainbiken verzekerd. Hier zullen tal van kampioenen de knepen van het vak leren. Dit is een schitterend initiatief, waarvoor we als provincie graag middelen vrijmaken", vult Karin Jiroflée, gedeputeerde van sport aan. "Door ook een actieve rol op te nemen in het beheer van de site staan we mee garant dat de Balenberg er voor iedereen is. De provincie en topsport vormen een geslaagd huwelijk. Jaarlijks subsidiëren we tientallen evenementen, waaronder ook de grote veldritten in onze regio. Bovendien zetten grote sportprestaties aan om zelf op de fiets te kruipen of de loopschoenen aan te trekken. Zeker kinderen spiegelen zich aan de exploten van sporthelden. Topsport wordt zo de motor van een breder beweegbeleid. Dit huis van de wielersport wordt dé uitvalsbasis voor veldrittrainingen in ons land."

BALENBERG ZAL EEN BEGRIP BLIJVEN

Ook de gemeente Tremelo is trots op een dergelijk uniek toeristisch en sportief project. Burgemeester Paul Dams: "Sven Nys heeft in Tremelo het veldrijden groot gemaakt en we zijn dan ook verheugd dat we de traditie van de Balenberg in het veldrijden in ere kunnen houden en deze bijzondere locatie kunnen openstellen voor het publiek. Onze eigen inwoners - van recreatieve sporter tot sporter met ambitie - zullen genieten van een verrijkt sportief aanbod. Bovendien zal dit project onze gemeente zowel op toeristisch als sportief vlak een brede uitstraling en aantrekkingskracht geven."
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ba
Bart Van De Velde
european champ mx2
Berichten: 240
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 10:55
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Tessenderlo
Contact:

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Bart Van De Velde Di 26 Jun 2012, 21:51

gedaan met crossen dus...
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Fons Van Loon Di 26 Jun 2012, 22:05

Dat zat er aan te komen eh. Sven Nys motorcrosssmindet ? Als het hem goed uitkomt ja, en hij zich eens kan amuseren, voor de rest zal het hem een worst wezen!
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Wo 27 Jun 2012, 08:27

Wat hadden jullie nu verwacht? Dat zou hetzelfde zijn geweest moest Everts bv. de Kiezelgroeve kunnen kopen en er een cyclocrossparcours van maken... "Mijn sport is top", en geef Nys eigenlijk maar eens ongelijk.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Paul Verdonschot Wo 27 Jun 2012, 14:28

knap gedaan van de sven ,om zo aan zijn sport te denken ,zie het de crossers niet direct doen !!
0 x


paladin
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Guy Dick Wo 27 Jun 2012, 14:49

Die lieten tot nu toe meer dan 1.000.000 euro subsidie liggen door intern geruzie... daarmee was de Kesterheide, de Balenberg en misschien zelfs Neeroeteren al lang in handen van de motorcross geweest...

Het parcours van MC Mol bvb is voor 75% in handen van de club, Olmen, Komen enz zijn ook in eigen beheer.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 27 Jun 2012, 18:30

Paul en Guy, met alle respect voor jullie maar dit is wel wat kort door de bocht...

In de jaren '70 heeft Roger De Coster de Balenberg al willen omdopen tot een trainingsomloop met alle faciliteiten voor de crossers er bovenop!
Dit is toen niet doorgegaan om "vergunningsredenen" waarna ze het eea. op poten gezet hebben op het Rooiveld, omstreeks 1978.
De Coster is nadien vertrokken naar de USA omdat hij met zo'n prutslandje als België niets meer wilde te maken hebben.

Het parkoer van Mol is inderdaad voor een groot percentage in handen van de club, dit is echter geen garantie dat er mag blijven gecrosst worden...

Jaak van Velthoven heeft destijds naar verluid ALLE grond opgekocht in Leuven / Egenhoven met de bedoeling om de cross daar te vrijwaren... tot een zekere meneer "toebak" vond dat er in zijn stad geen cross meer mocht doorgaan...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 27 Jun 2012, 19:59

dat is inderdaad waar, een terrein bezitten of kopen is helemaal geen garantie dat er mag gecrosst worden.
Maar de veel clubs hebben in het verleden wel de fout gemaakt door te investeren in hun jaarlijkse cross met de bijbehorende startgelden enz... in plaats van de aankoop van een eigen grond.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 27 Jun 2012, 21:42

Da's 100 procent waar Etienne!

Er is in de meeste clubs nooit op de lange termijn gedacht.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Peter Goolaerts Ma 29 Okt 2012, 07:55

Gemeente klaar voor beleveniscentrum Balenberg

TREMELO - De gemeenteraad van Tremelo keurde de gemeentelijke bijdrage voor het belevingscentrum ‘veldrijden’ Balenberg goed.

De Tremelose gemeenteraad keurde afgelopen week de gemeentelijke bijdrage, ter hoogte van 115.833 euro, voor de realisatie van het belevingscentrum ‘veldrijden’ Balenberg goed. Hiermee verklaart de gemeente Tremelo zich, naast het provinciebestuur en Toerisme Vlaanderen – de andere overheden die een financiële bijdrage leveren – een duidelijke partner van de nv Balenberg van Sven Nijs en Golazo Sports.

‘Om het financiële plaatje van meer dan 1 miljoen euro rond te krijgen is het nu alleen nog wachten op de Belgische Wielerbond, met wie reeds voorbereidende gesprekken werden gevoerd’, aldus burgemeester Paul Dams.

De burgemeester hoopt met zijn financiële bijdrage ook enige inhoudelijke zeggenschap te krijgen in de vzw die later zal worden opgericht. ‘We willen de nieuwe site op de Balenberg in de toekomst ook voor andere gemeentelijke activiteiten, zoals de sportdag voor de scholen, kunnen gebruiken’, verduidelijkt Dams.

Maar voor het zover is, moet het ruimtelijke uitvoeringsplan nog worden aangepast. Momenteel is de Balenberg immers deels landbouwgebied, deels natuurgebied. Vooral dit laatste zal deels behouden blijven. ‘We streven ernaar om tegemoet te komen aan de afspraak die we met Natuurpunt hebben gemaakt om een deel als natuurgebied te behouden’, aldus nog burgemeester Dams. Het overige deel zal – bij goedkeuring door de provincie – als recreatiegebied worden ingekleurd.

Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121028_00350508&_section=15471583&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Schroyen Pierre Vr 16 Nov 2012, 13:17

Ook in Limburg ziet het er voor de MX minder rooskleurig uit nu sp.a gekozen heeft voor andere deputés,en de mx gezinde Walter Cremers uit Lommel aan de kant geschoven wordt
0 x


Ba
Barry Aerts
80cc pilot
Berichten: 43
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 15:52
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Bocholt

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Barry Aerts Vr 16 Nov 2012, 13:48

idd pierre, dit is niet zo gunstig. toch straf dat peuskens wel weer erbij is..
0 x


Ja
Jan Janssens
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Do 20 Jan 2011, 17:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Jan Janssens Ma 10 Dec 2012, 03:31

edit
Laatst gewijzigd door Jan Janssens op Ma 10 Dec 2012, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Sve Nys koopt de Balenberg

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 10 Dec 2012, 09:29

@ jan en wat is daar verkeerd aan !!
0 x


paladin

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden · Registreer