2 takt of 4takt
-
Mi
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Do 12 Apr 2012, 16:49
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
2 takt of 4takt
Hallo
Ik ben beginnende crosser.
met wat zou ik best beginnen 2takt of 4takt en waarom?
Is voor iedereen anders natuurlijk, maar zou graag jullie mening hebben
Alvast bedankt!
Ik ben beginnende crosser.
met wat zou ik best beginnen 2takt of 4takt en waarom?
Is voor iedereen anders natuurlijk, maar zou graag jullie mening hebben
Alvast bedankt!
0 x
-
Ma
- mx1 wk rookie
- Berichten: 330
- Lid geworden op: Di 05 Okt 2010, 18:04
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Re: 2 takt of 4takt
2 TAKT!
leer je in het begin het meeste op ! (beginner aan het woord)
Natuurlijk, 2takt en 4takt blijft een eeuwige 'strijd'.
Ik zou zeggen probeer beide eens, bekijk beide financieel (2takt wel goedkoper dan 4t bij goed onderghouden denk ik), en haal dan diegene er uit die voor jou het beste is. Of 2takt nu beter is voor beginneling of 4takt, tenslotte ben jij het die er moet op rijden en u amuseren en dat is (voor mij toch) nog altijd het belangrijkste.
EDIT: http://www.time4mx.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=7915&hilit=2takt+4takt en
http://www.time4mx.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=5127&hilit=2takt+4taktdat eens lezen kan een grote hulp zijn
leer je in het begin het meeste op ! (beginner aan het woord)
Natuurlijk, 2takt en 4takt blijft een eeuwige 'strijd'.
Ik zou zeggen probeer beide eens, bekijk beide financieel (2takt wel goedkoper dan 4t bij goed onderghouden denk ik), en haal dan diegene er uit die voor jou het beste is. Of 2takt nu beter is voor beginneling of 4takt, tenslotte ben jij het die er moet op rijden en u amuseren en dat is (voor mij toch) nog altijd het belangrijkste.
EDIT: http://www.time4mx.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=7915&hilit=2takt+4takt en
http://www.time4mx.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=5127&hilit=2takt+4taktdat eens lezen kan een grote hulp zijn
0 x
-
Fr
- 125cc junior EK
- Berichten: 93
- Lid geworden op: Wo 29 Sep 2010, 17:53
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
-
Kj
- 125cc rookie
- Berichten: 117
- Lid geworden op: Zo 21 Mar 2010, 20:16
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: 2 takt of 4takt
hangt af van waar jij u het beste op voelt.
2takt weegt minder dan 4 takt vind ik toch.
en 2takt zijn de onderdelen minder duur maar moet ook vlugger vervangen worden dan 4takt ( heb ik van horen zeggen)
ik ben zelf ook begonnen op een yz 125 en rij nu met een crf 250 en vind het niet veel verschil buiten gewicht en datje minder met vitessen en ambriage moet werken bij 4takt
2takt weegt minder dan 4 takt vind ik toch.
en 2takt zijn de onderdelen minder duur maar moet ook vlugger vervangen worden dan 4takt ( heb ik van horen zeggen)
ik ben zelf ook begonnen op een yz 125 en rij nu met een crf 250 en vind het niet veel verschil buiten gewicht en datje minder met vitessen en ambriage moet werken bij 4takt
0 x
-
Mi
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Do 12 Apr 2012, 16:49
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
ik heb een 2 takt 200cc en viel mij best wel mee maar wel een enduro en nu ga ik die enduro verkopen, en een full cross kopen, heb de cross microbe te pakken ik rijd wel al 2jaar op het circuit "snelheid" maar is me teveel aan het kosten dus die gaat ook weg, op 4takt heb ik spijtig genoeg nog niet gereden zou snel eens op een 4takt moeten rijden dan.. Alvast bedankt!
0 x
-
Mi
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Do 12 Apr 2012, 16:49
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
Was eigeljik altijd aan het kijken naar 4takt 250cc maar na jullie info ben ik toch sterk geneigd om eens wat meer te zoeken naar een 2takt!
0 x
-
Ma
- mx1 wk rookie
- Berichten: 330
- Lid geworden op: Di 05 Okt 2010, 18:04
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Gunny Michiels
- mx all time winner
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: Ma 31 Aug 2009, 21:23
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: aalst
Re: 2 takt of 4takt
Das inderdaad de eeuwige strijd . Maar ik verkies toch ook nog altijd den 2 takt . Heb met rotgeamuzeerd met een yz 125 en heb vorig seizoen de overstap gedaan naar yz 250cc 2takt en blijft zalig
Voor de rest 2takt : Goedkoper in onderhoud, als je brokken hebt bij 2 takt de helft goedkoper aan stukken . Voor de rest zou ik zeggen : rij eens met 2 takt en 4 takt als je de mogelijkheid hebt . Dan kan je zelf ook al iets aanvoelen .
Voor de rest 2takt : Goedkoper in onderhoud, als je brokken hebt bij 2 takt de helft goedkoper aan stukken . Voor de rest zou ik zeggen : rij eens met 2 takt en 4 takt als je de mogelijkheid hebt . Dan kan je zelf ook al iets aanvoelen .
0 x
#66 Nieuwelingen open
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
Vraag 1 : ken ik zelf iets van techniek? Aan een 2takt kan je zelf nog iets doen of veranderen aan sproeiers.... Bij 4takt kan je je moto best weg doen als je er niet te veel van kent.
Vraag 2 : Wat is je budget? Want een 4takt is toch iets duurder als een 2takt.
Onderhoud aan een viertakt weet ik niet, maar ik rijd met mijn 2takt bijna heel seizoen met 1 piston, ververs om de twee crossen olie en dat is het.
Maar het belangrijkst : probeer met beiden te rijden vooraleer je iets koopt.
Vraag 2 : Wat is je budget? Want een 4takt is toch iets duurder als een 2takt.
Onderhoud aan een viertakt weet ik niet, maar ik rijd met mijn 2takt bijna heel seizoen met 1 piston, ververs om de twee crossen olie en dat is het.
Maar het belangrijkst : probeer met beiden te rijden vooraleer je iets koopt.
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: 2 takt of 4takt
2 takt natuurlijk ! voort geluid aleen al :p ik heb al wat gehad, maar een 2takt is toch 100x meer plezier vind ik
een 4takt is wel een pak minder vermoeiend imo
een 4takt is wel een pak minder vermoeiend imo
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
-
Mi
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Do 12 Apr 2012, 16:49
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
Vraag 1 : Ik ken momenteel nog niet veel van techniek maar begin er toch wat zelf aan te sleutelen en beetje bij beetje begint dat allemaal te lukken. Budget is niet al te groot 3000 a 3500 normaal, zal wss wel 2takt worden dan mijn enige dillema is nog 150cc of 250cc om te beginnen dan..
0 x
-
Do
- mx2 wk champ
- Berichten: 627
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:10
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Re: 2 takt of 4takt
Zo ne 150 is ideaal! ik heb zelf ook een 150.250cc lijkt me,zeker om te beginnen ,nogal zwaar.
0 x
-
Mi
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Do 12 Apr 2012, 16:49
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
dacht het ook al om meer voor de 150cc te gaan.. maar ze maken mijne kop soms zot voor nen 250cc dermee alt maar twijfelen..
0 x
-
Fi
- 125cc junior EK
- Berichten: 62
- Lid geworden op: Vr 01 Jan 2010, 12:28
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Nijlen
- Contact:
Re: 2 takt of 4takt
"Waar ben je van plan om gaan te rijden en hoeveel weeg je" zijn factoren die je kunnen helpen in de keuze 125-150 vs 250.
Is Lommel je thuisparcours of ben je van plan veel op zwaardere zandparcours gaan te rijden... ben je van het zwaardere type... dan zou ik zeker niet twijfelen voor de 250.
Anderzijds zie je in Frankrijk nog heel veel mensen op de 125's rijden, veelal keiharde parcours.
Is Lommel je thuisparcours of ben je van plan veel op zwaardere zandparcours gaan te rijden... ben je van het zwaardere type... dan zou ik zeker niet twijfelen voor de 250.
Anderzijds zie je in Frankrijk nog heel veel mensen op de 125's rijden, veelal keiharde parcours.
0 x
-
Jo
- 125cc rookie
- Berichten: 140
- Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
ktm heeft jaarlijksm idden oktober (nog lang) een endurotestdag. daar kan je alle ktm's en husabergs testen voor 2 rondjes telkens per keer.
Heel kort door de bocht: een 250 viertakt is veel vriendelijk en makkelijker om mee te rijden, zeker dan een 125cc tweetakt, die redelijk piekerig zijn.
250 cc tweetakt is zeker ook wel rijdbaar, maar is een pak sterker en kan door zijn pure kracht voor een opstapper wat intimiderender zijn.
2 takt is vermoeinder en ook wat lastiger rijden, daarentegen een stukje goedkoper in onderhoud. Zeker als er zware schade aan de motor is. Zware schade komt snel voor als je niet het onderhoud minutieus doet. Ook in normaal onderhoud is een viertakt wat duurder, vooral in arbeiduren telt het daar wat sneller door. ALs je zelf kan sleutelen is dat dus zeer zeker overzienbaar tov een tweetakt.
Ik heb zelf net een viertaktje gekocht, een 250, voor het makkelijke rijden en omdat ook mijn vrouwtje en mijn vader er ook wat mee zouden willen rijden. (ook beginneling en den tweede al wat ouder). Anders had ik misschien een cr500af ofzo gehaald. das heel onderhoudsvriendelijk en als je geen schrik hebt van de enorme berg vermogen, kan je er ook als beginneling mee rijden, piekerig zijn die heren namelijk helemaal niet. Maar ik zou toch wat lichters nemen.
Heel kort door de bocht: een 250 viertakt is veel vriendelijk en makkelijker om mee te rijden, zeker dan een 125cc tweetakt, die redelijk piekerig zijn.
250 cc tweetakt is zeker ook wel rijdbaar, maar is een pak sterker en kan door zijn pure kracht voor een opstapper wat intimiderender zijn.
2 takt is vermoeinder en ook wat lastiger rijden, daarentegen een stukje goedkoper in onderhoud. Zeker als er zware schade aan de motor is. Zware schade komt snel voor als je niet het onderhoud minutieus doet. Ook in normaal onderhoud is een viertakt wat duurder, vooral in arbeiduren telt het daar wat sneller door. ALs je zelf kan sleutelen is dat dus zeer zeker overzienbaar tov een tweetakt.
Ik heb zelf net een viertaktje gekocht, een 250, voor het makkelijke rijden en omdat ook mijn vrouwtje en mijn vader er ook wat mee zouden willen rijden. (ook beginneling en den tweede al wat ouder). Anders had ik misschien een cr500af ofzo gehaald. das heel onderhoudsvriendelijk en als je geen schrik hebt van de enorme berg vermogen, kan je er ook als beginneling mee rijden, piekerig zijn die heren namelijk helemaal niet. Maar ik zou toch wat lichters nemen.
0 x
-
Mi
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Do 12 Apr 2012, 16:49
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
Filip, ik ben 1m83 en ongeveer 72kg, ik rijd momenteel op Lille en Hondapark, maar wil echt wel overal wat gaan rijden om snel en veel ervaring op te doen
0 x
-
Mi
- 80cc pilot
- Berichten: 43
- Lid geworden op: Do 12 Apr 2012, 16:49
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
Hallo Joost, ik probeer af en toe een beetje te doen aan de motor, maar de laatste tijd toch meer en meer proberen sleutelen, het is wat je zegt en heb ik hier al een paar keer zien verschijnen dat 2t. toch meer werken is dan 4t. mss is het dan als beginneling beter voor een 2t. omdat je dan mss meer en sneller leert.. als je er natuurlijk op blijft zitten.
0 x
-
Do
- mx2 wk champ
- Berichten: 627
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:10
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Re: 2 takt of 4takt
Michael,
Ik heb ongeveer dezelfde bouw. Een 150 zal je zeker niet tegenvallen!
Ik heb ongeveer dezelfde bouw. Een 150 zal je zeker niet tegenvallen!
0 x
-
Jo
- 125cc junior EK
- Berichten: 56
- Lid geworden op: Ma 16 Mei 2011, 21:49
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
aan een 150cc heb je je handen vol aan.
je zal zelf nog verbaast zijn hoeveel vermogen er wel niet uit een 150cc komt.
heb zelf sinds een paar weken geleden een kx125 uit 04 gekocht en ben net overgestapt van een kx85.
zelf dacht ik dat een 125cc niet zo veel vermogen zou hebben omdat deze motoren vaak worden gezien als een beginners motor maar ik vind mijn kawa na 1 keer rijden echt bruut qua power
je zal zelf nog verbaast zijn hoeveel vermogen er wel niet uit een 150cc komt.
heb zelf sinds een paar weken geleden een kx125 uit 04 gekocht en ben net overgestapt van een kx85.
zelf dacht ik dat een 125cc niet zo veel vermogen zou hebben omdat deze motoren vaak worden gezien als een beginners motor maar ik vind mijn kawa na 1 keer rijden echt bruut qua power
0 x
-
Jo
- 125cc rookie
- Berichten: 140
- Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 2 takt of 4takt
een 125 cc en bruut in 1 zin.... ok... probeert u maar nooit een husaberg 570 of iets dergelijks dan
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten