Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Zo 10 Nov 2013, 07:55

We hebben een studie uit Zweden in handen gekregen. Daaruit blijkt dat de fauna en flora op en rond een crossparcours veel beter ontwikkelt dan op en rond een stuk grond waarop niets gebeurt!

Eric Geboers heeft de komende week weer vergadering op het kabinet Muyters en gaat dit argument daar ook afgeven.

De Mendonkdreef in Wachtebeke heeft vergunning klasse 2 verkregen zodat er 3 wedstrijden per jaar kunnen ingericht worden.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ma
Mario Vandaele
ama lites national champ
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2009, 18:24
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Middelkerke

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Mario Vandaele Zo 10 Nov 2013, 11:41

Hopelijk komt er nu eens iets concreets uit de bus vallen eh, en moeten we niet na de volgende verkiezingen weer vanaf nul herbeginnen, toch een dikke proficiat aan alle personen van het actie comitè die zich ervoor willen inzetten hoor jullie zijn heel goed bezig!!!
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Pierre Vandenplas Zo 10 Nov 2013, 13:04

Guy, onze wereldkampioenen, die waar we vroeger, als ze de titel veroverden, zeer fier op waren, doen eigenlijk na hun actieve crossperiode, allen nog steeds hun best om fier op te zijn! Zoals nu met de parcours, het bos, de gp-teams, motocross of nations enzovoort.Die zetten hun, zoals vroeger in de gp's, nog steeds voor de 100% in! Proficiat kerels.
0 x


To
Tom Moerman
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 31 Aug 2012, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Tom Moerman Do 14 Nov 2013, 07:45

Na een reportage gezien te hebben op focus over het tijdelijke motorcross terrein in de achterhaven van zeebrugge quote een schepen dat hij grote twijfels had over dit terrein dat het geen overlast zou brengen voor de omwonenden...
Deze morgen lees ik de krant en jawel op 500m van mijn deur komen er maar liefst 2 voetbalstadions... Ik zie nergens de vraag of ikzelf en mijn buurtbewoners hier geen overlast van zullen hebben??? Dit kan blijkbaar zomaar... 2 stadions waaruit meermaals per week dronken agressieve mensen komen(ik druk nog mensen uit, het liefst BARBAREN). Die als hun favoriet ploegje verloren heeft autospiegels zal afslaan, brievenbussen volpissen,... ik kan blijven opsommen. Een crossterrein die misschien 2 namiddagen op een week uit de verte klinkende ronkende motoren laat klinken kan dan niet...

Waar gaan we naartoe!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Vr 15 Nov 2013, 13:28

Waar we naartoe gaan weet ik niet, waar we zijn wel...

Als de bouwvergunning voor de stadions afgeleverd wordt heeft iedereen kans om hier bezwaar tegen te maken. Ga jij dat doen door bvb zelf bezwaar aan te tekenen cq de hele buurt mobiliseren met pamfletten cq een aktiekommité op te richten om er voor te zorgen dat er geen maatschappelijk draagvlak is? Neen, natuurlijk niet, dat moeten "de anderen" maar doen...
En dat is precies wat er gebeurt als er sprake is van een MX-terrein: die tegenstanders doen dat wel...

Ik sprak vandaag nog iemand uit Nederland. De club waar hij lid van is organiseerde vroeger een 875cc wedstrijd. Hun parcours ligt precies naast de startbaan waar nu F-16's opstijgen en landen. Maar lang geleden kwam daar iemand wonen die tegen het geluid van de cross was. Het is hem zelfs gelukt het parcours een tijdje te doen sluiten. Nu is er weer vergunning om jaarlijks 2 wedstrijden te organiseren en 8,2 uur te trainen per maand.
O ja, het terrein is eigendom van de club en werkt zonder 1 cent subsidie.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
To
Tom Moerman
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 31 Aug 2012, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Tom Moerman Vr 15 Nov 2013, 17:18

Guy Dick schreef:Waar we naartoe gaan weet ik niet, waar we zijn wel...

Als de bouwvergunning voor de stadions afgeleverd wordt heeft iedereen kans om hier bezwaar tegen te maken. Ga jij dat doen door bvb zelf bezwaar aan te tekenen cq de hele buurt mobiliseren met pamfletten cq een aktiekommité op te richten om er voor te zorgen dat er geen maatschappelijk draagvlak is? Neen, natuurlijk niet, dat moeten "de anderen" maar doen...
En dat is precies wat er gebeurt als er sprake is van een MX-terrein: die tegenstanders doen dat wel...

Ik sprak vandaag nog iemand uit Nederland. De club waar hij lid van is organiseerde vroeger een 875cc wedstrijd. Hun parcours ligt precies naast de startbaan waar nu F-16's opstijgen en landen. Maar lang geleden kwam daar iemand wonen die tegen het geluid van de cross was. Het is hem zelfs gelukt het parcours een tijdje te doen sluiten. Nu is er weer vergunning om jaarlijks 2 wedstrijden te organiseren en 8,2 uur te trainen per maand.
O ja, het terrein is eigendom van de club en werkt zonder 1 cent subsidie.


Ik begin rond te gaan met een petitie hiervoor maar het probleem is dat iedereen zo voetbal-minded is dat het geen succes boekt... Ik zou graag mijn steentje bijdragen hier voor de crosspleinen maar weet begot niet waar en hoe... Ik heb veel familie leden en vrienden wonen die rondom het "overlast brengend" crossplein in zeebrugge zouden wonen. Deze mensen zijn allemaal voor de motorcross en hebben daar geen probleem mee iedereen die er rond woont weet dat er de zaterdag en zondag volop gecrosst wordt daar en ondervinden geen last. Maar de politiek hoort hier in brugge wat ze wil horen. Als hier in de buurt een crossterrein zou komen mag je mij zeker als een vrijwilliger rekenen!

Mvg
Tom
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dimitri Lamote Vr 15 Nov 2013, 20:55

Het zijn telkens de politiekers zelf die een aktiecomité oprichten in jabbeke was het zo met hendrik bogaert en dudzele de spa van annick lambrecht terwijl de bevolking er hier helemaal niet wakker van ligt.
Iedereen kreeg zelfs een brief in de bus dat zij het gelukkig voorkomen (spa) hadden die zware overlast voor de bevolking.
0 x


Ha
Haex Patrick
mx2 amateur champ
Berichten: 185
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 11:32
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Haex Patrick Vr 15 Nov 2013, 21:19

nu is het al ver gekomen, zelfs in de reclamespot van Q8 worden we bekeken als de grote lawaaimakers! vanaf nu zal ik er geen druppel naft meer halen!!!!
0 x


thunder 1, member of rolly's kliekske
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dimitri Lamote Wo 04 Dec 2013, 19:19

0 x


To
Tom Moerman
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 31 Aug 2012, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Tom Moerman Di 17 Dec 2013, 17:10

Vandaag een gerucht gehoord dat er te dudzele een bufferzone aangelegd zal worden om geluid te bufferen vanuit het havengebied. Met ook bijbedoeling motocross...
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Wo 18 Dec 2013, 10:15

In Zweden leven 5.000.000 mensen. Er zijn 120 officiële oefenterreinen voor motorcross / enduro.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Janneke Luyten Wo 18 Dec 2013, 13:01

Guy Dick schreef:In Zweden leven 5.000.000 mensen. Er zijn 120 officiële oefenterreinen voor motorcross / enduro.


In Zweden leven dus wel degelijk 9.000.000 mensen.
Zweden is weliswaar 15 maal groter dan België.
Je vindt het merendeel van de bevolking in de steden, bv Stockholm en omstreken al 1.900.000 inwoners, Göteborg en omstreken 900.000, Malmö en omstreken 600.000,.....
Is dus duidelijk dat er in Zweden vele uitgestrekte gebieden zijn waar meer "getolereerd" zal worden.
Maar denk niet dat er iemand wakker van zal liggen bij de bevoegde instanties hier dat er in Zweden 120 oefenterreinen zijn.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 18 Dec 2013, 19:20

Hier in België zijn ook nog uitgestrekte domeinen (militaire terreinen) genoeg waar, mits een beetje politieke wil, veel zou mogelijk zijn... ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
To
Tom Moerman
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 31 Aug 2012, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Tom Moerman Wo 18 Dec 2013, 21:45

Beste
Er is een facebook-pagina aangemaakt met een petitie voor de motorcrossterreinen in havengebieden.
Er zijn genoeg paginas die met veel likes de media halen. Misschien met genoeg likes zal deze pagina de nodige aandacht krijgen... en tonen dat de lokale politici zich niet moeten wegsteken achter "maatschappelijk draagvlak"
https://www.facebook.com/motorcrossterreinen
Mvg
Tom
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Leon Van Gestel Do 19 Dec 2013, 16:17

Werner, of een beetje militaire wil. Ik geloof dat over Antwerpen een lager officier telkens zijn veto stelt.

Wanneer Hollandse ravers een gans domein kraken (ex Duitse Basis) en er een illegale fuif wordt gehouden, electriciteit wordt gestolen, afsluitingen vernield, dan hoor je daar niks komma nul van.

Wanneer er gespuis - sorry voor de echte arme drommels - moet ondergebracht worden schiet half België wakker en komen er massa's geld vrij. De deugnieten kunnen ongecontroleerd hun gang gaan, met gratis bus er boven op.

Maar je mag er NIET crossen.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Do 19 Dec 2013, 19:23

Leon, uiteraard moeten de militairen ook meewerken, maar het is de politiek die de knoop zal moeten doorhakken.
Als er al iets illegaals gebeurd op militair terrein en het betreft burgers dan denk ik dat zelfs de militaire politie niet mag ingrijpen, enkel tov. militairen zelf.
Zo was het toch, indertijd, dat ik in Leopoldsburg "bij den troep" was.

Militaire politie had toen tegenover een burger geen zeggenschap, zelfs niet op militair domein...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Zo 26 Jan 2014, 17:23

De werkgroep wordt uitgebreid met 2 nieuwe leden. 1 ervan heeft een functie binnen Topsport Vlaanderen.

Een voormalig parlementslid van een partij die zowel in de Vlaamse en federale regering zit heeft mij vandaag gevraagd een 2e Red de Motorcross betoging voor te bereiden. De plaats waar die zal door gaan staat al vast.
De bedoeling is dat het véél groter wordt als de eerste. Ik wil bvb Roger De Coster als eregast...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Pierre Vandenplas Zo 26 Jan 2014, 17:37

Mooi Guy, houdt ons op de hoogte, ik doe mee, wat er ook gebeuren moet!
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 26 Jan 2014, 20:20

misschien is bij KTM gaan vragen, hoe zij het doen ....

http://nl.motocrossmag.be/index.php/201 ... in-belgie/
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Ma 27 Jan 2014, 23:45

:mrgreen: Geld er tegen aan gooien mss? :mrgreen:

Eigenlijk kan je dit terugkoppelen naar het autosalon van 2 jaar geleden, waar we de Motorcross CO2 bomen-stand hadden. We zijn toen alle aanwezige importeurs van crossmotoren langs geweest. Je kan er zelfs de conclusie uit trekken waarom er in Nederland WEL wat rekening gehouden wordt met motorcross door de overheid aldaar...
-Bij Yamaha (Belgische CEO) onmiddelijk prijs: 20 CO2 bomen toegezegd.
Tot op heden zijn ze nog altijd niet betaald met als reden dat Yamaha te veel te lijden heeft onder grijze import en internetaankopen in het buitenland (Typisch Belgisch: beloven maar dan een -drog-reden verzinnen om er zonder gezichtsverlies onderuit te komen).
-Bij Husqvarna (Belgische CEO) kocht men 5 CO2-bomen maar dat was enkel omdat ik de verantwoordelijke persoonlijk kende en omdat de motor van Nick Triest op onze stand stond.
Ook typisch Belgisch: de reden waarom speelt geen rol maar als men de juiste persoon kent krijg je iets voor mekaar.
-Bij Honda België (Belgische CEO) had men geen interesse.
Maar een paar weken na het salon werd ik uitgenodigd bij Honda en kocht men 10 CO2-bomen omdat alle andere importeurs er ook gekocht hadden. Er werden nog grote beloftes gedaan over latere aankopen maar dat is nooit gebeud.
-Bij Motana (Suzuki - Belgische CEO) had men geen interesse. Tot Geboers dit een paar weken later op een vergadering met Suzuki dit op tafel gooide en men kocht 20 CO2-bomen.
-Bij Kawasaki BeNeLux (Nederlandse CEO) moest de hele uitleg over de aktie gegeven worden en kocht men onmiddelijk 50 CO2-bomen. Er was ook een vertegenwoordiger op de aanplant in Oostende.
-Bij KTM (Belgische CEO met opleiding in Nederland) ook de hele uitleg gegeven en de enige vraag: Wie heeft er tot nu toe het meeste bomen gekocht en hoeveel? Doe er evenveel en nog 10 extra. De CEO was persoonlijk aanwezig in Oostende en heeft ook de nodge bomen geplant.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

Aanmelden · Registreer