Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 13 Jan 2015, 06:26

Zijn we verplicht om met een evenementen bureau samen te werken ? de topic gaat er over een gepaste locatie te vinden , en dat lijkt hier in Belgie niet zo simpel blijkbaar . Het idee om het ook open te stellen voor CX zou het misschien iets gemakkelijker maken .Ik blijf erbij dat zij ooit ook gaan problemen met organiseren en trainen , nogmaals als je het slagveld hier in Erpe Mere bekijkt ??
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Matteo Boxy Di 13 Jan 2015, 16:27

@ Gerrit, geen probleem, het is maar door er met z'n allen over na te denken dat er ooit een oplossing kan komen! Je haalt enkele goede punten aan voor de CX & MX combinatie qua parcours. Misschien is het inderdaad wel mogelijk om de 2 te combineren, maar ik heb toch een buikgevoel dat zegt dat de gemiddelde cyclocrosser helemaal niets te maken wil hebben met motocross jammer genoeg.

Over de indoor komt het allemaal neer op geld he. Volgens mij zijn er genoeg locaties waar dit mogelijk is, maar ik wil me niet inbeelden wat het kost om zo een pand te huren, en om daar dan nog iets aan te verdienen??? Alle respect voor het SX Concept in Roye, maar ik denk dat we toch ook best een jaar of 5 afwachten om te zien of dit wel een toekomst heeft. Ik weet dat wij zelf als crossers graag alles door een roze bril zien, want een indoor crossterrein is natuurlijk 'super', maar dat wil niet zeggen dat dit ook zo is in de realiteit. In december en januari zal het wel ok zijn, maar eens het terug mooi weer wordt zal er veeeeeeeeeeeeeel mogen gepaintballd of gebmx't worden om uit de kosten te geraken hoor :). En wij zijn als crossers ook zot genoeg om 30-50 euro neer te tellen om eens een middagje te gaan trainen maar ik denk dat je dit ook niet te luid moet roepen naar de gemiddelde medemens zonder dat ze u zot verklaren ;).
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Di 20 Jan 2015, 10:58

Etienne Dierckx schreef:misschien is bij KTM gaan vragen, hoe zij het doen ....

http://nl.motocrossmag.be/index.php/201 ... in-belgie/


Ik heb uw raad gevolgd en ben eens bij KTM gaan polsen.
KTM heeft met de uitbouw van beide omlopen (die er inderdaad al zijn, de buitenpiste in Zolder en de binnenpiste in Doornik) niets te maken. Zij steunen het initiatief door het geven van speciale prijzen en condities op de machines.
Beide parcours zijn het gevolg van partikuliere initiatiefnemers: in Zolder is dat Stefan Peetermans (van Topsport Vlaanderen MX-team) met steun van Everts, Geboers en Smets.
Noch Zolder noch Doornik konden beroep doen op subsidies...

Het artikel bevat dus niet veel waarheid!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 20 Jan 2015, 13:34

Op subsidies zou ik nu echt niet rekenen !!! ik zou al heel gelukkig zijn met een uitbatingsvergunning van bv 10 jaar . Wat KTM betreft , werken toch aardig mee als je het mij vraagt aan deze twee super initiatieven , mooi gebaar motors leveren aan speciale prijzen . Ver de enige motorfabrikant die zoiets doet , we moeten zeker dankbaarheid tonen tegenover zo een fabrikant !
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Di 27 Jan 2015, 23:39

Mededeling: Gemeente begint te bewegen.

Betreft: Interpellatie over vonnis kiezelgroeve tijdens gemeenteraadszitting van 26 januari 2015.

Het kon moeilijk anders of het meest recente vonnis van het hof van beroep te Antwerpen over de kiezelgroeve werd een thema op de gemeenteraad van 26 januari 2015. Logisch ook, de gemeente is immers de eigenaar van ‘de koel’ en het moment dat ze haar verantwoordelijkheid niet meer kan ontlopen is aangebroken.

In het ergste geval…

Met een interpellatie die vertrok vanuit de stelling dat de gemeente wel eens kon opdraaien voor de uiteindelijke sanering van de kiezelgroeve voerde Leo Pieters (VB) de druk op het gemeentebestuur op. “Neeroeteren verliest haar grootste internationale aantrekkingskracht” lezen we in zijn interpellatie. Dat klopt. Als dan ook nog eens met zoveel woorden te lezen staat in een arrest dat de kiezelgroeve ooit gebruikt werd voor veel minder ecologisch verantwoorde hobby’s dan motorcross dan komen ontegensprekelijk de echte eigenaars in het vizier. En die eigenaars zien de bui ondertussen ook wel al hangen! “Maar, wat is de stad nu eigenlijk van plan?”

Beschuldigde sta op!

Neen, de gemeente moest inderdaad nog niet zelf in het beklaagdenbankje plaatsnemen zoals schepen Giebens zowel als burgemeester Creemers wanhopig probeerden duidelijk te maken aan de vraagsteller. En neen, de stad werd niet direct veroordeeld zoals Giebens in haar repliek verder ging. Maar dat ontslaat haar daarom nog niet van haar verantwoordelijkheid! Laat staan dat de gemeente daardoor immuun is voor de gevolgen van de uitspraak. Dat was globaal genomen de these van Pieters, maar dat werd blijkbaar niet zo begrepen door de schepen.

Verantwoordelijkheid volledig nemen!

Nu, tussen haakjes, dat de gemeente het niet moest gaan uitleggen heeft vooral te maken met het feit dat Leefbaar Waterloos liever jacht maakt op het gemakkelijkste slachtoffer. Toch kwam tijdens de pleidooien te Antwerpen op 1 oktober verleden jaar naar voor dat de gemeente ook terecht had moeten staan. Maar, dat was natuurlijk allemaal niet zo eenvoudig meer. Neen, het openbaar ministerie deed zich vanuit van haar ‘opportuniteitsbeginsel’ liever tegoed aan het lammetje dat al op de slachtbank lag. Maar, in tegenstelling tot wat Geibens, die hard roept dat ze het arrest gelezen heeft, zegt komen ze toch niet zo gemakkelijk weg als ze zelf wel zouden willen. Laten we citeren uit het arrest van het hof van beroep van 17 december 2014, pagina 58: “… dat de stedenbouwkundig inspecteur, het college van burgemeester en schepenen, ambtshalve in de uitvoering ervan kunnen voorzien…”. Het gemeentebestuur is hoe dan ook tenminste deels, maar eigenlijk vooral eindverantwoordelijke voor de uitvoering van de opruiming. Dat de rechter dus geen uitspraak gedaan heeft over de gemeente klopt niet. Dat de burgemeester behoorlijk opgewonden zegt dat de gemeente op geen enkele manier gevat is in de procedure voor het Hof is dus niet waar.

Cassatie!

Het gemeentebestuur weet dat de club besloten heeft om in cassatie te gaan. Jammer genoeg dringt het toch niet helemaal tot schepen Giebens door dat dit wel verstrekkende gevolgen kan hebben met betrekking tot de uitspraak van het hof van beroep van Antwerpen. Het klopt dat dit Hof zich nooit uitspreekt over de grond van zaak. Maar dat Giebens zegt dat cassatie “niet veel zal wijzigen aan het arrest” doet toch de wenkbrauwen fronsen. Miguel De Jonckheere, hoofddocent aan de VUB, schrijft in zijn boek ‘inleiding tot het recht’ (p.62), dat cassatie bij arrest de aangevochten beslissing vernietigen kan en voor een nieuwe behandeling ten gronde kan verwijzen naar een ander rechtscollege. Cassatie kan met andere woorden de tellers terug op nul zetten. Rekening houdende met het feit dat de uitspraak van het Hof van beroep te Antwerpen het volledig tegenovergestelde is van wat de rechtbank van eerste aanleg te Tongeren op 7 september 2012 letterlijk stelde, namelijk dat beklaagden vrijgesproken werden van ALLE hen ten laste gelegde feiten, zou het niet meer dan logisch zijn dat cassatie de onredelijkheid van het Hof van beroep te Antwerpen bewijst. Bovendien, net zoals Giebens erkent in de gemeenteraad, weet duidelijk niemand hoe het terrein ooit was.

Toch uiteindelijk beweging.

Is het dan wederom allemaal kommer en kwel met ons gemeentebestuur? Neen. Zoals ik al in de inleiding schreef: Ze kunnen hun verantwoordelijkheid niet langer ontlopen. Het is hun terrein, wie het ook moet afbreken, zij zitten ermee. Giebens geeft dan ook te kennen “de ongerustheid bij de club te begrijpen”. Er zijn dan ook al contacten geweest, en men gaat zich nog verder inspannen. Dat stemt ons hoopvol natuurlijk. Ook dat de burgemeester zich uitspreekt om rond de tafel te gaan zitten en daar een visie te geven vind ik een positief gegeven. Uiteraard vraag ik mij af waarom dat allemaal niet eerder kon, maar dat is geen reden om het handelen nu af te wijzen.

Cross mag niet het kind van de rekening worden!

“Ik heb ook altijd duidelijk gesteld dat het nooit meer mogelijk zal zijn om daar een permanent crosscircuit te organiseren, dat weet U, dat weet ik, dat weten wij allemaal”, zegt Giebens. “Het enige wat nog zou kunnen is dat men een RUP zou maken voor zachte recreatie”. En dat zegt ze dan letterlijk met “zou kunnen tussen aanhalingstekens”. Sterker, ze legt zelfs al meteen daarbij de bal in het kamp van de andere overheden. En als die “een njet zouden geven” dan twijfelt madam eraan of ze er wel aan zou beginnen. Tja, ik weet wat ze wil zeggen maar vind het toch een ferme miskenning van de wetgevende macht, in het bijzonder van hun eigen macht. Ik maak me dan ook zorgen om zo een uitspraken. Neen, niet alleen omdat ik het interpreteer als een bocht, maar vooral omdat ik vrees dat een cross-loze optie haar voorkeur heeft. Ja, ze zitten met dat terrein, en ja, ze moeten er iets mee doen. Sterker, ze kunnen niet anders. En ja, ze wil zelfs de club ondersteunen! Maar of ze zich daarom gaat inspannen om er terug cross te organiseren? Ik durf het bij deze te betwijfelen!

Breder debat nodig!

Daarom vind ik het jammer dat de andere partijen de geboden kans om het debat te voeren niet hebben gegrepen. Dat was immers mogelijk geweest met deze interpellatie. De afwezigheid van die andere oppositieleider, ex-schepen Tollenaere, kan daarvoor natuurlijk ook een verklaring zijn. Een echt concreet antwoord blijft nu uit omdat de burgemeester een stemming kon vermijden. Ja, Pieters slaagde er wel in om Giebens zo ver te krijgen dat ze eindelijk uitsprak dat een omvorming naar zachte recreatie moest uitgaan van de gemeente, maar dat deed ze niet zonder meteen weer verantwoordelijkheden af te schuiven naar andere diensten.

Want soms kwetsen waarheden.

Uiteindelijk kreeg Pieters de burgemeester wel goed op zijn paard. “Luister eens goed hier” probeerde de burgemeester op zijn gekende demagogische manier Pieters tot de orde te roepen. Maar, die luister eens goed hier, had de burgemeester beter op zijn eigen toegepast! Want Pieters sloeg spijkers met koppen door te beweren dat de stad nooit een standpunt heeft ingenomen, en nog veel meer door te beweren dat ze zelf met het GRS de kiezelgroeve groen hebben laten inkleuren. Ik durf daar zelfs meer over zeggen. De gemeente heeft altijd zeer bewust geweten welk kleurtje het terrein had! Dat de burgemeester nu roept dat ze “nooit een procedure tegen de cross opgestart zijn” en wij daar dan zelf maar moeten van denken dat ze daarom ‘pro’ zijn is belachelijk. Alsof iedereen die ergens tegen is maar meteen procedures opstart? Trouwens, waarom zouden zij doen wat anderen voor hen doen? Neen, de echte waarheid is dat de burgemeester zelf de meest effectieve campagne tegen de cross gevoerd heeft door gewoon jaren aan een stuk de kat uit de boom te kijken. Door zelfs nu nog alles altijd in de schoenen van anderen te schuiven. Nu echter, zit de kat niet meer in de boom, maar in het nauw.


Mvg,

Kevin Moonen
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... te-bewegen
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dourte Gerrit Wo 28 Jan 2015, 16:01

http://www.nieuwsblad.be/cnt/bljco_01497972
Dat bedoel ik , als ik beweer dat ook zij nood hebben aan oefenterreinen , ik garandeer dat er minder schade zou zijn aan de "natuur" !!
0 x


Si
Simon Geets
50cc rider
Berichten: 20
Lid geworden op: Wo 03 Apr 2013, 13:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Simon Geets Wo 28 Jan 2015, 19:16

Ik heb zelf mijn hele jeugd gesleten in het veldrijden en van oefenterreinen ligt men daar echt niet wakker. Als er al eens in het veld moet getraind worden, wat op zich relatief weinig gebeurt, dan duikt men gewoon een weide of bosje in. Daarbij is de "schade" die je hier aanhaalt niet het resultaat van trainen, maar van een evenement waar een massa volk op afkomt die alles vertrappelt en van het zwaar materieel dat bij de opbouw gebruikt wordt. Tel daar nog eens de hoeveelheid neerslag die het terrein voordien te verwerken bij en dan krijg je één grote pap met voetafdrukken.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het postief dat er mensen alternatieve denkpistes bewandelen. Maar eens een techniektraining komen doen in Baal of Wuustwezel, daar zullen ze geen nee tegen zeggen. Maar de energie en het geld spenderen die nodig zijn voor zo'n terrein te bekomen zullen ze niet doen. En je kan ze geen ongelijk geven, waarom zou je zo veel moeite doen als je gewoon je fiets kan pakken, het bos in rijden en hetzelfde doen als op zo'n omloop.

Ten slotte liggen "de mensen" niet wakker van hoe de grond er bijligt, dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het perceel. Bij de motorcross wordt dat er gewoon altijd bijgesleurd als drogreden om hun hoofdzorg kracht bij te zetten, nl. het lawaai.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dourte Gerrit Wo 28 Jan 2015, 20:56

Bedankt voor de reactie , en vooral van iemand die kennis heeft van de Cx !!en niet zoals hier meestal van mensen die Mx door en door kennen n(in Vlaanderen) Natuurlijk is er ook heel veel verandert de laatste jaren in de Cx , als Sven Nijs zelf al overweegt om een trainingscenter te openen ?
Die wekelijkse schade elke Cx wedstrijd zou met een permanent oefen en wedstrijd terrein nihil zijn , en natuurpunt zou "eindelijk " eens akkoord zijn !!!(ze zouden niet anders kunnen ) En spijtig genoeg is den tijd van "uwe fiets te pakken en den bos in te duiken " ver gedaan , ben al meermaals aangesproken en weg gejaagd geweest met mijne MT de zondagmorgen .Als "ik" na een een Cx training, stage , opleiding of andere ,een was plaats , douches, drankgelegenheid en eventueel overnachting kan aanbieden ?? dat is qua investering en rendabiliteit geen probleem , de enige vereiste is de combinatie natuurlijk !!ik ken verschillende Mx circuits die gouden zaken doen met wedstrijden en trainingen !! en zonder subsidies natuurlijk !!! aan dat laatste durf ik nog niet te denken in Belgie (vlaanderen) !!! het enige dat nodig is dat is een vergunning !!!
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 11 Mar 2015, 22:16

Mededeling: Vraag naar stand van zaken cross op gemeenteraad.

Op maandag 09 maart 2015 kwam de kiezelgroeve weer ter sprake op de zitting van de gemeenteraad van Maaseik. Er stond een mondelinge vraag over de algemene stand van zaken van Leo Pieters (VB) op de agenda. Dat de oppositie hiermee consequent de vinger aan de pols blijft houden kunnen we natuurlijk alleen maar toejuichen. Akkoord, dat er wat geruchten circuleerden over een Vlaamse minister en het circuit zal ook wel in de motivatie om een vraag te stellen meegespeeld hebben. Wat er ook van zij, dit is al de tweede gemeenteraadszitting op rij dat Pieters vragen stelt over de crossterrein. Op de vorige gemeenteraad van 26 januari 2015 was het ook al van dattum. Daarop schreef ik op 28 januari een mededeling dat er nu toch eindelijk wat begon te bewegen bij de gemeente.

Oplossing zoeken met de provincie.

Terug naar de laatste gemeenteraad. Heel veel werd er deze keer niet gezegd. Maar, in zekere zin, was het wel nuttig voor de achterban. Althans toch het korte en krachtige antwoord van schepen Giebens. Het is nu immers nu voor iedereen klaar en duidelijk dat er met de provinciale overheid gesproken wordt over het terrein en de toekomst ervan. Bovendien zal daarover gecommuniceerd worden met de club. Gesprekken tussen gemeente en provincie die trouwens binnen de partijgrenzen gevoerd worden. Tussen haakjes, de partij van schepen Giebens haalde in een niet zo ver verleden nog snoeihard (terecht!) uit naar de burgemeester omdat deze naliet zijn contacten bij de hogere overheden uit te spelen. Aan Giebens om nu te bewijzen dat ze beter doet!

Cassatie.

Pieters maakte verder de nuttige bemerking dat "men tijd kan rekken" als de besluiten van de advocaten van M.C. Maasland voor het Hof van Cassatie ontvankelijk zijn. Maar, als "als het verzoek niet ontvankelijk is" dan moet men wel heel snel kunnen anticiperen. Met andere woorden, volgens Pieters, moet men het dossier dus goed op de voet blijven volgen. Creemers antwoordde behoorlijk gepikeerd en weinigzeggend. Toch is de bemerking van Pieters zonder twijfel valabel.

Het gaat over cross!

Nuja, ook na dit korte intermezzo over de kiezelgroeve op de gemeenteraad blijven we met een hoop vragen zitten. Zo zijn we natuurlijk nieuwsgierig naar de inhoud van de gesprekken met de provincie. Verder blijven we ook ons eigen sceptische zelve. Want, zoals we al schreven op 28 januari 2015, ja de gemeente beweegt nu eindelijk echt, maar doet ze dat ook niet al te veel omdat de hete aardappel langzaam maar zeker hun richting uitkomt? Er blijft de these dat men eerder probeert om een bestemming te zoeken voor het terrein in de eerste plaats omwille van het terrein zelf. Dat de meerderheid het expliciet over motorcross had in haar antwoord aan Pieters maakt duidelijk dat het nuttig blijft om hierin toch wat druk op de ketel te houden!

Mvg,

Kevin Moonen
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... meenteraad
04749/628009
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 11 Mar 2015, 22:20

Mededeling: Vraag naar stand van zaken cross op gemeenteraad.

Op maandag 09 maart 2015 kwam de kiezelgroeve weer ter sprake op de zitting van de gemeenteraad van Maaseik. Er stond een mondelinge vraag over de algemene stand van zaken van Leo Pieters (VB) op de agenda. Dat de oppositie hiermee consequent de vinger aan de pols blijft houden kunnen we natuurlijk alleen maar toejuichen. Akkoord, dat er wat geruchten circuleerden over een Vlaamse minister en het circuit zal ook wel in de motivatie om een vraag te stellen meegespeeld hebben. Wat er ook van zij, dit is al de tweede gemeenteraadszitting op rij dat Pieters vragen stelt over de crossterrein. Op de vorige gemeenteraad van 26 januari 2015 was het ook al van dattum. Daarop schreef ik op 28 januari een mededeling dat er nu toch eindelijk wat begon te bewegen bij de gemeente.

Oplossing zoeken met de provincie.

Terug naar de laatste gemeenteraad. Heel veel werd er deze keer niet gezegd. Maar, in zekere zin, was het wel nuttig voor de achterban. Althans toch het korte en krachtige antwoord van schepen Giebens. Het is nu immers nu voor iedereen klaar en duidelijk dat er met de provinciale overheid gesproken wordt over het terrein en de toekomst ervan. Bovendien zal daarover gecommuniceerd worden met de club. Gesprekken tussen gemeente en provincie die trouwens binnen de partijgrenzen gevoerd worden. Tussen haakjes, de partij van schepen Giebens haalde in een niet zo ver verleden nog snoeihard (terecht!) uit naar de burgemeester omdat deze naliet zijn contacten bij de hogere overheden uit te spelen. Aan Giebens om nu te bewijzen dat ze beter doet!

Cassatie.

Pieters maakte verder de nuttige bemerking dat "men tijd kan rekken" als de besluiten van de advocaten van M.C. Maasland voor het Hof van Cassatie ontvankelijk zijn. Maar, als "als het verzoek niet ontvankelijk is" dan moet men wel heel snel kunnen anticiperen. Met andere woorden, volgens Pieters, moet men het dossier dus goed op de voet blijven volgen. Creemers antwoordde behoorlijk gepikeerd en weinigzeggend. Toch is de bemerking van Pieters zonder twijfel valabel.

Het gaat over cross!

Nuja, ook na dit korte intermezzo over de kiezelgroeve op de gemeenteraad blijven we met een hoop vragen zitten. Zo zijn we natuurlijk nieuwsgierig naar de inhoud van de gesprekken met de provincie. Verder blijven we ook ons eigen sceptische zelve. Want, zoals we al schreven op 28 januari 2015, ja de gemeente beweegt nu eindelijk echt, maar doet ze dat ook niet al te veel omdat de hete aardappel langzaam maar zeker hun richting uitkomt? Er blijft de these dat men eerder probeert om een bestemming te zoeken voor het terrein in de eerste plaats omwille van het terrein zelf. Dat de meerderheid het expliciet over motorcross had in haar antwoord aan Pieters maakt duidelijk dat het nuttig blijft om hierin toch wat druk op de ketel te houden!

Mvg,

Kevin Moonen
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... meenteraad
04749/628009
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Wo 15 Apr 2015, 23:04

RIDE QUIET CAMPAIGN, YOUTHSTREAM & FIM JOIN FORCES TO RAISE NOISE AWARENESS
image

LOSAIL (Qatar), 27 February 2015 - As the 2015 FIM Motocross World Championship season is poised to start, Youthstream and FIM are pleased to launch a new campaign entitled “Ride Quiet!”.

The purpose of the campaign is to create awareness of the need to reduce sound levels. Based on the FIM’s sustainability policy, it is aimed at the FIM’s Continental Unions and National Federations and their members as well as the many amateur riders all over the world.

Very often, the sound produced by motorcycle activities can become a nuisance to people living nearby. This can lead to protest actions and eventually the closing of a circuit that has been there for many years. To avoid this, we need to ensure that our sport does not antagonise the local community!

Youthstream and FIM have produced a video clip with the participation of several top riders to encourage off-road riding and help to preserve it for future generations to enjoy. If we care about our sport, we must do what it takes to ensure that young riders can follow in the tyre tracks of their elders and heroes.

So if you are a motorcycle enthusiast, please join us and support this campaign on your social media and digital platforms.

Watch the video by clicking here and Ride Quiet!



LINKS

Youthstream

FIM
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Do 22 Okt 2015, 00:29

0 x


Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Oud Turnhout

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dirk Van De Perre Do 22 Okt 2015, 08:38

Een zeer spijtige zaak voor de motorcross.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Di 17 Mei 2016, 15:32

In Nederland komt er een nieuwe oefenomloop. Het hele proces heeft 4 jaar geduurd, ondanks dat de gemeenteraad er 100% achter stond en de term "maatschappelijk draagvlak" er nog uitgevonden moet woden...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Vr 01 Jul 2016, 00:12

Gisteren is een delegatie van Red de Motorcross (Joël Smets, Jef Leysen, Luc Woestenborghs, Steve Ramon, ikke) ontvangen op het kabinet v minister van leefmilieu Schauvliege om onze problematiek op de agenda te houden! Ook al merken we er in de praktijk niet meteen iets van maar samen met haar collega ministers Muyters en Weyts doet ze haar uiterste best om mee naar oplossingen te zoeken! Hopelijk wordt onze jarenlange zoektocht naar infrastructuur ooit beloond ... Let s keep the faith
Dit was een gevolg van het bezoek van minister Schauvliege aan de boomplant-actie in Balen in 2016.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Va
Van Loon Fons
125cc junior EK
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 29 Sep 2015, 12:54
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Van Loon Fons Zo 24 Jul 2016, 12:18

Nu hebben ze dan ook problemen in Valkenswaard,en de werkwijze is vaak hetzelfde! Een of ander groen maffia clubje (in dit geval groen heem Valkenswaard) maakt onder het mom van buurtbewoners een totaal onrealistische voorstelling van de feiten (zoals co2 of stikstof uitstoot waar de buurt dan enorm last van zou hebben)en gaat dan met hun zoete praatjes op zoek naar handtekeningen! En natuurlijk tekenen de meeste die niks met motorsport hebben dit gewoon voor de zekerheid!
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Wo 12 Okt 2016, 17:29

Van Loon Fons schreef:Nu hebben ze dan ook problemen in Valkenswaard,en de werkwijze is vaak hetzelfde! Een of ander groen maffia clubje (in dit geval groen heem Valkenswaard) maakt onder het mom van buurtbewoners een totaal onrealistische voorstelling van de feiten (zoals co2 of stikstof uitstoot waar de buurt dan enorm last van zou hebben)en gaat dan met hun zoete praatjes op zoek naar handtekeningen! En natuurlijk tekenen de meeste die niks met motorsport hebben dit gewoon voor de zekerheid!


Een correctere weergave is volgende: Een groen maffia clubje wacht op het moment tot het parcours een fout maakt, in dit geval Valkenswaard. De fout in deze, Valkenswaard wil een extra parking aanleggen om zo extra grote evenementen te kunnen ontvangen er word gedacht aan muziekfestivals...

Die fout wordt dan door dat groen maffia clubje gebruikt om het kleine groepje dat ze eigenlijk zijn uit te bereiden met mensen die iets hebben van: "Uh motorcross, rallycross, supermoto, ... allemaal ok? Maar nog extra overlast? Neen dat niet". En dan moet je concluderen dat er in de eigen voet is geschoten en waarom? Omdat de exploiteurs van de grond, site meer winst wilden boeken?!

Wat zagen we in Lommel enkele tijd terug toen er even kort spraken was om het motorcrossparcours uit te bereiden met andere 'hindersporten'? Het kleine groepje dat steeds tegen was ging meteen frontaal in de aanval en kreeg uiteraard meeval van de mensen die nu de overlast dulden vanwege: "Leven en laten leven, iedereen z'n hobby", want die hadden ook zo iets: nu hebben we nauwelijks last maar zal dat zo blijven?!

En als we de verdwenen crossparcours gaan rationaliseren en evolueren is het vaak zo dat mensen ermee konden leven, ons een vinger gaven maar dat er naar een hand werd gezocht of gegaan werd en dat er toen problemen kwamen.
0 x


Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Schroyen Pierre Do 13 Okt 2016, 17:15

Klopt een beetje wat je zegt,soms worden die plaatsen ook voor gedragen door de bevoegde instanties,zoals gemeente of provincie
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Vr 14 Okt 2016, 14:14

Het is nog steeds niet zo dat je voor motorcross de wet mag overtreden...

De meeste (kleinere) oefenterreinen in België (Vlaanderen) zijn niet verdwenen door de groenen of door overlast maar doordat ze met niets in orde waren, (bijna) alle inkomsten waren zo zwart als de nacht...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden · Registreer