Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Zo 29 Nov 2009, 18:15

0 x


Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Zo 29 Nov 2009, 19:07

Eerste stappen in de goede richting!





Als gevolg van onze acties en vooral van onze mars werd onze noodkreet de laatste dagen uitvoerig besproken in de diverse politieke echelons die Vlaanderen rijk is. We konden een zeer geanimeerd debat zien van onze Vlaamse volksvertegenwoordigers waaruit een duidelijke consensus naar voren kwam om effectief 'de motorcross te redden'. Alle politieke partijen spraken zich uit achter ons te staan. Uiteraard zullen wij de heren en dames volksvertegenwoordigers daar met alle plezier aan herinneren indien ze dit mochten vergeten.





Overleg Muyters met de provincies.



Een noodzakelijke eerste stap na dit debat werd gezet op donderdag 26/11 door een overleg van Vlaams minister Muyters met afvaardiging van het kabinet van Vlaams minister Schauvliege en de provincies. Hieruit kwamen 5 punten naar voren:



1) Er is sprake van een politieke wil om vanuit Vlaanderen het probleem op te lossen

2) Dit zal logischerwijze gebeuren in samenwerking met de verschillende beleidsniveau's.

3) De Vlaamse provincies dienen tegen 15 december een overzicht over te maken met mogelijke locaties en hun knelpunten.

4) Op basis hiervan zal dan nog dit jaar een werkgroep met vertegenwoordigers van de kabinetten van Muyters en schauvliege, de betrokken administraties en de provincies de locaties onderzoeken.

5) In de loop van de maand januari zal deze werkgroep een eerste verslag uitbrengen aan de Vlaamse regering.

Ook besproken zijn eventuele wetgevende aanpassingen.



Waakzaamheid blijft geboden!



Uiteraard herinneren wij ons graag de interdepartementale werkgroep uit het verleden en vooral het onbreken van effectieve resultaten hiervan op het terrein. Daarom ook dat waakzaamheid zeer zeker geboden blijft! Ook onze roep om verschillende decreten alsook Vlarem e.d. op zijn minst te verhelderen blijft vooralsnog geldig. Eveneens moeten wij ons behoeden voor alle vormen van simplismen in dit debat. Hoe we het ook draaien of keren, er is een draagvlak in Vlaanderen voor gemotoriseerde sporten maar dit is zeer fragiel. Derhalve is het nodig in dit dossier zeer omzichtig en punctueel te werk te gaan. Dit wil in één adem ook zeggen dat alle troeven moeten gebruikt worden, denkende vooral aan alle vormen van technologische vooruitgang ter beperking van alle mogelijke hindereffecten.





Nieuwe kans voor Neeroeteren.



Vanuit de provincie klinkt het bij monde van gedeputeerde Walter Creemers dat er voor Limburg 4 locaties naar voren zullen geschoven worden. Naast de al vergunde locaties Lommel en Genk is en blijft er een toekomst voor Neeroeteren daar ook deze locatie hierbij hoort. Als de opzet van Muyters slaagt, hetgeen wij natuurlijk hopen, dan zal dit derhalve concreet de redding van het circuit van de kiezelgroeve betekenen. Limburg blijft dus opteren voor aloude 4 locaties.
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Da
Davy Brouwers
50cc rider
Berichten: 28
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 22:17
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kaulille

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Davy Brouwers Zo 29 Nov 2009, 21:28

Welk is dan de 4de locatie ?
0 x


Br
Bruno Buffel
european champ mx2
Berichten: 231
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 21:55
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Bruno Buffel Zo 29 Nov 2009, 21:36

da zal hondapark zijn in olmen
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dimitri Lamote Zo 29 Nov 2009, 21:58

Dat is bij antwerpen brunoke
0 x


Ja
Jan Vanluyd
125cc rookie
Berichten: 136
Lid geworden op: Vr 04 Sep 2009, 08:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Jan Vanluyd Zo 29 Nov 2009, 22:08

4de locatie is Kaulille.Als we daar de landende F16's maar niet hinderen :-)
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 30 Nov 2009, 08:24

Jan Vanluyd schreef:4de locatie is Kaulille.Als we daar de landende F16's maar niet hinderen :-)


De tafels een beetje aanpassen en dan lukt het wel... :lol: :lol:
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Ma 30 Nov 2009, 09:24

Het is inderdaad zo dat men voor de 4de Limburgse locatie uitkijkt naar Kaulille. Echter hier is nog heel wat werk aan de winkel. We zitten met een burgemeester die er niet zo op zit te wachten. Dat maakt dat je maatschappelijk draagvlak meteen een flinke deuk krijgt. Kaulille kwam eertijds naar voren bij het gebrek aan een Zuid-Limburgse locatie.Ik heb oude interpellaties van voormalig volkvertegenwoordiger Geeraerts waaruit gebleken is dat er in Zuid-Limburg evenwel toch nog geschikte locaties zouden zijn. Misschien komt de provincie alsnog met een locatie hier op de proppen? Wie weet.

Wat ik wel weet is dat men er serieus aan denkt om alles te stroomlijnen in onze provincie door één ambtenaar voltijds te laten werken aan dit dossier. Dat zou alvast een enorme stap vooruit zijn omdat je nu met zeer veel verschillende diensten zit die altijd naar hun eigen ding kijken.

Wat betreft de andere provincies ga ik wachten met uitspraken tot 15 december. Hier ligt het heel wat moeilijker dan in limburg.
0 x


Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Andy Moens Ma 30 Nov 2009, 10:07

antwerpen heeft ook genoeg mogelijkheden hoor

lille en olmen zijn er

2 erbij

Grobbendonk ( kwazi locatie kan je ni beter hebben nergens een woning te vinden in de buurt en het is gelegen tussen het kanaal en de autostrade )


westerlo ?
tessenderlo ?
en er zullen er nog wel zijn denk ik

greetz
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 30 Nov 2009, 10:35

Locaties zijn er genoeg te vinden, ver van de bebouwde zone en ver uit de natuurgebieden!
Het hoeven niet altijd bestaande omlopen te zijn.
Ik blijf er bij dat er letterlijk duizenden hectaren militair domein liggen te verkommeren waar ergens perfect een crossterrein zou kunnen op uitgebaat worden!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Da
Davy Brouwers
50cc rider
Berichten: 28
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 22:17
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kaulille

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Davy Brouwers Ma 30 Nov 2009, 11:23

Kevin,

Spreken we dan over Jean-Paul Peuskens die er niet op zit te wachten ?
Ik heb met hem al meermaals gesproken, ook met Erik Vanmierlo (schepen sport) heb ik meermaals gesproken.
Ze geven aan (aan mij dan toch) dat ze er zeker aan willen meewerken om Kaulille in orde te krijgen.

De gemeente zou zelfs bereid zijn om alle nutsvoorzieningen tot aan de piste te brengen alsook de weg te verharden.
Het zou volgens hen de provincie zijn die eerst moet meewerken en daar zou er eerst werk gemaakt worden van Neeroeteren en daarna Kaulille.

Kaulille is een uitstekende locatie (en niet alleen omdat het bijna in mijn tuin ligt) maar met het vliegveld van Kleine Brogel in het verlengde kan je toch spreken dat een aantal opstakels in een ander daglicht komen te staan.

Maar goed, Laten we eerst Neeroeteren al eens ondersteunen en daarna of daarnaast wil ik zeker meewerken om Kaulille in orde te krijgen !

Davy
0 x


Ni
Nikolas Dejonckheere
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Nikolas Dejonckheere Ma 30 Nov 2009, 11:27

Het probleem van de militaire locaties is simpel : men laat het eerst verloederen en overwoekeren. Hierdoor gaan de groenen dan natuur als nabestemming claimen omwille van het natuurschoon...

Ben benieuwd met welke konijnen ze nu uit de hoed gaan komen voor West- en Oost-Vlaanderen.
0 x


W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 30 Nov 2009, 11:45

Werner Castelyns schreef:Locaties zijn er genoeg te vinden, ver van de bebouwde zone en ver uit de natuurgebieden!
Het hoeven niet altijd bestaande omlopen te zijn.
Ik blijf er bij dat er letterlijk duizenden hectaren militair domein liggen te verkommeren waar ergens perfect een crossterrein zou kunnen op uitgebaat worden!


Ben blij dat ik het zelfde idee heb dan een ouwe rakker maar toen ik dit stuurde naar de vorige minister van sport antwoorden die hoogst persoonlijk het volgende:
Het is te ingewikkeld om domein dat nu aangeschreven staat als federaal landgoed en onder federale bevoegdheid staat over te hevelen naar gemeenschaps- of regionale bevoegdheid.

Blijkbaar worden ze enkel dik betaald voor simpele oplossingen... Ligt het parcours in koersel nu niet in "militair domein"?
We moeten ook niet alles op de groenen steken hoor ... als de politieke instanties al gewoon niet willen dan is er ook geen spraken van een dialoog (Oost Vlaanderen... Denys...)
In Kallo lag een parcours dat getolereerd werd door de instanties tot dat de luchtdichte silo's van Katoen Natie zand zouden binnen krijgen ...
Als die zand zouden binnen krijgen zoals ze beweerde was dit niet hun grootste zorg maar ja...
0 x


Ma
Mario Vandaele
ama lites national champ
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2009, 18:24
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Middelkerke

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Mario Vandaele Ma 30 Nov 2009, 12:50

Ik hoop dat ze eerst werk gaan maken van de provincies Oost en Westvlaanderen want daar is er geen enkel erkend parkoers om onze sport te uitoefenen en dat kan toch niet de dag van vandaag.
Al is het om te beginnen maar een tijdelijk terrein om daarna een vast alternatief te zoeken.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Ma 30 Nov 2009, 12:50

de 2e man in de provincie Oost-Vlaanderen is meester Piet van den Eeckhout dus daar zal je ook alle achterpoortjes in de wet op uw bord krijgen als er tegenkanting is... als ze voorstander zijn zal het omgekeerde spelen uiteraard maar daar zit de stichting Omer Wattez ook klaar om ieder initiatief de grond in te boren. Dat wordt de moeilijkste lokatie en als andere provincies zich hieraan spiegelen wordt dat een moeilijke zaak.
Naast de lokatie Scheurbroek in Oosterzele was er ook een domein in de Gentste haven en is er zelfs ooit sprake geweest van een race-circuit achte de terreinen van Sidmar (voor auto- en motorsport, er werd al luidop gedroomd van een Vlaamse Formule I GP een paar jaar geleden) maar ook deze 2 zijn gekelderd, de 1 voor mogelijke uitbreiding van de Gentse haven en de andere voor mogelijke uitbreiding van Sidmar - was voor de verkoop aan die Indier weliswaar).
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ja
Jan Vanluyd
125cc rookie
Berichten: 136
Lid geworden op: Vr 04 Sep 2009, 08:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Jan Vanluyd Ma 30 Nov 2009, 20:09

@Andy Moens; Grobbendonk was inderdaad een perfecte locatie; tussen kanaal en autosnelweg,industriezone,geen huizen in de buurt,.......MAAR ZE ZIJN HET WEL AANT AFBREKEN!!!!
Tessenderlo is provincie Limburg, da zal nie gaan en best ook denk ik want daar zijn ook tegenstanders genoeg, we zijn al blij dat we er nog 3x per jaar kunnen rijden.

@Werner; Wat betreft militair domein; remember u een aantal jaar terug de wedstrijden op militair domein Leopoldsburg ter vervanging van de BMB openingswedstrijd te Koersel.Het circuit was super en de liefhebbers van VBM en VLM mochten de weekends erna er ook een wedstrijd rijden.DA IS JUST EEN JAAR KUNNEN DOORGAAN!!! TIS NATUURGEBIED.De lokale fauna & flora (TANKS,JEEPS,Militairen met strooi op de kop) zou toch maar eens verstoord kunnen worden!
Idem datzelfde jaar op militair domein Brustem-St.Truiden; één FAM wedstrijd en VBM cross en daarna niks meer.Er landen daar nu dagelijks helicopters!!

Moet ik nog doorgaan??? :x :x :x :evil:
0 x


To
Tom Van Loon
mx2 amateur champ
Berichten: 175
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 10:50
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Tom Van Loon Ma 30 Nov 2009, 21:31

In de provincie Antwerpen moeten we gaan voor St.Lenaerts!!!! uniek parkoer die we in de omgeving niet veel gaan vinden, ligt in een kuil wat met nog wat extra werk de geluidshinder moet kunnen beperken, mogelijkheid om meerdere gemotoriseerde sporten te bundelen is daar ook te doen, da's toch net wat ze willen.... naar maatschappelijk draagvlak hoeven ze nergens te zoeken, er zijn altijd mensen tegen. De democratie is daarin ver te zoeken als er al 300 mensen tegen zijn in een gemeente van 3000 dan zijn er volgens mij 2700 die er niet tegen zijn dus democratisch gezien is er dus wél een maatschappelijk draagvlak of ben ik de enige die dat zo ziet? :roll:
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 30 Nov 2009, 22:13

Matthias Van Eeckhoven schreef:
Werner Castelyns schreef:Locaties zijn er genoeg te vinden, ver van de bebouwde zone en ver uit de natuurgebieden!
Het hoeven niet altijd bestaande omlopen te zijn.
Ik blijf er bij dat er letterlijk duizenden hectaren militair domein liggen te verkommeren waar ergens perfect een crossterrein zou kunnen op uitgebaat worden!


Ben blij dat ik het zelfde idee heb dan een ouwe rakker maar toen ik dit stuurde naar de vorige minister van sport antwoorden die hoogst persoonlijk het volgende:
Het is te ingewikkeld om domein dat nu aangeschreven staat als federaal landgoed en onder federale bevoegdheid staat over te hevelen naar gemeenschaps- of regionale bevoegdheid.

Blijkbaar worden ze enkel dik betaald voor simpele oplossingen... Ligt het parcours in koersel nu niet in "militair domein"?
We moeten ook niet alles op de groenen steken hoor ... als de politieke instanties al gewoon niet willen dan is er ook geen spraken van een dialoog (Oost Vlaanderen... Denys...)
In Kallo lag een parcours dat getolereerd werd door de instanties tot dat de luchtdichte silo's van Katoen Natie zand zouden binnen krijgen ...
Als die zand zouden binnen krijgen zoals ze beweerde was dit niet hun grootste zorg maar ja...


Ik geloof je voor 100% wanneer je zegt dat ze je dit vertelt (wijsgemaakt??) hebben. Maar om van diezelfde militaire domeinen natuurgebied te maken en van de kazerne's opvangcentra zijn er die problemen blijkbaar niet... om nog niet te spreken van een sociaal draagvlak...
Als "de politiek" dan toch beweert mee te gaan werken in het dossier "crossterreinen", dat ze dan maar eens laten zien wat ze waard zijn...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Rens Dedecker
mx all time winner
Berichten: 1130
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:56
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Rens Dedecker Ma 30 Nov 2009, 22:16

Hoe zit het met West Vlaanderen? Wat zijn daar de mogelijke plaatsen buiten dudzele?
0 x


R.I.P Tim .. bon Ride la haut, on pense à toi!
Gebruikersavatar
Danny Hermans
125cc junior EK
Berichten: 75
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 17:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Hasselt
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Danny Hermans Ma 30 Nov 2009, 23:08

Lille zit met een uitdoofscenario. Wat dat precies betekent weet ik niet maar het kan niet anders dan ze nog een aantal jaren mogen blijven en dan ermee stoppen? Misschien moeten we ook eens denken aan industrieterreinen die in het weekend toch meestal verlaten zijn. Zelf ga ik meestal trainen in Genk maar daar is het pokkedruk geworden.
0 x


http://www.mxvintage.be
Ex-oldtimercrosser, dan zijde heel erg oud :-)

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden · Registreer