Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Etienne Dierckx Za 20 Dec 2014, 10:56

forum is zo goed als dood, maar dat is een ander verhaal denk ik ...

Moest er een serieus signaal komen vanuit de federaties om mx terug leefbaar te maken in Vlaanderen, zou er al veel veranderen. Zou voor nieuwe impulsen kunnen zorgen. Als piloten zien dat de bonden het eindelijk menen, 1 front vormen MET elkaar en niet TEGEN elkaar.

Maar het blijft ieder voor zich en zolang we genoeg piloten hebben op zondag ... wat kan de rest ons schelen.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Za 20 Dec 2014, 13:06

...En als er dan al mensen zijn die iets ondernemen, zoals Guy, en vele anderen, worden ze door de grootsten hoop nog uitgelachen ook...

Nog een paar jaar, en 't is over en uit met de cross.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Fons Van Loon Za 20 Dec 2014, 15:05

Ja zolang een mooie uitlaat,een sjieke stikkerset ,een nieuwe nekbrace of de nieuwste crosskledinglijn belangrijker is dan de mogelijkheid om te trainen zoals blijkbaar voor 95 procent van de amateur crossers het geval is ziet het er niet goed uit!
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dimitri Lamote Zo 28 Dec 2014, 14:16

Eerlijk gezegd wordt er hier in westvlaanderen behoorlijk veel motors aan den haak gehangen en uitgekeken naar iets anders mezelf inclusief,als je een plaatsje weet zijn om te rijden gewoon vlammen en niet aan de grote klok hangen.
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Do 01 Jan 2015, 21:29

Mededeling: Mc Maasland gaat in cassatie!



Zo, nu de vernietigende omvang van het arrest van het hof van beroep van Antwerpen pas echt duidelijk is geworden laat Mc Maasland weten niet op te geven. De club gaat in cassatie tegen de schandalige en wereldvreemde uitspraak van het hof van beroep. Er is dus wederom hoop. Maar vooral, er is wederom een zeer grote strijdvaardigheid.

De advocate van Leefbaar Waterloos heeft van haar kant de ware aard van het beestje ook alweer getoond. De eerste schadeclaim viel als ware het een eindejaarscadeau al in de brievenbus van Mc Maasland: 7925.10 euro schadevergoeding, 6600 euro rechtsplegingsvergoeding, 1350 euro boete. Zo zie je maar dat ik op dit punt alvast heel zeker gelijk krijg: Om de poen is het te doen!

Mc Maasland moest voor het einde van het jaar te kennen geven in cassatie te gaan. Alzo geschiedde. Nu hebben de advocaten van de club een twee tal maanden de tijd om zich voor te bereiden op het vervolg van hun juridische strijd. Ook werd er al samengezeten met de eigenaars van het terrein, de gemeente Maaseik.



Wordt vervolgd!



Rest er mij nog alle mensen van goede wil een schitterend jaar toe te wensen!

Groet,

Kevin Moonen
0 x


Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Oud Turnhout

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dirk Van De Perre Vr 02 Jan 2015, 23:48

hoop doet leven en nu hopend op een positieve uitslag voor de kiezelgroeve, mc maasland en de motorcross
0 x


Gebruikersavatar
Rolly Geerkens
mx2 wk champ
Berichten: 655
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 03:41
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Rolly Geerkens Za 03 Jan 2015, 09:31

De trend in het Mx gebeuren is dat er velen de moed opgeven en niet meer in een bond deelnemen op jaarbasis maar als recreant.
In de wintertijd zitten er velen op de MB of cyclo voor de benen en dan word er al eens gepraat over de toestand van de MX in België.
Wie dan nog een vergunning neemt laat dan ook merken dat het louter voor de fun is en niet meer voor die zogezegde "titel" .

Conclusie : de leegloop is bezig door de ontmoediging en het ontbreken van omlopen.

Wij willen nog zeggen Happy 2015 en zeker aan Kevin Moonen het allerbeste voor de komende rechtszaken van de MX .

Gaas geven mensen en blijven strijden ;-)
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Fons Van Loon Za 03 Jan 2015, 13:38

Straffe uitspraak:de leegloop is bezig door de ontmoediging en het ontbreken van omlopen!Het zal daarom zijn dat al die amateurcrossers zo massaal aanwezig zijn bij elke gebeurtenis ivm nieuwe trainingsomlopen!!!Ze zijn er door hun totaal passieve houding grotendeels zelf voor verantwoordelijk!
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Za 03 Jan 2015, 16:34

0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Za 03 Jan 2015, 16:35

Rolly Geerkens schreef:
Wij willen nog zeggen Happy 2015 en zeker aan Kevin Moonen het allerbeste voor de komende rechtszaken van de MX .

Gaas geven mensen en blijven strijden ;-)


Dank! Beste wensen eveneens!
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dourte Gerrit Vr 09 Jan 2015, 11:22

Mensen al eens gedacht aan een combinatie van CX & MX training- wedstrijdomloop , valt volgens mij goed te combineren , misschien gaan er dan wel sommige deuren open gaan . Natuurlijk wel opletten dat de MX de verantwoordelijkheid krijgt en houd !!! Het mag van mij nog een indoor zijn ook (leegstaande gebouwen van de katoennatie) .Enkele gemeenschappelijke troeven , zandstukken , bergen (allerhande) hellingen , afdalingen , bochten (allerhande) en dan de gemeenschappelijke infrastructuur zoals cafetaria (heel belangrijk) douches en sanitair , afspuit plaatsen , camper plaatsen met het nodige comfort (elektriciteit) enz ... Wat ook belangrijk is CX wintersport en MX veelal zomersport qua wedstrijd schema en circuitaanpassing !! Nu wil ik graag jullie mening en liefst van verschillende en zoveel mogelijk invalshoeken !!
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Matteo Boxy Vr 09 Jan 2015, 16:23

Klinkt goed in theorie, maar ik denk dat er in de praktijk weinig voeling voor is. Want jammer genoeg denk ik niet dat je bij de cyclocross moet gaan zoeken achter veel steun, ondanks dat veel motocrossers wel een hart hebben voor cyclocross.

Onlangs viel ik haast achterover toen het cyclocross was op de Balenberg en Paul Herygers ineens doodleuk zei "Volgens mij is er hier zelfs ooit gemotorcrosst"........Ja dat hebde gij goed gezien, Paul.. Tot Sven Nys het heeft opgekocht en nu is het ook gedaan!

En zelfs al zou er goede wil zijn zou het nog enorm moeilijk te combineren zijn denk ik.. De breedte en de obstakels van een serieus motocross-parcours zijn geen koek voor de gemiddelde cyclocrosser.

Qua indoor denk ik wel dat er theoretisch potentieel is maar de praktijk is ook weer anders, kijk maar naar de Indoor in Roosendaal. Een pand van 7000m2 is nog veel te klein voor iet of wat in te kunnen crossen.. Daar komt nog eens bij dat je 6 maanden op het jaar geen kat gaat zien, en een co-uitbating met een ander initiatief is ook niet mogelijk want je kan moeilijk iedere 6 maand de aarde in en uit het gebouw rijden he..

Het is goed dat er wordt nagedacht over initiatieven, maar het blijft extreem moeilijk. Ik heb al vaak zitten nadenken over het gebruik van "vuile" plaatsen, en daarmee bedoel ik plaatsen die permanent te kampen hebben met lawaai en milieuhinder, waardoor je daar al geen gezaag meer kan van krijgen. Eén zo een locatie is het voormalige VLM-parcours in Ranst dat vlak aan een enorm drukke strook van de autostrade ligt en trouwens te koop is.

Daar zou je al met veeeeeeeeel piloten moeten zijn om nog maar 1 decibel lawaai meer te maken dan de voorbijrazende camions ;). En qua milieuhinder is ook al alles gezegd, want qua fijn stof en uitstoot is dit wellicht één van de vuilste plaatsen in Vlaanderen.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dourte Gerrit Za 10 Jan 2015, 14:30

Matteo , thanks voor u reactie , toch een teken dat het nog leeft , en dat is belangrijk . U hebt natuurlijk een punt als u zegt dat de MX niet op rechtstreekse steun moet rekenen van de CX . Maar anders kan u misschien wel stellen , dat er ook bij hen een nood is of zal komen aan een training en wedstrijdomloop . Waarom zeg ik zal komen , wel ben juist gaan kijken naar het "circuit" van het BK in Erpe Mere !!! de "schade" (volgens natuurpunt normen ) die er nu reeds aangericht is acht je niet voor mogelijk , en vergeet niet het volk nog moet komen en de wedstrijden moeten nog beginnen !!! Verder ben ik zeker dat met de nodige fantasie en vooral creativiteit de twee verschillende omlopen best te combineren zijn , een tafelberg (MX) kan gecombineerd worden met aan de beide kanten een brug en of trappen (CX) steile hellingen kunnen ook voorzien worden van trappen , het MX circuit moet niet compleet gevolgd worden het kan gekruist worden door bruggen of tunnels , ik weet zeker al een 5 tal MX banen waar men een perfecte CX wedstrijd zouden kunnen geven, met minder veel inspanningen dan bijvoorbeeld in Erpe Mere zijn gedaan voor een BK. Wat de indoor aangaat kan ik het ook alleen maar beamen dat 6900 te klein is , maar als je dan kijkt naar Sx Concept met 8000 vierkante meters is dat wel goed te doen , de 6 maanden dat het minder druk is kan perfect opgevuld worden met stage's , BMX , of zelfs paintball enz .. Als laatste wat het geluid betreft moet ik je ook gelijk geven dat het een heel moeilijke oefening is hier in Belgie , misschien ook een oplossing zou zijn enkele dagen vrijhouden voor elektrische motoren , en natuurlijk zoals je zegt locaties opzoeken ver buiten woon zones , en als het echt niet anders kan de pretentie hebben om misschien uit te wijken net over de grens !!! In ieder geval door er over te praten ontstaan er misschien alternatieven of andere ideetjes !!
0 x


Gebruikersavatar
Carlo Briers
mx1 wk rookie
Berichten: 333
Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Houthalen

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Carlo Briers Za 10 Jan 2015, 23:01

Het is toch niet allemaal negatief, het MX circuit in zolder is een voorbeeldje van hoe het wel kan.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dourte Gerrit Zo 11 Jan 2015, 08:20

klopt Carlo , ook en prachtig staaltje van samenwerking !! het is ook een beetje zo in Genk nietwaar , gasten houden ook rekening met de karting .
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Frank Janssen Zo 11 Jan 2015, 09:24

onlangs zijn de kempische navo paleizen verkocht aan de gemeente weelde bij ravels
het betrof een perceel van maar liefst 8,5h , zes keer groter dn de heizelpaleizen hierop staan 17gebouwen van 150op 100mtr die gebouwd werden door de navo voor amerikaanse vliegtuigen en pantserwagens op te slagen tegen de koude oorlog, later werden deze geschonken aan het belgische leger die er afgedankte f16 ging opslagen.het gemeente bestuur heeft nog geen plannen , maar denkt aan indoor sportwedstrijden ,mega beurzen ed.mss de plannen toch nog maar niet opbergen om een heus indoorcircus te bouwen voor crossers , denk dat er met de gemeente weelde (ravels) wel te praten zal vallen over dergelijke initiatieven, hoorde ook al waaien dat er een indoorcyclocross met alle toppers uit het veldrijden tot deze plannen behoorde.
0 x


speaker Frankske
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dourte Gerrit Zo 11 Jan 2015, 10:01

Frank , daar zit iets in he !!!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Ma 12 Jan 2015, 11:47

Het hele veldrijden is in handen van Golazzo. Er is ooit onderhandeld met Golazzo om ook het BK bij hun onder te brengen maar de organisatoren zagen de voorwaarden niet zitten dus dat is afgeketst.
Nu denk je toch nooit dat Golazzo zal samenwerken met de MX-wereld rondom oefenomlopen? Omlopen overnemen en MX buiten, dat wel natuurlijk!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 12 Jan 2015, 19:05

als golazo moest zien dat er met mx iets te verdienen viel, zaten ze al lang in mx ... maar daar wringt waarschijnlijk het schoentje.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Filip Hardis Di 13 Jan 2015, 00:54

Etienne : vind ik leuk : klik Ale, leuk niet, maar wel de waarheid.
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden · Registreer