Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ni
Nicolas Stampaert
mx1 wk rookie
Berichten: 306
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Nicolas Stampaert Vr 04 Apr 2014, 19:38

das goed nieuws, nu hopen dat we ook in Neeroeteren in de toekomst nog terecht kunnen, als dit lukt dan denk ik dat Stefan Everts graag zijn standbeeld in Neeroeteren in een kevin moonen laat veranderen
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Vr 04 Apr 2014, 21:01

Nicolas Stampaert schreef:is er reeds nieuws kevin?


Heropening debatten op 1/10, maar ik heb het arrest nog niet kunnen lezen daar het opgestuurd is en men mij telefonisch niet de inhoud wilde meedelen.

Maar, ik hou iedereen zeker op de hoogte!
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Vr 04 Apr 2014, 21:24

Mededeling: Vlaamse regering duidt mogelijke terreinen in havengebieden aan.‏

Laat er ons geen doekjes om winden. Achteruitgang, degressie, dat zijn de woorden waarmee we de evolutie van de motorcrosssector in Vlaanderen het beste kunnen beschrijven. Vandaag is er dankzij de Vlaamse regering, in bijzonder de ministers Muyters en Crevits, toch nog eens sprake van progressie. Want vandaag, vrijdag 04 april, verspreidde de Vlaamse regering de aankondiging dat er in overleg met de havenbedrijven concrete locaties aangeduid werden. Het gaat hier over 2 locaties in de haven van Antwerpen, 1 in de haven van Gent en 1 in de haven van Oostende. Met de haven van Zeebrugge, het 4de havenbedrijf in Vlaanderen, lopen de gesprekken nog. Het kan dus goed zijn dat ook hier nog een mogelijke locatie uit de bus komt. Als we het optelsommetje maken spreken we dus over 4 aangewezen locaties en misschien nog eentje in Zeebrugge.

"Motorcross in havengebied wordt concreet" kopt de persmededeling van de Vlaamse regering dan ook. Althans, op papier. De effectieve uitwerking op het terrein moet nog blijken. En hoe tevreden we ook zijn met het feit dat er dingen bewegen en dat er eindelijk concreet plaatsen worden toegewezen, de ervaring verplicht ons desalniettemin om de voetjes op de grond te houden. Uiteraard, onze volgehouden inspanning begint langzaam maar zeker tastbaar haar vruchten af te werpen. Het overleg dat op poten kwam onder druk van onder andere onze acties, en uiteraard ook onder druk van de oppositiepartijen, begint resultaten op te leveren. De eerste, en misschien ook wel meest belangrijke, conclusie die we moeten trekken is dan ook dat het er nu op aankomt om onze inspanningen vol te houden. Ook met de toekomstige Vlaamse regering moeten we in gesprek blijven. Het werk is immers nog lang niet af! Er is meer dan de Vlaamse havengebieden!

Vooralsnog is het jammer genoeg alleen de haven van Antwerpen die een engagement op zich genomen heeft om "op lange termijn een oplossing te zoeken". Want ook daar knelt natuurlijk momenteel het schoentje. Tijdelijke terreinen staan voor tijdelijke oplossingen. "Dat betekent dat ze beschikbaar zijn tot er zich een economische havenactiviteit aandient. Een motorcrossterrein kan daar enkel voor een bepaalde duur vergund worden." Althans, dat staat er letterlijk in de persmededeling te lezen. Ik blijf dus met de kritiek zitten dat het niet structureel genoeg is.

In ieder geval legt de Vlaamse regering toch al de bal in het kamp van de sector. Het is aan ons dus. Wij moeten mensen zoeken die zich willen engageren en investeren om de terreinen te exploiteren. Maar, de daadwerkelijke ademruimte van die mogelijke uitbaters is nog onduidelijk. De gebruiksvoorwaarden moeten nog besproken worden met de havenbedrijven staat er in het persbericht. Allemaal goed en wel, maar met welke vergunningen er moet gewerkt worden is nog niet geweten. En zo zijn er nog wel wat opmerkingen, punten en details die de komende tijd uitvoerig besproken moeten worden want niemand wil graag een kat in een zak kopen. Bij mijn weten is er op het decreet-Vandaele na immers nog altijd niets verandert aan de vigerende wetgeving.

Om af te sluiten nog dit. In de persmededeling wordt door Thomas Pollet treffend verwoord dat het geen sinecure is om de ideeën “te verzoenen met de algemene scepsis tegenover lawaaierige sporten." Het is dus zaaks om vanuit de motorcrosswereld de kans te grijpen met het volle besef dat we misschien nog meer dan met de Vlaamse regering de dialoog met de rest van de samenleving zullen moeten aangaan. Het zal nog veel inspanning vergen om motorcross in Vlaanderen bij alle potentiële buurtbewoners aanvaardbaar te maken. Dat is de taak van ieder die begaan is met de sport!

Mvg,

Kevin Moonen.

http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... n%E2%80%8F
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Do 10 Apr 2014, 21:49

Mededeling: Tussenvonnis voor M.C. Maasland hof van beroep Antwerpen.

Ondertussen heeft de raadsman van M.C. Maasland het tussenvonnis gekregen dat werd uitgesproken voor het hof van beroep te Antwerpen op 2 april 2014. Zoals geweten is dit alles een gevolg van het afwezig blijven van de advocate van Leefbaar Waterloos op de zitting van 12 maart 2014. Ondertussen is het ook mij gelukt de inhoud van het tussenvonnis te weten te komen.

Concreet kan ik daarover zeggen dat het belangrijkste nieuws is dat de debatten zullen heropend worden op 1 oktober 2014. Exact zoals de raadsman van M.C. Maasland al voorspelde in het belang van Limburg van 13 maart 2014. De rechtbank oordeelde het hele dossier toch voor te leggen voor de hoge raad van het handhavingsbeleid. Wat we daar eigenlijk van moeten verwachten is koffiedik kijken. Wat we er van weten is dat het "een orgaan van actief bestuur opgericht binnen het departement Ruimtelijke Ordening, Woonbeleid en Onroerend Erfgoed van de Vlaamse overheid" is. Kortom het is geen rechtbank maar een orgaan dat (bindend) advies verleent. Op 1 September 2009 werd dit orgaan in het leven geroepen als de opvolger van de Hoge raad voor het Herstelbeleid met als taak zich bezig te houden met herstelvorderingen. Het orgaan valt onder de bevoegdheid van de Vlaamse minister die verantwoordelijk is voor de inplanting van nieuwe terreinen en die ook al mooie beloftes heeft gemaakt in verband met Neeroeteren. Dit geldt eveneens voor één van de partijen die de scalp wil van M.C. Maasland namelijk de stedenbouwkundige inspecteur van het Vlaams gewest. Akkoord, de raad gaat er prat op onafhankelijk te oordelen, maar of ze ook onafhankelijk tegen hun collega's durven ingaan moet nog blijken. Zeker niet als het juist één van de hoofdtaken van het orgaan (luidens artikelen 6.1.7 tot en met 6.1.23 VCRO) is om bindend advies te verlenen aan de stedenbouwkundige inspectie terwijl net die stedenbouwkundige inspecteurs ook zo een beetje de belangrijkste klant is (artikel 6.1.7 VCRO).

Voorlopige conclusie? Het afwezig blijven van de raadsvrouw van Leefbaar Waterloos heeft verstrekkende gevolgen want uiteindelijk verliezen we daardoor zo maar eventjes een half jaar. Om nog maar te zwijgen over de extra kosten die het hele circus met zich meebrengt. Goed nieuws voor onze burgemeester. Zoals hij al aankondigde zal hij met dit als voorwendsel rustig in de hangmat kunnen blijven liggen. Herinner u dat hij op de gemeenteraadszitting van maandag 24 maart 2014 nog eens rondbazuinde te zullen wachten tot alle rechtszaken van de baan zijn. Dat is wraakroepend want als zijn logica op alle dossiers toegepast zou moeten worden zou er in dit land helemaal niets meer bewegen. Sterker, het is zelfs juist aangeraden om voorbereidingen te treffen, wat ook de uitslag zal zijn! Het ontgaat meneer de burgemeester blijkbaar helemaal dat het zijn terrein is waar het over gaat!

Mvg,

Kevin Moonen.
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... -antwerpen
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Wo 16 Apr 2014, 11:40

Tom Moerman schreef:
Dimitri Lamote schreef:ik dacht dat zeebrugge in orde was met alle criteria maar de handtekeningen ontbreken!


Ook het eerste da ik hoor... Het is verdacht stil hier rond in zeebrugge. Het zal noppes zijn...


Zeebrugge was een privé investeerder. Het probleem daar was dat de gemeenteraad (en vooral de SPa) van het oefenterrein niets wou weten. Daarna is de investeerder nog bezig geweest in Loppem maar daar moesten dan ineens 2 nieuwe voetbalterreinen komen dus dat kon ook niet.
Als mijn info juist is heeft de man ondertussen een lokatie in de Gentse haven gevonden maar is er vorige week een actiegroep opgericht die begin mei gaat vergaderen (er zou iets op smoelenboek staan hieromtrent).
SPa burgervader Termont had in een interview vorig jaar gezegd dat de Gentse haven al lawaai genoeg maakte en dat de overlast van crossmotoren er niet meer bij kon.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Vi
Vincent Schellinck
peewee pilot
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 26 Dec 2013, 14:40
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Vincent Schellinck Wo 16 Apr 2014, 19:04

even gegoogled,voor de geïnteresseerden:

http://www.moervaartvallei.be/vzw/index ... =20:hothot
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 30 Apr 2014, 22:46

Vincent Schellinck schreef:even gegoogled,voor de geïnteresseerden:

http://www.moervaartvallei.be/vzw/index ... =20:hothot


Heel interessant Vincent, dank U!
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 30 Apr 2014, 22:46

Mededeling: Hoge raad op de gemeenteraad.

De recente bewegingen voor het hof van beroep te Antwerpen in het dossier van de kiezelgroeve waren de beweegreden voor Neeroeters gemeenteraadslid Pierre Hendrikx (VB) om de bestuursmeerderheid hieromtrent te interpelleren. Concreet wilde hij op de gemeenteraad van 28 april 2014, polsen naar wat het gemeentebestuur in petto heeft met de kiezelgroeve. Wat is men van plan nu de procedures voor de rechtbank blijven aanslepen want, zo klinkt het, “het is onredelijk om onze motorcrossers zo lang in het ongewisse te laten over wat de gemeente haar echte standpunt is”. Na een vraag van raadslid Tollenaere (VLD) op de zitting van 28 maart 2014 was al duidelijk geworden dat de gemeente weinig aanstalten maakt om ‘uit haar pijp te komen’.

Over de antwoorden kunnen we kort zijn: Dit gemeentebestuur maakt evenmin als het vorige enige aanstalten om uit die spreekwoordelijke pijp te komen. Schepen van sport, Myriam Giebens, presteerde het om zich nog maar eens te verschuilen achter de centen. En ja, ik heb die vraag al gesteld, waarom tijdens de campagnes beloftes maken als men die (zogezegd) niet kan betalen? En dan, en MER? Dat dat er al is werd grotendeels betaald door de provincie. Dat eerstens, ten tweede, de schuldvraag, wiens fout is het dat er nooit tijdig gereageerd werd ook al pochte men dat men zo snel was met het GRSP? Ten derde, wij weten allemaal dat ‘À la tête du client’, euh partijkaart, in onze gemeente zonevreemde gebouwen netjes op kosten van de belastingbetalers worden in orde gesteld met de wet. En ten vierde, als een MER of een PRUP geld kosten … let dan maar eens heel goed op wat saneren zal kosten!

Toeval of niet, meteen na het Paasfeest vonden we het netjes verzorgde propaganda-magazine van de lokale Sp.a-afdeling in onze brievenbus. Daarin houdt schepen Kevin Drees een pleidooi voor het 'niet bij de pakken blijven zitten, maar aanpakken' terwijl schepen Giebens een memorabel stukje schreef over een BMX-terrein. Memorabel omdat ze bevestigde dat haar houding in het dossier van de kiezelgroeve ‘gemakkelijk’ is. Excuseer? Ja hoor! Ze schrijft letterlijk dat het; “Als schepen gemakkelijk is om je te verschuilen achter geldgebrek om geen nieuwe projecten te realiseren”. Zo is dat Myriam!

Nu goed, spijts het hooghartige gedrag van onze bestuurders had Hendrikx desalniettemin zeer interessante, zeer pertinente vragen. Vragen waar we van kunnen zeggen dat het ondanks alles goed en nodig was dat ze gesteld werden! Zo vroeg hij of het gemeentebestuur nog wel bij machte zou zijn tijdig te anticiperen op de beslissing van de hoge raad voor het handhavingsbeleid. Het antwoord hierop is neen, dit gemeentebestuur zal op een blauwe maandagmorgen wel ontdekken of ze al dan niet de pineut is. Wangedrag, zonder twijfel.

Weet u, ik begin mij alsmaar meer vragen te stellen bij het wezen van de democratie. Te merken aan de gemeenteraadswerking van Maaseik ben ik geneigd te gewagen van despotisme. In die zin dat de burgemeester de raad nog wel gedoogd maar dat een deftige werking onbestaande is. Cru gezegd, gooi ze allemaal buiten op enkel nog een burgemeester, twee schepenen en drie oppositieraadsleden na en geen burger die ooit het verschil zal merken. Tenzij in de geldbeugel. Tja, alle gekheid op een stokje, maar we gaan ons de woorden van Bertolt Brecht zaliger toch niet eigen moeten maken? „Nur die dümmsten Kälber wählen ihre Schlächter selber“, stelde de man ooit provocatief opdat ook wij niet zouden vergeten dat we ze verdorie zelf gekozen hebben!

Wordt vervolgd!

Mvg,

Kevin Moonen
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Do 15 Mei 2014, 23:02

Het ziet er naar uit dat de zoektocht toch resultaat gaat opleveren in de nabije toekomst...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
St
Stefano Bruylandt
80cc pilot
Berichten: 45
Lid geworden op: Di 01 Sep 2009, 20:41
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Stefano Bruylandt Vr 16 Mei 2014, 06:56

@Guy wie zoekt die vindt,maaaaaaaaaaaar de finishlijn komt alsmaar dichter hé,we zijn er nog niet,ons werk (en dat van allen die er bleven in geloven,waarvoor een hele dikke merci!!)zal uiteindelijk wat opleveren...
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Vr 16 Mei 2014, 07:42

http://www.hbvl.be/limburg/maaseik/exte ... roeve.aspx

Aanraden via 'smoelenboek'is warm aanbevolen! ;)
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Vr 16 Mei 2014, 20:55

0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Do 12 Jun 2014, 00:17

0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Do 12 Jun 2014, 12:29

Goed bezig Guy !
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Di 24 Jun 2014, 08:21

Moest er binnen de MX-wereld half zoveel initiatief zijn als bij de "tegenstanders" dan hadden we de 100 vroegere oefenomlopen al lang weer terug.

Let er even op dat dit volledig incognito is...

https://mail.telenet.be/service/home/~/ ... 846&part=2

https://mail.telenet.be/service/home/~/ ... t=2&disp=a
Laatst gewijzigd door Guy Dick op Di 24 Jun 2014, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Filip Hardis Di 24 Jun 2014, 09:59

kan de link niet openen Guy.
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Di 24 Jun 2014, 12:27

Ik wel...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 24 Jun 2014, 13:14

dan ben jij waarschijnlijk de enige ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
To
Tom Moerman
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 31 Aug 2012, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Tom Moerman Wo 25 Jun 2014, 21:29

tenzij je ons je wachtwoord en je email adres geeft kan inderdaad jij alleen de links openen. Je zal moeten de inhoud van de mail moeten uploaden ofzo naar iets waar iedereen toegang tot heeft...
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Ma 30 Jun 2014, 19:28

http://www.hbvl.be/limburg/maaseik/exte ... oeve.aspx#


Aanraden via 'smoelenboek' is warm aanbevolen! ;)
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden · Registreer