Gewaarborgd inkomen als crosser

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Gewaarborgd inkomen als crosser

Berichtdoor Matteo Boxy Wo 19 Feb 2014, 14:45

Zijn er hier crossers die werken als zelfstandige en verzekerd zijn met een polis gewaarborgd inkomen?

Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het zeer moeilijk zou zijn om als crosser een verzekeraar te vinden voor een gewaarborgd inkomen, en als je dan toch iemand zou vinden, zou de verzekeraar:

A) Alle cross-gerelateerde ongevallen niet verzekeren.
of
B) Alle lichaamsdelen met een voorafgaande blessure of ziekte niet in de polis opnemen. (Dan schiet er bij mij niet veel meer over...)

Ik zou kunnen begrijpen dat de polis duurder is voor iemand die een risicosport beoefent, maar als het is zoals ik hierboven beschreven heb, dan heeft het weinig zin natuurlijk.

Gewoon niet vertellen dat ik motocross beoefen lijkt mij ook geen goed idee, want als je dan toch geblesseerd raakt, halen ze wel ergens een regeltje uit bladzijde 37 van de polis waarin staat dat risicosporten niet verzekerd worden...
0 x


Je
Jef Janssens
50cc rider
Berichten: 11
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 02:20
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Gewaarborgd inkomen als crosser

Berichtdoor Jef Janssens Vr 21 Feb 2014, 19:23

Ik ben verzekerd met een polis gewaarborgd inkomen en heb meteen verteld dat ik wekelijks aan competitie motorcross doe.

Een verzekeraar vinden zal wel geen probleem zijn maar zoals je zegt is het voor een crosser een stuk duurder en worden alle voorafgaande blessures bekeken en dan ligt het aan de aard van de blessure of dit word opgenomen in de polis of niet.
Bij mij is mijn rechter knie niet opgenomen in de polis omdat ik daar aan was geopereerd voor een nieuwe kruisband.(Was trouwens toen ook de moment dat ik besloot om een verzekering af te sluiten.)
De rest dus wel en doordat ik ondertussen al 3 operaties heb ondergaan en alles samen ongeveer 1.5 jaar heb thuis gezeten ben ik toch wel content dat ik een verzekering heb afgesloten destijds.
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Gewaarborgd inkomen als crosser

Berichtdoor Matteo Boxy Za 22 Feb 2014, 11:48

Bedankt voor de reactie, ik ga eens inlichtingen nemen bij mijn verzekeringsmakelaar. Toch nog een vraagje: Werd de polis duurder na iedere keer dat je er effectief gebruik van moest maken?
0 x


Je
Jef Janssens
50cc rider
Berichten: 11
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 02:20
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Gewaarborgd inkomen als crosser

Berichtdoor Jef Janssens Za 22 Feb 2014, 13:09

Nee, de polis blijft daarna gewoon hetzelfde,
en de dingen waar ik na het afsluiten van de polis nog aan ben geopereerd blijven natuurlijk ook helemaal mee verzekerd.
Dus is het eigenlijk best om zo snel mogelijk een verzekering af te sluiten voordat je een hele waslijst van blessures en operaties hebt bij elkaar gereden.
Ik heb deze verzekering sinds het 1ste jaar dat ik zelfstandige ben, ongeveer 8 jaar nu.
En aan mij hebben ze nog niet zoveel verdiend door mijn blessures, dus ben content dat ik het destijds heb afgesloten.
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Gewaarborgd inkomen als crosser

Berichtdoor Filip Hardis Ma 24 Feb 2014, 00:41

Ik heb dat ooit aangevraagd bij Fortis. Toen nog generale bank. Ik was geopereerd aan knie( kruisband- meniscus).
Beide knieën werden al direct uitgesloten en het zou mij toen (in 2000) 48.000belgische franken gekost hebben voor een inkomen van 40.000bef per maand( 1e maand van ongeval nog geen uitkering)
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Gewaarborgd inkomen als crosser

Berichtdoor Ludo Marissen Ma 24 Feb 2014, 12:43

Het is inderdaad niet zo simpel als het lijkt.Ik zou op meerdere plaatsen eens gaan horen en zeker U goed laten informeren naar de kleine lettertjes zodat U later niet voor enkele verrassingen komt te staan.
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

Aanmelden · Registreer