Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Za 25 Okt 2014, 10:30

Het 3e Motorcross CO2-bos van Red de Motorcross

De voorbereiding voor de aanplant van het 3e Motorcross CO2-bos zijn op kruissnelheid. Er is een datum (29 november), een plaats (Oost-Vlaams Provinciaal Domein Puyembroek in Wachtebeke), een aantal (5.000 CO2 bomen) en er is een voorlopig uurrooster. De broodnodige vergunningen zijn binnen en er komt randanimatie de hele dag. Daarover zal binnenkort hier officieel bericht worden. Alle activiteiten binnen het provinciaal Domein (dierentuin, zwembad, enz.) zijn de hele dag gratis toegankelijk voor iedereen die komt helpen. De frituren, die op BMB-wedstrijden staan, zullen er ook zijn en er is een grote tent met drankstand, DJ enz.

De financiering is rond. De meeste items die de GP-piloten stonden / staan op http://www.eBay.be . Veel kledingstukken zijn al verkocht: zo is de trui / broek van Gaulthier Paulin voor meer dan 300 euro gekocht door een meneer Paulin uit Auckland (Nieuw-Zeeland). De trui van Jeffrey Herlings blijft in Nederland en die van wereldkampioen 2014 MX2 Jordy Tixier in Frankrijk.
Uiteraard waren er ook de nodige funbieders en deze items staan deze week opnieuw op http://www.ebay.be (oa. van Jeremy van Horebeek, Max Nagl, Alexandr Tonkov, Valentin Guillod, Xavier Boog en Olivier Deschacht).

De laatste dagen dienden zich 2 nieuwe sponsoren aan voor Red de Motorcross: VZW Endurosport uit Lommel, oa. organisator van de openingscross van de BMB, met als voorzitter oud GP-piloot Jaak van Velthoven schenkt 1.000 euro en het Stedelijk Motorcross Centrum Lommel, het eigenlijke oefenterrein dus, schenkt via Bengt Van Velthoven (zoon van en werkzaam bij team Red Bull Di Carli KTM) 1.500 euro. Ook zij willen vooruitgang in het dossier Gereglementeerde Oefenomlopen, gewoon omdat de druk op de bestaande circuits te groot is.


mvg



Guy Dick

Red de Motorcross



Jaak Van Velthoven is een voormalig Belgisch motorcrosser. Hij was professioneel actief van 1970 tot 1983, voornamelijk in de 500cc-klasse, met een seizoen in de 250cc in 1979.

Hij reed voor de fabrieksteams van Husqvarna, Yamaha en KTM.

Hij behaalde met Yamaha de derde plaats in het wereldkampioenschap motorcross 500cc in 1973. Hij was tweemaal kampioen van België en behaalde vijf GP overwinningen.

Hij was viermaal lid van het winnende team van de Motorcross der Naties, in 1972, 1973, 1976 en 1977. Vier andere jaren was hij wel lid van het Belgische team maar moesten ze zich tevreden stellen met de tweede (in 1970, 1971 en 1975) of derde (in 1978) plaats.

Na zijn carrière werd Van Velthoven voorzitter van de MAC Lommel, en in die hoedanigheid ook betrokken bij de organisatie van heel wat wedstrijden.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Werner Castelyns Za 25 Okt 2014, 21:27

Goed bezig Guy, proficiat! ;)

Als ik de kans krijg kom ik langs op 29 november.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
To
Tom Moerman
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 31 Aug 2012, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Tom Moerman Zo 02 Nov 2014, 09:52

Het evenement is reeds gedeeld op de facebook pagina van petitie voor motorcrossterreinen in havengebieden.

https://www.facebook.com/events/310572479148015/?ref_newsfeed_story_type=regular&source=1

Delen maar
0 x


Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Berichten: 1008
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Peter De Backer Ma 03 Nov 2014, 16:28

tja,net op dezelfde dag dat VMCF 2de handsbeurs/open-deur en kampioenenviering doorgaat.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Ma 03 Nov 2014, 21:04

Wij beginnen om 9u, VMCF om 13u. Het ligt 20km uit mekaar dus is makkelijk te combineren...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Di 04 Nov 2014, 09:52

0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Di 04 Nov 2014, 16:42

:o Als je in iedere gemeente 5 wedstrijden zou mogen organiseren... :o
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Za 08 Nov 2014, 08:16

De frituur van Brevers zal ook aanwezig zijn op 29 november.
Pakken friet aan de democratische prijs van 1 euro! Ook een pilsje zal 1 euro kosten, koffie zelfs gratis!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Za 08 Nov 2014, 22:16

De hele dag zal aan mekaar gepraat worden door topspeaker Léon van Gestel.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Wo 19 Nov 2014, 20:38

Oproep deelname boomplantactie 'Red de Motorcross'

Op zaterdag 29 november wordt het derde Motorcross CO2 bos aangeplant in het Provinciaal Domein Puyenbroek in Wachtebeke. Dankzij de steun van een aantal sponsors (Everts & Friends, VZW Endurosport, Stedelijk Motorcross Centrum Lommel) en de veiling van heel wat crossshirts van bekende GP MX piloten, kan de werkgroep 'Red de Motorcross' onder leiding van Eric Geboers, Joel Smets en Stefan Everts dit derde CO2 motorcross bos aanplanten. Hierdoor komt het totaal van aangeplante bomen op wel liefst 21.000 stuks! Een erg belangrijk signaal van de motorcross sector naar de diverse overheden toe.

Om de aanplanting te realiseren hebben ze echter de hulp nodig van alle motorsportliefhebbers! Na de aanplanting wordt iedereen die heeft meegewerkt uitgenodigd voor een gratis MX hapje en een drankje in de grote tent waarbij je de mogelijkheid zal hebben voor een 'meet and greet' met talrijke motorcross kampioenen!

Het programma van de dag:

9u30 start aanplant met uitleg door deskundigen in groepjes
11u00 ontvangst gedeputeerden, VIP's enz. met rondleiding over het domein
12u00 officieel gedeelte rondom de koffietent met onthulling infobord / toespraken enz
12u45 iedereen begeeft zich naar de grote tent
13u00 lunch aangeboden door Red de Motorcross (frieten en drinks)
14u00 mogelijkheid om individueel het provinciaal domein te bezoeken

Alles behalve de fietsverhuur is gratis voor de deelnemers aan de plantactie!

Eigen schep en laarzen mee brengen aub. Mogelijkheid om af te spuiten is aanwezig!

Verdere informatie over het domein op www.puyenbroeck.be

Tot binnenkort!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Za 29 Nov 2014, 18:31

Dit was een perfect verlopen dag. Het weer, de opkomst en de sfeer waren prima. Verschillende ex GP-piloten (Everts, Smets, Geboers, Boonen, van Velthoven) tekenden present, alsook vertegenwoordigers van Red Bull di Carli KTM, HRC Honda, Suzuki Geboers en die waren unaniem vol lof over het initiatief en wat we gerealiseerd hadden. Meerdere organisatoren van BMB en VMCF en vooral veel piloten hebben ongeveer 1.500 van de 6.000 bomen in de aarde gestopt. De reporters van de dagbladen hebben voldoende stof om een paar (hopelijk positieve) krantenartikels te schrijven.

De enige die ik gemist heb was de voorzitter van een liefhebbersfederatie, afkomstig uit de streek van Wachtebeke en begin dit jaar in een krantenartikel vol lof over het toen nieuwe (en ondertussen gekelderde) oefenterrein van Sidmar. Zou dat interview misschien toch een dubbele bodem gehad hebben???
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Dourte Gerrit Za 29 Nov 2014, 21:53

Citaat MX World
….. het moet me van het hart dat heel wat mensen verstek gaven. Piloten? Die moest je met een vergrootglas zoeken. Federaties? We zagen mensen van BMB, en men vertelde ons dat er ook iemand van MCLB aanwezig was. Ook iemand van de Antwerpse Vriendenclubs, maar die man gaat echt voor alles rond de motorsport. En voor de rest? Noppes, nihil.

Begrijp iets niet waren er nu piloten of niet ??
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Zo 30 Nov 2014, 13:59

Ik had op 100 man gereken, het waren er meer (om 15u30 kwamen nog mensen toe). De meesten hadden gerekend op 500 man (daar was ook voldoende eten en drinken voor)

Gerrit, ik neem aan dat je het te druk had om te komen?

Wie ik ook gemist heb is de horde fotografen, die bvb de weken voor ieder BK wel de tijd hebben / moeite doen om vrijkaarten te vragen...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Catteeuw Geert Zo 30 Nov 2014, 19:29

@ Dick

Gerrit had het waarschijnlijk te druk . Met revalideren :idea:
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
To
Tom Moerman
125cc junior EK
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 31 Aug 2012, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Tom Moerman Zo 30 Nov 2014, 19:36

Mensen die altijd aant klagen zijn da er niks is voor onze sport zouden zich moeten schamen! De piloten waren praktisch nihil!
Als iedere piloot die gewoon wa klaagt aanwezig zou geweest zijn zou da bos in 1 uur tijd er moeten gestaan hebben!!!
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Dourte Gerrit Zo 30 Nov 2014, 22:33

Al wel eens afgevraagd of de mensen er "nog" in geloven ?? en Guy als je echt wil weten wat ik vandaag te doen had zul je wel vlug te weten komen (zonder er veel voor te moeten voor doen ) trouwens permanente oefencircuits in Vlaanderen ,ik heb het al een tijdje opgegeven , ik geloof er eerlijk gezegd niet meer in . Als de uitstoot geen probleem meer vormt , zal het geluid de boosdoener zijn enz enz ....ze vinden altijd wel iets !! Vinden jullie dit nu echt geen rare situatie (zacht uitgedrukt) volgens Europese norm heeft Vlaanderen te weinig bossen , en hoe meer jullie aanplanten , hoe meer natuurpunt ze omhakt (herstellen van oorspronkelijke situatie) dat het voor veel mensen een beetje absurd aantoont lijkt me normaal . In ieder geval blijf ik een bepaalde bewondering hebben voor mensen die er blijven in geloven .
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Ma 01 Dec 2014, 12:19

1) "de mensen", wie zijn dat? Degene die verkondigen dat het ergens anders beter is?

2) "permanent" is net het woord wat niet past bij "oefenterrein": dat "permanent" terrein wil ik ook niet in mijn achtertuin.

3) als je schrijft: "hoe meer jullie aanplanten" wil dat zeggen dat als we aanplanten in naam van de motorcross jij zelf niet bij de motorcrosswereld hoort? Of anders vind je dat we niet in naam van de motorcross handelen?

4) Als Natuurpunt bomen omhakt komt daarover geen negatief commentaar op hun website en zeker niet van andere groene jongens... Integendeel, als natuurpunt zou oproepen om te komen helpen staan daar een bende natuurliefhebbers, zelfs met knetterende en vervuilende 2takt zaagmachines in weer en wind te helpen.
Neem nu de aanplant van het 2e bos in Oosterzele: daar waren evenveel sympathisanten van BOS+ als dat er crossliefhebbers waren. Daar zit het verschil.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Dourte Gerrit Ma 01 Dec 2014, 13:12

1) "de mensen", wie zijn dat? Degene die verkondigen dat het ergens anders beter is?
Dat laat ik aan u over,zullen mensen zijn die wel iets met de MX zullen te maken hebben (eigenlijk diegene waarvan verondersteld werd aanwezig te zijn ) En wees gerust dat zijn er niet alleen die altijd maar klagen hoor , vergeet niet dat er als maar meer zich bij de situatie neerleggen .

2) "permanent" is net het woord wat niet past bij "oefenterrein": dat "permanent" terrein wil ik ook niet in mijn achtertuin.
Ik vraag ook niet om dat permanent circuit in uw of iemand anders zijn achtertuin te leggen , er is nog plaats genoeg , Wat versta jij dan onder een oefenterrein .......????


3) als je schrijft: "hoe meer jullie aanplanten" wil dat zeggen dat als we aanplanten in naam van de motorcross jij zelf niet bij de motorcrosswereld hoort? Of anders vind je dat we niet in naam van de motorcross handelen?
De motorcross wereld is groter dan Vlaanderen , Ik heb het gevoel dat je wil bedoelen "als je niet 100% gelooft in het project bomen planten " je niet bij de motocrosswereld behoort ??

4) is het niet zo dat natuurpunt overal lastig over doet als het MX aangaat ? en niet bosbeheer ?
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Guy Dick Wo 03 Dec 2014, 20:04

Het Nieuwsblad editie Wachtebeke

Bomen planten moet imago van motorcross verbeteren
Vandaag om 03:00 door zvd
Print
Bomen planten moet imago van motorcross verbeteren
Motorcrossers planten 2.500 eiken.
Foto: zvd
Delen

Tweet




Mail

WACHTEBEKE - Het imago van de motorcross sport is niet altijd zo positief en het is bijna niet meer mogelijk voor deze sporters om een geschikt oefenterrein te vinden of wedstrijden te organiseren.
Een groep Red de Motorcross probeert aan deze negatieve beeldvorming iets te veranderen en heeft nu het derde ‘Motorcross CO2 bos’ aangeplant.

Dit kwam er in de buurt van het zwembad van het Provinciaal Domein Puyenbroek in Wachtebeke. Met zo’n 2.500 nieuwe eiken, die op een stuk land van twee hectare zijn geplant en waar de komende weken nog eens 3.500 andere bomen worden geplant, willen de motorliefhebbers wat terug geven aan het milieu.

‘Dankzij de steun van een aantal sponsors en de veiling van heel wat cross shirts van bekende GP MX piloten, kon de werkgroep ‘Red de Motorcross’ onder leiding van Eric Geboers, Joel Smets en Stefan Everts twaalfduizend euro verzamelen en daarmee deze plantactie financieren.

‘Hierdoor komt het totaal van de door ons aangeplante bomen in drie jaar tijd op 21.000 stuks . Dit is een erg belangrijk signaal van onze wereld van de motorcross naar de diverse overheden’, klonk bij de organisatoren. Om de aanplanting te realiseren kreeg men hulp van vele tientallen motorrijders en gewone motorcrossliefhebbers. Na de aanplanting is op deze plek nog een infobord onthuld.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Aanplant 3e Motorcross CO2 bos 29 november Wachtebeke

Berichtdoor Kevin Moonen Do 04 Dec 2014, 13:35

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141202_0140 ... motorcross

Verdelen via Smoelenboek is toegestaan! ;)
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

Aanmelden · Registreer