Iedereen een beker!

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Iedereen een beker!

Berichtdoor Leon Van Gestel Do 01 Okt 2015, 21:12

Lang geleden dat ik nog postte.
Maar nu wil ik toch weer eens een mening horen.
Als we zondagavond proberen om een beknopt wedstrijdverslag te maken, dan valt het mij op dat zowat elke bond aan opbod doet.
Hoe meer klassen hoe meer vreugde, zo lijkt het.
Ik zie ook dat in bepaalde bonden iemand kampioen is nadat hi 5 rivalen versloeg.
Vorig week struikelde ik over een uitslag van een wedstrijd met 25 piloten, waarvan er 18 gehuldigd werden?
En ik heb het nog al erger mee gemaakt, zo'n 12 piloten voor 9 bekers enz.

Mijn vraag aan de piloten:

Is het voor jullie echt nodig dat er een opdeling wordt gemaakt in A en B in MX1 en MX2?

Zijn jullie echt geïnteresseerd in een bekertje van 3 euro, of een bosje bloemen voor iedereen?

Zou het niet beter zijn dat al wie in dezelfde reeks rijdt gewoon geklasseerd wordt op de plaatsen waar hij de wedstrijd beëindigt?

Want eerlijk gezegd: met zes klassen in één reeks zie ik door de bomen het bos niet meer.
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Catteeuw Geert Do 01 Okt 2015, 23:58

Ik zeg dit al lang . Benieuwd of je hier veel reactie gaat op krijgen Leon . Ik heb er kampioen inters MX2 weten worden met een gemiddelde uitslag over al de proeven een 13de plaats . Of ze winnen met een 12de en een 13de plaats in de reeksen en dan nog gestoef ermee op de social media .Had een superdag vandaag , gewonnen @ .................! Mja kafka op zijn best zeker .
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Janneke Luyten Za 03 Okt 2015, 09:56

Effen ook wat nagekeken : ge kunt al 3e worden in het kampioenschap MC Lille bij de inters MX2 met nog geen vierde vd crossen mee te rijden vh kampioenschap. En zo zijn het merendeel vd reeksen daar. En toch worden die reeksen bewierookt op bepaalde sociale media. Spanning troef !
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Etienne Dierckx Za 03 Okt 2015, 17:00

ik rij nu zelf niet meer maar toen ik nog BLM reed werd de inter B reeks terug ingevoerd omdat er te weinig piloten de overstap maakten naar de inters omdat het niveau zo hoog lag. Eerste inter b werd toen soms gedubbeld.
Heb ook nog gewonnen bij de inters B, veel eer haalde je daar niet mee maar je reed nog wel voor iets. Anders was het knokken voor de pakweg 15de plaats, nu streed je voor een podium. Zorgde er toen wel voor de er meer piloten de overstap maakten en een paar jaar inter bleven rijden.

Systeem slaat inderdaad op niets maar ik vrees dat als je het niet meer doet, je nog minder inters gaat hebben.
Dat je natuurlijk gaat uitpakken met een podium bij de inters B op sociale media terwijl je in realiteit telkens helemaal achteraan aankomt ... das natuurlijk een ander verhaal.

splitsing podium voor mx1 en mx2 lijkt me logisch, inters b alleen als er heel veel piloten zijn.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Frank Janssen Zo 04 Okt 2015, 09:55

@Janneke luyten
mc lille staat dan ook vooral bekend om zijn jeugd, die daar in de watten gelegd worden ,de overige reeksen is bedoeld voor vaak de broertjes of zusjes of de vaders dat ze allen op 1 en dezelfde dag hun geliefkoosde hobby kunnen beoefenen .van zodra je bij mc lille nieuweling bent en de ambitie hebt om verder te gaan in de crosswereld wordt vaak een federatie opgezocht, vaak ook omdat de lille kalender slechts 13wedstrijddagen bevat.maar vaak hebben die federatie's dan ook wedstrijden , die wat verder van huis liggen of weinig voorstellen van layout en dan weten ex rijders van lille dat zij op de breugelheide een parel van een circuit terugvinden , waar kwasi altyd te rijden valt en dan zakken velen wel terug af naar hun roots .met een gemiddelde van 230rijders per wedstrijd , denk ik dat zelfs enkele federaties niet beter doen en dat als clubje uit de kempen.en dan even over die bekers , de jeugd is de toekomst en die mogen verwend worden met trofeeën , over de grotere categorieën kan al eens nagedacht worden , maar het zijn bijna allemaal beginnende rijders en en beker of palm is een eerste stap naar erkenning en vaak kiezen deze voor de doorgroeiing van 1of andere federatie zoals mclb , vlm ,vmcf , bmb, knmv, mon. vanwaar denk jij dat die crossers allemaal komen ? die beginnen eerst in eigen tuin , om vervolgens hun eerste echte leerproces begint via clubwedstrijden.en dan vervolgens in een federatie terecht komen.om nu kort te zijn , als ze overal bekercrossen maken ,ipv prijzengeld zouden dan de echte liefhebbers niet overblijven .en de toeschouwers meer kunnen genieten van leuke wedstrijden en de clubs niet met katers laten zitten , zoals nu vaak het geval is !
0 x


speaker Frankske
Gebruikersavatar
Rolly Geerkens
mx2 wk champ
Berichten: 655
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 03:41
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Rolly Geerkens Ma 05 Okt 2015, 10:35

In een competitiesport zijn bekers of bloemen een beloning naar de atleten toe.
De mensen die daar naar komen kijken hechten er niet zo veel belang aan OF de piloot waarvoor zij komen kijken zou ook gehuldigd moeten worden !!
En dit is volgens mij precies wat de bedoeling is van een huldiging , om zoveel mogelijk volk naar de tent te lokken voor extra inkomsten van de inrichters .
Of de sport daar belangstelling mee lokt denk ik niet .
Voor de jonge piloten is het dan ook fijn om te kunnen zeggen dat ze "gewonnen" hebben .

Wat ons betreft gaan wij inderdaad niet naar de huldigingen omdat wij ook geen piloten hebben :-)

Om de MX een nieuwe boost te geven is er iets helemaal anders nodig en moet er misschien gezocht worden naar nieuwe formules of andere soorten wedstrijd , maar zolang er geen trainingsomlopen zijn of bijkomen blijft dit een droom .

Geen trainingsomlopen geen piloten , dus zit een club als MC Lille nog zo slecht niet want de tijdelijke omlopen verdwijnen samen met de inrichters .

mijn gedacht maar eh :-)
0 x


Gebruikersavatar
Joeri Grandjean
mx2 wk champ
Berichten: 634
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 11:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Houtvenne

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Joeri Grandjean Wo 07 Okt 2015, 10:00

Je staat ervan versteld hoeveel rijders belang hechten aan een bekertje en prestige. Maar er wordt ook nix tegen gedaan vanuit de bonden. Hoeveel zijn er ni die na een kampioenenjaar stoppen omdat ze de eerste crossen van het nieuwe seizoen gewoon weggeblazen worden in een hogere reeks? Trainen, leren met vallen en opstaan zit er ni meer bij. Winnen is al wat telt, of op zijn minst podium om toch maar op de sociale media kunnen uit te pakken. Dus als bond sta je wat machteloos. Schaf die reeksen af en je weet dat er een deel minder (dag)vergunningen verkocht worden, wat zich dan weer laat voelen in de opbengst
0 x


*AKA* Schicht
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 07 Okt 2015, 23:31

In normale omstandigheden rijden kampioenen of degenen die meestrijden voor kampioen ieder jaar terug mee om te winnen . Tot ze bij de inters komen .Da,s een ander paar mouwen .Maar dat moet je gewoon incalculeren dat je in het begin slaag krijgt bij de groten of je bent een super talent.Wel zouden ze bij de bonden een beetje rekening moeten houden dat ze geen rijders uit de oude nieuwelingen reeksen naar de juniors sturen . Laat die mensen gewoon verder rijden in hun eigen reeks net als de experts , zelfs al zijn ze kampioen .Net dat doen velen stoppen .
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Da
David Steegmans
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 16:38
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor David Steegmans Di 13 Okt 2015, 12:49

@ catteeuw geert : ik heb het dus aan mijne rekker en mag op mijn 42ste van de nieuwelingen b naar de juniors volgend seizoen....blijkbaar snapt iedere piloot,supporter,inrichter,...dat dit niet haalbaar is.enkel het bestuur heeft er een andere mening over.volgens mij doen ze er beter aan om de nieuwelingen reeksen in te delen op niveau en niet op leeftijd.als je als nieuwelingpiloten allemaal 2 minuten op een ronde rijdt hoor je tegen mekaar te rijden,maakt niet uit dat de ene 20 is en de andere 45 jaar.dan is er leuke strijd...en dat is toch de bedoeling voor zowel piloot als toeschouwer.iemand in een reeks zetten waar ze 15 seconden sneller rijden per ronde lijkt me zinloos,vrij logisch dat je dit verschil nooit kunt bijbenen als je ouder als 40 bent.als ik kijk wie dat ze hebben overgezet van nieuwelingen b naar de juniors de afgelopen 10 jaar zijn er nog 2 piloten die daadwerkelijk nog bij de juniors meerijden.de meesten maakten de overstap niet,anderen stopten na een tijdje...
0 x


Jo
Josee Peeters
50cc rider
Berichten: 18
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2015, 13:22
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Josee Peeters Di 13 Okt 2015, 12:56

David Steegmans schreef:@ catteeuw geert : ik heb het dus aan mijne rekker en mag op mijn 42ste van de nieuwelingen b naar de juniors volgend seizoen....blijkbaar snapt iedere piloot,supporter,inrichter,...dat dit niet haalbaar is.enkel het bestuur heeft er een andere mening over.volgens mij doen ze er beter aan om de nieuwelingen reeksen in te delen op niveau en niet op leeftijd.als je als nieuwelingpiloten allemaal 2 minuten op een ronde rijdt hoor je tegen mekaar te rijden,maakt niet uit dat de ene 20 is en de andere 45 jaar.dan is er leuke strijd...en dat is toch de bedoeling voor zowel piloot als toeschouwer.iemand in een reeks zetten waar ze 15 seconden sneller rijden per ronde lijkt me zinloos,vrij logisch dat je dit verschil nooit kunt bijbenen als je ouder als 40 bent.als ik kijk wie dat ze hebben overgezet van nieuwelingen b naar de juniors de afgelopen 10 jaar zijn er nog 2 piloten die daadwerkelijk nog bij de juniors meerijden.de meesten maakten de overstap niet,anderen stopten na een tijdje...


David , zou het niet beter zijn moesten ze de B piloten die moeten opgaan naar de N A te sturen , is maar een gedacht ,.
Moet gij alleen op of de eerste 3 ??
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Catteeuw Geert Di 13 Okt 2015, 15:20

Het gross van de bestuursleden weten niet of de gas links of rechts zit , laat staan dat ze kunnen inschatten wat met een cross moto rijden is .Daar zit het probleem.Oude nieuwelingen die overmoeten stoppen meestal .Stoppen is inkomsten kwijt voor inrichters .Maar ze snappen het blijkbaar niet.Eigenlijk zijn de slimste oude nieuwelingen degene die geen kampioen willen rijden ook al zijn ze er bekwaam voor .@ David Steegmans Daarmee wil ik niet wil zeggen dat jij een dommekloot bent hee :mrgreen:
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Da
David Steegmans
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 16:38
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor David Steegmans Di 13 Okt 2015, 19:52

@josee : de eerste 2 ... in dit geval jurgen vandenbroeck en ikzelf.dan zijn er nog 14 piloten uit beloften,nieuwelingen mx2 en nieuwelingen a die ze overzetten.er is geen piloot bij van boven de 24 jaar...

@ geert : er zijn jongens die bij de nieuwelingen a op een twintigste plaats rijden die zijn gaan vragen om bij de nieuwelingen b te mogen rijden.alsook piloten van 33,34 en 35 jaar die vroeger wilde overgaan.ik zou het als een cadeau beschouwen om bij de a's te mogen rijden.die rijden rapper als de b's maar niet zo snel als de juniors...daarom het idee om in te delen naar niveau en niet naar leeftijd...
0 x


Jo
Josee Peeters
50cc rider
Berichten: 18
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2015, 13:22
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Josee Peeters Di 13 Okt 2015, 20:16

Naar niveau indelen is niet gemakkelijk, ge kunt moeilijk ne mens van kzeg zo maar iets 55 of ouder bij ne 18 jarige zetten die even snel ( of traag ) is maar die 18 jarige heeft nog mogelijkheden tegen ene van 55 dat niet zo evidend is .
Gewoon bij de A s laten meedoen die B s
0 x


Da
David Steegmans
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 16:38
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor David Steegmans Wo 14 Okt 2015, 12:06

@ josee : akkoord!! bel jij even met de vlm om dit te regelen? :-)
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Leon Van Gestel Di 20 Okt 2015, 19:14

Dank voor de vele - en uiteenlopende meningen.
Daar zitten goeie tussen.
Zou het bijvoorbeeld bij Mylaps mogelijk zijn om de gemiddelde snelheid over een seizoen te berekenen op enkele referentieomlopen.
Met enkel de normaal gereden ronde's, een valpartij valt meteen op, en kan uitgefilterd worden door BV een ondermarge in te stellen.
0 x


Le
Leo Gevers
80cc pilot
Berichten: 33
Lid geworden op: Do 24 Mar 2011, 01:22
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Leo Gevers Ma 26 Okt 2015, 20:19

Ik heb ne Rolex besteld maar tot nu toe niets vernomen, ben ondertussen wel het uur en mijn geld kwijt.
0 x


Le
Leo Gevers
80cc pilot
Berichten: 33
Lid geworden op: Do 24 Mar 2011, 01:22
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Leo Gevers Zo 08 Nov 2015, 22:56

Rolex eindelijk ontvangen en?:::

2016; mx2: Herlings, Tonkov, Jonass.
mxgp: V.Horebeek, Cairoli, Desalle, Strybosch, Febvre.

Dit seizoen spijtig genoeg in de mx2 geen belgen maaaaar we komen.

Grt.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Iedereen een beker!

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 17 Nov 2015, 17:24

De tijd dat je alles voor een 10de plaats in voorbij , toch in Vlaanderen , jammer !!! Alle jaren 10 tallen kampioenen van België ???? Kan toch niet !!!
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden · Registreer