Pagina 1 van 1
Borgloon hoe het was
Geplaatst: Za 26 Feb 2011, 14:50
door Jens Jacobs
ben eens met de mtb langs het parcour van borgloon gepasseert en een kameraad heeft een paar foto's gemaakt.
Was toch echt een machtig parcour.
Van wanneer is het parcour eigenlijk gesloten? zoiets van een 5à7jaar geleden schat ik?
Ik weet dat ik als klein manneke daar eens ooit ben geweest en dat er zijspannen waren die niet boven raakte

ik snap echt niet wat het kwaad kan om daar 2crosse per jaar ofzo te geven, de groen zeker en een paar mensen die er tegen zijn zoals altijd zeker
Als je ziet wat een sjike parcour het nu nog is je ziet de kippen en de kombochten nog liggen.
Ik denk dat het na orp le grand het mooiste parcour is dat belgie had

.
Hier enkele foto's en een filmpje dat ik gevonden heb op youtube van het parcour.
Zie eens wat een volk daar langs de kant staat



[youtube]cb2ZOfZ30Gc[/youtube]
nog een paar foto's
http://img19.imageshack.us/g/imag0233t.jpg/
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Za 26 Feb 2011, 15:29
door Danny Thomassen
Waar is de tijd,hier maakte ik mijn eerste meters op mijn ITALJET X 50 met versnellingen gekocht bij de lokale borgloonse suzuki dealer GERARD VRIJDAGHS rond de jaren 76=78, en wat waren als die heuvels hoog en die afdalingen diep toen voor een tienjarige..
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Za 26 Feb 2011, 20:21
door Paul Verdonschot
spijtig dat zo een mooi circuit gesloten is ,daar heb ik meermaals gereden !!
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Za 26 Feb 2011, 22:24
door Matthias Van Eeckhoven
Zou je daar zo nog een regeling kunnen treffen zoals in Kester Bijvoorbeeld? Dat je één keer op een jaar een wedstrijd moogt geven want als je daar bijvoorbeeld een BK of een Belgian National kunt houden! Of ik denk zelfs in termen van Red Bull Nationals ...
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Za 26 Feb 2011, 22:24
door Alex Geukens
Was inderdaad wel het mooiste circuit van België,om te rijden en vooral ook om te kijken.Overzichtelijkheid was de top!
Ik herinner me nog de Grand Prix 250cc van 1985,1986(?),vlak voor de start van de 2e reeks teistert een enorme wolkbreuk het circuit.Toen volgden nooit geziene toestanden om de hellingen op te raken,alleen slijkduivel Heinz Kinigadner kon nog rondkomen....!
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Zo 27 Feb 2011, 08:57
door Paul Verdonschot
toen werden er kettingen gevormd ,door mensen om de piloten naar boven te trekken

Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Zo 27 Feb 2011, 11:28
door Stefan Van Asten
En Jacky Martens kwam ook nog rond (of was dat een ander jaar??).
Toen hebben ze de cross stilgelegd, terwijl hij in gewonnen positie reed / gleed.
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Zo 27 Feb 2011, 14:09
door Stef Vanhaeren
1998 denk ik dat de laatste cross (grote prijs) daar was ,
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Zo 27 Feb 2011, 16:25
door Hendrik Lejeune
vbm heeft er in 2000-2001 nog een cross gehad meen ik.
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Zo 27 Feb 2011, 17:24
door Steve Deprez
In 2003 is er nog een cross geweest,maar weet niet meer juist welke bond,dacht BMB maar ben niet zeker.

Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Zo 27 Feb 2011, 17:43
door Niki Six
heb daar ooit nog een FAM gereden maar weet niet meer welk jaar dacht 2000.
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Zo 27 Feb 2011, 21:47
door Frank Janssen
weet iemand nog het adres of welke baan dat was stiefdochter woont in centrum van borgloon wil er ook wel s gaan kijken , ben ooit daar naar een avondcross gaan kijken geloof ik op het stadsbroek heet het daar werkelijk zo , of was het de benaming enkel maar van het circuit?
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Ma 28 Feb 2011, 09:59
door Bob Van Looveren
Steve Deprez schreef:In 2003 is er nog een cross geweest,maar weet niet meer juist welke bond,dacht BMB maar ben niet zeker.

Dat was van de FMPL, was de laatste keer dat daar gereden is.
Was echt een knap circuit.
Hier nog een foto:
http://cross.jurgenwillems.be/#26.25
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Di 01 Mar 2011, 18:25
door Jo Vanstraelen
@ frank
tongersesteenweg, tegenover een school moet ge het veld in
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Di 01 Mar 2011, 22:09
door Jens Jacobs
is het niet sint-truidersteenweg in borgloon? ik kan ook mis zijn zur

als je van st truiden op borgloon rijd via de N79. ik denk da da ne km of 10 rechte baan is en dan komt ge aan het eerste rondpunt en achter het rondpunt aan de rechtse kant ligt het parcour. Daar kunt ge gaan mtbken of gaan wandelen bij het vrouwke ofzo

er staan zo van die mtb paalkes die ge kunt volgen
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Di 01 Mar 2011, 23:23
door Davey Van Rode
by het vrouwke wandelen? zoals nen hond dan?
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Wo 02 Mar 2011, 08:35
door Luc Willems
Google maps:
50.794217,5.349623
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Wo 02 Mar 2011, 17:20
door Jens Jacobs
@davey: dat kies je zelf he :p
Re: Borgloon hoe het was
Geplaatst: Do 03 Mar 2011, 18:46
door Roy Cloot
heb daar in 2003 nog met de fmpl gereden, machtig mooi baantje
