Einde 1983 werden onverwacht heel wat teams in problemen gebracht, Suzuki stopte plots en buiten Michele Rinaldi die nog een lopend contract had werden alle rijders zoals Geboers, Vromans, Jobé en Harry Everts uit het team gezet....
Voor het seizoen 84 werd er heel wat gewisseld van plaats en een voorlopige balans wees uit dat er 11 rijders een fabrieksmotor ter beschikking kregen, toen was het verschil met een standaard motor nog duidelijk merkbaar.
Deze crisis is voorbij gegaan maar ook de huidige mag van iedereen ook snel voorbij zijn.
Toen was het ook al crisis....
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Hulshout
- Contact:
Toen was het ook al crisis....
Laatst gewijzigd door Peter Goolaerts op Do 24 Sep 2009, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
Fo
- mxdn winner
- Berichten: 859
- Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toen was het ook al crisis....
Het gevolg was dat er enkele jaren later zo goed als geen enkele suzuki meer rond reed , en eind jaren 80 zijn ze dan ook terug gekomen met een officieel team.
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toen was het ook al crisis....
dat was inderdaad toen opvallend. Eerst reed de helft nog op een Suzuki en een paar jaar later waren de Suzuki's bijna helemaal verdwenen.
Honda heeft daar van geprofiteerd door met een dik fabrieksteam te komen. Maar een paar jaar later was het daar ook al een pak minder.
@ peter goolaerts ... misschien een heel onbeleefde vraag van mij maar ... jij hebt het ook een paar jaar geprobeerd in de Gp's als privé rijder ... hielden jullie daar destijds (halverwege de jaren 80 was dat zeker?) iets aan over op het einde van het jaar ?
Honda heeft daar van geprofiteerd door met een dik fabrieksteam te komen. Maar een paar jaar later was het daar ook al een pak minder.
@ peter goolaerts ... misschien een heel onbeleefde vraag van mij maar ... jij hebt het ook een paar jaar geprobeerd in de Gp's als privé rijder ... hielden jullie daar destijds (halverwege de jaren 80 was dat zeker?) iets aan over op het einde van het jaar ?
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Hulshout
- Contact:
Re: Toen was het ook al crisis....
Etienne Dierckx schreef:dat was inderdaad toen opvallend. Eerst reed de helft nog op een Suzuki en een paar jaar later waren de Suzuki's bijna helemaal verdwenen.
Honda heeft daar van geprofiteerd door met een dik fabrieksteam te komen. Maar een paar jaar later was het daar ook al een pak minder.
@ peter goolaerts ... misschien een heel onbeleefde vraag van mij maar ... jij hebt het ook een paar jaar geprobeerd in de Gp's als privé rijder ... hielden jullie daar destijds (halverwege de jaren 80 was dat zeker?) iets aan over op het einde van het jaar ?
Aan over gehouden........een lege portomonee, veel vrienden, mooie herinneringen, maar geen centen......die zijn er wel gekomen de 2 volgende jaren in de toenmalige BLM waar er op dat moment geen onkosten meer waren en de sponsoring niet moeilijk te vinden.
De deelname aan de GP's zelf waren toen nog gelukkig op andere manier georganiseerd, indien de BMB je een deelname gaf en je reed snel genoeg in de tijdstraining had je als ik het goed voor heb een +- 750€ onkostenvergoeding.
Dit was heel mooi meegenomen maar natuurlijk niet voldoende om centen over te houden dan moest je nog wel een versnellingske hoger trekken in de reeksen en daar heb ik dan weer te weining fisieke training voor verricht ( maar daar heb ik nu nog altijd spijt van!! )....
Natuurlijk was je veel vrijer en kreeg je kansen wat nu niet meer zo blijkt te zijn alhoewel echte talenten zoals Herlings en Rockzen toch ook op jonge leeftijd een plaatsje hebben gekregen.
Maar dat was eigenlijk toen ook al zo met Dave Strijbos en John Van Den Berk, die reden op 15 jarige leeftijd ook al op meer dan standaard machines, het zijn de rijders die iets trager rijden die het nu tov. toen veel moeilijker hebben.
Wat ik nog bedenk is dat er toen wel degelijk een verschil was tussen de motoren/veringen tov. je concurenten en je zelf een goed motorgevoel moest hebben om dit verschil te maken of iemand met kennis naast jou kon gebruiken. Dat maakte toen nog een wereld van verschil terwijl ik nu de indruk heb dat alle motoren in grote lijnen kort bij mekaar zitten of vergis ik mij??
Laatst gewijzigd door Peter Goolaerts op Vr 25 Sep 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
Gu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: Toen was het ook al crisis....
Ook Christophe Descamps heeft het begin jaren 90 geprobeerd in de GP's en kwam in het naseizoen met een lege portemonee naar de BVM "afgezakt". Vanaf zijn eerste wedstrijd in Lens kreeg hij startgeld (hij won die ook) en hij is nooit meer weg geweest uit de liefhebbersrangen...
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Chris Schuller
- mx2 wk rookie
- Berichten: 273
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 17:15
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: horensbergdam
Re: Toen was het ook al crisis....
@peter g
een leege portomonee vind ik niet zoo erg
daar zal nu wel wat inzitten
gij hebt er wel veel vrienden aan overgehouden
en een mooie herinnering die blijft voor altijd
voor veele van ons hier blijft het bij dromen
grts en respect
een leege portomonee vind ik niet zoo erg
daar zal nu wel wat inzitten
gij hebt er wel veel vrienden aan overgehouden
en een mooie herinnering die blijft voor altijd
voor veele van ons hier blijft het bij dromen
grts en respect
0 x
MOTOCROSS IS NOT A CRIME
-
Ba
- ama lites national champ
- Berichten: 520
- Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Contact:
Re: Toen was het ook al crisis....
Guy Dick schreef:Ook Christophe Descamps heeft het begin jaren 90 geprobeerd in de GP's en kwam in het naseizoen met een lege portemonee naar de BVM "afgezakt". Vanaf zijn eerste wedstrijd in Lens kreeg hij startgeld (hij won die ook) en hij is nooit meer weg geweest uit de liefhebbersrangen...
Druist dat startgeld niet een klein beetje in tegen de mooie "olympische principes" van de amateursport?
0 x
-
Gu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: Toen was het ook al crisis....
tzijn de profs die de Olympische gedachte (moeten) koesteren, de amateurs zijn al volwassen geworden
een 10e plaats in de eerste reeks bij de nieuwelingen C brengt meer op als 4 GP-zeges probeer dat maar eens aan uw grootvader duidelijk te maken
een 10e plaats in de eerste reeks bij de nieuwelingen C brengt meer op als 4 GP-zeges probeer dat maar eens aan uw grootvader duidelijk te maken
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Gu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: Toen was het ook al crisis....
al 5 jaar terug maar vroeger was het voor een privé-rijder dus toch niet beter...
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Ca
- ama sx 250 champ
- Berichten: 702
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: Toen was het ook al crisis....
Ja , dat kwam zo een beetje op het zelfde neer . Toen hadden ze een lege portemonee.Nu hebben ze een paar honderduizend € schulden als ze er mee stoppen.
0 x
Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toen was het ook al crisis....
Catteeuw Geert schreef:Ja , dat kwam zo een beetje op het zelfde neer . Toen hadden ze een lege portemonee.Nu hebben ze een paar honderduizend € schulden als ze er mee stoppen.
rijk werd je er toen inderdaad ook niet van maar de mogelijkheid om een deel van de onkosten te recupereren was er wel ...
Nu ben je al een fortuin kwijt vooraleer je de parking op mag ....
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten