Toen was het ook al crisis....

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Peter Goolaerts Do 24 Sep 2009, 10:30

Einde 1983 werden onverwacht heel wat teams in problemen gebracht, Suzuki stopte plots en buiten Michele Rinaldi die nog een lopend contract had werden alle rijders zoals Geboers, Vromans, Jobé en Harry Everts uit het team gezet....

Afbeelding

Voor het seizoen 84 werd er heel wat gewisseld van plaats en een voorlopige balans wees uit dat er 11 rijders een fabrieksmotor ter beschikking kregen, toen was het verschil met een standaard motor nog duidelijk merkbaar.
Deze crisis is voorbij gegaan maar ook de huidige mag van iedereen ook snel voorbij zijn.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Goolaerts op Do 24 Sep 2009, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Fons Van Loon Do 24 Sep 2009, 12:26

Het gevolg was dat er enkele jaren later zo goed als geen enkele suzuki meer rond reed , en eind jaren 80 zijn ze dan ook terug gekomen met een officieel team.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 24 Sep 2009, 19:00

dat was inderdaad toen opvallend. Eerst reed de helft nog op een Suzuki en een paar jaar later waren de Suzuki's bijna helemaal verdwenen.
Honda heeft daar van geprofiteerd door met een dik fabrieksteam te komen. Maar een paar jaar later was het daar ook al een pak minder.

@ peter goolaerts ... misschien een heel onbeleefde vraag van mij maar ... jij hebt het ook een paar jaar geprobeerd in de Gp's als privé rijder ... hielden jullie daar destijds (halverwege de jaren 80 was dat zeker?) iets aan over op het einde van het jaar ?
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Peter Goolaerts Vr 25 Sep 2009, 06:37

Etienne Dierckx schreef:dat was inderdaad toen opvallend. Eerst reed de helft nog op een Suzuki en een paar jaar later waren de Suzuki's bijna helemaal verdwenen.
Honda heeft daar van geprofiteerd door met een dik fabrieksteam te komen. Maar een paar jaar later was het daar ook al een pak minder.

@ peter goolaerts ... misschien een heel onbeleefde vraag van mij maar ... jij hebt het ook een paar jaar geprobeerd in de Gp's als privé rijder ... hielden jullie daar destijds (halverwege de jaren 80 was dat zeker?) iets aan over op het einde van het jaar ?


Aan over gehouden........een lege portomonee, veel vrienden, mooie herinneringen, maar geen centen......die zijn er wel gekomen de 2 volgende jaren in de toenmalige BLM waar er op dat moment geen onkosten meer waren en de sponsoring niet moeilijk te vinden.
De deelname aan de GP's zelf waren toen nog gelukkig op andere manier georganiseerd, indien de BMB je een deelname gaf en je reed snel genoeg in de tijdstraining had je als ik het goed voor heb een +- 750€ onkostenvergoeding.
Dit was heel mooi meegenomen maar natuurlijk niet voldoende om centen over te houden dan moest je nog wel een versnellingske hoger trekken in de reeksen en daar heb ik dan weer te weining fisieke training voor verricht ( maar daar heb ik nu nog altijd spijt van!! )....

Natuurlijk was je veel vrijer en kreeg je kansen wat nu niet meer zo blijkt te zijn alhoewel echte talenten zoals Herlings en Rockzen toch ook op jonge leeftijd een plaatsje hebben gekregen.
Maar dat was eigenlijk toen ook al zo met Dave Strijbos en John Van Den Berk, die reden op 15 jarige leeftijd ook al op meer dan standaard machines, het zijn de rijders die iets trager rijden die het nu tov. toen veel moeilijker hebben.

Wat ik nog bedenk is dat er toen wel degelijk een verschil was tussen de motoren/veringen tov. je concurenten en je zelf een goed motorgevoel moest hebben om dit verschil te maken of iemand met kennis naast jou kon gebruiken. Dat maakte toen nog een wereld van verschil terwijl ik nu de indruk heb dat alle motoren in grote lijnen kort bij mekaar zitten of vergis ik mij??
Laatst gewijzigd door Peter Goolaerts op Vr 25 Sep 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Guy Dick Vr 25 Sep 2009, 10:56

Ook Christophe Descamps heeft het begin jaren 90 geprobeerd in de GP's en kwam in het naseizoen met een lege portemonee naar de BVM "afgezakt". Vanaf zijn eerste wedstrijd in Lens kreeg hij startgeld (hij won die ook) en hij is nooit meer weg geweest uit de liefhebbersrangen...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Chris Schuller
mx2 wk rookie
Berichten: 273
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 17:15
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: horensbergdam

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Chris Schuller Vr 25 Sep 2009, 17:53

@peter g
een leege portomonee vind ik niet zoo erg
daar zal nu wel wat inzitten
gij hebt er wel veel vrienden aan overgehouden
en een mooie herinnering die blijft voor altijd
voor veele van ons hier blijft het bij dromen
grts en respect
0 x


MOTOCROSS IS NOT A CRIME
Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Bart Jacobs Vr 25 Sep 2009, 21:45

Guy Dick schreef:Ook Christophe Descamps heeft het begin jaren 90 geprobeerd in de GP's en kwam in het naseizoen met een lege portemonee naar de BVM "afgezakt". Vanaf zijn eerste wedstrijd in Lens kreeg hij startgeld (hij won die ook) en hij is nooit meer weg geweest uit de liefhebbersrangen...


Druist dat startgeld niet een klein beetje in tegen de mooie "olympische principes" van de amateursport?
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Guy Dick Vr 25 Sep 2009, 23:38

tzijn de profs die de Olympische gedachte (moeten) koesteren, de amateurs zijn al volwassen geworden :D

een 10e plaats in de eerste reeks bij de nieuwelingen C brengt meer op als 4 GP-zeges :D :D :D :D probeer dat maar eens aan uw grootvader duidelijk te maken
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Guy Dick Di 02 Dec 2014, 23:32

al 5 jaar terug maar vroeger was het voor een privé-rijder dus toch niet beter...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 03 Dec 2014, 00:28

Ja , dat kwam zo een beetje op het zelfde neer . Toen hadden ze een lege portemonee.Nu hebben ze een paar honderduizend € schulden als ze er mee stoppen.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toen was het ook al crisis....

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 04 Dec 2014, 19:54

Catteeuw Geert schreef:Ja , dat kwam zo een beetje op het zelfde neer . Toen hadden ze een lege portemonee.Nu hebben ze een paar honderduizend € schulden als ze er mee stoppen.


rijk werd je er toen inderdaad ook niet van maar de mogelijkheid om een deel van de onkosten te recupereren was er wel ...

Nu ben je al een fortuin kwijt vooraleer je de parking op mag ....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten

Aanmelden · Registreer