motocross en fitness ?

trainingsschema's, rijstijl, fitness, voeding, vitaminen, blessures, braces, operaties,..
Fr
Freddy Janssens
125cc junior EK
Berichten: 83
Lid geworden op: Zo 21 Aug 2011, 17:29
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

motocross en fitness ?

Berichtdoor Freddy Janssens Vr 30 Mar 2012, 23:07

hallo ik ben van plan om naar de fitness te gaan voor wat gewichten te heffen het doel is beetje meer massa geen monster biceps eh ;)
maar ben bang aleja bang om verkeerde spieren te trainen welke zouw ik moeten doen en raden jullie me aanebn welke niet.

groeten
0 x


Ce
Cedric Buchet
80cc pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: Ma 27 Dec 2010, 22:27
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: motocross en fitness ?

Berichtdoor Cedric Buchet Vr 30 Mar 2012, 23:12

Vooral benen en rug, schouders en triceps.
Borst,biceps enz kan je wel wat trainen zodat alles in proportie blijft

Amuseer u in de fitness

Greets
0 x


Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: motocross en fitness ?

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Za 31 Mar 2012, 10:22

ik deed zeer veel powertraining, en bijna 10kg in spiergewicht bijgekomen over de tijd dat ik trainde , en ik had geen nadelige effecten op de cross , zeker niet op korte reeksen van 15 min

binnenkort als mijn revalidatie voorbij is begin ik weer met powertraining en cross :)

ik zat aan reps van 3x 10x 25kg voor biceps, dat is niet weinig, en ik had geen last van verzuring of wat dan ook tijdens de cross , juist mijn handen begonden soms te tintelen

gewoon vooral zien dat ge goed eet, en niet over-traint, elke dag na de training u spieren rust gunnen, en niet met meer gewicht bezig zitten dat je eigenlijk kan.

en van overall uithouding moet je je imo geen zorgen maken, ik kon nog steeds zonder problemen mijn cross zonder zeer moe worden uitrijden, en kilometers gaan lopen. en zolang je geen mxgp rijd.. who cares 8-)
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Ma
Mario Vandaele
ama lites national champ
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2009, 18:24
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Middelkerke

Re: motocross en fitness ?

Berichtdoor Mario Vandaele Wo 04 Apr 2012, 19:34

@mario veel powertraining lijkt me heel zeker nefast voor de mx hoor, motorcross is toch vooral een uithoudingssport, doe eens een inspanningstest bij de sportarts en je zou verbaast staan van je resultaten als je powertraining doet of als je enkel uithouding traint.Bij krachttraining ligt je max hartslag aanzienlijk lager dan als je een goede uithouding opbouwt, je kunt maar in één iets goed zijn kracht oftewel uithouding als je serieus traint natuurlijk,@Freddy maar met gewone fitness doe je niks kwaad als je niet overdrijfd hoor. have fun
0 x


Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: motocross en fitness ?

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Wo 04 Apr 2012, 22:20

is waar, maar ik zeg enkel maar, ik deed zeer veel powertraining. en nooit last gehad van uithouding daardoor.
ik ben wel van nature al gespierd. en crosste ook elk weekend, is ook een vorm van cardio.

een strandcross van kweetni hoe lang zie ik mezelf niet rijden :p maar mclb was zeker geen probleem zenne.
ik denk dat zo iets afhangt van persoon tot persoon.

als je crosst als job, mxgp ofzo zou ik zeker geen powertraining aanraden, maar op amateur niveau ... ieder zijn gedacht natuurlijk. en voor het grootste deel heb je ook gelijk, het komt de uithouding slechter uit dan enkel cardio doen.
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Ma
Mario Vandaele
ama lites national champ
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2009, 18:24
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Middelkerke

Re: motocross en fitness ?

Berichtdoor Mario Vandaele Vr 06 Apr 2012, 19:10

@mario kversta je visie hoor, als amateur moet je dingen doen wat je graag doet als training eh, je zei dat je 10kg spieren bijkwam enzo dat moet je toch ook meenemen op de moto eh is ook geen voordeel, veel trainplezier!!!
0 x


Ge
Geoffrey Thys
50cc rider
Berichten: 12
Lid geworden op: Ma 16 Jul 2012, 11:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: motocross en fitness ?

Berichtdoor Geoffrey Thys Ma 16 Jul 2012, 11:38

Ik doe nu een half jaar aan "bodybuilding", en cross nu een klein halfjaartje, fitness is inderdaad niet goed voor crossers als je veel gewicht wil nemen en veel massa wil bijkomen. het beste is 2x in de week naar de gym gaan en veel herhalingen doen met weinig gewicht, zo krijg je korte spieren in plaats van lange. en dat is wat crossers nodig hebben. ik zelf heb zeer veel last bij het rijden van mijn onderarmen door de fitness. Het is natuurlijk moeilijk om een keuze te maken als je het allebei graag doet. ik probeer zo een juist evenwicht tussen de 2 te vinden ;).
0 x


Sa
Sam Tomme
50cc rider
Berichten: 21
Lid geworden op: Wo 17 Aug 2011, 22:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: avelgem
Contact:

Re: motocross en fitness ?

Berichtdoor Sam Tomme Di 31 Jul 2012, 10:08

is het niet omgekeerd dat door met lichte gewichten lange herhalingen te doen ge uw lange spieren trained? en uw korte spieren door zware gewichten en korte herhalingen?
ik heb heel mijn jeugd tot ik 17 was judo gedaan, en van mijn 15 tot 19 intensief fitnes gedaan, nu cross ik een jaar (amateur ) en heb altijd na +-3 toeren dat mijn onder armen volledig verkrampen. ik denk als ge van jong af aan crost dat ge minder rap zult benadeeld worden door te fitnessen aangezien u armen dit toch wel gewend zijn. ( als ge nu niet gaat overdrijven natuurlijk)
0 x


Gebruikersavatar
Kevin De Bock
mx2 wk rookie
Berichten: 255
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 22:15
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Locatie: Hulst City
Contact:

Re: motocross en fitness ?

Berichtdoor Kevin De Bock Ma 06 Aug 2012, 14:20

Haha ik zou niet bang zijn om te Groot te worden dat is t grootste fabeltje wat er bestaat,dat is slechts voor weinig personen weggelegd en dan kun je nog daar je vraagtekens bij zetten
Gewoon keihard trainen en schoon eten,als je massa wilt aankomen zul je calorie overschot moeten hebbe (onderhoud + overschot om te groeien) zult ook wel wat vet aankomen daar ontkom je niet aan maar kun je daarna weer aftrainen
En door met dieet strategie je lichaam voor de gek te houden bijv carb cycling kun je bodyfat proberen zo laag mogelijk te krijgen
0 x


It is better to be a racer for a day then a spectator for life

Terug naar “mx fysiek training”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden · Registreer