veldrijders inbeeld

alle dingen die nix te maken hebben met mx kan je hier kwijt
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 13 Okt 2014, 12:24

Soudal cross ronse 14de plaats

Afbeelding
0 x


paladin
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Ma 13 Okt 2014, 20:23

Het ex-motorcrossparcours op den Hotond is nog iets te zwaar voor een jonge belofte als Laura denk ik ,maar daar kun je wel veel bijleren en kracht kweken. Op naar Valkenburg zondag voor Laura's 1ste deelname aan een wedstrijd voor de Wereldbeker!!
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Wo 15 Okt 2014, 18:27

En ook de selectie voor de WB in nederland is binnen ;)

http://www.start-box.be/nieuwsp.php?sub ... D6gPPmsXco
0 x


paladin
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Do 23 Okt 2014, 19:46

Veldritkrant.be Leuk nieuws: zowel Laura Verdonschot als Katrien Thijs komen nipt de top vijftig binnen en moeten voor Koksijde dus niet meer wachten op een extra ticket van bondscoach De Bie. Zij zijn er automatisch bij.
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Frank Janssen Za 19 Dec 2015, 13:33

ben laura ook gaan aanmoedigen in mol op het zilvermeer .
een mooie 4de plek was haar deel , en heb zo intussen ook paladin is kunnen ontmoeten , in de echte wereld.
0 x


speaker Frankske
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 28 Dec 2015, 14:00

Frank Janssen schreef:ben laura ook gaan aanmoedigen in mol op het zilvermeer .
een mooie 4de plek was haar deel , en heb zo intussen ook paladin is kunnen ontmoeten , in de echte wereld.



In het echt valt m beter mee ;) dan op het forum he frankske :lol: ,ge komt nog maar is nekeer af na de cross ,dan heb ik meer tijd :P
0 x


paladin
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Guy Dick Zo 31 Jan 2016, 08:47

Het WK veldrijden werd opgeschrikt door een eerste geval van mechanische doping. Het gaat om een fiets die gevonden werd in het kamp van Belgische belofte en regerend Europees kampioene Femke Van den Driessche.
WK veldrijden op Sportwereld.be

Nieuws|Programma|Selecties|LIVE
Omstreeks 17u liet de Internationale Wielerunie (UCI) in een mededeling weten dat er een verdachte fiets van een van de beloftedames in beslag werd genomen na een controle. Jos Smets, sportief directeur van de KBWB, gaf tijdens een korte persconferentie meer uitleg. "De UCI heeft technologische fraude vastgesteld en wij kunnen bevestigen dat het gaat om de fiets van Femke Van den Driessche", aldus Smets.

Om welke technologische fraude het gaat, kon Smets niet zeggen. "De UCI zal later meer uitleg geven", klonk het.
Uitgerekend op dit WK testte de Internationale Wielerunie UCI een nieuwe technologie om mechanische doping op te sporen. Dat leidde ertoe dat de fiets van Van den Driessche na afloop in beslag genomen en onderzocht werd.

Volgens de regels van de UCI riskeert een renner die zich schuldig maakt aan mechanische fraude een minimum van zes maanden schorsing en een boete tussen de 20.000 en 200.000 Zwitserse franken (omgerekend tussen de 18.000 en 180.000 euro). Een team dat zich schuldig maakt aan mechanische fraude riskeert eveneens een minimum van zes maanden schorsing, alsook een boete tussen de 100.000 en 1.000.000 Zwitserse franken (omgerekend tussen de 90.000 en 900.000 euro).

Van den Driessche is Europees kampioene bij de U23 en ging van start als topfavoriete, maar eindigde pas als elfde op het WK veldrijden. Ze was na afloop ontroostbaar en wilde niet reageren. De Europese kampioene schoot bij de start uit haar klikpedaal, moest meteen achtervolgen, maar kwam nooit in haar ritme. De achterstand liep op en toen ze bij het ingaan van de slotronde ook nog kreeg te maken met een kettingbreuk, verdween Van den Driessche uit de wedstrijd.

Over mechanische doping deden tot nu toe al veel geruchten de ronde. Femke Van den Driessche is echter de eerste renster die er daadwerkelijk mee betrapt wordt.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Guy Dick Zo 31 Jan 2016, 08:48

Opschudding op het WK veldrijden, waar een fiets met “mechanische fraude” gevonden werd in het kamp van Belgisch belofte en Europees kampioene Femke Van den Driessche. Haar vader zegt echter dat “iemand uit haar entourage de fiets tot in de materiaalpost bracht” en ontkent dat de fiets in kwestie gebruikt werd tijdens het WK.

Wielrennen op Sportwereld.be

Nieuws | Kalender | Uitslagen
Wielertransferoverzicht 2016
De bom barstte dik twee uur na het WK veldrijden voor beloften bij de vrouwen in Zolder, toen aangekondigd werd dat er sprake was van “mechanische fraude” met één van de fietsen van Femke Van den Driessche. Volgens de vader van Van den Driessche werd de fiets in kwestie echter niet gebruikt op het WK. “Het gaat niet om een fiets van Femke”, vertelde hij aan onze redactie. “Iemand uit haar entourage, die soms met haar traint, heeft de fiets tot in de materiaalpost gebracht. Maar het was nooit de bedoeling dat zij daarop zou rijden. Die man heeft zich daar ondertussen al duizend keer voor geëxcuseerd. Femke heeft die fiets tijdens de wedstrijd ook absoluut niet gebruikt. Wij zijn fel onder de indruk van de gebeurtenissen. Femke is er helemaal onderste boven van.”

“Wij weten ook niet wat “technische fraude” precies inhoudt. Maar als het de bedoeling was om vals te spelen, dan rijd je toch op die fiets? Femke is al Europees en Belgisch Kampioene? Waarom zou je dit dan doen op een WK?”
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Guy Dick Zo 31 Jan 2016, 08:50

:D Manmanman, wat een uitleg...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Vr 19 Feb 2016, 20:21

@Paladin, proficiat, Laura Verdonschot heeft profcontract beet bij Marlux-Napoleon Games voor 2017!

http://www.veldritkrant.be/nieuws/2016- ... erdonschot

https://twitter.com/MAR_NAPG_CT/status/ ... wsrc%5Etfw
1 x


Terug naar “non mx talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer