moppentap

alle dingen die nix te maken hebben met mx kan je hier kwijt
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: moppentap

Berichtdoor Guy Dick Ma 18 Nov 2013, 18:31

Omgekatte honden ( NRC YOUP VH HEK )

Dus de klant bij het gerenommeerde Amsterdamse steakhouse Piet de Leeuw dacht jarenlang dat hij een koetje zat te kauwen, maar het was dus paard. Piet de Leeuw zelf, die zijn klanten op deze manier tilde, wist precies hoe het zat. Nooit wroeging gehad. Als ze denken dat het koe is, dan is het toch koe, dacht Piet elke avond terwijl hij hard lachend zijn geld telde. Tijdens het tellen zong hij vaak zachtjes: „Er ligt een paard in de pan!” Hij had deze variatie op de carnavalshit van André van Duin ooit zelf bedacht. Zijn vrouw vond het een vondst. Echte oprechte Amsterdamse humor. Een keer had Piet het ingewikkeld gevonden. Dat was de keer dat Anky van Grunsven bij hem in de zaak een van haar gouden medailles kwam vieren. Zat ze zomaar een Bonfire te knagen.


Wat Piet niet wist, was dat zijn vleesleverancier hem ook tilde. Piet dacht dat hij zijn klanten Zuid-Amerikaans steppepaard voorzette, maar de groothandel wist dat het zebra uit Tanzania was. Via een sjoemelende Keniaan werd dat diepgevroren naar Argentinië verscheept, daar kreeg het het label paardenbiefstuk en daarna werd het via Engeland naar Amsterdam gevlogen. Althans dat dacht de groothandelaar uit Weesp.

Hij wist niet dat de Keniaan een goede relatie had met een wat vage Australiër, die in tweedehands kangoeroes handelde. Stroopkangoeroes om precies te zijn. Die waren doodgeknuppeld in de buurt van Canberra en in grote vriescontainers naar Afrika gebracht. Daar waren ze door pikzwarte kinderhandjes gevild en uitgebeend. Door een analfabete neger werden de buideldieren gepromoveerd tot zebra.

Dat de Australiër de boel ook belazerde, wist de Keniaan niet. Natuurlijk waren het geen kangoeroes. Weet je hoe duur die krengen zijn? De zogenaamde kangoeroes waren struisvogels van een Roemeense farm waar men dagelijks een handje graan door de tonnen antibiotica gooide. Daarom zagen ze de struisvogels er zo blakend uit. Een beetje sulfiet zorgde voor de kleur zodat het vlees echt koeienvlees leek. In Dubai werd door een corrupte douanejurk geregeld dat het vlees uit Australië kwam. Hij katte ook honden om. Chinese honden om precies te zijn. Die werden daar konijn. Voor de Franse paté-industrie. De betere truffelpatés uit de Perigord.

Maar de doorgefokte penicillinestruisvogel werd dus kangoeroe, die zebra werd voor hij mocht doorgaan voor Argentijns steppepaard om bij de klant van Piet de Leeuw als koe op het geklofte Amsterdamse bord te verschijnen. Daar werd hij opgesmikkeld door Peter Rijpkema, de Amsterdamse hoogleraar algemene rechtsleer, die het succes van zijn boek vierde. Het boek dat hij voor tweederde woord voor woord had overgeschreven van een collega. Hij proostte met het volledige universiteitsbestuur dat in zijn diefstal geen plagiaat had gezien.

„Op de onzorgvuldige bronvermelding”, lalde de tafel, waarop Piet de Leeuw vroeg of hij namens het gerenommeerde steakhouse een flesje mocht aanbieden. Een bourgogne. Althans dat dacht Piet. De bourgogne was gewoon een Griekse slobberwijn, aangelengd met Indiaas stierenpies. De wijn was met een gesubsidieerde Europese tanker naar een bottelarij in Italië vervoerd. Via Chili. Dit in verband met een extra exporttoeslag. Alles was gefinancierd door SNS Reaal.

In zijn speech benadrukte hoogleraar Peter Rijpkema tegenover het universiteitsbestuur hoe belangrijk goed en degelijk onderwijs is en hoeveel waarde hij hecht aan het feit dat alles vooral juridisch klopt.

„Wij moeten het voorbeeld voor de jeugd zijn”, sprak een emotionele Peter, die zag dat hij het bestuur ontroerde. Hij legde ook nog eens uit waarom hij zijn feestje niet in een of andere ballentent met allerlei aanstellerige Michelinsterren wilde vieren. Eenvoud en eerlijkheid. Daar ging het Peter om en daarom voelde hij zich zo thuis in dit typische Amsterdamse eetcafé dat niet voor niets al meer dan 65 jaar elke avond afgeladen vol zat.

„Niks gaat boven een mooi, mals stukje rundvlees met een gulle bourgogne”, riep Piet de Leeuw.

Het werd een heerlijke Amsterdamse avond. Met veel Amsterdamse humor. Gewoon eerlijke Amsterdammers onder elkaar.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: moppentap

Berichtdoor Guy Dick Ma 14 Jul 2014, 10:51

Sedert gisteren geloof ik in Mohammed

Omdat het er toch van zal komen dat we ons allemaal tot de Islam zullen moeten bekeren heb ik gisteren een eerste bezoek gebract aan een moskee in een grootstad.

Nadat ik mijn sandalen had uitgetrokken werd ik verwelkomd door de imam en na een leuk gesprek keek hij naar de hemel, stak zijn armen omhoog, zeggend: "Gij zult weer lopen!"
Ik keek hem verbaasd aan en vertelde dat ik nog heel goed kon stappen en dat zelfs joggen nog lukte.

Weer keek hij naar boven, de armen de lucht in en weer sprak hij "Gij zult weer lopen!".
Een beetje geïrriteerd zei ik dat er met mijn benen niets verkeerd was.

Ten derde male gingen zijn armen de lucht in, de blik naar boven en sprak hij "Gij zult weer lopen!".
Ik vond het welletjes, ging naar de ingang, trok mijn sandalen aan, stapte naar buiten en ... mijn auto gepikt... Ik kon weer lopen!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: moppentap

Berichtdoor Guy Dick Di 18 Nov 2014, 23:40

In een rustige streek in West Vlaanderen is een politiecombi aan het patrouilleren. Na een tijdje zien ze in de verte een boer staan zwaaien met zijn armen, naast zijn tractor. Ze stoppen en gaan kijken wat er scheelt.
Tijdens het ploegen heeft onze boer 2 oorlogsbommen opgegraven, kastaars van 2 meter lang.
De ene agent vraagt aan zijn collega: "Weet gij wat we moeten doen?"
"Ja, wij moeten de ontmijningsdienst verwittigen. Die komen die onschadelijk maken."
"He, he, het is vier uur. Om vijf uur hebben wij gedaan en die mannen van de ontmijningsdienst moeten van Heverlee komen. Dan in het zeker zeven uur eer dat die hier zijn en dat wil zeggen dat we weeral overuren aan ons been hebben."
"Hebt gij een betere oplossing?"
"Als we ze nu meenemen naar het bureau dan moeten ze er daar maar hun plan mee trekken."
"Is dat niet te gevaarlijk?"
"We leggen ze heel voorzichtig achter in de camionette en we rijden stilletjes naar het bureau."
"En als er nu onderweg toch één ontploft?'
"Dan zeggen we dat we maar één gevonden hebben................
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: moppentap

Berichtdoor Frank Janssen Wo 19 Nov 2014, 09:17

er zaten eens drie mannen in een sauna ,naakt uiteraard, toen er een gsm afging,1van de mannen staat op en tast naar zijn gat , en haalt er plots een gsm uit te voorschijn , schuift de gsm open en zegt hallo...geen 5tellen later rinkelt er plots weer een gsm , 1 van de andere mannen staat op en warempel ook hij haalt prompt een gsm te voorschijn uit zijn gat, de derde toch wat verveelt dat hij geen gsm heeft staat op en gaat even naar het toilet, hij ziet daar een zo goed als leeg rolletje wc papier hangen met nog slechts 1velletje papier eraan vast,hij propt dat zonder aarzelen in zijn kont en gaat terug de sauna in,de andere twee beginnen te lachen en zeggen , seg wat bengelt daar aan uw gat , potverdorie zegt de derde man ik denk dat er ne fax is binnengekomen.
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: moppentap

Berichtdoor Frank Janssen Ma 08 Dec 2014, 18:21

hoeveel kamers heeft een baarmoeder??
ik weet het niet
ik ook niet , ben enkel nog maar in de gang geweest!
0 x


speaker Frankske
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: moppentap

Berichtdoor Guy Dick Ma 19 Okt 2015, 13:49

De trainer van RSC Anderlecht is op zoek naar een nieuwe aanvaller. Zijn scouting-team meldt hem dat ze een 17-jarig Irakees talent gezien hebben bij FC Bagdad: balvirtuoos, dribbelkoning, scoringskanon.
Besnik Hasi neemt dus de eerste lijnvlucht naar Bagdad en bekijkt een wedstrijd van de club.
Hij is kompleet onder de indruk van wat hij ziet en regelt dezelfde namiddag nog de transfert naar Anderlecht.

2 maand later, midden in het seizoen is er de topper Anderlecht-Club Brugge en de blauw-zwarten leiden met 0 - 2 met nog minder als 15 minuten reguliere speeltijd.

Hasi besluit zijn nieuw talent toch in te brengen.

De jonge spits scoort een heuse hattrick in minder dan 10 minuten en schenkt zijn team een broodnodige zege.
De supporters weten met hun vreugde geen blijf, teammaten en trainer tillen hem op en doen een ereronde. Zelfs de voorzitter komt uit de VIP-ruimte om hem te bedanken.

Eenmaal aangekomen in de kleedkamer belt hij zijn moeder om haar ook op de hoogte te brengen van zijn heldendaad.

- "Hallo mama, je raadt het nooit! Op minder dan 10 minuten tijd heb ik 3 maal gescoord en we hebben gewonnen. Iedereen werd gek, zelfs de pers stond in de rij voor een interview! !

Wat ben ik blij voor je, mijn zoon..

En hoe gaat het met u, mama?

Zeer slecht, jongen! Uw vader is net neergeschoten op klaatlichte dag, midden in de straat. Hij ligt momenteel nog op de intensieve maar hij is niet meer in levensgevaar. Uw zus is vanmiddag verkracht op haar school en uw klein broertje zit in de cel. Hij is gearresteerd aan het stuur van een gestolen wagen en pleegde vluchtmisdrijf.

De jonge speler zit erg verveeld met de situatie. "Ik weet niet wat te zeggen, mama. Het spijt me."

Het spijt me, het spijt me... het is door uw schuld dat we niet meer in Bagdad wonen maar in Anderlecht!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “non mx talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden · Registreer