Training voor de cross

trainingsschema's, rijstijl, fitness, voeding, vitaminen, blessures, braces, operaties,..
Gebruikersavatar
Dieter Debaets
mx all time winner
Berichten: 1024
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Dieter Debaets Wo 22 Jul 2009, 23:32

ik heb mij laten wijs maken dat gewicht geffen ook niet goed is voor de armen .
Ze hebben gezegt tegen mij voor u armen gaan zwemmen . dat komt door u schouders ofzo .
dus daarmee ga ik nu gaan zwemmen . en kvind wel dat het helpt .
grtzz
0 x


"Honda Vandevelde By Dirk tanghe "
"SuzMxTeam - Nieuwl.a #37 MX1/3 cr250"
Da
Daimy Koch
mx2 amateur champ
Berichten: 163
Lid geworden op: Di 21 Jul 2009, 15:53
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Maastricht
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Daimy Koch Ma 27 Jul 2009, 16:08

gewichtheffen kan niet zo'n kwaad als je het rustig opbouwd en niet direct met een groot aantal begint.

ik doe 3x in de week hardlopen en fietsen voor erbij.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 27 Jul 2009, 16:25

ik deed het vroeger zo:

Maandag 40 min loslopen
Dinsdag 1 uur lopen en daarna met lichte gewichten en allerhande oefeningen voor het lichaam nog 1 uur (training bij jan sporen )
Woensdag motortraining
Donderdag :Idem als dinsdag
Vrijdag los fietsen

Dit schema was toen opgesteld door dokter Bert Van Langenberg in mol.Destijds trainer van geboers ,vekhonen,mertens,weustenraet en dacht ook nog peter iven (ben nie zeker ) en mezelf.
En vooral veel triatleten .

Maar het belangrijkste voor ne sporter is elke morgen uwe ochtendpols op te nemen!!!!!!

En het ergste van al ben ook gene grote geworden :lol: ,maar heb er wel veel plezier en vrienden aan overgehouden
0 x


paladin
Gebruikersavatar
Lucky Breugelmans
ama sx 250 champ
Berichten: 743
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:47
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: beringen
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Lucky Breugelmans Do 20 Aug 2009, 08:11

Trainen met een "goede" voeding als vertrekpunt maakt een wereld van verschil! En kom niet af met pasta met bruine suiker é? haha.... :D Nee een lichaam dat echt tot in de puntjes gevoed word is als een moto waar geen mankementen aan komen!

Straf geklapt é? :!:

Grts Anita & Luc
0 x


Gebruikersavatar
Geert Gelaude
ama lites rookie
Berichten: 391
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Geert Gelaude Za 05 Sep 2009, 16:25

@ Stef

Je kan bvb proberen om een 10 tal minuten voor de start een pauze in te lassen bij jezelf, hiermee bedoel ik zonder je ergens af en maak je klaar voor de wedstrijd zelf.
In het gesloten park ga je voor de start ook stretchen en denk vooral niet aan de spanning vd wedstrijd maar denk aan andere leuke dingen. Of denk aan een zeer goede wedstrijd, of een kopstart,... je zal merken dat als je dit eenmaal onder de knie hebt die druk van "moeten" weg zal vallen.
0 x


Go4Pro

Bekijk de site en steun deze knul hij kan het gebruiken
http://www.justinweeks381.com/
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Mark Dejonghe Za 05 Sep 2009, 17:21

[quote="Paul Verdonschot"]ik deed het vroeger zo:

.

Maar het belangrijkste voor ne sporter is elke morgen uwe ochtendpols op te nemen!!!!!!

Kan dat s' avonds niet.? :lol:
0 x


Pe
Peter Erkens
mx2 amateur champ
Berichten: 188
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 16:29
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Peter Erkens Ma 07 Sep 2009, 11:55

ik doe lopen, fietsen, lichte / snelle krachttraining, maar dit alles helpt geen fuck als je het doet als een kip zonder kop ;-)

Maar, alles met beleid, als je het doet als een kip zonder kop, helpt het eerder tegen, dan dat je ervan vooruit gaat. (ik spreek uit ervaring hahahaha) letten op hartslag enzo
0 x


Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Andy Moens Ma 07 Sep 2009, 13:48

ik hoor jullie altijd zegge let op hartslag enzo

als ik dan toch ga trainen wat raar of zelden gebeurt dan train ik mezelf te pletter tot braken toe

is het nu fietsen, lopen, zwemmen, motor of eender wat voor training ik blijf doorgaan ook met verzuring

is ne keer farm diep gaan da helpt ni die foefkes van dit eten of dat eten en lopen met u hartslag tussen 100 en 120

als ge zij gaan lopen met u hartslag in controle en je komt thuis dan ben je moe en als je dan niet meer moe bent dan ben je terug gewoon zoals voor het lopen

ga eens lekker diep als je thuis komt je gen pap meer kan zeggen als je dan herstelt bent van het hard labeur dat je verricht hebt voel je jezelf als herboren dan lijkt niets je nog te veel

mijn persoonlijke ondervinding dus ieder zen eige keuze natuurlijk
maar bij mij gaat er niks boven is ff doorbijten en afzien

greetz
0 x


Do
Domien Lammens
mx2 wk champ
Berichten: 627
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Domien Lammens Ma 07 Sep 2009, 15:54

Andy,volgens mij slaat ge daar den bal toch ferm mis..
0 x


Gebruikersavatar
Kenny Kieschnick
mx2 amateur champ
Berichten: 190
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 14:29
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: smurfenland
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Kenny Kieschnick Ma 07 Sep 2009, 16:41

@ andy

kheb al veel belachelijke dingen gehoord, vooral van mezelf :roll: .... Ma uwen uitleg overtreft toch alles ze xD



Je zou eens moeten weten hoeveel kracht en energie je lichaam gaat VERLIEZEN om weer te recupereren !
Een constante en regelmatige training is het beste, en hartslag is toch wel belangrijk hoor...
Je hart en lichaam elke keer zo laten afzien gaat je LEVENSDUUR aanzienlijk verkorten !

Succes, ik zou met uw trainingsschema is naar sporza gaan, voor een reportage ofzo, moe wel lachen zijn om u te zien braken xD
allé ik vin het gewoon grappig ... srry é, even goei vriende ze :)
0 x


dit is mijn onderschrift ... denk ik
Gebruikersavatar
Wietse Brackman
ama lites national champ
Berichten: 495
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Wietse Brackman Ma 07 Sep 2009, 17:07

@ Andy:
Kheb voor iedereen respect eh!
Toen ik je in Genk ff zag en zo beetje leerde kennen dacht ik Oké coole gast..
Maar hoe meer en meer je hier opt forum zit eh kan je toch wel overdrijven maarja goed voor u eh als je zo'n trainingsbeest bent. RESPECT zou ik maar zeggen voor elke keer te kotsen Hhaha
0 x


Gl
Glenn Baetens
125cc rookie
Berichten: 117
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:42
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Glenn Baetens Ma 07 Sep 2009, 17:39

Moestet zo simpel zijn, wrm eeft elke topcrosser dan trainer ;)
0 x


Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Andy Moens Ma 07 Sep 2009, 23:05

gelle leest toch ook maar alleen wa ge wilt lezen niemand leest de 2 onderste regels

mijn persoonlijke ondervinding dus ieder zen eige keuze natuurlijk
maar bij mij gaat er niks boven is ff doorbijten en afzien


das gewoon men eigen ondervinding ik voel me nadien stukke beter als voordien als ik zo een luie bui heb bevoorbeeld dan kruip ik ff op de fiets of ga wa lopen tot ik echt ni meer kan en tegen de grond zou vallen van zo diep te gaan

heb da ook al geprobeert met dan op de hartslag te lette enzo maar als ik dan een u gefietst heb ofzo dan voel ik me nog lui

ps , ik heb astma en smoor men eigen te pletter dus conditioneel ben ik een dikke 0 mo door zulke training voel ik mij het beste , iedere mens is anders zegt men wel eens de ene traint en traint en traint de andere die heeft die training ni zo hard nodig dus laat ons gewoon stellen dat ieder wel zen eige methode heeft om zich goed in zen vel te voelen ;) is het zo beter verwoord ?

greetz
0 x


Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Andy Moens Ma 07 Sep 2009, 23:32

Wietse Brackman schreef:@ Andy:
Kheb voor iedereen respect eh!
Toen ik je in Genk ff zag en zo beetje leerde kennen dacht ik Oké coole gast..
Maar hoe meer en meer je hier opt forum zit eh kan je toch wel overdrijven maarja goed voor u eh als je zo'n trainingsbeest bent. RESPECT zou ik maar zeggen voor elke keer te kotsen Hhaha



als dit een reactie is van uwer zijde op mijn reactie in een ander topic dan hebde hier den bal serieus misgeslagen wietse

want het enige wat jij nu doet is provoceren op een uitlatende reactie door zelf iets neer te typen dat hoek nog kant raakt
en trouwens vrij flauw omdat je hier niks mee uithaalt het enige wat jij nu gedaan hebt is laten zien hoe jij over mijn training iets denkt zonder de tekst effectief te lezen

mijn voorgaande post had enigsinds nog iets zinnig te beteken omtrent training , en er staat ook nergens in dat ik het ultieme voorbeeld omtrent training ben , ik doe zoals ik het doe de rest moet zelf maar weten wat ze doen

ik geloof nu eenmaal niet in het correct eten en hartslag in het oog houden

reden :
ik eet elke dag een farm stuk vlees met aardappelen en goe wa vettige saus ik voel me kiplekker en mijn bmi is super ik zit op 0,2 van de perfecte score wat bmi betreft en van daaruit wordt alles opgebouwt VOLGENS MIJ

dus als ik gezonder zou eten/leven zou ik niet direct inzien wat mij dat verder kan helpen

dan wat die hartslag betreft , je wordt moe uiteindelijk in de reeks vroeg of laat gebeurt het met ieder van ons of je nu nieuweling bent of gp rijder

wat doe jij als je hartslag plots over zen toeren gaat de gaskraan toe draaien ? nee dacht het niet he dus wat gebeurt er je hart is niet gewoon van deze slagen te slaan in de eerste plaats , het bloed wordt sneller en sneller rondgepompt doorheen je lichaam je komt lucht te kort want je bent niet gewoon dit te doen je aders kunne dit niet aan omdat ze dit niet gewoon zijn gevolg pijnlijke armen benen alles wat die moment zwaar belast wordt met het rijden

rechtstreeks of onrechtstreeks gevolg , minder kracht minder zuurstof opname is minder uithouding gevolg daarvan ronde tijde die wegebben en vaak zelfs risico's moet nemen om de positie die je hebt te behouden

(mijn visie omtrent hartslag )
mijn hartslag is resoluut hoger als die van u maar mijn hart , aders , luchtwegen+ademhaling zijn gewoon geraakt aan intensieve krachtinspanningen die diep gaan als je dit tijdens een training een kwartier kan volhouden van door te bijten dan lukt het je in de een reeks zeker 5 minuten , want uiteindelijk is je lichaam in functie van je brein en iedereen heeft een geheugen , je lichaam reageert verrassend snel op sturingen uit je hersenen zelfs ogen knipperen doen we automatisch maar is ook gestuurd door de hersenen mijn punt is maar dat als je lichaam het gewoon is van even diep te gaan je lichaam niet dadelijk blokkeert en door die training kan ik vaak in de laatste ronde's nog net iets meer als de andere

iedereen goed lezen voor ge me hier weer voor paal wilt zetten want in mijn ogen is dit nog niet zo dom

greetz i rest my case
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Brian Antonissen Ma 07 Sep 2009, 23:41

Of anders zien da ge ontslagen wordt en op adrenaline de zwaarste gp van het jaar winnen met 2 vingers in de neus?
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Sven Deutschmann Di 08 Sep 2009, 08:25

denk dat we hier allemaal al blij zijn als we een reeks van 15 min + 1ronde hard kunnen gaan.. gp tijden rijden is voor de meeste te ver gezocht en denkelijk met een normale job ernaast niet haalbaar!
ik zelf blijf al een dik half jaar steken wat conditie betreft en heb besloten om via een sportleraar een schema op te stellen
vanavond eerste x erheen en dan nog 2x om conditie,vetgehalte hartslag en dergelijke vast te stellen en van daaruit wordt schema gemaakt
wil langer op moto kunnen zitten bij mijn top snelheid en minimaal 10kg kwijt raken waardoor ik bewegelijker wordt op de moto dus zal ook mijn eten aanpassen
0 x


Gebruikersavatar
Joeri Grandjean
mx2 wk champ
Berichten: 634
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 11:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Houtvenne

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Joeri Grandjean Di 08 Sep 2009, 10:11

pots, ge hebt uw visie en ik heb daar geen probleem mee. Maar wat gij doet is uw lichaam afbreken. Uw goed gevoel komt gewoon door de adrenaline dat ge produceert.
Als uwe hartslag over zijn toeren gaat dan draait ge de gaskraan toe, onbewust zelfs want uw lichaam kan gewoon het tempo niet lang aan. En BMI heeft niets te maken met conditie, of toch weinig.

Ik ga niet zeggen dat ik alles weet, maar ik kan wel zeggen dat ik mijn lichaam ken en weet hoe ik moet trainen. Heb jaren basketbal gespeeld op een redelijk niveau en werd constant begeleid. Door de jaren heen steekt ge toch wel wat dingen op.

Nu ja ieder zijn manier van trainen natuurlijk :D
0 x


*AKA* Schicht
Gebruikersavatar
Kenny Kieschnick
mx2 amateur champ
Berichten: 190
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 14:29
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: smurfenland
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Kenny Kieschnick Di 08 Sep 2009, 10:43

@ andy

--- een ferm stuk vlees en patatten is toch normaal, ik denk dat elke crosser nood heeft aan zulke voeding in de week. Maar ik denk dat ze met op de voeding letten gewoon bedoelen da ge geen 3 keer frieten moet eten in de week en dan nog is nr de mc donalds ofzo... Ook zullen ze wel voedingssuplementen gebruiken wat goed is mr niet noodzakelijk, het is tenslotte voor de meeste een hobby!

Ik eet ook gewoon in de week waar ik zin in heb, niet overdreven natuurlijk... en mijn bmi is ook bijna zo goed als perfect (te weinig zelf)

en wat uw training betreft... das idd. uw keuze! ;)
0 x


dit is mijn onderschrift ... denk ik
Gebruikersavatar
Kevin Andries
125cc junior EK
Berichten: 61
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 07:09
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Locatie: Bassevelde
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Kevin Andries Di 08 Sep 2009, 14:45

ik denk tog dat voor elke persoon iets anders nodig is hoor
ik zelf heb de neiging van snel bij te komen dus probeer ik gezond te eten
sommige magere mannekes eten miss 5 maal friet per week en doen niks van training waarom zijn die zo smal dan je moet zelf voelen hoe je u het best voeld
en van training denk dat je best in de winter eerst een maand rustig traind dan een maand al intenser en daarna 1 tot 2 keer per week interval maar dat is mijn mening hoor
0 x


Gebruikersavatar
Wietse Brackman
ama lites national champ
Berichten: 495
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Contact:

Re: Training voor de cross

Berichtdoor Wietse Brackman Di 08 Sep 2009, 17:29

Ik train gewoon op wa menne pa zegt :P
0 x


Terug naar “mx fysiek training”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer