Grand Prix St Jean d'Angely - Raceweekend [Speciale Links]
-
Tim MathysTi
- 125cc junior EK
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Re: Grand Prix St Jean d'Angely - Raceweekend [Speciale Links]
In het EK goede tweede reeks van Brent VD...
Crash in de start maar goed teruggekomen en top-10 waardige rondetijden.
Crash in de start maar goed teruggekomen en top-10 waardige rondetijden.
0 x
-
Alex GeukensAl
- mx all time winner
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Knappe wedstrijd van Frossard,stond als rookie in MX1 en Fransman toch onder grote druk maar werd door het thuispubkiek blijkbaar vooruitgeschreeuwd.
Knappe remonte toch nog van Desalle in 1e reeks,dat zijn belangrijke punten,one man show in 2e reeks. Carioli rijdt niet zo overtuigend als vorig jaar,in 2e reeks stokte zijn remonte even in het wiel van Townley. Het kan nog een mooi WK worden
.
Vreemd dat 2e reeks op EXQI-sport met 10min. vertraging begon.(?).
Goede co-commentaar van Leon voor zijn 1e keer,al kan hij van de Joël nog wat bijleren.
@Marcel (MX-world). Foutje in verslag,1ste GP zege Frossard,Desalle won in Bulgarije.
Knappe remonte toch nog van Desalle in 1e reeks,dat zijn belangrijke punten,one man show in 2e reeks. Carioli rijdt niet zo overtuigend als vorig jaar,in 2e reeks stokte zijn remonte even in het wiel van Townley. Het kan nog een mooi WK worden
Vreemd dat 2e reeks op EXQI-sport met 10min. vertraging begon.(?).
Goede co-commentaar van Leon voor zijn 1e keer,al kan hij van de Joël nog wat bijleren.
@Marcel (MX-world). Foutje in verslag,1ste GP zege Frossard,Desalle won in Bulgarije.
0 x
-
Dourte GerritDo
- ama sx 250 champ
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Toch vallen de belgen wat tegen naar mijn gedacht
MX 1 Desalle (volgens motors TV CLEMMENT DEZALLE)super , Kevin Strijb os ????? en de rest ........?????????
MX 2 ??????????
EMX2 ??????????? enkel een manneke van net 15 die redelijke ronde tijden zet ???? (en met een gans legioen inschrijvingen)
Tis 5 voor 12 zenne !!!
MX 1 Desalle (volgens motors TV CLEMMENT DEZALLE)super , Kevin Strijb os ????? en de rest ........?????????
MX 2 ??????????
EMX2 ??????????? enkel een manneke van net 15 die redelijke ronde tijden zet ???? (en met een gans legioen inschrijvingen)
Tis 5 voor 12 zenne !!!
0 x
-
Brayen CallaertBr
- mx1 wk rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Volgens mij hebben de belgen goed gereden hoor
Desalle in de eerste een foutje in de start en dan een mindere rijder die hem dan nog eens onderuit rijd en dan komt hij van een voorlaatste plaats naar een 12 knappe remonte 2de reeks one man show . . .
Ken de dycker 1 ste reeks heel mooi 5de en dan tweede reeks 8ste als we gaan kijken van waar hij komt heel knappe gp van hem beste dit jaar zelf tot nu toe . . .
Strijbos gewoon schitterend ! op een prive motor met bijna niets nu toch al 3 gp's heel mooi bezig . . .
Ramon wat minder vandaag maar heeft eigenlijk tot nu toe al een jaar met up's en downs gehad maar verwacht hem volgende week weer terug voorin . . . en dan Lieber die in zijn eerste GP toch 1 puntje pakt en delince die ook goed gereden heeft van deze laatste twee mogen we nog niets verwachten en als deze dan een puntje kunnen pakken is dit zelfs goed . . . in de MX2 Roelandts een beetje onder zijn niveau maar tja dat valt uiteraard ook te zien hoe je het bekijkt als je eens kijkt wat tegenstand daar in die mx2 zit toch niet slecht gereden maar mss een paar plaatsjes hoger dat is meer zijn plaats en triest terug op de plaats waar hij moet zitten . EMX2 sommige belgen rijden goed andere dan weer niet maar ja kom dit is gewoon een leer jaar voor hen elke positie die ze kunnen grijpen is er eentje dichter bij de top . van uit mijn stand punt een hele goede gp van de belgen mss hier en daar zat er nog wat meer in voor sommige rijders maar ik denk dat we zeker niet teleurgesteld mogen zijn ! en effe van de race weg mooie comentaar van Leon van Gestel !
Desalle in de eerste een foutje in de start en dan een mindere rijder die hem dan nog eens onderuit rijd en dan komt hij van een voorlaatste plaats naar een 12 knappe remonte 2de reeks one man show . . .
Ken de dycker 1 ste reeks heel mooi 5de en dan tweede reeks 8ste als we gaan kijken van waar hij komt heel knappe gp van hem beste dit jaar zelf tot nu toe . . .
Strijbos gewoon schitterend ! op een prive motor met bijna niets nu toch al 3 gp's heel mooi bezig . . .
Ramon wat minder vandaag maar heeft eigenlijk tot nu toe al een jaar met up's en downs gehad maar verwacht hem volgende week weer terug voorin . . . en dan Lieber die in zijn eerste GP toch 1 puntje pakt en delince die ook goed gereden heeft van deze laatste twee mogen we nog niets verwachten en als deze dan een puntje kunnen pakken is dit zelfs goed . . . in de MX2 Roelandts een beetje onder zijn niveau maar tja dat valt uiteraard ook te zien hoe je het bekijkt als je eens kijkt wat tegenstand daar in die mx2 zit toch niet slecht gereden maar mss een paar plaatsjes hoger dat is meer zijn plaats en triest terug op de plaats waar hij moet zitten . EMX2 sommige belgen rijden goed andere dan weer niet maar ja kom dit is gewoon een leer jaar voor hen elke positie die ze kunnen grijpen is er eentje dichter bij de top . van uit mijn stand punt een hele goede gp van de belgen mss hier en daar zat er nog wat meer in voor sommige rijders maar ik denk dat we zeker niet teleurgesteld mogen zijn ! en effe van de race weg mooie comentaar van Leon van Gestel !
0 x
- Steve Vervaeke
- mx2 wk rookie
Suzuki denkt al aan de wereldtitel denk ik, Desalle kreeg een puntje van Ramon cadeau..... Is natuurlijk normaal met de huidige gang van zaken.
0 x
-
Dourte GerritDo
- ama sx 250 champ
@Brayen tja ik zal het verkeerd in schatten zeker ?? kijk eens naar de uitslagen he !!!
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
ze mogen toch wel iets gaan doen aan pakweg de laatste 10 piloten van MX2. Gasten die bijna elke Gp op 2 rondjes gereden worden horen eigenlijk niet thuis in een wereldkampioenschap. Die verkloten het alleen maar voor de toppers die meer aan het slalommen zijn dan iets anders.
Het wordt tijd dat ze de kwalifs terug open zetten of een soort van 110% regel opleggen. Iemand als Plessers had zich waarschijnlijk zelfs nog niet voor het EK gekwalificeerd ... dan hoor je ook niet thuis in een Gp ..... hetzelfde voor nog een pak anderen trouwens.
Vroeger had je ook wel gasten die Gp's reden omdat papa voldoende geld hadden maar die waren we tenminste toen al af in de kwalifs ...
Het wordt tijd dat ze de kwalifs terug open zetten of een soort van 110% regel opleggen. Iemand als Plessers had zich waarschijnlijk zelfs nog niet voor het EK gekwalificeerd ... dan hoor je ook niet thuis in een Gp ..... hetzelfde voor nog een pak anderen trouwens.
Vroeger had je ook wel gasten die Gp's reden omdat papa voldoende geld hadden maar die waren we tenminste toen al af in de kwalifs ...
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Olivier Van De WalleOl
- ama lites national champ
idd etienne als ge zag hoe snel ze al begonnen mee dubbelen
0 x
Olike #102 kampioen 2011 nieuwelingen mx1 A VMCF
- Etienne Dierckx
- the legend!
@ brayan .... het rijden was wel goed bij sommigen maar daar koop je niks voor.
Voor iemand als Delince is het inderdaad een leerjaar maar ik vrees dat als die zich niet snel in de punten gaat rijden .... het bij een leerjaar zal blijven.
Triest vond ik heel sterk net als Desalle.
Strijbos 1 van zijn minste Gp's maar die was heel de week ziek en had geen kracht.
Keeno al veel beter maar nog ver verwijderd van waar iedereen hem verwachtte.
Roelants degelijk maar hij lijkt gewoon dat beetje extra tekort te komen.
Voor iemand als Delince is het inderdaad een leerjaar maar ik vrees dat als die zich niet snel in de punten gaat rijden .... het bij een leerjaar zal blijven.
Triest vond ik heel sterk net als Desalle.
Strijbos 1 van zijn minste Gp's maar die was heel de week ziek en had geen kracht.
Keeno al veel beter maar nog ver verwijderd van waar iedereen hem verwachtte.
Roelants degelijk maar hij lijkt gewoon dat beetje extra tekort te komen.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Dourte GerritDo
- ama sx 250 champ
Tja dat vind ik dus ook zoveel mogelijk reeksen open zetten voor iedereen (ook mensen met beperkt budget) en hou het simpel .....de beste mogen meedoen !!!!!
Nu moet je geloof ik 20000 oude bf betalen voor mogen te kwalificeren !!!!!
Het is misschien een utopie maar deze regel (beperkt budget ) zou moeten overal van toepassing zijn !
Nu moet je geloof ik 20000 oude bf betalen voor mogen te kwalificeren !!!!!
Het is misschien een utopie maar deze regel (beperkt budget ) zou moeten overal van toepassing zijn !
0 x
-
Marcel DirksMa
- mxdn winner
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Alex Geukens schreef:@Marcel (MX-world). Foutje in verslag,1ste GP zege Frossard,Desalle won in Bulgarije.
Klopt Alex, was een gedeelde eerste plaats maar Desalle's tweede reeks was beter, is rechtgezet (thx)
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
@etienne: maar de hemel behoed ons dat we naar toestanden gaan zoals in MotoGP vandaag waar er zomaar eventjes 15 man aan de start stonden
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
@ Guy, ik heb die 10 andere die de hoop groter maken niet gemist.
En misschien kunnen ze het amerikaans systeem toepassen. Eerst bewijzen in het EK 125 of EK2 vooraleer je het WK mag mee doen.
Nu dat die kampioenschappen opdezelfde circuits zijn als het WK kan dat toch zo moeilijk niet meer zijn?
In het begin gaat dat nog stroef draaien want er zullen er meer stoppen met het WK te rijden dan dat er WK mogen/kunnen gaan rijden, maar na een tijd moet dit wel kunnen werken. Niet?
Over de Belgen. Ik vind dat ze het precies een beetje laten hangen. Ramon heeft zijn seizoensstart gemist door een virus en lijkt nu gewoon mee te rijden zodat hij wedstrijdritme opdoet voor het komende seizoen
.
De Dycker is nja De Dycker, kan veel beter, laat hij soms ook zien, maar het komt er slechts zelden uit.
En Strijbos die is goed bezig. Je moet rekenen dat hij bijna een rookie is op WK niveau. Hij sukkelt al jaren van de blessure in de andere. Ook het team waar hij bij zit heeft weinig ervaring met het WK. Hoewel het met het team wel snor zit precies.
Dan Delincé is het volgens mij zelf aan het verkl*ten. Ik heb het gevoel dat hij vorig jaar een seconde of meer rapper was dan dat hij dit jaar is. Hij kan zelfs niet meer de jongens kloppen in een BK die hij vorig jaar op een tiental seconde zette. Aan wat ligt het? Ik weet het niet. Maar wat ik wel weet is dat hij zelf dat dringend moet gaan uitzoeken en oplossen of hij kan zich inschrijven in een interimkantoor.
In de MX2 is Roelants niet wat hij vorig jaar was. Maar wanneer hij naar de MX1 gaat denk ik dat hij toch nog wel wat potentieel zal laten zien.
Triest daarintegen heeft zichzelf overtroffen vandaag. En dat op een parcours waar ik hem eigenlijk het minst verwachtte. Dik in de punten.
En misschien kunnen ze het amerikaans systeem toepassen. Eerst bewijzen in het EK 125 of EK2 vooraleer je het WK mag mee doen.
Nu dat die kampioenschappen opdezelfde circuits zijn als het WK kan dat toch zo moeilijk niet meer zijn?
In het begin gaat dat nog stroef draaien want er zullen er meer stoppen met het WK te rijden dan dat er WK mogen/kunnen gaan rijden, maar na een tijd moet dit wel kunnen werken. Niet?
Over de Belgen. Ik vind dat ze het precies een beetje laten hangen. Ramon heeft zijn seizoensstart gemist door een virus en lijkt nu gewoon mee te rijden zodat hij wedstrijdritme opdoet voor het komende seizoen
De Dycker is nja De Dycker, kan veel beter, laat hij soms ook zien, maar het komt er slechts zelden uit.
En Strijbos die is goed bezig. Je moet rekenen dat hij bijna een rookie is op WK niveau. Hij sukkelt al jaren van de blessure in de andere. Ook het team waar hij bij zit heeft weinig ervaring met het WK. Hoewel het met het team wel snor zit precies.
Dan Delincé is het volgens mij zelf aan het verkl*ten. Ik heb het gevoel dat hij vorig jaar een seconde of meer rapper was dan dat hij dit jaar is. Hij kan zelfs niet meer de jongens kloppen in een BK die hij vorig jaar op een tiental seconde zette. Aan wat ligt het? Ik weet het niet. Maar wat ik wel weet is dat hij zelf dat dringend moet gaan uitzoeken en oplossen of hij kan zich inschrijven in een interimkantoor.
In de MX2 is Roelants niet wat hij vorig jaar was. Maar wanneer hij naar de MX1 gaat denk ik dat hij toch nog wel wat potentieel zal laten zien.
Triest daarintegen heeft zichzelf overtroffen vandaag. En dat op een parcours waar ik hem eigenlijk het minst verwachtte. Dik in de punten.
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
-
Etienne DegrandeEt
- 125cc rookie
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Leon was goed,tis al wat ik e zeggen heb.

0 x
WK DE BOMB RAMON.
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
Frederik Van Eeckhoven schreef:En Strijbos die is goed bezig. Je moet rekenen dat hij bijna een rookie is op WK niveau. Hij sukkelt al jaren van de blessure in de andere. Ook het team waar hij bij zit heeft weinig ervaring met het WK. Hoewel het met het team wel snor zit precies.
Een rookie op WK niveau? Da moet je mij eens uitleggen. Volgens mij rijdt hij zijn 8e seizoen op rij in de MX1-klasse en heeft hij nooit een compleet seizoen gemist. Tuurlijk heeft hij blessures gehad en foute beslissinge gemaakt (Kawasaki/Lancelot) maar ik vind rookie wel een hele slechte omschrijving...
0 x
-
Fred DegretFr
- mx2 wk champ
Ja wré jammer van Desalle zijn eerste heat,wel frappant met zijn oponthoud hoe hij op het laatst nog tot bij Ramon geraakt die volgens mij niet gevallen was in 1é heat....Steve blijkbaar niet in goede doen had veel meer van hem verwacht op dit parcour en na vorige week.
Keeno eindelijk redelijke wedstrijd.
Strijbos goed in starts maar met lichte terugval (ziek geweest naar 't schijnt)
Bij Phili wou het blijkbaar ook niet lukken in 2 é reeks.
Cairoli gelukkig ietsje minder unbeatable dan voorheen.
Ferme klapper voor Roczen ,heeft er gelukkig blijkbaar niets aan over gehouden...heeft wel voor wat extra spanning gezorgd ,en ja Roelants ook iets meer van verwacht...
Keeno eindelijk redelijke wedstrijd.
Strijbos goed in starts maar met lichte terugval (ziek geweest naar 't schijnt)
Bij Phili wou het blijkbaar ook niet lukken in 2 é reeks.
Cairoli gelukkig ietsje minder unbeatable dan voorheen.
Ferme klapper voor Roczen ,heeft er gelukkig blijkbaar niets aan over gehouden...heeft wel voor wat extra spanning gezorgd ,en ja Roelants ook iets meer van verwacht...
0 x
-
Steven Van AvondtSt
- mx all time winner
in mx2 was het vandaag duidelijk dat er eigelijk maar 1 echte titelkandidaat is.ook al ging die dan in de fout.
Roelants brengt niet voldoende dit jaar,hij is heel constant maar mist snelheid.
goed om Triest opnieuw op het niveau te zien waar we op hoopten.
zijn ervaring met Franse omlopen hebben zeker geen kwaad gedaan vandaag.
verder is de mx2 klasse dit jaar niet meer wat ze de afgelopen jaren was.
in mx1 chapeau aan Frossard,verdiende overwinning.
Desalle ondanks de eerste reeks toch mooi de schade kunnen beperken.
De Dijcker goede gp maar dat mogen we eigelijk ook van hem verwachten.Ramon had ik meer van verwacht na wat hij de laatste weken liet zien.
de 20 ste plaats van Cedric Lieber de eerste reeks was een aangename verrassing,hij ging even voor tijd Schiffer nog voorbij,die is ook niet meer wat het geweest is.
EK mx2 blijkt toch heel onvoorspelbaar..de leider Van Wezel niet gekwalificeerd,de belgen hadden het moeilijk..desondanks Getteman nog steeds op plaats 4..Fors deed het al bij al nog vrij goed en 2 top 10 plaatsen zijn behoorlijk.
toch opmerkelijk ook de zege van Ferrandis..3 nulscores op rij en dan een reeks winnen met overmacht,zo zie je maar.Hij was ook in Valkenswaard eigelijk al goed maar dat zag je niet in de uitslag.
in iedere klasse zie je dat de meesten het moeilijk hebben om een goed resultaat te bevestigen.
Roelants brengt niet voldoende dit jaar,hij is heel constant maar mist snelheid.
goed om Triest opnieuw op het niveau te zien waar we op hoopten.
zijn ervaring met Franse omlopen hebben zeker geen kwaad gedaan vandaag.
verder is de mx2 klasse dit jaar niet meer wat ze de afgelopen jaren was.
in mx1 chapeau aan Frossard,verdiende overwinning.
Desalle ondanks de eerste reeks toch mooi de schade kunnen beperken.
De Dijcker goede gp maar dat mogen we eigelijk ook van hem verwachten.Ramon had ik meer van verwacht na wat hij de laatste weken liet zien.
de 20 ste plaats van Cedric Lieber de eerste reeks was een aangename verrassing,hij ging even voor tijd Schiffer nog voorbij,die is ook niet meer wat het geweest is.
EK mx2 blijkt toch heel onvoorspelbaar..de leider Van Wezel niet gekwalificeerd,de belgen hadden het moeilijk..desondanks Getteman nog steeds op plaats 4..Fors deed het al bij al nog vrij goed en 2 top 10 plaatsen zijn behoorlijk.
toch opmerkelijk ook de zege van Ferrandis..3 nulscores op rij en dan een reeks winnen met overmacht,zo zie je maar.Hij was ook in Valkenswaard eigelijk al goed maar dat zag je niet in de uitslag.
in iedere klasse zie je dat de meesten het moeilijk hebben om een goed resultaat te bevestigen.
0 x
-
Olivier Van De WalleOl
- ama lites national champ
als cairoli zo blijft rijden gaat die er toch ook eens goe afgaan denk ik,als je ziet hoeveel fouten die eigenlijk wel maakt,maar ja da was de voorbije seizoenen ook wel zo,desalle toch in de 2de reeks ook veel geluk gehad de eerste bocht,lag er bijna weer af
actie op de whoops van aubin op chalier kon ook nie echt,langs binnen voorbijspringen terwijl hij er onmogelijk tussen kon,en had dan nog eens het geluk da hij er zelf niet af ging
actie op de whoops van aubin op chalier kon ook nie echt,langs binnen voorbijspringen terwijl hij er onmogelijk tussen kon,en had dan nog eens het geluk da hij er zelf niet af ging
0 x
Olike #102 kampioen 2011 nieuwelingen mx1 A VMCF
- Jeroen Vanrysselberghe
- mx2 wk champ
Bestaat er nog geen fanpagina voor Leon Van Gestel? De beste tot nog toe!
0 x
- Joeri Grandjean
- mx2 wk champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
olivier, dat zeggen we hier al 2 jaar dat die italiaan daar geen gans seizoen op blijft zitten, en toch presteert die het van 2x WK te worden.
Nu dit jaar lijkt de druk toch iets groter. Hij is ni minder, CD en SF zijn gewoon veel beter geworden. Misschien dat hij nu de druk toch wat voelt?
En roczen is er ook nog ni hoor. Die denkt al dat hij WK is, maar zolang nix zeker is...
Nu dit jaar lijkt de druk toch iets groter. Hij is ni minder, CD en SF zijn gewoon veel beter geworden. Misschien dat hij nu de druk toch wat voelt?
En roczen is er ook nog ni hoor. Die denkt al dat hij WK is, maar zolang nix zeker is...
0 x
*AKA* Schicht