Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Janneke Luyten Vr 11 Mei 2012, 18:04

En moet zeggen dat de BLM toen wekelijks volle baren had en om en bij de 400 piloten, veel toeschouwers (toen kwamen de mensen uit de organiserende gemeentes blijkbaar wel kijken), en was den entree ook al 200 frank en meestal nog 20 frank voor de parking.
0 x

ch
christof tielens
ama lites national champ
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Berichtdoor christof tielens Vr 11 Mei 2012, 18:57

in die tijd waren er per dorp - gemeente - stad evenveel parkoeren als er nu voetbalvelden zijn
en dat is nu ook al niet meer
0 x

Segers Jurgen
ama lites rookie
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Berichtdoor Segers Jurgen Vr 11 Mei 2012, 20:00

Frank Janssen schreef:jurgen is er dan een federatie die daar nu niet meer aan komt aan 250rijders op een zondag , de jeugd buiten beschouwing gelaten?

aangezien de uitslagen hebben de meeste federaties er toch een probleem mee zenne frank.heb het hier ni over uwe vlm he :)
0 x

Suz Haeck
mx all time winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Suz Haeck Vr 11 Mei 2012, 23:23

ten eerste Mathias , wie beweerd dat ik tegen ben ?
dat de fam niet mee wil springen op de kar, daar zullen die wel hun redenen voor hebben zekers ? da probeer ik al kweet niet hoelang uit te leggen, dat ik er gvd niets kan aan veranderen waarom die ene federatie niet meewil, en ja ik blijf mclb gezind, om redenen, afstand ligging enz, maar ga gvd niet beweren dat ik tegen ben e, ok de heren willen subsidies maar die komen er niet dees jaar, dus blijf er dan ook niet over janken, gaat fam volgend jaar nog niet mee, spijtig ... maar wat ik wel zie, is dat die grote overkoepeling ook niet is wat het zou moeten zijn en de FAM is er dan nog geneens bij betrokken, De grote Belgische bonden de Vlaamse en de Waalse komen nog geneens overeen, laat hen eerst dit probleem oplossen de kleine zullen dan wel volgen, alvorens alle rotzooi over die subsidies dan ook altijd op die fam bonden te smijten ,en daar heb ik wel een probleem mee ! en da laat ik ook horen, maar daarom ben ik niet tegen !
en dacht dat het hier ging over goeie ideekes om volk te trekken, niet waarom ik pro of contra ben over een soap waar onderhande het forum al vol van staat
0 x

Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Filip Hardis
world THQ sx champ

Berichtdoor Filip Hardis Za 12 Mei 2012, 02:44

SUZ, gij zit hier nu inderdaad al "kweetnihoelang" te verkondigen dat FAM ni mee wilt en dat jij niet weet waarom niet!
De reden is eigenlijk voor iedereen die al wa langer meeloopt in de crooswereld maar overduidelijk, namelijk het opperhoofd van de FAM zijn EIGEN GELDGEWIN, maar soit, daar kan jij idd niks aan doen.
Dan schieten er de volgende vragen over :
- Kan een inrichter daar iets aan doen?
- Kan de bond er iets aan doen?
De inrichter ? Mss niet direct, alhoewel dat ik denk dat VMCF inrichters met open armen zal ontvangen.
De bonden MCLB en VBM? Zeer zeker WEL! Als zij morgen beslissen om bij UMC aan te sluiten, dan doen ze dat! Er is duidelijk een alternatief voor FAM waar de cross in het algemeen beter van word, namelijk overstappen naar UMC, en dan kan het opperhoofd van FAM op zijne kop gaan staan.
Waarom doen VBM en MCLB dat dan niet?
Ik weet het niet, jij zal het ni weten, maar ne mens die logisch nadenkt zal het wel kunnen raden zeker waarom de bondsbobo's dat niet doen? Voor het al dan niet verplicht gebruiken van transponder zal het alleszins ni zijn....
0 x

hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Suz Haeck
mx all time winner

Berichtdoor Suz Haeck Za 12 Mei 2012, 08:42

Voila Filip da bedoel ik dus, er wordt altijd naar mij geschoten, en ik probeer redenen te zoeken waarom die niet meewillen, zoals ik al eerder zei, ik denk da meneer verboven zomaar ff niet al zen verzekeringen uit handen kan en wil geven, miss is dit wel zen inkomen ! en ja dan kan ik da ergens wel begrijpen, heb die vraag in verleden ook al gesteld, wie gaat er voor de mx te redden eventueel zen job opgeven of inkomen, maar dan piept er niemand !! het zal idd wel de big money zijn, maar met hier tien pagina's te vullen over verboven, fam enz ..daar veranderd niets aan de zaak ! Ik kan geen inrichters dwingen, noch mclb , nog piloten om te gaan staken of zo weet ik veel, gewoon ben ff het gedoe van die samenwerking kotsmoe , ze komt er niet dit jaar, waarschijnlijk de volgende jaren ook niet, miss wordt er gedacht in de termen het gaat nog goed binnen de fam , is da de reden ? wat het ook is, ge kunt pagina's daarover discusieren mee mij, maar ik kan er niets aan veranderen, noppe nouga bollen, dus blijft alles zoals het oude ! en ja blijf ik ook mclb zoals voorgaande jaren ,
jammer dat we nooit eens die grote heren horen , want hier op forum blijft iedereen maar speculeren over hoe en waarom , en vast niemand die het zeker weet als van horen zeggen ! en van horen zeggen daarover zijn al 10 topics geopend ! bon het is nu zo,
0 x

Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Sy
Sylvain Lucas
125cc rookie
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Sylvain Lucas Za 12 Mei 2012, 11:38

ze willen allemaal dat mclb en vbm aansluit met umc
geef dan de voordelen ervan los van de subsidies die wij in de kleine bonden toch niets van zien.krijgen die bonden dan meer piloten of meer toeschouwers.want daar gaat dit forum eigenlijk over ja en verb heeft veel goed gedaan en misschien ook mindergoed en heeft veel problemen op gelost.wie lost ze op bij de umc op. graag een beetje uitleg op mijn vragen.
0 x

Ge
Geert Hofman
european champ mx2

Berichtdoor Geert Hofman Za 12 Mei 2012, 11:50

De topic gaat hier over VBM maar denk je dat best kan veralgemenen over het ganse vlaamse mx gebeuren . Ik ga ervan uit dat er gewoon te veel versnippering is en als gevolg te veel wedstrijden met te weinig volk ( piloten dan )als je ziet dat er gemiddeld 200 piloten zijn op een amateurwedstrijd kun je als inrichter geen goede opbrengst hebben.Als je ziet hoeveel wedstrijden er op een weekend in vlaanderen georganiseerd worden en dan dikwijls nog op een paar km van elkaar word dit voor de doorsnee toeschouwer ook te veel . Maar hoe kun je het aantrekkelijker maken , er zijn al een paar goeie dingen aangehaald zoals buurtbewoners gratis binnen laten of gratis drankbonnetje enz . Maar wat eigenlijk weinig of geen geld extra kost is het maken van goeie duidelijke affiches en goed verspreidden in de streek ,ipv een oude houten plaat met erop geschilderd " motorcross op 13 mei 2012 " door iemand die nog nooit geen verfborstel in zijn handen gehad heeft . Zo kwam ik er laatst één tegen in Vollezele voor de VMCF cross daar , toen dacht ik van WOW dat zal daar echt af zijn . Dat kan toch niet meer in deze tijden , iedere jonge gast met een computer en wat fantasie kan toch wel iets mooi maken wat aanspreekt . Probeer ook al is het een amateurwedstrijd het wat aan te kleden en uitstraling te geven das voor mijn part al een groot punt . Ga bv naar de plaatselijke radiozender en laat uw evenment omroepen en verbind er bv een kleine wedstrijd aan met een mooie prijs of iets dergelijk . Zoveel mogelijkheden die denk ik nog veel te weinig benut worden .
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Za 12 Mei 2012, 12:32

Wel als je graag een uitgewerkt voorstel wil, gebaseerd op samenwerking:
-4 organisaties per zondag, elk met een beperkt aantal (volle) reeksen.
2 in Antwerpen-Limburg-Vlaams-Brabant boven Brussel
De eerste met jeugd, streekpiloten, nieuwelingen, experten, dames, quads
-lage kost om te organiseren - bvb prijstotaalpakket 6.000 euro (incl terrein)
-beperkte inkom (5 euro)
-geen prijzengeld
-vlaggemannen zijn piloten / supporters in beurtrol
De 2e met de hogere reeksen met jeugd 85cc, junioren, nationalen, inters en zijspannen
-kosten organisatie max 15.000 euro all in
-inkom 10 euro
-prijzengeld
Organisaties gebeuren in blokken van 2 clubs per 2 weken

Idem voor Oost- en West-Vlaanderen, Henegouwen, Vlaams-Brabant beneden Brussel

DAN heb je samenwerking tussen alle bonden en de subsidie is de kers op de taart.
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
ch
christof tielens
ama lites national champ

Berichtdoor christof tielens Za 12 Mei 2012, 14:05

zoals guy zegt de piloten laten vlaggen
zo moeten wij dat ook soms doen op tm cup
en dan is er geen inkom en als je dan kijkt op de finale vorig jaar in genk wat een volk dat er was ( 40 man per reeks ) en zelfs piloten uit 15 verschillende landen
alleen al door goede reclame te maken
dit jaar krijgt diegene met de meeste punten zelfs een tm 2013 voor volgend seizoen
0 x

Ro
Rony Menten
125cc junior EK
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Rony Menten Za 12 Mei 2012, 15:06

En waarom zou een piloot niet mogen kiezen in welke amateurfederatie hij wil gaan rijden,dat je geen doorstroming meer krijgt naar de grote bond hebben ze nu vooral aan zichzelf te danken .Ze gaan piloten bestraffen als hij BmB wil combineren met een Fam- federatie.Terwijl deze dan bereid is om 2 volwaardige vergunningen af te sluiten.
En het is zeker niet Suz die deze problematiek aanhaalt op dit forum, dat is altijd dezelfde die al meerdere topics geopend heeft met dit onderwerp.
Dat de fam niet meegegaan is met deze overkoepeling zal wel zijn redenen hebben , wat hun goed recht is als ze niet overtuigd zijn.En daar kan een piloot niets aan doen.
Trouwens wie zou de grootste slokop worden bij een overkoepeling.
En de schorsingen van Bmb trekken al helemaal op niets.
0 x

Hendrik Lejeune
ama lites national champ

Berichtdoor Hendrik Lejeune Za 12 Mei 2012, 22:05

Etienne Dierckx schreef:helemaal mee eens.
Op een parcours waar je elke dag gratis kan gaan kijken, heeft dat weinig zin.

Maar ik denk wel dat het op andere parcours, het proberen waard is. Mits de nodige reklame natuurlijk anders heeft het ook weinig zin.

als ge in de plaatselijke cafés 20 vrijkaarten gaat leggen dan zit zondagnamiddag uw tent heel vol en verdient ge zo uw geld.
0 x

www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
Suz Haeck
mx all time winner

Berichtdoor Suz Haeck Di 15 Mei 2012, 08:32

guy bedoel jij bv met de eerste organisatie, experten, vrt , quads enz en bv ergens in olmen en de 2 organisatie bv mx in zeg nu maar iets Lommel ? de hogere reeksen op een andere locatie dat weekend ?
0 x

Suz-mx Team

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Di 15 Mei 2012, 11:13

idd
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ed
Eddy Lahaye
125cc rookie
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Eddy Lahaye Di 15 Mei 2012, 12:37

paaldanseressen laten komen en een goeoe stripact
0 x

Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Janneke Luyten Di 15 Mei 2012, 12:39

Kan het nog platvloerser ?
Komt zeker ten goede aan het imago van de motorsport. Pfff......
0 x

Suz Haeck
mx all time winner

Berichtdoor Suz Haeck Di 15 Mei 2012, 13:19

ja vreesde het al Dick, en wat doe je dan met piloten waarvan, zoals in veel gevallen, de zoon/ dochter bij de jeugd rijdt, de papa bv nieuweling, junior of inter is, gaan we dan eerst mee hebben en houden bv richting olmen rijden en savonds inladen en dan naar de volgende mx rijden ?? hmmm twee maal inkom betalen op één zelfde weekende ??
zie ik nu toch ook niet direct goed te komen ze ! denk niet haalbaar, tenzij de benzine drastisch omlaag gaat ! de lonen seriues opslaan om de inkom te kunnen blijven betalen, en in weekende toekomen , caravantje af pikken, opdraaien afdraaien, savonds terug aanpikken richting volgende mx aja de papa moet nog rijden, terug caravaantje afpikken, op pootjes zetten, enz enz , kweet niet zenne of ik nog goesting zou hebben om van de ene mx naar de andere te rijden !!
0 x

Suz-mx Team

Fi
Filip Debloudts
125cc junior EK

Berichtdoor Filip Debloudts Di 15 Mei 2012, 15:07

Mijn mening is al enkele malen aangehaald, gratis inkom bij amateur jeugdwedstrijden !
Mijn zoon speelt ook ijshockey, daar komen familie en vriendjes regelmatig supporteren en zodoende zijn er al enkele hiermee begonnen, mede door kindvriendelijke instapdagen.
Een kennis van ons rijdt paard, kan je ook gratis naar gaan kijken evenals bijna alle andere jeugdwedstrijden op amateurniveau.
Zorg daarbij dat de kinderen zich niet vervelen door springkasteel, bmx parcourtje etc en het volk zal wel komen opdagen en een pint drinken.
0 x

Ju
Jurgen Peeters
mx2 amateur champ

Berichtdoor Jurgen Peeters Di 15 Mei 2012, 16:15

Wij rijden VJMO en MCLB maar ik denk dat dit op de meeste bonden wel geld. Als mijn zus met haar twee zonen (16 en 17 jaar)en man zaterdag naar de kleine willen komen zien moeten ze 44 euro inkom betalen wat ik eerlijk gezegd veel geld vind voor 2 trainingen en 2 reeksen van alles samen minder dan een uur.Eventueel eens aan denken om een deel van de inkom voor diegene die zaterdagavond naar huis gaan een deel van de inkom terug te geven? En zo zijn er nog enkele vrienden van ons die eens willen komen supporteren maar redelijk schrikken van de inkomprijs voor de Jeugd.Dit zijn wel mensen die enkel zaterdag afkomen voor naar onze kleine te komen zien en weinig voeling hebben met de motorcross.
0 x

Niels(bozzy) Peeters
aspirant 125cc 2T #6
Axel Vermetten
ama lites eastcoast champ

Berichtdoor Axel Vermetten Do 17 Mei 2012, 09:11

jullie hebben wel gemakkelijk praten volgens mij met inkom verlagen en inkom terug geven. Maar hoe moeten de inrichters dan uit de kosten geraken? als je weet want ze aan de bond resceu team enz enz kwijt zijn, vroeger ging dat nog beter toen waren er ouders en supporters van crossers die de tent zaterdagavond goed vulden maar nu tent is bijna leeg savonds. Geen een vereniging die daar nog veel op verdient. Dat kost op den duur meer dan erop verdient wordt en dan willen jullie nog inkom terugkrijgen ? crossen is gewoon duur dat weet iedereen daarom is de inkom gwn zo om de rijders van de inrichtende verenigingen ook wat meer te steunen. Maar er wordt ook steeds minder en minder en minder overgehouden. En dan minder inkom gaan betalan en clubs die niet uit de kosten komen, nou ja gezellig straks helemaal geen cross meer en aan wie ligt het dan ?
0 x

bahaha see you @ the finish

Terug naar “mx amateur”