Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Er
Erik Vandermeulen
50cc rider
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo 10 Apr 2011, 15:34
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Erik Vandermeulen Za 02 Jun 2012, 18:18

een nieuw dieptepunt bereikt :-(
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_00169954
ongelofelijk in wat voor een wereld we leven ...
0 x


Jo
Jordy Laureyns
ama lites national champ
Berichten: 530
Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Jordy Laureyns Za 02 Jun 2012, 18:41

ongelooflijk
als die boete er komt gaat het helemaal mislopen hoor
en tzullen dan geen demonstratie's meer zijn met de motor aan de hand
0 x


Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Sven Deutschmann Za 02 Jun 2012, 20:13

:evil: om te janken dit.. die mensen zien alleen maar euro's maar weten helemaal niet hoeveel schade ze aanrichten.. alle crossers zouden hand in hand met zeer grof geweld ertegen in moeten gaan!
goedschiks werkt niet meer schijnbaar dus dan maar kwaadschiks :evil:
0 x


Do
Domien Lammens
mx2 wk champ
Berichten: 627
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Domien Lammens Za 02 Jun 2012, 20:26

Man man,dit valt gewoon niet te begrijpen....Zit er dan echt niets van logisch verstand of medeleven bij die mensen ?
Belgie moet er echt aan als je dit leest....
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Werner Castelyns Za 02 Jun 2012, 21:12

Niet over wakker liggen, ze hebben geen poot om op te staan...

ALS hun argumenten weerlegt worden op het gerecht, kan MC Maasland dan geen tegenprocedure opstarten wegens "tergend gedrag"?
Trouwens, waarom nu afkomen met klachten van "iets" dat er al verschillende jaren niet meer is terwijl er vroeger nooit klachten waren?
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Fons Van Loon Za 02 Jun 2012, 21:15

Kunnen die namen niet bekent gemaakt worden en hun adressen?
0 x


Er
Erik Vandermeulen
50cc rider
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo 10 Apr 2011, 15:34
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Erik Vandermeulen Za 02 Jun 2012, 21:35

Was ik het net aan het denken, toerke Berg maken om aan te bellen om gewoon de gezichten van een van die zestien te zien. Kan echt niet begrijpen dat zoiets in België kan. Volgende stap is dat mensen rond de vlieghaven klacht gaan indienen tegen terreur van het lawaai. En die vrachtwagen in de buurt die s morgens vroeg vertrekt !! klacht indienen. Heel triest maar de laatste jaren kunnen mensen niks meer hebben van hun medemens. Een beetje begrip en respect telt niet meer, enkel ikke ikke ikke. Een nieuwe vorm van racisme is opgestaan, en ik ben niet ver mis !!!
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Werner Castelyns Za 02 Jun 2012, 23:31

Fons Van Loon schreef:Kunnen die namen niet bekent gemaakt worden en hun adressen?




Neen Fons, de wet op de privacy.
Wat zou je daar trouwens mee doen?
Alles wat je onderneemt kan tegen je gebruikt worden...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Werner Castelyns Za 02 Jun 2012, 23:37

Hier bij mij in de buurt woont een boer, bijna op pensioen, die vroeger met een klas kinderen van de lagere school elk jaar een ritje maakte met tractor en wagen om de mannen "het geboer" te laten leren kennen.
Tegenwoordig doet hij dat ook al niet meer...
Vroeger bleven die mannen de ganse dag braaf zitten op die wagen als je onderweg was maar tegenwoordig zitten die geen seconde stil. Als er daar dan enen afdondert als je door een landweggetje rijd en die ouders krijgen daar hoogte van heb je volgens hem binnen de kortste keren een PV en een advocaat op je kap!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Guy Dick Zo 03 Jun 2012, 09:09

Fons Van Loon schreef:Kunnen die namen niet bekent gemaakt worden en hun adressen?


enkel gekleed in boerka kan je ongestraft politie-agenten en mensen in mekaar timmeren... (kijk maar naar wat gebeurde in Molenbeek afgelopen dagen!)
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Kevin Moonen Zo 03 Jun 2012, 19:53

Beste Fons, de namen zijn bekend aangezien ze allen als burgerlijke partij ageren.

Zaterdag stond dit verhaal ook in hbvl op 63 nadat het natuurlijk eerst verschenen was: http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... k-tongeren
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Guy Dick Di 05 Jun 2012, 10:44

Lijdensweg circuit Neeroeteren

In 1953 werd in Neeroeteren een motorclub opgericht met de naam “ De Zandklievers”. Deze club organiseerde meerdere wedstrijden op diverse locaties.

In 1960 werd de naam van de club veranderd in “ AMC Sportvrienden” Neeroeteren. In 1966 (ruim veertig jaar geleden!) werd de eerste wedstrijd verreden op de site van een verlaten kiezelgroeve, op dat ogenblik gebruikt als een soort stortplaats voor gemeentelijk afval (organisch afval).

In deze periode bestond er geen enkele reglementering terzake.

Vanaf 1974 werd het circuit “ De kiezelgroeven” het permanente circuit voor de motorcross in het Maasland. De locatie kwam tot stand mede op verzoek van ‘Mama’ (Maaseikse Milieuactie) om het wildcrossen te reduceren.

Met het KB van 10 juni 1976 kwam de eerste reglementering. De club heeft vanaf dan ook steeds de nodige vergunningen en officiële toelatingen gevraagd en verkregen om het huidige circuit te gebruiken als motorcrosscircuit.

Min.besluit dd. 25 mei 1976 houdende erkenning van het terrein voor het beoefenen van motorcross in Neeroeteren .

Min.besluit dd. 01 december 1977 houdende toelating voor het beoefenen van motorcross in Neeroeteren.

Toelating van het Ministerie van Volksgezondheid en van het Gezin dd. 16/06/1978

Toelating van het Ministerie van Volksgezondheid en van het Gezin dd. 12/03/1979

Toelating van het Ministerie van Volksgezondheid en van het Gezin dd. 23/07/1979

Min.bBesluit dd. 25/04/1980 houdende toelating voor het beoefenen van motorcross in Neeroeteren

Toelating van het Ministerie van Volksgezondheid en van het Gezin dd. 22/05/1980

Besluit van de Gemeenschapsminister houdende toelating tot het inrichten van motorcross- en trialwedstrijden en oefenritten op een permanent terrein dd. 25/06/1984

Vanaf dit ogenblik werd het circuit gebruikt op woensdag, zaterdag en zondag. De exploitatie gebeurde aan de hand van een huishoudelijk reglement opgesteld door de stad Maaseik. Het bevat de meest strenge uitbatingsvoorwaarden, rekening houdende met de mogelijke milieuhinder voor de omgeving.

Goedkeuring voor het organiseren van trialwedstrijden dd. 24/09/1984

Goedkeuring voor het organiseren van wedstrijden met motorvoertuigen vanwege de Vlaamse Gemeenschap dd. 21/03/1985

Idem dd. 18/09/1986

Idem dd. 05/11/1986

Idem dd. 04/05/1987

Besluit van de Gemeenschapsminister houdende toelating tot het inrichten van motorcross- en trialwedstrijden en oefenritten op een permanent terrein dd. 18/01/201988

Besluit van de Gemeenschapsminister : ideml dd. 01/08/1989

Vanaf de inwerkingtreding van de VLAREM-reglementering werden eveneens de nodige milieuvergunningen bekomen:

Beslissing van de bestendige deputatie van de provincie Limburg dd. 15/10:1992 houdende een toekenning van een milieuvergunning klasse 1 (rubriek 32.9: permanente omloop voor motorvoertuigen)

Besluit van de Vlaamse minister van leefmilieu en tewerkstelling dd. 23/09/1995 houdende een milieuvergunning voor het houden van een omloop voor crossmotoren.

Besluit van de stad Maaseik dd. 24/01/2000 : toekenning milieuvergunning klasse 2

Besluit van de bestendige deputatie van de provincie Limburg dd. 13/07/2000 houdende een milieuvergunning klasse 2

Besluit van de bestendige deputatie van de provincie Limburg dd. 19/01/2005 houdende een milieuvergunning klasse 1



Zoals u uit voorgaande kan opmaken beschikte MC Maasland (sedert 1992 de nieuwe naam van de club) ALTIJD over een vergunning.

De exploitatie verliep ook altijd in de beste verstandhouding met de hele buurt. Iedereen in Neeroeteren en omstreken is vertrouwd met het circuit de Kiezelgroeven , de “ koel” in de volksmond. De jaarlijkse organisatie werden telkens tot in de puntjes verzorgd en kon rekenen op veel sponsors, toeschouwers en medewerking van de lokale overheid. De club deed al het mogelijke om eventuele hinder te voorkomen en te beperken!

Vanaf 2000 is de Vlaamse overheid op zoek naar vaste locatie voor motorsporten. Waterloos Neeroeteren werd eveneens geselecteerd. Blijkbaar werden toen enkele buurtbewoners ongerust: ze vreesden voor meer hinder. (een kleine groep)

In de milieuvergunning werd een overleg met de buurt verplicht gesteld: de openingskalender werd besproken ,eveneens de vorderingen van de RUP-plannen. Op vraag van de buurtbewoners werden geluidsmetingen ingevoerd evenals 15 minuten pauze per elk openingsuur.

In 2005 kreeg MC Maasland de milieu-inspectie op bezoek: op enkele kleine details na, bleek alles in orde.

In 2007 kwam hogergenoemde inspectie meermaals op bezoek en werden er pv’s opgemaakt omdat ‘zogezegd’ de milieuvergunning niet in orde was! (nochtans dezelfde als in 2005!).

Dit welles-nietes –spel eindigde met de verzegeling op 23/10/2007 en is er jammer genoeg geen enkele exploitatie meer in de Kiezelgroeven. MC Maasland week uit naar het circuit “ De Horensbergdam” in Genk voor de organisatie GP zijspannen in 2008 en 2009. Eveneens in 2010 is dit het geval.

In 2006 stapten het buurtcomité naar de rechtbank van eerste aanleg in Tongeren om een verbod tot exploitatie af te dwingen. In oktober 2006 werd dit arrest vernietigd door het Hof van Beroep in Antwerpen. Eveneens stapte men naar de Raad van State (RvS) om de schorsing en de vernietiging te bekomen van het PRUP. In mei 2007 lukte dit omwille van het feit dat het MER (milieu-effecten-rapport) nog niet klaar was bij goedkeuring van het RUP.

Ook de provincie gaf niet op: een nieuw PRUP en MER werden einde 2008 goedgekeurd met een overweldigende meerderheid : 65 pro, 2 contra.

Het vertrouwen in het actiecomité werd door deze door hun ingespannen procedures erg klein en het overleg moeilijk. Nochtans hebben MC Maasland en de diverse overheden altijd getracht om te blijven praten.

De exploitatievergunning werd intussen nogmaals verstrengd: van 149 openingsdagen vallen we in de recent vernietigde milieuvergunning (2008/2011)terug op 69 dagen ( in feite halve dagen!).

Intussen werd de ware bedoeling van het actiecomité duidelijk: het intussen erg afgekalfde actiecomité wenste geen overleg: men had(heeft) slechts één bedoeling: de Kiezelgroeve moet DICHT!

De sfeer in het anders sympathieke Waterloos werd grimmiger: ook de voorstanders roerden zich.

Na de recente ontwikkelingen (vernietiging milieuvergunning, schorsing PRUP) werd een petitie-actie opgestart die een enorme respons kende opeen erg korte periode.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Matteo Boxy Do 07 Jun 2012, 09:15

Er is toch iets dat ik niet begrijp aan de hele kwestie rond Neeroeteren. Volgens het bericht hierboven bestaat het terrein sinds 1953 en is het een officieel trainingsparcours sinds 1974...

Is het in feite geweten hoelang deze 16 zotten al wonen rond de Kiezelgroeve? Met andere woorden, kan iemand die ergens bijvoorbeeld 10 jaar woont een probleem maken rond iets dat al 60 jaar bestaat? En nog iets: Hoeveel van deze woningen zijn in nieuwbouw gezet terwijl het crossterrein al lang bestond?

Als ik mij goed herinner werd er een jaar of 10 geleden ook eens een rechtszaak gestart door omwonenden van de luchthaven in Zaventem die er nog maar net woonden. Ik weet niet hoe dat juist is afgelopen maar volgens mij hadden die geen poot om op te staan omdat het 'lawaaigebied' er al laaaaannnggg was voor hun.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Werner Castelyns Do 07 Jun 2012, 12:55

Matteo, of je er nu nog maar pas woont of al dertig jaar, daar maken ze op het gerecht geen verschil in...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Guy Dick Do 07 Jun 2012, 15:14

@matteo: DHL en UPS (warvan gezegd werd dat zij het meeste lawaai maakten omdat de vrachtvluchten 's nachts vertrokken) zijn in Frankrijk met open armen onthaald en hebben dit apenland vaarwel gezegd. De klagers hebben schadevergoeding en subsidie gekregen en 4.000 werklozen gecreëerd...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Jo
Joost Buntinx
125cc rookie
Berichten: 140
Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Joost Buntinx Do 07 Jun 2012, 16:01

@ Guy, hoe zit het eigenlijk met het voetbalpleintje dat langs de weg naar de keizelgroeve ligt? die supporters maakten op zaterdagen en zondagen ook best eea lawaai? mogen die nog shotten daar? :s?
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Matteo Boxy Do 07 Jun 2012, 16:18

Dat is toch te erg voor woorden... Je kan met andere woorden een bouwaanvraag indienen om een huis te zetten vlak naast een crossplein, vervolgens uw huis bouwen, en vervolgens een rechtszaak aanspannen dat je overlast hebt???
0 x


Gebruikersavatar
Auke Theuninck
mx2 wk rookie
Berichten: 281
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:12
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Auke Theuninck Do 07 Jun 2012, 17:22

Bij de luchthaven van Oostende zijn er volgens mij zo ook al problemen geweest. De bouwgrond daar krijg je bijna gratis en als het huis erop staat beginnen zagen en klagen terwijl je weet waar je aan begint vooraf!
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Werner Castelyns Do 07 Jun 2012, 18:20

Matteo Boxy schreef:Dat is toch te erg voor woorden... Je kan met andere woorden een bouwaanvraag indienen om een huis te zetten vlak naast een crossplein, vervolgens uw huis bouwen, en vervolgens een rechtszaak aanspannen dat je overlast hebt???









'k Zal het nog straffer maken!
Wij reden vroeger met de oldtimers in Porcheresse (Wallonië), daar is het crossen ook al gedaan omdat er nog maar een bouwplaats verkocht is en de eigenaar al van zijn oren maakt, er staat nog geen huis op...

Op de omloop van Zolder was zo vroeger ook een camping met klagers, daar hebben ze de boel opgekuist.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Le
Leon Balder
mx2 wk rookie
Berichten: 298
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 23:09
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: kinrooi
Contact:

Re: Zestien gezinnen eisen 103.500 euro van motorcross

Berichtdoor Leon Balder Do 07 Jun 2012, 21:35

misschien eens een oproep doen aan alle motor toering clubs ,tuning fanaten en american car clubs, oldtimer tractor fanaten en weet ik veel wat nog meer om in al hun toertochten een rondje waterloos te voorzien . liefst op zondag
0 x


Baseball, Football, Basketball...the "Balls" are provided for you...
~ In "Motocross", you have to bring your own ! www.boyd.be

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer