18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gebruikersavatar
Rudi Vandenplas
mx3 wk champ
Berichten: 550
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:12
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Bekkevoort

18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Rudi Vandenplas Za 18 Aug 2012, 09:46

Afbeelding

Met nog 6 reeksen te gaan in het Amerikaanse Outdoorkampioenschap, gaat ronde 10 vandaag door in het plaatsje New Berlin, gelegen op zo’n 60 km van het gekende Woodstock muziekfestival in de staat New York.
Op deze omloop, waar in het verleden meerdere malen de US GP werd verreden, scoorde Clement Desalle nog een mooie 2de plaats achter Ryan Dungey in 2010.
In de 450cc klasse krijgen we het wederoptreden van James Stewart op de Yoshimura Suzuki.
Na het profdebuut van Zach Bell vorig weekend in Southwick is het vandaag de beurt aan Jeremy Martin om zich bij de 250cc klasse te vervoegen. De jongere broer van Alex zou wel eens voor dé verrassing van de dag kunnen zorgen op zijn Star Racing/Valli Motorsports Rockstar Yamaha.

De eerste reeks van de 450 en 250cc klasse worden LIVE op het internet uitgezonden. Nadien kan je nog enkel nog naar de LIVE timing volgen of ergens een livestream link terugvinden (Fuel TV Portugal ?).

De LIVE timing kan je volgen via volgende links (vanaf 14:30u) :
http://americanmotocrosslive.com/

De resultaten van de (tijds)trainingen en de reeksen :
http://americanmotocrossresults.com/index.php?y=2012&e=10&w=0

De deelnemers en hun startnummers :
http://results.mxsportsproracing.com/data/2012/10/450_entrylist.pdf
http://results.mxsportsproracing.com/data/2012/10/250_entrylist.pdf

De video's (interviews, archief, Pre en Postrace Shows) :
http://www.allisports.com/motocross/event/unadilla/highlights/videos
http://www.allisports.com/motocross/archive-2012
http://www.racerxonline.com/

De LIVE uitzending via internet (LIVE STREAM) :
http://allisports.com/motocross/live

Het programma (aangepast aan onze tijd) :
14:30u - 14:45u 450 Class Practice Grp B - 15 minutes - 5 Free/10 Timed
14:50u - 15:05u 450 Class Practice Grp A - 15 minutes - 5 Free/10 Timed
15:10u - 15:25u 250 Class Practice Grp A - 15 minutes - 5 Free/10 Timed
15:30u - 15:45u 250 Class Practice Grp B - 15 minutes - 5 Free/10 Timed
15:45u - 16:00u Onderhoud omloop
16:00u - 16:15u 450 Class Practice Grp B - 15 minutes - Timed
16:15u - 16:30u 450 Class Practice Grp A - 15 minutes - Timed
16:30u - 16:45u 250 Class Practice Grp A - 15 minutes - Timed
16:50u - 17:05u 250 Class Practice Grp B - 15 minutes - Timed
17:05u - 17:20u Onderhoud omloop
17:20u - 17:30u 450 Class Herkansing (nrs. 1 tem 4 gaan door)
17:35u - 17:45u 250 Class Herkansing (nrs. 1 tem 4 gaan door)
17:45u - 18:20u Pauze/ Onderhoud omloop

18:10u - 18:25u OPENINGSCEREMONIE (LIVE INTERNET)
18:28u - 18:38u 450 Class verkenningsronde (LIVE INTERNET)
18:38u - 19:13u 450 Class Moto #1 (LIVE INTERNET)
19:13u - 19:28u Podium Interviews (LIVE INTERNET)
19:29u - 19:37u 250 Class verkenningsronde (LIVE INTERNET)
19:40u - 20:15u 250 Class Moto #1 (LIVE INTERNET)
20:15u - 20:30u Podium Interviews (LIVE INTERNET)
20:30u - 21:00u Pauze/ Onderhoud omloop
21:00u - 21:10u 450 Class verkenningsronde
21:10u - 21:45u 450 Class Moto #2
21:45u - 22:00u Podium Interviews
22:00u - 22:10u 250 Class verkenningsronde
22:10u - 22:45u 250 Class Moto #2

Afbeelding

[youtube]c09ToYaOGnw[/youtube]
0 x


AKA Rudicross
Gebruikersavatar
Steve Sels
ama lites eastcoast champ
Berichten: 413
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:04
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Grobbendonk
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Steve Sels Za 18 Aug 2012, 10:55

schitterend parcours!!
0 x


"The Grobbendonk Connection" #34
Gebruikersavatar
Kevin De Bock
mx2 wk rookie
Berichten: 255
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 22:15
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Locatie: Hulst City
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Kevin De Bock Za 18 Aug 2012, 14:53

Idd benieuwd wat Jeremy Martin gaat laten zien
0 x


It is better to be a racer for a day then a spectator for life
Gebruikersavatar
Lode Van Vlasselaer
mx1 wk rookie
Berichten: 314
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:41
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: United states of DC41

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Lode Van Vlasselaer Za 18 Aug 2012, 21:33

Roczen eindelijk zen eerste reeks overwinning!
0 x


Vlm inter #71 [Lode16]
Mi
Michael Baillieu
mx2 wk champ
Berichten: 617
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 22:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: hoeke

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Michael Baillieu Za 18 Aug 2012, 22:34

bam wat zullen de kenners nu zeggen!
0 x


RIP TIMO :( we gonna miss you!
Pe
Peter Leeuwis
european champ mx2
Berichten: 238
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 20:45
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Peter Leeuwis Za 18 Aug 2012, 23:00

Dat ie in de 2e reeks 6e is geworden en daarmee als 3e op het podium staat, Musquin mocht op de hoogste trede plaatsnemen
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Jan Willem Visser Za 18 Aug 2012, 23:12

Tsja kenners... Tis hem gewoon weer ni gelukt. Roczen krijgt het ma ni voor mekaar om te winnen. Zon kans als vandaag krijgt hem ni vaak. Tis gewoon absolut ni de Roczen zoals we die kennen van de gp's.
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Dimitri Lamote Zo 19 Aug 2012, 08:23

Het niveau in de mx2 ginder is wel een klein beetje hoger dan in de gps zulleu jan willem
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 19 Aug 2012, 09:56

james er weer is spectaculair vanaf ging ,soms heb ik toch mijn bedenkingen als ik m zie rijden ,moeten ze ook een dringend een geel busje naast het parcoers gaan zetten ,denk dat we verschieten!! als we de uitslagen vd testen horen !!
0 x


paladin
Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Jan Willem Visser Zo 19 Aug 2012, 12:47

@ Dimitri
Das een discussie waar ge nooit uit gaat komen. Hoe kan het dan da mannen als Reuver, Keeno en Desalle zo mee kunnen rijden in de top daar? En wat dacht je van Swanepoel die hier ni echt een topper was en daar ineens wel.
Het is gewoon anders, andere banen, kortere races andere temperaturen ga zo ma door.
Ik denk dat Roczen ni op zun niveau zit van vorig jaar. Zijn zat rijders geweest die wel hebben laten zien dat ge vanuit de gp's direct mee kunt doen in Amerika.Zoals Townley, Rattray en Pourcel. Roczen is toch ni minder dan die mannen toch?
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Dimitri Lamote Zo 19 Aug 2012, 13:03

misschien een beetje verkeerd uitgedrukt maar ik bedoel dit jaar in de mx2 ginder met barcia,tomac,bagget,musquin en roczen.
Anders is de mx1 klasse achter dungey is het gat wel bijzonder groot
0 x


Pe
Peter Wynants2
125cc rookie
Berichten: 125
Lid geworden op: Za 22 Aug 2009, 08:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Peter Wynants2 Zo 19 Aug 2012, 19:42

@JWV
Je leeft wel echt in een droomwereld als je denkt dat het niveau van het WK even hoog is als dat van het AMA kampioenschap hoor.
Indien dat zo zou zijn zou Herlings daar elke wedstrijd winnen of 2de worden en dat zie ik niet direct gebeuren. Er staan daar mannen als Baggett, Barcia, Tomac, Roczen en Musquin aan de start. En normaal gezien zou ook nog Wilson en Rattray daar bij staan. Herlings zou daar wel altijd top 10 rijden, en ook nog wel heel regelmatig top 5. Hij zou ook wel eens op het podium staan en heel misschien zou hij wel eens een national kunnen winnen. Maar die resultaten zijn toch heel wat anders vergeleken met wat hij nu laat zien. Bijgevolg is de conclusie eenvoudig. Het niveau ginder ligt echt wat hoger.
Ook in de 450 cc klasse trouwens, al valt dat wat minder op. Er lijkt misschien een groot gat te zijn achter Dungey, maar we vergeten dat dat gat normaal gezien wordt opgevuld door Villopoto, Reed, Stewart en Canard. Dat is een startveld waar we hier niet eens aan kunnen rieken. Hier is trouwens ook een heel groot gat achter Cairoli als je het mij vraagt, en hier is geen enkele geblesseerde om dat gat op te vullen.

In 2006 was ik in Matterly Basin en ik vertelde toen al dat Searle met hangende pootjes terug naar Europa zou komen. Hij is een geweldige rijder, maar hij is niet van het niveau om mee te kunnen in de states. En ik heb gelijk gekregen ook. OK, hij heeft wat blessures gehad, maar komen die niet vooral van boven je kunnen te rijden ?
Dat net die Searle, die in Amerika gewogen en te licht bevonden werd, de enige is die een vuist kan maken tegen Herlings bewijst enkel dat het niveau hier echt een beetje lager is.

Ik vraag me trouwens af waar je het idee haalt dat de Roczen van dit jaar niet van het niveau is van de Roczen van vorig jaar. Dit jaar moet hij het opnemen tegen een heel armada van toppers, vorig jaar moest hij enkel rekening houden met een 16 jarige rookie (waarmee ik Herlings helemaal niet wil afbreken. Hij was nog maar 16 en het was zijn eerste volledige seizoen. Dat hij het zo goed deed is een serieuze pluim voor hem)
Volgens mij is de Roczen van dit jaar sneller dan die van vorig jaar, maar de concurrentie is gewoon een pak groter.

De namen die je daar opnoemt (Townley, Rattray en Pourcel) waren hier in Europa trouwens allemaal kampioenen, maar moeten daar tevreden zijn met top 5. Terwijl ze hier iedereen op een hoopje reden moesten ze daar stuk voor stuk vechten voor hun positie en ze hebben alle 3 serieus last gehad van blessures, wat hier veel minder was. Wat zei ik eerder van boven je kunnen rijden ?
Waar je het idee haalt dat Swanepoel ginder een topper is, is mij een raadsel. Toegegeven, hij rijdt daar blijkbaar beter dan hier, maar een topper is hij allesbehalve. Ik raad aan dat je zijn resultaten van dit jaar eens bekijkt. Vorig jaar deed hij het degelijk, maar dit jaar is hij alweer serieus weggezakt.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat het helemaal niet moeilijk is om te zien waar de beste rijders zitten.
Hoeveel kampioenen zijn de laatste jaren van hier naar ginder gegaan ? Een massa hé.
En hoeveel zijn er van daar naar hier gekomen ? Als je de kampioenen die teruggekomen zijn omdat ze ginder niet (meer) konden volgen niet meerekent, geen enkele. Niemand. Helemaal niemand.
Niet moeilijk om te weten waar het meeste talent zit hé.
0 x


Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Schroyen Pierre Zo 19 Aug 2012, 19:50

Peter Wynants2 schreef:@JWV
Je leeft wel echt in een droomwereld als je denkt dat het niveau van het WK even hoog is als dat van het AMA kampioenschap hoor.
Indien dat zo zou zijn zou Herlings daar elke wedstrijd winnen of 2de worden en dat zie ik niet direct gebeuren. Er staan daar mannen als Baggett, Barcia, Tomac, Roczen en Musquin aan de start. En normaal gezien zou ook nog Wilson en Rattray daar bij staan. Herlings zou daar wel altijd top 10 rijden, en ook nog wel heel regelmatig top 5. Hij zou ook wel eens op het podium staan en heel misschien zou hij wel eens een national kunnen winnen. Maar die resultaten zijn toch heel wat anders vergeleken met wat hij nu laat zien. Bijgevolg is de conclusie eenvoudig. Het niveau ginder ligt echt wat hoger.
Ook in de 450 cc klasse trouwens, al valt dat wat minder op. Er lijkt misschien een groot gat te zijn achter Dungey, maar we vergeten dat dat gat normaal gezien wordt opgevuld door Villopoto, Reed, Stewart en Canard. Dat is een startveld waar we hier niet eens aan kunnen rieken. Hier is trouwens ook een heel groot gat achter Cairoli als je het mij vraagt, en hier is geen enkele geblesseerde om dat gat op te vullen.

Gareth Swaenepoel is al sinds een 5tal weken out met een spiraalbreuk juist onder de knie
In 2006 was ik in Matterly Basin en ik vertelde toen al dat Searle met hangende pootjes terug naar Europa zou komen. Hij is een geweldige rijder, maar hij is niet van het niveau om mee te kunnen in de states. En ik heb gelijk gekregen ook. OK, hij heeft wat blessures gehad, maar komen die niet vooral van boven je kunnen te rijden ?
Dat net die Searle, die in Amerika gewogen en te licht bevonden werd, de enige is die een vuist kan maken tegen Herlings bewijst enkel dat het niveau hier echt een beetje lager is.

Ik vraag me trouwens af waar je het idee haalt dat de Roczen van dit jaar niet van het niveau is van de Roczen van vorig jaar. Dit jaar moet hij het opnemen tegen een heel armada van toppers, vorig jaar moest hij enkel rekening houden met een 16 jarige rookie (waarmee ik Herlings helemaal niet wil afbreken. Hij was nog maar 16 en het was zijn eerste volledige seizoen. Dat hij het zo goed deed is een serieuze pluim voor hem)
Volgens mij is de Roczen van dit jaar sneller dan die van vorig jaar, maar de concurrentie is gewoon een pak groter.

De namen die je daar opnoemt (Townley, Rattray en Pourcel) waren hier in Europa trouwens allemaal kampioenen, maar moeten daar tevreden zijn met top 5. Terwijl ze hier iedereen op een hoopje reden moesten ze daar stuk voor stuk vechten voor hun positie en ze hebben alle 3 serieus last gehad van blessures, wat hier veel minder was. Wat zei ik eerder van boven je kunnen rijden ?
Waar je het idee haalt dat Swanepoel ginder een topper is, is mij een raadsel. Toegegeven, hij rijdt daar blijkbaar beter dan hier, maar een topper is hij allesbehalve. Ik raad aan dat je zijn resultaten van dit jaar eens bekijkt. Vorig jaar deed hij het degelijk, maar dit jaar is hij alweer serieus weggezakt.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat het helemaal niet moeilijk is om te zien waar de beste rijders zitten.
Hoeveel kampioenen zijn de laatste jaren van hier naar ginder gegaan ? Een massa hé.
En hoeveel zijn er van daar naar hier gekomen ? Als je de kampioenen die teruggekomen zijn omdat ze ginder niet (meer) konden volgen niet meerekent, geen enkele. Niemand. Helemaal niemand.
Niet moeilijk om te weten waar het meeste talent zit hé.
0 x


Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Schroyen Pierre Zo 19 Aug 2012, 19:53

Gareth Swaenepoel is al sinds een 5 tal weken out met een spiraalbreuk juist onder de knie
0 x


Br
Brayen Callaert1
125cc junior EK
Berichten: 89
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2012, 20:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Brayen Callaert1 Zo 19 Aug 2012, 20:07

@Peter Wynants als jij in 2006 al kon zeggen dat Searle met hangende pootjes zou terug keren uit de USA dan ben jij een serieuze waarzegger ! Want wetende dat Searle pas zijn eerste seizoen in de USA in 2009 heeft afgewerkt dan wist jij dat al 3 jaar opvoorhand dat vind ik straf . En wat je zegt dat van jongens zoals Townley, Rattray en Pourcel dan zit je toch fout dat die daar niet konden volgen hoor ! Townley werd er in 2007 Supercross kampioen, Pourcel werd 2x supercross kampioen en was zeer kort bij een outdoor titel, Rattray heeft steeds mee voorin gedraaid maar heeft nooit echt kunnen mee doen voor kampioenschap maar des al niet te min kon hij toch volgen, Ik denk als je zegt dat die jongens terug keren omdat ze niet konden volgen dan ben je toch serieus verkeerd hoor en wat Roczen betreft die is weldegelijk minder dan vorig jaar als jij zegt dat die nu sneller is als vorig jaar amaai dan zijn die americanen serieus verbeterd want als we de resultaten van de 2 voorbije MXON's erbij nemen dan zien we dat Roczen ze alle twee won in zijn klasse en in 2010 in colorado legde hij nog het vuur een de schenen van de mx1/mxopen jongens net zoals in 2011 deed hij dat ook dus is hij gewoon minder dan vorige jaren . . . . . in 2011 won hij zelfs nog een supercross de supercross van las vegas dit jaar won hij geen enkele supercross en tot nu toe ook nog geen enkele outdoor national en dat is gewoon niet normaal als roczen op zen niveau van vorig jaar tijdens de mxon zou zijn reed hij dit jaar kampioen daar ! Ik wil niemand afbreken maar om zo maar dingen te komen zeggen die nergens op slaan sorry . . . . . .
0 x


Fr
Francois Bacon
125cc junior EK
Berichten: 63
Lid geworden op: Di 18 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Francois Bacon Zo 19 Aug 2012, 20:23

Peter Wynants den 2de,zolang hier gene top Amerikaan een heel seizoen komt rijden in het WK,zijde gij aant gissen!Je kan het Amerikaans kampioenschap niet vergelijken met het WK dat is al tig keer geschreven.
Maar het kan ook zijn dat jij het ginder het allemaal verheerlijkt en dan kan ik of jan en peerke je natuurlijk niet op andere gedachten brengen.
En nu aub een fatsoenlijk antwoord en geen onzin ;-)
0 x


Gebruikersavatar
Rob Indemans
mxdn winner
Berichten: 886
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Rob Indemans Zo 19 Aug 2012, 22:10

Roczen doet het volgens mij zo slecht nog niet,eerste jaar tegen- en tussen de 250cc toppers daar,die hier op de MXDN :!: meestal :!: niet altijd dus ook voor de overwinningen rijden,en niet te vergeten dat hij deze winter ook nog het SX seizoen gereden heeft... Voor op èèn jaar een grote aanpassing ook moet je denken he!
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Jan Willem Visser Zo 19 Aug 2012, 22:38

@ peter
Gij schrijft een hele pagina vol over het verschil tussen hier en USA maar waar heb je mij zien schrijven dak het nivo van hier hetzelfde is als daar? Nergens want da vink helemaal ni.

En ja hoor Rattray, Pourcel en Townley moesten tevreden zijn met top 5, hahahaha nee gij bent echt een AMA-kenner hoor. Die hebben inderdaad nog nooit om een overwinning mee gedaan.
O'ja de resultaten van Swanepoel van de laatste maanden vallen inderdaad tegen, weet ook ni hoe dat nou zal komen.....

Man man man wat kan jij je druk maken om niets.
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Jan Willem Visser Zo 19 Aug 2012, 22:43

@Peter:
O'ja lees dit even over Swanie van 1 jaar geleden en vertel me dan gelijk even hoeveel GP's (reeksen) hij hier heeft gewonnen?
http://www.swanie.co.za/reports/news08-27-11.php
0 x


Pe
Peter Wynants2
125cc rookie
Berichten: 125
Lid geworden op: Za 22 Aug 2009, 08:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Peter Wynants2 Zo 19 Aug 2012, 23:15

@Brayen
Al van in 2006 kwam er uit Searle niks anders dan dat hij naar Amerika wou gaan. Toen al zei ik dat hij te kort zou komen omdat hij gewoon niet het talent had van een Pourcel of Cairoli. Hij is ook te kort gekomen ook.
Ik weet niet of Roczen slechter geworden is, maar ik vind niet dat je een mxdn kan vergelijken met een andere cross. Ik heb bijvoorbeeld Steve Ramon op een mxdn altijd veel sterker zien rijden dan op andere wedstrijden. Ik heb ook Villopoto met een 250cc het hele veld op een hoopje zien rijden.

@Francois
Ik wil het AMA kampioenschap helemaal niet verheerlijken. Ik ben nooit een voorstander geweest van dat kampioenschap maar het valt me de laatste jaren wel op dat het met het MX2 kampioenschap heel droevig gesteld is. Musquin is plots wereldkampioen geworden omdat de 3 beste van het jaar ervoor plots elders hun heil gingen zoeken en de 4de beste (Simpson) in de lappenmand lag nog voor het seizoen begonnen was. Het jaar erna kreeg hij tegenstand van 2 16 jarige snotneuzen want voor de rest zat er niemand in dat WK. Nu zijn zowel Musquin en 1 van die 2 snotneuzen weg en die andere staat op de rand van een wereldtitel. Prachtig trouwens, maar ik vind het spijtig dat de top zo smal is. In niets vergeleken met de top in de USA.
Waarschijnlijk is die belachelijke leeftijdslimiet regel ook wel iets met dit hele gedoe te maken. Wees eerlijk. Wat zou een wereldtitel voor Jeffrey Herlings volgend jaar nog betekenen ? Dit jaar zou het mooi zijn, want hij heeft tenminste nog tegenstand van Searle, maar tegen wie moet hij het volgend jaar nog opnemen ?

Maar je hebt wel gelijk. Zolang er geen top amerikaan hier komt rijden ben ik aan het gissen. Wel vreemd dat er geen top amerikaan naar hier komt en veel van onze toppiloten naar ginder gaan hé. Je gaat me toch niet vertellen dat het WK sterker wordt door de toppers die vertrekken of wel soms ?
Dit gezegd zijnde wil ik er wel aan toevoegen dat ik niet denk dat indien er een top amerikaan naar hier zou komen dat die direct de boel zou domineren of direct kampioen zou worden. Daarvoor zijn de kampioenschappen gewoon te verschillend.

@JWV
Rattray, Pourcel en Townley hebben ginder inderdaad prachtige resultaten weten te behalen. Maar toch niets vergeleken met wat ze hier hebben laten zien. Hier staken ze alle 3 met kop en schouders boven de concurrentie uit, terwijl ze daar moesten vechten voor hun overwinningen. Townley heb ik trouwens meer geblesseerd gezien dan iets anders, en Pourcel is terug naar hier kunnen komen. Rattray doet het wel heel goed daar, maar hier deed hij het toch nog wat beter dacht ik.
Swanie is inderdaad een uitzondering op de regel. Die presteert inderdaad daar beter dan hier. Waarom is mij een raadsel. Maar in elk geval zijn zijn uitslagen die hij dit jaar heeft laten zien (voor zijn blessure dus) minder goed dan die van vorig jaar.

En sorry Jan Willem, ik maak me niet druk.
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

Aanmelden · Registreer