GP#14 - Nederland - Lierop

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

GP#14 - Nederland - Lierop

Berichtdoor Leon Van Gestel Zo 19 Aug 2012, 23:03

Hierbij het persbericht van Peter Van De Sanden.
Dan zijn we te gast in de Herselse Bossen van Lierop.


Jeffrey Herlings begint in het weekend van 1 en 2 september aan de GP in Lierop met een voorspring van 51 punten op zijn naaste belager Tommy Searle. De laatste krachtmeting tussen de kemphanen Herlings en Searle vond zondag in Engeland plaats. Vorig jaar scoorde Herlings op dit circuit een zevende en een derde plaats waarmee aangegeven dat de baan in Matterley Basin niet zijn favoriete is. Dit jaar was Herlings er alles aan gelegen om zo weinig mogelijk punten te verliezen. Maar na wat fans van Searle over Herlings hadden gezegd (dat was allemaal niet zo positief) was Herlings er stiekem ook op gebrand om de GP te winnen. Aangemoedigd door duizenden fans kreeg Searle extra motivatie en reed een van zijn beste GP's. Herlings keek in beide manches de kat uit de boom maar kwam aan het einde van de wedstrijd telkens tot aan het achterwiel van de Brit. In de tweede manche kwam hij er zelfs langs. Maar Searle hield de deur vakkundig gesloten en Herlings wenst niet meer risico te nemen. Beide manches leverden een faire strijd op tussen de twee kopstukken uit de MX2 maar voor eigen publiek was Searle net iets beter. Toeval of niet, in de laatste ronde van zowel de eerste als de tweede manche schoof Herlings onschuldig onderuit. Een teken dat Herlings wel degelijk op de limiet heeft gereden.

Voor de tussenstand in het wk maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Voor de Engelse GP stond Herlings 57 punten voor op Searle. Na de Engelse GP is daar nog een voorsprong van 51 punten van over. Zonder ongelukken moet dat voldoende zijn voor Herlings om in één van de nog resterende drie GP's de wereldtitel veilig te stellen. Puur theoretisch zou dat in Lierop al kunnen maar dan mag Searle geen enkel punt scoren en moet Herlings beide manches winnen. Dat laatste lijkt heel reëel maar dat eerste niet. Veel mooier is trouwens ook om in Lierop een sportief duel te zien tussen Herlings en Searle. Al verwacht eigenlijk niemand dat Searle op het circuit in Lierop in de buurt van Herlings kan blijven.
Jeffrey Herlings was na afloop van de Engelse GP zeer opgetogen wat op zich al bijzonder is. Meestal is hij minder happy na een verloren wedstrijd. Jeffrey: "Ik heb in Engeland alles geprobeerd maar Tommy reed erg sterk. Zes punten verliezen in een wedstrijd waarvan ik wist dat ik het zwaar zou krijgen, daar valt mee te leven. Maar mijn favoriete baan moet nog komen. In Lierop verwacht ik iedereen op grote achterstand te kunnen rijden."
Voor veel deelnemers is Lierop een verschrikking met al dat zand. En dat word nog erger als de temperaturen zomers zijn. Maar niet voor Herlings, die voelt zich dan als een vis in het water.

Glenn Coldenhoff uit Heesch bezet in de wk-tussenstand de 11e plaats. Hij had in Engeland een slechte start in de eerste manche en werd 15e. In de tweede manche werd hij negende. Om tiende in het wk te worden moet hij 10 punten goed maken op de Italiaan Lupino. Met Lierop voor de boeg moet dat geen probleem zijn.
In de MX1 was Antonio Cairoli weer een klasse apart en is heel hard op weg om zijn wereldtitel te prolongeren. Tweede man Desalle reed in Engeland een slechte wedstrijd maar liep toch weer uit op derde man Christophe Pourcel die het nog slechter deed. De kans is groot dat Gautier Paulin in Lierop doorschuift naar de top drie. Marc de Reuver haalde in Engeland negen punten maar heeft al aangekondigd dat hij in Lierop nog een keer ouderwets wil vlammen.
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Leon Van Gestel Do 23 Aug 2012, 19:30

Nog een persbvericht van Peter Van De Sande, de perssyndicus van Lierop:

Veel Nederlandse EK250 rijders in Lierop

Behalve de MX1 en de MX2 die in Lierop gaan strijden om de wereldtitels staat er op 1 en 2 september in Lierop nog een klasse op het programma: Europees Kampioenschap 250 (EK250). Wanneer alle rijders die zich hebben ingeschreven ook op komen dagen dan wordt het een enorme drukte. Bijna 100 deelnemers staan er op de startlijst waaronder een groot aantal Nederlanders. Van hen is Mike Kras in de EK250 de best geklasseerde Nederlander. Na vijf van de zeven wedstrijden staat hij vierde op de ranglijst. Met Lierop nog voor de boeg heeft hij een redelijke kans om door te stijgen naar de top drie. Het verschil met de derde man bedraagt slechts 9 punten.
De EK250 coureurs hebben wedstrijden gehad in Frankrijk, Letland, Rusland. Tsjechië en Engeland. Tweede Nederlander op de ranglijst met een achtste plaats is Brian Bogers. Micha Boy de Waal staat als 14e op de ranglijst.
De overige Nederlanders die in Lierop gaan proberen een startplaats te veroveren zijn Donny Bastemeijer, Buick Krekels, Lars van Berkel, Karl Timmermans, Roy Hoeijmakers, René Albers, Freek van de Vlist, Dave Versluis, Nigel Blomer, Luca Nijenhuis, Rick Folkers en Jordi Paez.
De EK250 coureurs beginnen zaterdag al om acht uur met een vrije training. Vanwege het grote aantal deelnemers is de klasse in twee groepen verdeeld. Om 11.15 uur en om 12.00 uur hebben de EK250 rijders hun kwalificatiewedstrijd. Om 15.00 uur is er nog een last chance. Voor de afvallers is er op zaterdag om 17.50 uur een B-finale. De eerste A finale is zaterdag om 18.40 uur. Dat geeft al aan dat het zaterdag een drukke (en lange) dag wordt op circuit de Herselse Bossen in Lierop
De tweede manche voor het EK250 is zondag om 10.15 uur. Daarna volgt het normale Grand Prix programma.
Tussenstand EK250: 1. Mel Pockock (GB) 230; 2. Stefan Olsen (DK) 196; 3. Maxime Desprey (F) 155; 4. Mike Kras (NL) 146; 5. Jeremey Seewer (CH) 142; 6. Alessandro Battig (I) 112; 7. Tim Gajser (SLO) 110; 8. Brian Bogers (NL) 86.
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Leon Van Gestel Vr 24 Aug 2012, 12:48

Motocrossplanet had deze week een leuk en informatief interview met Jeffrey Herlings tijdens een training in Lommel. Herlings legt uit hoe hij over de GP in Lierop denkt en verteld over zijn toekomstplannen. En verder actiebeelden van de snelste zandrijder van dit moment.

Klik voor de beelden op: http://www.youtube.com/watch?v=jg0LL_nx6Dw
(kopieren in dit geval)
0 x


To
Tom Van De Venne
125cc junior EK
Berichten: 87
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 15:39
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Tom Van De Venne Vr 24 Aug 2012, 14:12

Mooie film.

Kleine correctie is Berghem
0 x


Gebruikersavatar
Gunther Smeys
mx all time winner
Berichten: 1258
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Gunther Smeys Zo 26 Aug 2012, 19:11

Afbeelding
0 x


http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: GP Lierop

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Zo 26 Aug 2012, 19:33

Ik heb foto's gezien van het circuit op de website van maclierop. Ik moet zeggen dat ze het weer prachtig voor elkaar hebben :). Geen idiote waves zoals 2 jaar geleden. Gewoon vlak rechtoe rechtaan. Allee, voor hoe lang dat in Lierop vlak blijft liggen :D.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 26 Aug 2012, 20:32

Dat is goe nieuws ,dan ga ik toch moeten gaan zien!
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: GP Lierop

Berichtdoor Dimitri Lamote Zo 26 Aug 2012, 20:37

klinkt wel goed dan want vorige keer lag gans het bosgedeelte in kleine bultjes
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Leon Van Gestel Ma 27 Aug 2012, 18:28

Minder dan een week voor aanvang van de MXGP of Benelux (Grand Prix Lierop) zijn de officiële deelnemerslijsten bekendgemaakt.

Grote verrassingen zijn daarop niet te vinden. De MX1 vermeld nog wel de naam van Herjan Brakke maar hij zal vanwege een eerder opgelopen hielblessure de GP in Lierop helaas moeten missen. Tijdens een onlangs gehouden training bleek hij nog niet fit genoeg te zijn.

Marc de Reuver en Wiljam Saris (wildcard) zijn de enige Nederlandse deelnemers in de MX1.

In de MX2 hebben we naast de vaste Nederlanders Jeffrey Herlings en Glenn Coldenhoff ook nog de deelname van Micha-Boy de Waal, Ceriel Klein Kromhof, Rick Satink en NIck Kouwenberg.

Het afgelopen weekend is er in Lierop aardig wat regenwater naar beneden gekomen. Daar was de organisatie maar wat blij mee maar ondertussen wordt er toch nog volop gesproeid (zie foto). Het circuit, wat afgelopen zondag al helemaal klaar was, wordt straks stofvrij een promotor Youthstream opgeleverd.

Peter Van De Sanden
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: GP Lierop

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Ma 27 Aug 2012, 20:30

Aloo kroket, 99 aanmeldingen bij het EK250cc.
Ik ben eens benieuwd wat de Belgen daar in presteren :D.
Ook Tim Gasjer, kersvers EK125 en WK125 kampioen gaat eens op een 250 4takt rijden.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Ko
Koen Vandendriessche
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Ma 16 Nov 2009, 09:38
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Koen Vandendriessche Ma 27 Aug 2012, 20:41

@Frederik, Gasjer staat in deze competitie op een zevende plaats met een gemiste proef in Rusland.
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP Lierop

Berichtdoor Steve Van Avondt Di 28 Aug 2012, 18:25

iemand die weet hoeveel de inkom bedraagt?
0 x


Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Janneke Luyten Di 28 Aug 2012, 18:32

Volgens website :
Tribunekaartje zaterdag en zondag met hapje en drankje : 90 euro
Gewoon kaartje voor zaterdag en zondag met toegang tot de paddock : 60 euro
Kaartjes voor enkel zaterdag of zondag zijn niet te verkrijgen
Kinderen - 15 jaar : gratis
0 x


Ni
Niki Debruyne
125cc rookie
Berichten: 120
Lid geworden op: Ma 16 Apr 2012, 16:19
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: GP Lierop

Berichtdoor Niki Debruyne Di 28 Aug 2012, 19:52

Jeffrey Dewulf onderdak bij Kemea Reytec, zie dit helemaal goed komen !
0 x


Mi
Michael Baillieu
mx2 wk champ
Berichten: 617
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 22:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: hoeke

Re: GP Lierop

Berichtdoor Michael Baillieu Di 28 Aug 2012, 20:30

jeffrey verdient dit en zou zeker wel eens kunnen verbazen!
0 x


RIP TIMO :( we gonna miss you!
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: GP Lierop

Berichtdoor Ludo Marissen Wo 29 Aug 2012, 12:31

Laat ons hopen dat deze kans voor Jeffrey een verlengstuk krijgt naar volgend seizoen toe en dat dit de defenitieve doorbraak word voor deze talentvolle piloot.Ook knap van het Kemea team dat ze deze kans geven aan een belofte volle landgenoot.Go Jeffrey.
0 x


Je
Jelle Vanhoof
mx all time winner
Berichten: 1025
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: Lommelwood
Contact:

Re: GP Lierop

Berichtdoor Jelle Vanhoof Wo 29 Aug 2012, 12:52

Super voor Dewulf ! Go for it Jeffrey
0 x


Vlm Inters mx1 #12
Bmb Nationalen mx1 #94
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Filip Hardis Wo 29 Aug 2012, 16:51

Ludo Marissen schreef:Laat ons hopen dat deze kans voor Jeffrey een verlengstuk krijgt naar volgend seizoen toe en dat dit de defenitieve doorbraak word voor deze talentvolle piloot.Ook knap van het Kemea team dat ze deze kans geven aan een belofte volle landgenoot.Go Jeffrey.


Als Jeffrey (of wie dan ook) genoeg doekoes meebrengt dan zal hij zijn "defenitieve doorbraak" zeker kunnen verlengen...
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: GP Lierop

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Wo 29 Aug 2012, 19:48

Filip Hardis schreef:
Ludo Marissen schreef:Laat ons hopen dat deze kans voor Jeffrey een verlengstuk krijgt naar volgend seizoen toe en dat dit de defenitieve doorbraak word voor deze talentvolle piloot.Ook knap van het Kemea team dat ze deze kans geven aan een belofte volle landgenoot.Go Jeffrey.


Als Jeffrey (of wie dan ook) genoeg doekoes meebrengt dan zal hij zijn "defenitieve doorbraak" zeker kunnen verlengen...


Bij zeer zieke mensen heb je soms dat je zo iets hebt van: "Laat ze nu maar dood gaan" uit een zeker medelijden, zodat ze niet meer hoeven af te zien. Ik heb dat ook bij het WK: Laat dat nu maar doodgaan zo'n ziek ding moet niet meer leven.
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Lierop

Berichtdoor Fons Van Loon Wo 29 Aug 2012, 20:46

Awel dat denk ik nu ook se,dood laten gaan en dan helemaal opnieuw beginnen op een andere manier,voor er helemaal geen interresse meer is buiten enkele fanatiekelingen!
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden · Registreer