scrub techniek

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

Re: scrub techniek

Berichtdoor Marvin Maes Do 30 Aug 2012, 19:37

als ge nog maar 3maanden rijd en ge kund al wa scrubben ,
jaa dan moogde da tgo is voor doen :)
0 x


Gebruikersavatar
Bert Van Den Borre
european champ mx2
Berichten: 205
Lid geworden op: Vr 25 Jun 2010, 23:33
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: scrub techniek

Berichtdoor Bert Van Den Borre Do 30 Aug 2012, 19:53

Da wil ik ook wel is zien! Als menne moto gemaakt is wil ik ook wel nekeer na lille komen :D
0 x


Gebruikersavatar
Jeroen Vanrysselberghe
mx2 wk champ
Berichten: 603
Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 16:21
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: scrub techniek

Berichtdoor Jeroen Vanrysselberghe Do 30 Aug 2012, 20:25

Woooow, hilarische post hier!
kan je u scrubs eens filmen ofzo? Na 3maanden al! super zou ik zeggen, ik heb er 15jaar over gedaan om hem plat te gooien en dan nog onder perfecte omstandigheden (zonder sporen enzo)
Een koppeling moet hiervoor echt niet gebruiken! stewart heeft gewoon altijd zijn koppeling vast met 1 of 2 vingers...

[youtube]tfrG9nz8uJ8[/youtube]
[youtube]SacYtxxVkmU[/youtube]
0 x


Lo
Louis Hendrickx
50cc rider
Berichten: 15
Lid geworden op: Di 28 Aug 2012, 17:36
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: scrub techniek

Berichtdoor Louis Hendrickx Vr 31 Aug 2012, 01:43

@jeroen, bedaknt om het eerste filmpje te posten!! Zeer leerzaam!
@bert, ja dat is altijd fijn. Kan ik je desnoods wel een beetje tips geven en jij mij.

Gr

Louis
0 x


Gebruikersavatar
Chris Jacobs
125cc junior EK
Berichten: 59
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Meerhout
Contact:

Re: scrub techniek

Berichtdoor Chris Jacobs Vr 31 Aug 2012, 09:20

scrubbe moet niet altijd met een scheef stuur zijn .....
keeping low !!
Bijlagen
574898_10151106289578459_358883670_n.jpg
574898_10151106289578459_358883670_n.jpg (32.5 KiB) 3452 keer bekeken
0 x


Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: scrub techniek

Berichtdoor Filip Hardis Vr 31 Aug 2012, 12:59

godverdoemme Chris, dan moet ik ne "scrubexpert" zijn, want ik kom amper me mijn wielen van grond bij ne sprijngberg. Maar da zal wel komen door mijn "fenomenale" snelheid...... haha
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Segers Jurgen
ama lites rookie
Berichten: 385
Lid geworden op: Ma 15 Feb 2010, 20:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Bouwel

Re: scrub techniek

Berichtdoor Segers Jurgen Vr 31 Aug 2012, 13:56

lol
0 x


Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: scrub techniek

Berichtdoor Peter Goolaerts Vr 31 Aug 2012, 14:01

:lol: Volgens mij heeft de Louis jullie allemaal goed zitten, alhoewel de foto van Chris wel goed gevonden is
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Gebruikersavatar
Chris Jacobs
125cc junior EK
Berichten: 59
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Meerhout
Contact:

Re: scrub techniek

Berichtdoor Chris Jacobs Vr 31 Aug 2012, 15:06

Peter Goolaerts schreef::lol: Volgens mij heeft de Louis jullie allemaal goed zitten, alhoewel de foto van Chris wel goed gevonden is


ik had de louis ook al door peter , speelde het spelletje mee .... :lol: :lol: :lol:
0 x


Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: scrub techniek

Berichtdoor Peter Goolaerts Vr 31 Aug 2012, 15:18

@ Chris ....dan kan ik gerust zijn hahahaha, amuseer je morgen maar breek geen botten hé!!
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Gebruikersavatar
Chris Jacobs
125cc junior EK
Berichten: 59
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Meerhout
Contact:

Re: scrub techniek

Berichtdoor Chris Jacobs Ma 03 Sep 2012, 09:08

En Louis , van t ' weekend nog tips gekregen ..... 8-) 8-)
0 x


Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
Lo
Louis Hendrickx
50cc rider
Berichten: 15
Lid geworden op: Di 28 Aug 2012, 17:36
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: scrub techniek

Berichtdoor Louis Hendrickx Ma 03 Sep 2012, 11:57

Nie echt chris, heb wel voor den eerste keer over den tafel in Olmen gesprongen! echt sjiek!
Maar nu heb ik in olmen gehoord da als ge scrubt, ge uwe kop achterover moet gooien en u stuur scheef tegen de richting in!
Ik kreeg er koppijn van! Daarom dragen die pro's ne leatt brace hebbe ze me wijsgemaakt!
Iemand een idee of da waar is?

Gr Louiske "scrub" Heeeendrickx
0 x


Gebruikersavatar
Chris Jacobs
125cc junior EK
Berichten: 59
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 17:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Meerhout
Contact:

Re: scrub techniek

Berichtdoor Chris Jacobs Ma 03 Sep 2012, 12:46

Mooi Louis , diene tafel is ook al nen hele afstand...
dieje kop naar achter gooien , da is nie om te "SCRUBBE " Louis , da noemt goonen !
hier alvast een filmpje ervan , misschien ook een idee voor in de toekomst eens uit te proberen.
http://www.youtube.com/watch?v=_P9mN8L9cUg
about dieje Leath-brace , ik denk dat da meer is voor geen armen en benen te breken ,
ge moet alles niet geloven wat er gezegd word en u zeker niks laten wijsmaken....

greetz Chris
0 x


Oud(st)rijder BLM-BMB , huidig Bondscoach BMX
Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: scrub techniek

Berichtdoor Andy Moens Ma 03 Sep 2012, 19:47

goeie topic hier eindelijk eens deftige info over scrubben deze ga ik zeker blijven volgen bedank aan de opstarter van deze topic
0 x


Gebruikersavatar
Rob Indemans
mxdn winner
Berichten: 886
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: scrub techniek

Berichtdoor Rob Indemans Ma 03 Sep 2012, 20:54

Vooral oppassen dat uw voetsteuntjes niet te hard in de grond blijven steken met het afzetten mannen!
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: scrub techniek

Berichtdoor Filip Hardis Ma 03 Sep 2012, 22:28

hey, in lille of olmen valt da goe mee zenne, die voetsteunen in de grond. Daar is het zachte grond! In Helecine kunde da ook wel proberen, maar dan moette gewoon de zijkant van uw steunen scherp aanvijlen da ze de grond "doorsnijden"!
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Lo
Louis Hendrickx
50cc rider
Berichten: 15
Lid geworden op: Di 28 Aug 2012, 17:36
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: scrub techniek

Berichtdoor Louis Hendrickx Di 04 Sep 2012, 07:08

@ filip, waar kunde zoiets laten doen? Heb er nog niet van gehoord? Maar mss intressant voor de toekomst!

Louis
0 x


Gebruikersavatar
Rob Indemans
mxdn winner
Berichten: 886
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: scrub techniek

Berichtdoor Rob Indemans Di 04 Sep 2012, 09:32

Dit kan je gemakkelijk zelf Louis,motor plat leggen tot je ongeveer 5cm speling hebt tussen grond en stuur,dit is de positie van een goede scrub,zo teken je het voetsteuntje af en dan met slijpschijfje afdoen,dan zou je geen probleem meer mogen hebben!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: scrub techniek

Berichtdoor Guy Dick Di 04 Sep 2012, 11:07

Ik krijg hier spontane herinneringen aan tinus van het oude forum :D :D :D
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: scrub techniek

Berichtdoor Mark Dejonghe Di 04 Sep 2012, 14:43

Koppelingskabel moet goed gesmeerd zijn.
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

Aanmelden · Registreer