Transfertgeruchten 2013

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 05 Jan 2013, 23:50

In Europa is het gewoon huilen met de pet op als we het over MX2 teams hebben. Je hebt KTM die een enorm budget hebben en dan CLS die ook nog een redelijk budget willen besteden...

Daarnaast heb je Rinaldi die de overschot nog naar de MX2 gooit en Dixon maar daar is nu helemaal het vet van de soep (daarom is Tonus daar ook kunnen gaan lopen). Maar om een lang verhaal kort te maken, het budget bepaalt ook de competitiviteit van uw motor.

Laat Gariboldi, het MX2 Honda team, het zelfde budget hebben als Geico Honda dan staan die meteen tussen CLS en KTM, want met geld koop je piloten en tuners. (Las hier trouwens ergens dat die Geico een volledige Pro Circuit is dat klopt niet meer, vanaf 2012 doet Geico Honda alle tuning zelf.)
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 13 Jan 2013, 19:23

Cedric Grobben heeft een overeenkomst met Yamaha Motor Duitsland en zal voor het STC team uitkomen.
hij zal uitkomen in de ADAC youngster cup,het ONK mx2 en het BK mx2.
veel succes Cedric!

bron.www.motocrossplanet.nl
0 x


Bi
Billy Mees
european champ mx2
Berichten: 220
Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009, 14:56
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Billy Mees Ma 14 Jan 2013, 14:50

is der iemand dat weet wat Renkens en Brevers gaan doen dit jaar ?
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 14 Jan 2013, 18:14

Brevers blijft bij het Kemea Reytec team en Renkens gaat op zijn eigen een programma afwerken op een KTM.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 15 Jan 2013, 18:50

nog nieuws van LS?
Kan me niet voorstellen dat die enkel met Getteman Europa gaan rondrijden?
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Catteeuw Geert Di 15 Jan 2013, 19:12

Etienne Dierckx schreef:nog nieuws van LS?
Kan me niet voorstellen dat die enkel met Getteman Europa gaan rondrijden?


@ Etienne

Denk dat de betalers zo dik nie meer rondlopen hoor.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Re
Remi Heremans
125cc junior EK
Berichten: 55
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:56
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Remi Heremans Di 15 Jan 2013, 21:26

0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Sven Van Mieghem Wo 16 Jan 2013, 18:11

Weer een talent dat verdwijnt , was verleden seizoen nog winnaar tijdens de coupe de l'avenir, had toen al gerucht opgevangen dat hij supermoto ging rijden , wegens geen deftige aanbiedingen op motorcrossgebied.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Dourte Gerrit Wo 16 Jan 2013, 22:19

Renkens gaat veel junior rijden (France) degelijk niveau (ek?) en een PAK goedkoper !!!!
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Do 17 Jan 2013, 02:21

Catteeuw Geert schreef:
Etienne Dierckx schreef:nog nieuws van LS?
Kan me niet voorstellen dat die enkel met Getteman Europa gaan rondrijden?


@ Etienne

Denk dat de betalers zo dik nie meer rondlopen hoor.


Binnenkort komt daar wel een PR berichtje van en "dik" betalen :roll:. Als een subtopper van het WK komt praten ga je die geen geld vragen want dan ben je een stuk zeker van resultaten en dus ook van publiciteit en sponsors. Maar als je in talent wil investeren is het in de moderne motocross gewoonte geworden om als piloot mee voor een stuk van het teambudget te zorgen. I.p.v. vroeger jaren op je eentje Europa te doorkruisen en zo het geld er door te jagen geef je het nu aan een team die jouw dan als piloot op sleeptouw neemt.
0 x


Ha
Hans Broos
125cc rookie
Berichten: 138
Lid geworden op: Ma 31 Aug 2009, 21:48
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Hans Broos Do 17 Jan 2013, 10:56

Yerki janvier stopt helemaal niet met motorcross zoals op de site van mx.mag.staat gepubliceerd :roll: ,rijd dit jaar al zeker het BK mx1 en nog wat wedstrijden die passen in zijn agenda :!: :!: :!:
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Catteeuw Geert Do 17 Jan 2013, 12:22

Als je vroeger Europa door kruiste deden ze dat veel met geld die ze verdienden op het moment zelf .bv in Zweden je kwalificeren en met dat geld doorreizen naar Finland.Da,s maar een voorbeeld he dat ik geef maar wees maar zeker dat het zo was.Ge moet daar maar eens aan geraken aan 50.000 of 75.000 € om u in te kopen , denk dat het daar ook in ene keer moet liggen of zouden ze zich mogen inkopen en in schijven betalen ? En een subtopper niet betalen ? Als zelfs een topper zich al moest inkopen bij redbull ktm in 2012 , dan gaan veel sub toppers ook moeten dokken !
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Ludo Marissen Do 17 Jan 2013, 12:33

Dat het nu financieel veel moeilijker is dan vroeger is inderdaad waar,maar denk nu niet dat het vroeger zo simpel was.Ik kan genoeg namen opnoemen van piloten met heel veel talent die het niet konden waarmaken omdat het voor hun financieel niet haalbaar was.
0 x


Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Ludo Marissen Do 17 Jan 2013, 12:35

Dat van Yerki is inderdaad juist Hans.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 17 Jan 2013, 19:15

Ludo Marissen schreef:Dat het nu financieel veel moeilijker is dan vroeger is inderdaad waar,maar denk nu niet dat het vroeger zo simpel was.Ik kan genoeg namen opnoemen van piloten met heel veel talent die het niet konden waarmaken omdat het voor hun financieel niet haalbaar was.


klopt, mx is nooit een goedkope sport geweest maar vroeger kon je het anders aanpakken.
Als je snel genoeg was had je de mogelijkheden om Gp's te rijden zonder daar zwaar te moeten betalen.
Je kon bijvoorbeeld beginnen met de Gp's van Belgie, Nederland, lux, duitsland .... bijna geen verplaatsingskosten en als je kon kwalificeren, had je al een deel van de onkosten terug.

Nu is het eerst zorgen dat je in een team zit of je komt gewoon niet in aanmerking. Een supertalent gaat er altijd geraken maar alles wat daar net onder zit, heeft het gewoon 100 keer moeilijker nu.
En dat kan nooit goed zijn voor een sport ... nooit.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 17 Jan 2013, 19:20

Matthias Van Eeckhoven schreef:
Binnenkort komt daar wel een PR berichtje van en "dik" betalen :roll:. Als een subtopper van het WK komt praten ga je die geen geld vragen want dan ben je een stuk zeker van resultaten en dus ook van publiciteit en sponsors.


je moet als team natuurlijk die sub-topper kunnen betalen (en ik heb het nu niet specifiek over LS)

Maar om toch het voorbeeld van LS te nemen en je redenering te volgen ... die hebben nu de afgelopen jaren toch gewoon toppers in hun team gehad (desalle, leok, guarneri, de dycker, simpson ...)
En toch zie ik daar geen grote nieuwe sponsors staan op hun shirts en truck ... dus je redenering klopt toch niet helemaal.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Do
Domien Lammens
mx2 wk champ
Berichten: 627
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Domien Lammens Do 17 Jan 2013, 20:23

Etienne,
Maar welken resultaten hebben ze , buiten desalle, dan gehaald met die toppers ?
LS heeft nog steeds veel te danken aan het succesjaar van Desalle.
Dit is gewoon mijn vaststelling en geen verwijt naar het LS team.
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Filip Hardis Do 17 Jan 2013, 22:03

Vraag eens rond in de paddock wat de mensen(insiders, geen toeschouwers!) denken over LS. Daarmee misschien dat sponsers niet staan aan te schuiven om te sponsoren?
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Do 17 Jan 2013, 22:04

Etienne Dierckx schreef:
Matthias Van Eeckhoven schreef:
Binnenkort komt daar wel een PR berichtje van en "dik" betalen :roll:. Als een subtopper van het WK komt praten ga je die geen geld vragen want dan ben je een stuk zeker van resultaten en dus ook van publiciteit en sponsors.


je moet als team natuurlijk die sub-topper kunnen betalen (en ik heb het nu niet specifiek over LS)

Maar om toch het voorbeeld van LS te nemen en je redenering te volgen ... die hebben nu de afgelopen jaren toch gewoon toppers in hun team gehad (desalle, leok, guarneri, de dycker, simpson ...)
En toch zie ik daar geen grote nieuwe sponsors staan op hun shirts en truck ... dus je redenering klopt toch niet helemaal.


Het liefste sluit ik mij aan bij uw mening, maar aan die "toppers" hebben ze wel de Honda Europa steun te danken en de "grote" sponsors daar moet LS niet op rekenen. De namen die ze jaar na jaar aantrekken zijn voldoende om hun sponsors vast te houden en dat is al knap werk.

Het is ook waar wat Domien Lammens zegt, ze teren nog een deel op het grote succes dat ze hebben gehad met Desalle. En dat is geen verwijt ofzo, want dat succes hebben ze eerlijk behaald en daar mogen ze ook nog lang de vruchten van plukken.

Ludo Marissen schreef:Dat van Yerki is inderdaad juist Hans.

Hans Broos schreef:Yerki janvier stopt helemaal niet met motorcross zoals op de site van mx.mag.staat gepubliceerd :roll: ,rijd dit jaar al zeker het BK mx1 en nog wat wedstrijden die passen in zijn agenda :!: :!: :!:


Heb het aangepast, je me trouwens ook altijd een privéberichtje sturen of via mail, matthias.vaneeckhoven@telen... of facebook, twitter... lees is sneller.

Catteeuw Geert schreef:Als je vroeger Europa door kruiste deden ze dat veel met geld die ze verdienden op het moment zelf .bv in Zweden je kwalificeren en met dat geld doorreizen naar Finland.Da,s maar een voorbeeld he dat ik geef maar wees maar zeker dat het zo was.Ge moet daar maar eens aan geraken aan 50.000 of 75.000 € om u in te kopen , denk dat het daar ook in ene keer moet liggen of zouden ze zich mogen inkopen en in schijven betalen ? En een subtopper niet betalen ? Als zelfs een topper zich al moest inkopen bij redbull ktm in 2012 , dan gaan veel sub toppers ook moeten dokken !


Uhm het klopt dat je vroeger met het geld dat je verdiend had dan weer verder kon... Maar de kosten waren misschien wel het zelfde. Toen alléén en nu inkopen in een team, het enige verschil nu is dat er geen geld meer te verdienen valt met een goed resultaat of een kwalificatie.

Het is ook een héél verschil om het bedrag dat je zegt: 75.000 er door te draaien op een héél jaar of het inééns er te leggen. Het geeft sommige piloten de doodsteek en dat is jammer.

Vind het trouwens wel een verschil tussen "inkopen" en een sponsor meebrengen. Want dat is wat De Dycker heeft gedaan. Hij heeft Mapei mee gebracht, tenslotte heeft Ken Roczen ook Teka meegedaan naar KTM.
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfertgeruchten 2013

Berichtdoor Filip Hardis Do 17 Jan 2013, 22:23

Toch kleine nuance .....
Ken Roczen had Teka niet nodig om naar KTM Red Bull te gaan....
Bij Keeno lag dat toch wel beetje anders denk ik...
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

Aanmelden · Registreer