vlm nieuws !!!
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: vlm nieuws !!!
De opkomst in Minderhout was precies al wa meer aan de normale kant.... 14 inters en nationalen MX2....
28 inters denk ik in totaal...
28 inters denk ik in totaal...
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
was ik ook al aant denken,nog maar 2e wedstrijd en twas al een stuk minder.
de splitsdromen van sommigen zullen weer voor een ander jaar worden vrees ik.
minder dan vandaag moet het niet worden eigelijk.
de splitsdromen van sommigen zullen weer voor een ander jaar worden vrees ik.
minder dan vandaag moet het niet worden eigelijk.
0 x
- Robert Van Den Boer
- ama lites eastcoast champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Zal met de wedstrijd in Genk van de bmb te maken hebben zeker. Keek juist naar de uitslag en vindt het toch wel spijtig dat ze de punten van iedere reeks niet meer apart geven, maar alleen nog de totaal uitslag.
0 x
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
bij de wedstrijd in Arendonk waren er in de 2e reeks bij de categorie
nieuwelingen A..15 piloten
nieuwelingen B..7 piloten
Iedereen is vrij te gaan rijden waar en wanneer je wil,is dat nu omdat het te koud is,te slijk,slecht parcours,geen goesting,dat maakt niks uit.
maar als je in eender welke categorie niet eens meer met 10 man bent dan moet je wel beseffen dat de federatie daar iets aan moet doen als dat regelmatig gebeurd,daar moet je dan niet over zeuren.blijkbaar zijn er die nog liever met 5 aan de start staan dan te moeten samen rijden,niet eens met een andere categorie,maar gewoon met jongere collega's.
de reeks nieuwelingen 250cc is vroeger gesplitst om 1 reden.teveel piloten.en terecht.
en als ik het goed heb is nadien de reeks Nieuwelingen 500cc bij de komst van de 4-takt opgegaan in nieuwelingen mx1-mx3..met een A en een B-reeks volgens leeftijd zoals het nog steeds is...als nu die 2 reeksen samen nodig zijn om aan een mooi aantal te komen waarom moeten die dan persé apart blijven rijden? is het dan niet interessanter om 2 wat langere reeksen te rijden bv.?
Iedereen is vrij te gaan rijden waar en wanneer je wil,is dat nu omdat het te koud is,te slijk,slecht parcours,geen goesting,dat maakt niks uit.
maar als je in eender welke categorie niet eens meer met 10 man bent dan moet je wel beseffen dat de federatie daar iets aan moet doen als dat regelmatig gebeurd,daar moet je dan niet over zeuren.blijkbaar zijn er die nog liever met 5 aan de start staan dan te moeten samen rijden,niet eens met een andere categorie,maar gewoon met jongere collega's.
de reeks nieuwelingen 250cc is vroeger gesplitst om 1 reden.teveel piloten.en terecht.
en als ik het goed heb is nadien de reeks Nieuwelingen 500cc bij de komst van de 4-takt opgegaan in nieuwelingen mx1-mx3..met een A en een B-reeks volgens leeftijd zoals het nog steeds is...als nu die 2 reeksen samen nodig zijn om aan een mooi aantal te komen waarom moeten die dan persé apart blijven rijden? is het dan niet interessanter om 2 wat langere reeksen te rijden bv.?
0 x
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
Steve, toffen epistel da ge hier neerpent.....
Maar kijk mss is ne keer op mylaps vorig jaar. Ik denk ni da er drie crossen geweest zijn waar er "maar" minder dan tien piloten waren bij de N B ... Veerle de tweede reeks was ook bagger en water, daar waren er zelfs nog 12.
Ik denk dat de N B zelfs op einde van seizoen nog altijd met meer dan 25 waren....
Effe zelf gecheckt :
minderhout : 27 man
noorderwijk : 41
dessel : 30
Ik weet ni zenne, maar ik denk dat da de N B de reeks was me de meeste piloten...
Maar kijk mss is ne keer op mylaps vorig jaar. Ik denk ni da er drie crossen geweest zijn waar er "maar" minder dan tien piloten waren bij de N B ... Veerle de tweede reeks was ook bagger en water, daar waren er zelfs nog 12.
Ik denk dat de N B zelfs op einde van seizoen nog altijd met meer dan 25 waren....
Effe zelf gecheckt :
minderhout : 27 man
noorderwijk : 41
dessel : 30
Ik weet ni zenne, maar ik denk dat da de N B de reeks was me de meeste piloten...
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
-
Dave DankersDa
- 125cc junior EK
Steve Van Avondt schreef:bij de wedstrijd in Arendonk waren er in de 2e reeks bij de categorie
je hebt wel een punt dat je ze eens samen kunt zetten als je met nA en nB samen juist boven de 20 piloten zit,ma blijf dan van onze 14min af, en jij zei minder dan 40 zet ze samen, das ook te gek he, ma ik denk niet dat je dat dit jaar nog ga zien dat nB maar met 9 gaan zen, als het seizoen echt goed op gang is zullen er weer te weinig starthekken zijn om ze op de eerste rij allemaal te zetten
0 x
- Segers Jurgen
- ama lites rookie
Ik geloof dat de nieuwelingen 250cc a en b vroeger ook volgens leeftijd was en bij de nieuwelingen 500cc reden alle leeftijden samen.
0 x
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
rond 2000 was er reeks
A (tot 26 als ik me ni vergis)
B 26 - "§
C boven 36
De C van toen, nu B reeks, is altijd al een van de drukste reeksen geweest.
A (tot 26 als ik me ni vergis)
B 26 - "§
C boven 36
De C van toen, nu B reeks, is altijd al een van de drukste reeksen geweest.
0 x
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
Filip,als jullie daadwerkelijk met 20 of meer per categorie zijn is er geen enkel probleem toch?
iedereen tevreden.
ik zeg gewoon dat als de situatie zich meermaals voordoet dat een bepaalde reeks,toevallig was dat nu de nieuw B met slechts een piloot of 10 ,15 zijn dat het dan logisch zou zijn dat de federatie daar iets aan doet.
jullie interpreteren dat als een aanval op jullie categorie..zoals ook vorig jaar de inters mx2 een aparte reeks wilden hoewel ze haast nooit met 10 waren..dan pleit ik voor realisme.
hopelijk zijn jullie zondag alweer met 70 zoals je aanhaalde en niet met 25 in de 2 categorieen samen...dan heb ik geen reden meer om nen toffe epistel te schrijven..
die C reeks was geen vaste reeks volgens mij,werd sporadisch in het leven geroepen wanneer er teveel piloten waren en die reden dan samen met de vrijetijdsrijders,daar vind ik nog wel iets van terug..ben er niet zeker van.
@Dave..ik zei toch dat wanneer er eventueel moet samengereden worden,(alleen bij te weinig piloten zoals bv zondag het geval was) dat je dan eventueel extra rijtijd kan geven want je wint een halfuur. ik spreek toch nergens over min afpakken?
@ Jurgen. klopt wat je zegt...en waar rijden de nieuwelingen 500cc nu?
iedereen tevreden.
ik zeg gewoon dat als de situatie zich meermaals voordoet dat een bepaalde reeks,toevallig was dat nu de nieuw B met slechts een piloot of 10 ,15 zijn dat het dan logisch zou zijn dat de federatie daar iets aan doet.
jullie interpreteren dat als een aanval op jullie categorie..zoals ook vorig jaar de inters mx2 een aparte reeks wilden hoewel ze haast nooit met 10 waren..dan pleit ik voor realisme.
hopelijk zijn jullie zondag alweer met 70 zoals je aanhaalde en niet met 25 in de 2 categorieen samen...dan heb ik geen reden meer om nen toffe epistel te schrijven..
die C reeks was geen vaste reeks volgens mij,werd sporadisch in het leven geroepen wanneer er teveel piloten waren en die reden dan samen met de vrijetijdsrijders,daar vind ik nog wel iets van terug..ben er niet zeker van.
@Dave..ik zei toch dat wanneer er eventueel moet samengereden worden,(alleen bij te weinig piloten zoals bv zondag het geval was) dat je dan eventueel extra rijtijd kan geven want je wint een halfuur. ik spreek toch nergens over min afpakken?
@ Jurgen. klopt wat je zegt...en waar rijden de nieuwelingen 500cc nu?
0 x
-
Petrus De WinterPe
- mx all time winner
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Steve , nieuwelingen 500 CC zijn er niet mee , en dat er maar 8 NB zijn valt 1 x op een jaar voor . En dan nog niet elk jaar .
En bijeen laten rijden vind ik persoonlijk niks , leeftijd van 17 tot 71 ( de Jos ) komt niet goed .
En bijeen laten rijden vind ik persoonlijk niks , leeftijd van 17 tot 71 ( de Jos ) komt niet goed .
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
Petrus De Winter schreef:Steve , nieuwelingen 500 CC zijn er niet mee , en dat er maar 8 NB zijn valt 1 x op een jaar voor . En dan nog niet elk jaar .
Peer, bij de oldtimers is dat toch ook.
André Geboers rijd op 67-jarige leeftijd met zijne Flandria nog altijd mee tussen de jeugd met hun 125 of 50cc.
... En er is niets zo moeilijk dan een reeks rijden met een brommertje waar maar drie versnellingen opstaan, probeer het hem maar eens na te doen...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
- Lode Van Vlasselaer
- mx1 wk rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
@steve
De inters mx2 willen een aparte reeks met de nationalen mx2 zoals het enkele jaren geleden was..
De inters mx2 willen een aparte reeks met de nationalen mx2 zoals het enkele jaren geleden was..
0 x
Vlm inter #71 [Lode16]
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
Steve, de nieuwelingen C was HEEL ZEKER een vaste reeks.
en één van de drukst bezette zelfs! 
0 x
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
@ Filip,je hebt gelijk..ingevoerd in 1994 volgens de BLM motornieuws boekjes.
toen had je beloften,nieuwelingen 125cc,nieuwelingen 250cc A,nieuwelingen 250cc B.
en ook nog nieuwelingen 250cc C+VTR en nog nieuwelingen 500cc..
maar de nieuwelingen C waren steeds met 15 a 20,aangevuld met de VTR werd dat dan steeds een goedgevulde reeks ja.. de A-en B-klasse waren toen wel iedere week met een kleine 40 of goeie 40 dus moest een extra oplossing komen,maar dus wel samen met de VTR's.
later verdween die reeks toch alweer omdat er minder piloten waren en ook de 500cc klasse ging later op in de A en B-klasse.
als het zover komt dat A en B samen steeds maar aan een 30 of 40-tal piloten komen dan kan samenvoeging een gevolg zijn.
voor mij moet da ni zenne.
toen had je beloften,nieuwelingen 125cc,nieuwelingen 250cc A,nieuwelingen 250cc B.
en ook nog nieuwelingen 250cc C+VTR en nog nieuwelingen 500cc..
maar de nieuwelingen C waren steeds met 15 a 20,aangevuld met de VTR werd dat dan steeds een goedgevulde reeks ja.. de A-en B-klasse waren toen wel iedere week met een kleine 40 of goeie 40 dus moest een extra oplossing komen,maar dus wel samen met de VTR's.
later verdween die reeks toch alweer omdat er minder piloten waren en ook de 500cc klasse ging later op in de A en B-klasse.
als het zover komt dat A en B samen steeds maar aan een 30 of 40-tal piloten komen dan kan samenvoeging een gevolg zijn.
voor mij moet da ni zenne.
0 x
-
Senne JansenSe
- 80cc pilot
Ik vind 30 of 40 piloten toch meer as genoeg voor een reeks
0 x
VLM nieuwelingen mx1-3 A #5
- Werner Castelyns
- the legend!
Ik heb altijd geweten dat een reeks maar tot 40 rijders verzekerd is...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
-
Jurgen MattheusJu
- 125cc junior EK
Men zou toch als men 's morgens bij de inschrijvingen ziet dat er in het totaal a+b geen 40 rijders zijn deze kunnen samenvoegen. Daar tegenover wel extra minuten geven aan de reeksen.
0 x
-
Jurgen MattheusJu
- 125cc junior EK
-
Petrus De WinterPe
- mx all time winner
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Werner Castelyns schreef:Ik heb altijd geweten dat een reeks maar tot 40 rijders verzekerd is...
Dat was vroeger in uwen tijd he Werner , verleden jaar stonden ze bij de NB soms mee 50 aan de start .
0 x
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
Senne Jansen schreef:Ik vind 30 of 40 piloten toch meer as genoeg voor een reeks
30 piloten is ideaal , 20 een minimum, 40 dan wordt het druk op de baan..
dacht dat voor de verzekering het maximum 48 piloten per reeks is.
0 x