Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
-
Guy DickGu
- the legend!
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties
Het dossier oefenomlopen is in nieuwe handen op het kabinet Muyters en ik heb vandaag kontakt gehad met de dame in kwestie.
De provincies hebben hun werkstuk(ken) ingeleverd en momenteel wordt alles geïnventariseerd.
Binnenkort komt er een officiële mededeling van het kabinet. Fingers crossed...
De provincies hebben hun werkstuk(ken) ingeleverd en momenteel wordt alles geïnventariseerd.
Binnenkort komt er een officiële mededeling van het kabinet. Fingers crossed...
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Guy DickGu
- the legend!
Binnenkort wordt het uniek aanspreekpunt voor de MX - zijnde Eric Geboers - uitgenodigd voor een vergadering met het kabinet en de provincies over het dossier oefenomlopen.
0 x
-
Kevin MoonenKe
- ama lites national champ
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Mededeling: Mc Maasland naar hof van beroep in Antwerpen.
Op 30 oktober 2013 wordt Mc Maasland uit Neeroeteren verwacht aan de Waalse Kaai te Antwerpen. Niet voor de sinksenfoor of iets dergelijks. Neen, de club kreeg een dagvaarding betreft het beroep dat werd ingespannen tegen de uitspraak van de correctionele rechtbank van Tongeren van 7 september 2012 (Not. 66.97.528-01). In september veegde de rechter daar de vloer aan met zowel de stedenbouwkundige inspecteur van het Vlaams gewest (Bevoegdheid Vlaams minister Muyters (N-VA)), als de onverbeterlijke kemphanen van Leefbaar Waterloos. Onder andere, de megalomane schadeclaim van meer dan 100000 euro werd toen afgeschoten.
Die uitspraak in Tongeren was vernietigend voor de tegenstrevers. Aan de voorliggende beroepsgang te merken is het jammer genoeg nog teveel gevraagd dat ze zich zouden neerleggen bij dit oordeel. Mc Maasland hoeft weliswaar niet met lood in de schoenen naar Antwerpen af te zakken. Herinneren we ons maar 4 oktober 2006. Het hof van beroep maakte die dag brandhout van de eerdere uitspraak die crossen onmogelijk maakte in Neeroeteren. De rechter in Antwerpen gaf toen Mc Maasland al eens gelijk. Een heugelijke dag, en een zoete herinnering die het beste doet hopen.
Mvg,
Kevin Moonen
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... -antwerpen
0479628009.
Op 30 oktober 2013 wordt Mc Maasland uit Neeroeteren verwacht aan de Waalse Kaai te Antwerpen. Niet voor de sinksenfoor of iets dergelijks. Neen, de club kreeg een dagvaarding betreft het beroep dat werd ingespannen tegen de uitspraak van de correctionele rechtbank van Tongeren van 7 september 2012 (Not. 66.97.528-01). In september veegde de rechter daar de vloer aan met zowel de stedenbouwkundige inspecteur van het Vlaams gewest (Bevoegdheid Vlaams minister Muyters (N-VA)), als de onverbeterlijke kemphanen van Leefbaar Waterloos. Onder andere, de megalomane schadeclaim van meer dan 100000 euro werd toen afgeschoten.
Die uitspraak in Tongeren was vernietigend voor de tegenstrevers. Aan de voorliggende beroepsgang te merken is het jammer genoeg nog teveel gevraagd dat ze zich zouden neerleggen bij dit oordeel. Mc Maasland hoeft weliswaar niet met lood in de schoenen naar Antwerpen af te zakken. Herinneren we ons maar 4 oktober 2006. Het hof van beroep maakte die dag brandhout van de eerdere uitspraak die crossen onmogelijk maakte in Neeroeteren. De rechter in Antwerpen gaf toen Mc Maasland al eens gelijk. Een heugelijke dag, en een zoete herinnering die het beste doet hopen.
Mvg,
Kevin Moonen
http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... -antwerpen
0479628009.
0 x
-
Nicolas StampaertNi
- mx1 wk rookie
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
laat ons hopen op goed nieuws
zou super zijn na al jullie werk
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Voor het eind van de maand wordt in ieder gaval al "iets" verwacht. Maar met goed niews zijn we er nog lang niet. Langzaam maar zeker komt er zo eens iets uit de oude doos boven water.
15 jaar geleden is er in Antwerpen ook vergaderd en was er zelfs geld beschikbaar. De vraag die de overheid stelde was: wie gaat het circuit uitbaten? Zorgen dat het open is wanneer het open mag zijn, dat het in orde is, met inachtneming van alle regels naar geluid, afval, milieu enz.
Er is toen niemand gevonden die aan deze eisen wou voldoen...
Aan de andere kant, is dit ooit mee gedeeld? Want communikatie is nooit de sterkste kant geweest binnen de MX. Dit was het eerste wat Joël Smets 2 jaar geleden ook zei...
15 jaar geleden is er in Antwerpen ook vergaderd en was er zelfs geld beschikbaar. De vraag die de overheid stelde was: wie gaat het circuit uitbaten? Zorgen dat het open is wanneer het open mag zijn, dat het in orde is, met inachtneming van alle regels naar geluid, afval, milieu enz.
Er is toen niemand gevonden die aan deze eisen wou voldoen...
Aan de andere kant, is dit ooit mee gedeeld? Want communikatie is nooit de sterkste kant geweest binnen de MX. Dit was het eerste wat Joël Smets 2 jaar geleden ook zei...
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
Parttime jobke, zie'k wel zitten...
Liefst effe in m'n hof (Waasland/Antwerp Haven)
0 x
-
Kevin MoonenKe
-
Guy DickGu
- the legend!
Geachte Minister,
Eerst en vooral wens ik u te danken voor uw aanwezigheid tijdens de wedstrijd van het Belgisch Kampioenschap Motorcross in Gooik-Kester op zondag 2 juni ll.
Hierdoor heeft u een belangrijk signaal gegeven aan de motorcross sector dat u ons niet laat vallen in de strijd om meer motorcross circuits in Vlaanderen.
Op uw vraag destijds fungeer ik als aanspreekpunt in de motorcross sector (collega rijders / ex-rijders, federaties, fans,…) voor de problematiek van de trainingscircuits. Sinds enkele jaren zit ik de werkgroep ‘Red de Motorcross’ voor waarmee we niet alleen trachten de nodige politieke druk uit te oefenen voor het bekomen van meer trainingscircuits maar ook inspanningen leveren om onze sport milieuvriendelijkere te maken (vb. boomplant actie).
Spijtig genoeg was ik op 2 juni in de Verenigde Staten wegens verplichtingen voor mijn motorcross team waardoor ik er in Kester niet kon bij zijn maar waar de sector waardig werd vertegenwoordigd door ondermeer mijn collega’s Stefan Everts en Joel Smets alsook de nationale bondsvoorzitter Jos Driessen.
In Kester deelde u mee dat u tegen eind vorige week alle adviezen van de provincies zou ontvangen en op basis daarvan de nodige initiatieven zou nemen. Uw medewerkster raadgever sport Karolien De Sadeleer is reeds in bezit van mijn beschikbaarheid omtrent de geplande overlegronde met de provincies.
Zou het mogelijk zijn ons op de hoogte te brengen van de actuele stand van zaken?
Ik dank u alvast voor uw reactie en hoop u binnenkort te mogen ontmoeten op een nieuw overlegmoment.
Met sportieve groeten,
Eric Geboers
Red de Motorcross
Eerst en vooral wens ik u te danken voor uw aanwezigheid tijdens de wedstrijd van het Belgisch Kampioenschap Motorcross in Gooik-Kester op zondag 2 juni ll.
Hierdoor heeft u een belangrijk signaal gegeven aan de motorcross sector dat u ons niet laat vallen in de strijd om meer motorcross circuits in Vlaanderen.
Op uw vraag destijds fungeer ik als aanspreekpunt in de motorcross sector (collega rijders / ex-rijders, federaties, fans,…) voor de problematiek van de trainingscircuits. Sinds enkele jaren zit ik de werkgroep ‘Red de Motorcross’ voor waarmee we niet alleen trachten de nodige politieke druk uit te oefenen voor het bekomen van meer trainingscircuits maar ook inspanningen leveren om onze sport milieuvriendelijkere te maken (vb. boomplant actie).
Spijtig genoeg was ik op 2 juni in de Verenigde Staten wegens verplichtingen voor mijn motorcross team waardoor ik er in Kester niet kon bij zijn maar waar de sector waardig werd vertegenwoordigd door ondermeer mijn collega’s Stefan Everts en Joel Smets alsook de nationale bondsvoorzitter Jos Driessen.
In Kester deelde u mee dat u tegen eind vorige week alle adviezen van de provincies zou ontvangen en op basis daarvan de nodige initiatieven zou nemen. Uw medewerkster raadgever sport Karolien De Sadeleer is reeds in bezit van mijn beschikbaarheid omtrent de geplande overlegronde met de provincies.
Zou het mogelijk zijn ons op de hoogte te brengen van de actuele stand van zaken?
Ik dank u alvast voor uw reactie en hoop u binnenkort te mogen ontmoeten op een nieuw overlegmoment.
Met sportieve groeten,
Eric Geboers
Red de Motorcross
0 x
-
Kevin MoonenKe
-
Guy DickGu
- the legend!
Nicolas Stampaert schreef:laat ons hopen op goed nieuws
Ik vrees het tegendeel... De donkere wolken boven Genk worden dreigender en dreigender. Ze moeten ook naar de rechtbank. Het moet wel samen met het kartcircuit wat er op zou kunnen wijzen dat de gemeente het terrein voor iets anders wil gebruiken...
Op de GP zijspannen hing dan weer een spandoek van de gemeente: Genk Sport. Ja, de Genkenaars mogen sporten zolang het maar voetbal, tennis enz is waarschijnlijkj.
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
We gaan nog even verder:
-In Bastogne komt er geen oefenterrein op de plaats waar de GP werd gehouden vorig jaar. De groenen hebben ontdekt dat er op het terrein 1 bepaald bloemetje groeit - wat alleen daar schijnt te groeien - en dat bloemetje is nu net het voedsel voor 1 bepaalde beschermde vlinder zodat er tot 15 juli niets aan het terrein mag gebeuren.
-In de Gentse havenzone is er - door de mogelijkheden van het nieuwe decreet - gezocht naar een terrein maar dat idee is afgeschoten door voormalig en huidig burgemeester Termont omdat de buurtbewoners van de Gentse haven de hele week last hebben van het geluid van de haven en in het weekend dus nood hebben aan een periode zonder geluids-overlast.
-De toestemming om de week voor een organisatie te mogen trainen op een tijdelijke omloop zal waarschijnlijk ook afgevoerd worden omdat dit wettelijk niet kan. In de technische reglementen van alle bonden wordt gesproken over 103dB maximaal. Vanaf meer dan 98 dB gelden andere strengere Europese wetten - vandaar dat men in Nederland maximaal 98 dB mag hebben op oefenterreinen...
-In Bastogne komt er geen oefenterrein op de plaats waar de GP werd gehouden vorig jaar. De groenen hebben ontdekt dat er op het terrein 1 bepaald bloemetje groeit - wat alleen daar schijnt te groeien - en dat bloemetje is nu net het voedsel voor 1 bepaalde beschermde vlinder zodat er tot 15 juli niets aan het terrein mag gebeuren.
-In de Gentse havenzone is er - door de mogelijkheden van het nieuwe decreet - gezocht naar een terrein maar dat idee is afgeschoten door voormalig en huidig burgemeester Termont omdat de buurtbewoners van de Gentse haven de hele week last hebben van het geluid van de haven en in het weekend dus nood hebben aan een periode zonder geluids-overlast.
-De toestemming om de week voor een organisatie te mogen trainen op een tijdelijke omloop zal waarschijnlijk ook afgevoerd worden omdat dit wettelijk niet kan. In de technische reglementen van alle bonden wordt gesproken over 103dB maximaal. Vanaf meer dan 98 dB gelden andere strengere Europese wetten - vandaar dat men in Nederland maximaal 98 dB mag hebben op oefenterreinen...
0 x
-
François De BieFr
- 125cc junior EK
Hieruit blijkt nogmaals dat een boompje planten niet veel indruk maakt op de beleidmakers van ons landje.De enige weg naar een beetje meer succes is op de een of andere manier de media te bespelen en de negative zaken te laten vergeten door positieve aan te brengen.Kijk naar de voetbalbond,over het zwartgeld circuit word ook niet meer gesproken omdat kranten en tv elk succesje van de nationale ploeg uitvergroten(fandag) en de mensen de rest vergeten.
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
OK, geef maar wat voorbeelden van positieve berichten waarmee je de media wil halen en die de geluidsproblematiek gaan doen vergeten.
De boomplant-aktie heeft minimaal 30 sec TV in prime time en alle nationale kranten gehaald. Doe eens beter!
De boomplant-aktie heeft minimaal 30 sec TV in prime time en alle nationale kranten gehaald. Doe eens beter!
0 x
-
François De BieFr
- 125cc junior EK
Wanneer op VRT?En gazet van Antwerpen regio kempen geen letter van terug gevonden.Voor die positieve punten in de schijnwerpers te zetten moet je iemand binnen halen die daar verstand van heeft bv een reclamebureau.
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Jij gaat de kosten van dat reklameburo wel even voorschieten neem ik aan?
VRT de Zevende dag live vanuit Kester (de link staat hier op het forum...).
0 x
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
Guy Dick schreef:Jij gaat de kosten van dat reklameburo wel even voorschieten neem ik aan?
Vraag me af voor wie jij, Guy, alle moeite nog doet.......stank voor dank....jij hebt tenminste "iets" (heel wat!!!) ondernomen en dat kunnen er niet veel andere zeggen.
0 x
Ex-Vintage MX Lover
- Werner Castelyns
- the legend!
Een heel zinnige tekst Peter, volledig mee akkoord!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Mark DejongheMa
- mx all time winner
-
François De BieFr
- 125cc junior EK
Ja in het land van de blinden is éénoog koning hé.
0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
Ik heb het grootste respect voor Guy, die zet zich 100% in. Ok, als niemand iets doet sterven we in de motocross binnen de 5(?) jaar! Francois is negatief hier en zegt, haal er een reclamebureau bij, tja, die gaan het even oplossen, denk het niet. Die boomactie, de belgische wereldkampioenen waren paraat! respect voor hen. Aan Francois, als wij, de motorcrossers, zo moeten doen zoals jij zegt als de voetbalbond doet, om het zwart geld te verdoezelen en, om de mensen, supporters, een rad voor het oog te draaien, zijn wij, als motorcrossers echt verkeerd bezig man! Dit is geeen voetbal! en al die zever dulden we niet. Het is een moeilijke materie, maar de supporters bedriegen, zoals volgens U in de voetbal, kan echt niet in de motocross.
0 x