Gedaan met Balenberg op de mxkalender

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Gu
Guy Dick
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Gedaan met Balenberg op de mxkalender

Berichtdoor Guy Dick Di 08 Okt 2013, 13:25

Petrus De Winter schreef:Het komt zover dat er enkel nog kan gereden worden op weiland of een patattenveld ,( als ge al een vergunning krijgt ) al de schoon omlopen vallen ten prooi van de GROEN! .
Ik moet ze hier niet beginnen opnoemen , het zijn er teveel , de meeste kennen ze allemaal .

GROEN! heeft nergens de absolute meerderheid dus moeten ze sowieso hulp krijgen van andere partijen.

Het voorstel van 12 tot 15 geregulariseerde oefenterreinen is trouwens afkomstig van Vera Dua van toendertijd AGALEV.
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Di 08 Okt 2013, 13:30

Paul Verdonschot schreef:ja ma wat doen ze petrus !!! Niet veel als ik het zo zie .Alleen praten me die mannen in de vip ,daar komde er nie mee hoor !!

Voor een veldrit komen politici in drommen naar de VIP.
Als ze een VIP-tickets voor MX krijgen, komen ze niet eens (Peeters, Muyters en Schauvliege MXoN 2012)
0 x

Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Berichtdoor Geert Hofman Di 08 Okt 2013, 20:10

@guy, Je kan schieten naar Nys en naar iedereen die er maar omtrent is maar zoals jezelf best weet is het niet één persoon of organisatie die plots aan het de oorzaak liggen dat er niet meer mag gecrosst worden he op de balenberg. Je bent zelf al lang met een werkgroep bezig waarvoor alle respect maar welke concrete dingen heeft dit al opgeleverd, een paar bomen. Das mooi maar daar koop je geen parcour mee en dat word nog maar eens bewezen. Waar zit het grote Belgische orgaan BMB en alle nevenbonden, die moeten eens leren ten eerste allen aan dezelfde koord trekken én in dezelfde richting en twee zij moeten voor zover ze het nog kunnen bij de ministers concrete afspraken maken. Je weet ook nog wel dat er destijds subsidie voorzien was voor de MX maar nooit niet uitbetaald bij gebrek aan degelijk beleid, dat was ook belastinggeld he.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit ook een zeer spijtige zaak maar denk dat je de verkeerde mensen wil doodschieten !
0 x

Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Berichtdoor Dimitri Lamote Di 08 Okt 2013, 21:30

Guy dat heb ik gezien in mechelen kris peeters stond daar vrolijk waterbekertjes uit de delen
op de triathlon.
Motorcross kampt ook met een zwaar imagoprobleem in belgie.
0 x

Ha
Haex Patrick
mx2 amateur champ
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Haex Patrick Di 08 Okt 2013, 21:39

Guy, zal ook geen boompjes kopen want ik geloof niet meer in sinterklaas, maar gij nog wel precies!!
0 x

thunder 1, member of rolly's kliekske
Gu
Guske Daneels
mx2 amateur champ

Berichtdoor Guske Daneels Di 08 Okt 2013, 22:09

Hoe meer boompjes dat we planten hoe minder plaats er is voor te crossen,die mag je nooit meer rooien.
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Di 08 Okt 2013, 22:46

@geert: Ik vind veldrijden maar een ordinaire pensenkermis, aan mij niet besteed.
Nys is nu eenmaal het uithangbord. Als de 2 MX-wedstrijden in de onderhandelingen opgenomen waren had hij hier best steun aan kunnen geven (zijn zoontje heeft in ieder geval een KTM).
Wat de werkgroep conkreet al heeft opgeleverd is de samenwerking met Motor Cycle Council.
Wat het bos al conkreet heeft opgeleverd is minister Muyters in Kester (op de MXoN - voor het bos / vééél meer volk dus veel meer stemmen te rapen - is hij niet op komen dagen).
Het heeft ook al 1 ding opgeleverd maar dat is niet aan mij om dat wereldkundig te maken zolang het niet in het staatsblad gestaan heeft.
0 x

Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 09 Okt 2013, 09:14

Ik denk dat wat Guy de afgelopen jaren gepresteerd heeft met zijn boompjes in ieder geval véél méér is dan alle andere liefhebbers samen...

Misschien is er naar buiten toe "niets" mee bereikt maar achter de coulissen des te méér!
Dat Muyters en consoorten niet naar de MX des Nations willen komen daar kan Guy niets aan doen!
De het Maaseikse gemeentebestuur de hele procedure rond de Kiezelgroeve in het belachelijke aan het trekken is daar kan Guy ook niets aan doen.

In iedere geval heeft Muyters toch al de moeite gedaan om tot in Kester te komen en is de zaak uitgezonden op de "Zevende dag", iets waar we een paar jaar geleden alleen nog maar van mochten dromen!

De toekomst van de motorcross ziet er niet echt goed uit in België, dat is iets waar we niet omheen kunnen.
Dit ligt niet aan bepaalde personen op zich, wel aan het algehele imago rond de cross. Om daar verandering in te brengen / krijgen moeten er haast onmogelijke zaken verricht worden. Probeer maar eens om iemand die "tegen" iets is van mening te doen veranderen...

Ook vanuit het motorcross-front op zich mogen er nog vele dingen veranderen! Het is al tot den treure geschreven dat de federaties eens SAMEN aan één zeel moeten gaan trekken in plaats van ieder hun eigen weg te blijven bewandelen! Ik ben geen helderziende maar weet nu al dat dat er NOOIT van zal komen!
Ook de crossliefhebbers op zich mogen eens van mentaliteit gaan veranderen, da's mijn persoonlijke menig maar ja, wie ben ik.
Geen tijd om te gaan betogen? Als ze tot daar moeten komen om een cheque van 5000 euro af te halen, zullen ze wel tijd hebben...
Zowel Joël Smets alsook Stefan Everts, om de belangrijkste te noemen, waren aanwezig in Oostende om het CO² bos aan te planten. Ik weet zeker dat de helft van de "gewone" crossliefhebbers hun botten nog niet zouden aangetrokken hebben als ze zagen onder welke omstandigheden dat daar dat bos aangeplant is!
Als op die akker ooit een cross moest georganiseerd zijn, daar had ik willen gaan kijken!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Boudewijn en Fabiola op de cross, wanneer komen Filip en Mathilde...?
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Etienne Dierckx
the legend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 09 Okt 2013, 10:16

Werner Castelyns schreef:Misschien is er naar buiten toe "niets" mee bereikt maar achter de coulissen des te méér!
kan Guy ook niets aan doen.

In iedere geval heeft Muyters toch al de moeite gedaan om tot in Kester te komen en is de zaak uitgezonden op de "Zevende dag", iets waar we een paar jaar geleden alleen nog maar van mochten dromen!

dat is nu net het probleem ... we horen al 15 jaar dat er achter de schermen fantastisch werk wordt geleverd, dat men de mensen die er mee bezig zijn, tijd moet geven ...
en waar staan we na al die tijd .... nergens, integendeel ....

Het feit dat een minister naar Kester komt en het uitgezonden wordt in de 7de dag ... wil nog niet zeggen dat die minister zich ook gaat inzetten voor mx. In de aanloop naar de verkiezingen grijpen die elke kans om aandacht te trekken/stemmen te winnen.

Ik blijf erbij. Het motorcrosswereldje moet zelf eerst iets doen aan het lawaai/overlast ... en dan zal de buitenwereld/politici pas volgen.
0 x

het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Wo 09 Okt 2013, 12:37

@etienne: de minister had als eerste toegezegd om naar Kester te komen. Daarop heeft de 7e dag pas besloten om het item rechtstreeks op prime time uit te zenden.

Wat vooral belangrijk is, is dat onze grote namen weer interesse tonen in de problematiek.
-Eric Geboers is regelmatig in gesprek met kabinetsmedewerkers en DAAR wordt het beleid bepaald.
-Stefan Everts is zich persoonlijk weer gaan bezig houden met Neeroeteren. Zijn bloed begint te koken en een actie is niet veraf.
-Joël Smets is in onderhandeling met het paleis voor een officiële huldiging van het team MXoN wat weer TV coverage oplevert. Verder zou hij 1 van de gasten zijn in "Ornelis en Rogiers geven een vat in een studentenstad" vrijdag nacht maar de show is afgelast door de begrafenis van de neergestoken student.

Wat Sven Nijs betreft: ik beschouw hem als 1 der meest communicatieve topsporters, te vergelijken met Joël Smets bvb. Een interview na een wedstrijd is iets waar je naar luistert want het is gewoon een wedstrijdverslag in geuren en kleuren. Niet dat voorgekauwde ex USA gezever van GP-piloten (it was a tough track, difficult race, blabla, blabla.
0 x

Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ

Berichtdoor Paul Verdonschot Wo 09 Okt 2013, 13:13

Guy Dick schreef:@geert: Ik vind veldrijden maar een ordinaire pensenkermis, aan mij niet besteed.
Nys is nu eenmaal het uithangbord. Als de 2 MX-wedstrijden in de onderhandelingen opgenomen waren had hij hier best steun aan kunnen geven (zijn zoontje heeft in ieder geval een KTM).
Wat de werkgroep conkreet al heeft opgeleverd is de samenwerking met Motor Cycle Council.
Wat het bos al conkreet heeft opgeleverd is minister Muyters in Kester (op de MXoN - voor het bos / vééél meer volk dus veel meer stemmen te rapen - is hij niet op komen dagen).
Het heeft ook al 1 ding opgeleverd maar dat is niet aan mij om dat wereldkundig te maken zolang het niet in het staatsblad gestaan heeft.

Alle grote namen ,zitten wel elke week op die pensenkermis guy ;)
0 x

paladin
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Leon Van Gestel Wo 09 Okt 2013, 13:18

Geluid, versie elvendertig: zet een enduro demper op de motor.Porbleem opgelost.
0 x

Wa
Walter Vantilt 2
125cc junior EK
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Walter Vantilt 2 Wo 09 Okt 2013, 14:27

De grote boosdoener van al dat gedoe tegen het crosswereltje, zijn die paljassen van groen! Die denken dat een stuk grond enkel aan hun besteed moet zijn, om er te wandelen en te ontspannen, na een zware week op een bureeltje. Zitten ze in hun tuin, en de kleine gasten van daarnaast spelen met wat lawaai, dan is het al genoeg voor die groen ratten, om de flikken te bellen, om hun beklag te doen! Ze zijn zo groen...dat ze dan ook te poot naar de winkel gaan, of naar hun werk, of met de tram naar familie, of wat dan ook. Maar nee, ook zij, nemen de auto. Zij, die op alles en iedereen liggen te kreften!.Eenmaal per jaar een cross, en ze memmen! Mijn vader heeft nog op de citadel gereden in de jaren stillekes. De bomen staan er nog! Ze zijn niet omgevallen, omdat er cross was. Die groen apen, zijn maar halve apen... Ze worden groen, omdat ze dan hun egoiistisch wereldje kunnen waarmaken, met de steun van een paar van die andere clowns. En, dààr word naar geluisterd! Wij zouden nog mogen smeken...zij hoeven maar te eisen, en ze krijgen gehoor. Maar, gans dat wereldje dat zich zogezegd ontfermt over het sportgebeuren in Belgie, daar zie of hoor je niet veel van! Vaste parcours? Waar? Wanneer?
Vroeger zaten wij in het judogebeuren. Heeft men daar ooit een minister van sport aangesteld die ooit zelf ECHT aan sport heeft gedaan? Jean-Marie Dedecker, Robert Vandewalle enz... Nee, maar wel den bleiter van Anciaux!!!!
Idem in het wereldje van de cross; Belgie wint de grote prijs der naties. Belgie heeft tal van wereldkampioenen gehad in deze sport. Maar niets word er voor deze sport gedaan! Niets de kloten!!! Als er ééne rotte appel van ne groene in uw boomgaard loopt, roeit dan al uw appels maar weg!! salut!
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Wo 09 Okt 2013, 15:59

@paul; als je in Frankrijk over 1 van die "grote namen" spreekt zal 99% u met grote vraagtekens in de ogen aankijken... Als je Cairoli vernoemt is dat 75%.
0 x

Etienne Dierckx
the legend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 09 Okt 2013, 18:22

maar we hebben geen parcours in Frankrijk nodig, wel in Vlaanderen ...

Nu mag je nog 100 keer zeggen dat het de schuld is van "de groen" .... het mx-wereldje moet eerst bij zichzelf te rade gaan en er voor zorgen dat ze u niet kunnen wegjagen.
Zie dus de laatste post van Leon ...
0 x

Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Berichtdoor Petrus De Winter Wo 09 Okt 2013, 20:17

Allee mannen , waarom zijde gelle niet content , er is 8000 hectare bos bijgekomen .
Straks kunnen we zoals in Nederland gaan crossen in een bos , daar zijn toch een hoop trainings ( en andere vaste omlopen die in een bos liggen ) .
Maar dat gaat daar ook niet blijven duren als ze het geluid niet naar meer gangbare normen brengen .
In Genk is men zo streng op het geluid !!!!! als het daar cross is heb ik daar nog niet veel van gemerkt .
0 x

Ju
Jurgen Mattheus
125cc junior EK
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Berichtdoor Jurgen Mattheus Vr 11 Okt 2013, 13:13

VLM, waarom mengen jullie zich niet in het debat!!!!!!!???????? Het zou een mooi gebaar zijn naar jullie leden toe!!!!!!
0 x

Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Vr 11 Okt 2013, 17:24

Jurgen, goei vraag! ;)
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ

Berichtdoor Paul Verdonschot Za 12 Okt 2013, 20:14

Beste sportvrienden gisteren weer eens een staaltje meegemaakt van laksheid of no intrest. De populaire en welbekende motorsite
MXM mXmag.be vierde gisterer hun 5 jarig bestaan in NAMEN, kosten nog moeite gespaard op een boot en alles was af Oude corifeen,zoals
ikzelf en JEAN CLODE LAQUET en ex sidecar Bert Peusens waren aanwezig.Slechts een piloot van de huidige generatie was aanwezig met name Jens Getteman.Alle Belgishe mx toppers waren uitgenodigd,slechts enkelen hadden zich afgemeld.En jullie weten dat!
Wij beseffen het allemaal hoe moeilijk het is in de motorcross dus moeten wij ook elke gelegenheid nemen om onze sport positief in de media te brengen.

Met Sportieve Groeten.
Harry Everts

En dan maar klagen dat de politiek er niets voor doet :roll:
0 x

paladin
Etienne Dierckx
the legend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 14 Okt 2013, 10:51

dat is dus zoals op de cross zelf .... zonder startgeld komen die mannen ni :lol:
0 x

Terug naar “mx amateur”