veldrijders inbeeld

alle dingen die nix te maken hebben met mx kan je hier kwijt
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Ludo Marissen Do 17 Okt 2013, 12:38

Proficiat,heel knap van Laura en zeker positief voor haar verdere ontwikkeling.Ik zal haar dit jaar meermalen zien rijden als ze de Bpost trofee rijd.Dan hebben we er weer eentje bij om voor te supporteren.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 20 Okt 2013, 20:35

Zo vandaag stond de werelbeker op het programma in valkenburg .Een heel mooi maar zeer lastig parkoers ,en zeer technisch .Er stonden 46 dames aan de start laura stond op de laatste startrij !! Ze heeft een hele mooie wedstrijd gereden ,vooral technisch zit ze heel goed ,alleen ze heeft nog niet de grote motor om mee te gaan bergop .Ze is als 27ste gefinist .En derde jongere en al 4 de belgische !!

Afbeelding

Meteen na de aankomst ,een welgemeende schouderklop ,van de bondscoach rudi de bie .Daarna was de vermoeidheid meteen verdwenen ;)
Laatst gewijzigd door Paul Verdonschot op Zo 20 Okt 2013, 22:12, 8 keer totaal gewijzigd.
0 x


paladin
Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Schroyen Pierre Zo 20 Okt 2013, 20:41

Paul Verdonschot schreef:Zo vandaag stond de werelbeker op het programma in valkenburg .Een heel mooi maar zeer lastig parkoers ,en zeer technis .Er stonden 46 dames aan de start laura stond op de laatste startrij !! Ze heeft een hele mooie wedstrijd gereden ,vooral technisch zit ze heel goed ,alleen ze heeft nog niet de grote motor om mee te gaan bergop .Ze is als 27ste gefinist .En derde jongere en al 4 de belgische !!

Mooi van Laura,de grote motor zal zeker nog wel komen Paul,wens jullie nog veel succes
0 x


Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Ludo Marissen Ma 21 Okt 2013, 12:22

Heel knap.Gaat nog ver geraken denk ik.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 28 Okt 2013, 08:48

Gisteren stond de supperprestige van ruddervoorde op het programma !!!Met een 40 tal dames doken ze het veld in .Laura kwam de eerste ronde als 16 voorbij de post .Het parkoers lag er ondanks de regen nog mooi bij .Er werd meteen flink getrapt in de voorste gelederen !!In ronde twee kwam ze als 14 door ,in een groepje van een 6 tal dames ,hier moest ze dringend voorbij ,want de kloof met de dames voor haar werd te groot .Eenmaal voorbij dit groepje reed ze vlot naar plaats 10 .Dan zag ze in de verte trainingsmaatje yara rijden ,en heb je toch een punt om je op te focussen . Ze reed tot op een 5 tal seconden naar plaats negen ,maar maakte dan op een ronde twee slippers !!!Toen was ook het vatje een beetje af ,en hebben we haar toegeroepen om gewoon deze plaats te verdedigen ,zonder risico's .Ondanks haar verkoudheid van afgelopen weekend (valkenburg ,hier had ze niet zoveel last van ,maar toch ) kan ze heel tevreden terug blikken op een super wedstrijd ,als je ziet waar ze als junioren eindigt ,tussen welke kleppers .Tweede dame jeugd achter Yara Kastelijn ,dan weet je dat je goed bezig bent ,want dit is een supertalentje uit nederland !!Zo wat ook wederom belangrijk was/is zijn de 10 uci punten ,die ze vandaag weer heeft behaald ,dit voor de starts in de volgende wedstrijden .Meteen na de start werd ze opgevangen door Patrick de Laat,en kreeg ze de nodige verzorging ,toppie .Ook wist rudi de bie (bondscoach ) ons goed nieuws te melden ,maar hierover later meer op de dag meer .Nu op naar volgend weekend naar ............
Afbeelding
0 x


paladin
Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Ma 28 Okt 2013, 09:13

Knap Paul.

By the way... Ex motocrosser en forumlid Jan Denuwelaere haakt zijne fiets aan de kapstok na de koppenberg.. Is de passie voor het veldrijden verloren.
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Gi
Gino Goovaerts
ama lites national champ
Berichten: 480
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 18:35
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Gino Goovaerts Ma 28 Okt 2013, 12:37

rijden de dames op de koppenberg ook? en laura?
0 x


i am dogger
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 28 Okt 2013, 19:46

De Sporttechnische Commissie bevestigde vandaag de door bondscoach Rudy De Bie geselecteerde renners om deel te nemen aan de Europese Kampioenschappen Cyclocross, die zullen plaatsvinden op zondag 3 november 2013 in Mladá Boleslav (Tsjechië):
Opvallend is de aanwezigheid van Laura Verdonschot (foto) die na haar knappe prestatie in Valkenburg mee mag naar Tsjechië. Zij zal er aantreden in het EK voor meisjes jeugd.

Dames Jeugd (17-22 jaar):
Laura VERDONSCHOT
Laatst gewijzigd door Paul Verdonschot op Di 29 Okt 2013, 06:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


paladin
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 28 Okt 2013, 19:47

@ Gino ,nee geen koppenberg nu ;)
0 x


paladin
Gi
Gino Goovaerts
ama lites national champ
Berichten: 480
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 18:35
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Gino Goovaerts Ma 28 Okt 2013, 20:51

dedju kan ik ze nog ni zien rijden
0 x


i am dogger
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 29 Okt 2013, 12:54

0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 03 Nov 2013, 15:39

0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 04 Nov 2013, 10:51

0 x


paladin
Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Schroyen Pierre Ma 04 Nov 2013, 20:41

Paul Verdonschot schreef:http://www.cyclo-cross.info/cyclocross/2013/11/04/video-verdonschot-nog-tijd-om-door-te-groeien/


http://www.cyclo-cross.info/cyclocross/ ... slaagd-ek/

Super,proficiat aan Laura en familie
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 17 Nov 2013, 08:49

Gisteren waren we te gast in hasselt .Een thuiswedstrijd !!! Nee toch niet maar wel heel veel supporters langs de kant .Ook gisteren hadden we het eetfestijn tvv jelle&laura .Hiervoor willen we vooral de medewerkers bedanken en vooral de 645 eters .Hartelijk bedankt . Dan de wedstrijd .Aangekomen in hasselt meteen een bezoekje gekregen van de bondscoach met goed nieuws voor volgende week .Dan even het parkoers verkend ,en bij het terugkomen werd laura gevolgd door tv limburg voor en na de wedstrijd .Na de nodige voorbereidingen en interviews afgelegd te hebben ,gingen er 33 dames van start .Voor de eerste maal ging ze gelijk mee met de eerste groep ,de eerste doortocht voorbij de post kwam ze als 11 door .Bij de passage aan de rechterzijde vd post komt ze vast te zitten tegen een paal ,hierdoor verliest ze drie plaatsen !!Maar ze gaat gelijk in de aanval ,en neemt plaats 11 terug in .In de zandbak rijd laura er ineens door en hierdoor kan ze een kloof slaan op twee achtervolgers . Ze rijdt een meer dan behoorlijk wedstrijd ,we roepen haar toe dat ze gewoon tempo moet blijven rijden omdat er geen gevaar meer inzit dat de eerste achtervolgster haar nog kon remonteren. Bij de laatste passage aan de post is alles gebleven zoals het was ,en plaats 11 is binnen en 1ste juniore .Meteen na de wedstrijd wederom een interviewke geven ,wassen en zo snel als het kon naar lommel ,om de mensen te gaan helpen ,die al de hele dag in de weer waren .Doordat zusje melissa hard aan het werken was op de eetdag ,geen foto's van vandaag Ook willen we trainingsmaatje Yara Kastelijn een spoedig herstel toewensen

http://www.tvl.be/nl/sport/recente-afle ... okRfHDryPA
0 x


paladin
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Ludo Marissen Ma 18 Nov 2013, 12:26

Knap werk,dit meisje komt er wel.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 18 Nov 2013, 18:39

0 x


paladin
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Za 23 Nov 2013, 22:26

Vandaag waren we te gast in de duinen van koksijde .Met 39 dames doken ze het veld in ,en bij de eerste doortocht aan de post kwam laura als 28ste !! door . Sommige dames die enkele rijen voor haar stonden reden meer al meer dan 20sec voor haar op !!Maar in ronde twee kwam ze al als 19 de door .Bang dat we waren voor de terugslag ,riepen we haar toe om haar tempo te minderen .Maar ze bleef gewoon haar tempo behouden ,ook de loopstroken waren super ,en een voor een peuzelde ze haar voorgangers op ,waarvan wij dachten na de start ,van die gaat ze nooit meer kunnen voorbijgaan !! In de laatste ronde kwam ze nog tot op een 8 tal seconden van de europese kampioene .Maar in de laatste meters komt ze nog ten val ,doordat ze verblind werd door het zonlicht .Toen was het nog alle hens aan dek om plaats 15 te verdedigen .Zo een hele mooie sterke wedstrijd in dit deelnemersveld !!En vooral een super wedstrijd ,gewoon vanaf ronde 1 het goeie ritme !! Ook na de race was ze nog redelijk fris .Meteen de nodige felicitaties van enkele bekende sporters ;). Alweer een hele ervaring rijker ,en bij de opwarming enkele rondes samen met SC rondgereden ,en de nodige richtlijnen gegeven bedankt hiervoor ;).Nu op naar de volgende :)
Afbeelding
0 x


paladin
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Vr 29 Nov 2013, 17:08

Wanneer is de volgende Paul? Staat er ook een weekend rust op het programma zoals de toppers.

Zaterdag staat aan het Zilvermeer in Mol de Boonen&friends-veldrit op het programma,ik lees daar bij de kampioenenrace de namen van MX-ers Kevin Strijbos,Ken De Dycker en bondscoach Joël Smets die aantreden voor het goede doel.
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Zo 01 Dec 2013, 16:20

Boonen&friends: Ken De Dycker werd knap 3e in de kampioenenrace,waar ex-veldrijder Arne Daelmans won en die had er nog een serieus tempo opzitten! Joël Smets ging ook nog vlot rond ondanks een gehavende knie.
Spektakel werd geleverd door Jeroen'te straffe kost'Meus en zangeres Zohra! :)

Bij de elite-wegrenners stond Kevin Strijbos aan de start,...en Ken De Dycker opnieuw!
Overwinning was voor wervelwind Zdenek Stybar voor een knappe Maarten Wijnants.

Ik vond de publieke opkomst niet zo groot maar vooral blijkbaar de VIP-tent zorgde voor een opbrengst van 137.000 euro voor het goede doel!
0 x


Terug naar “non mx talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden · Registreer