Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaar"

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaar"

Berichtdoor Guy Dick Za 16 Nov 2013, 12:54

Dat Ken de Dycker, Jeremy van Horebeek of Clément Desalle niet bij de laatste 3 genomineerden voor de titel "Sportman van het Jaar" zitten is ergens nog logisch. Philippe Gilbert is tenslotte wereldkampioen. Je kan wel vraagtekens zetten waarom Tom Boonen en Hans van Alphen de voorkeur kregen op Sven Nijs, die tenslotte ook wereldkampioen werd.

Maar bij "Ploeg van het Jaar" en "Coach van het Jaar" is het huilen met de pet op: de "Red Knights" en bondscoach Joël Smets staan niet bij de laatste 3 terwijl zij de enige zijn die een wereldtitel in de wacht sleepten...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Oud Turnhout

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Dirk Van De Perre Za 16 Nov 2013, 14:45

Hier blijkt nogmaals maar eens dat ze hier in Belgie maar 2 sporten kennen fucking voetbal en wielrennen :evil: :evil:
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Fons Van Loon Za 16 Nov 2013, 15:12

Gilbert wereldkampioen?Dees jaar toch nie zalle,heel dit referendum is gebaseerd op persoonlijke voorkeuren en niet op objectiviteit! Zowel Boonen als Gilbert hebben niks gedaan dees jaar en Van Alphen is bijna heel het jaar gekwetst geweest! En wat Nijs betreft veldrijden is en blijft Vlaamse folklore nie meer en nie minder! Desalle, De Dijker horen gewoon op die lijst te staan maar het geeft wel aan van welk niveau de belgische sportjournalistengilde is!
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Fons Van Loon Za 16 Nov 2013, 15:41

G Dick: Volgens mij zit gij nog in 2012 dus mijn reactie is grotendeels naast de kwestie ,Nijs,Van Lierde en Swings zijn genomineerd En met een Van Lierde Of Swings kan ik wel leven als Sportman vh jaar ,maar De Red Knights horen gewoon genomineerd te zijn!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Guy Dick Za 16 Nov 2013, 16:43

Ja, idd. Verkeerd artikel gelezen...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 17 Nov 2013, 09:31

dit kon je haast met zekerheid zeggen dat er een hockey- en een volleybalteam gingen bijzitten.ze worden gehypet tot en met! Hockey blijkt plots een wereldsport te zijn..
zij leverden ook goeie prestaties, maar dat geeft niet het recht om de prestatie van de motorcrossers te negeren.

Dit is gewoon het gevolg van de journalistiek die de motorcross doodzwijgt..en van het feit dat we geen wereldkampioen hebben.en laten we wel wezen..als onze beste piloot van de laatste jaren,Desalle, onze sport moet verkopen in de media..tja..zijn journalistieke waarde is een drama..zelfs Kevin Pauwels komt beter over,ze vinden het tenminste nog sympathiek dat hij zo verlegen is.. het zal onmogelijk zijn de status die we hadden in Belgie terug op te bouwen.
Een lot dat ook de veldritsport te wachten staat als Nijs en Albert verdwijnen.
Sven Nijs is op alle gebied top,in het veld,in de media en al wat er bijkomt.nog meer dan Everts dat voor de motorcross was..ook Smets en Bervoets werden gewaardeerd in de media,ze leverden prestaties en waren mondig..het zijn de laatste 3 crossers die de meesten kennen.
mijn collega's op het werk kunnen geen 3 namen van een motorcrosser op noemen hoor.laat staan 1...
Het laatste nieuws heeft de pretentie zichzelf de sportkrant bij uitstek te noemen,wel de berichtgeving over motorcross daar is zo goed als onbestaande.een gp krijgt met wat geluk 10 lijntjes ergens verscholen aan de zijkant van de pagina. dat Belgie de motorcross der naties gewonnen heeft is wellicht het merendeel van de mensen ontgaan.

dat we niet genomineerd zijn ligt wellicht voor een deel bij onszelf..maar het blijft
EEN REGELRECHTE SCHANDE!!!
als je in deze aartsmoeilijke sport,in de omstandigheden die wij nu hebben in Belgie de rest van de wereld klopt dan is dat een hele grote prestatie!

gelukkig hebben we volgend jaar een Belgische wereldkampioen in mx1.. :)

de enige manier om nu aandacht te krijgen is dat de 4 heren in kostuum naar de prijsuitreiking gaan en op het gepaste moment naar het podium stappen..
ik ben Clement Desalle,ik ben Ken De Dijcker,ik ben Jeremy Van Horebeek..en ik ben Joel Smets..en wij werden wereldkampioen motorcross!
bedankt voor jullie aandacht en appreciatie daarvoor..en opnieuw wegwandelen. :)
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Mark Dejonghe Zo 17 Nov 2013, 14:09

Steve , volledig mee eens , den enigen is voor mij Van Horebeek , daar is geen negatiefs over te zeggen , KDD rijd goed op de BK's maar daarrond is af en toe een uitschuiver die nie met top sporter te maken heeft en Desalle een gans jaar nergens te zien in Belgie.Wa moeten de gazetten schrijven dan...
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Zo 17 Nov 2013, 19:13

Ik vraag me af wie van het MXON team in de zaal zal zitten in Lint... Want je kunt het allemaal schandalig noemen maar, ach ja laat maar we hebben het hier al honderdmaal besproken.
0 x


Jo
John Van Den Eede
80cc pilot
Berichten: 30
Lid geworden op: Vr 30 Okt 2009, 14:12
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor John Van Den Eede Zo 17 Nov 2013, 20:32

Misschien moet BMB zelf eens proberen om op het einde van het jaar een mooi gala op te zetten om zijn kampioenen, wereldkampioenen, ... te vieren/eren.

Ze filmen zelf (of laten dat doen) het event en proberen dit dan aan de zenders door te geven, who knows?
Zelf alle grote nieuwszenders, kranten, magazines, websites, ... een uitnodiging sturen.

De winterperiode is in België de meest kalme qua sportaanbod, dus meeste kans om eens iets anders op de buis te krijgen.
0 x


Gi
Gilles Van Belle
european champ mx2
Berichten: 211
Lid geworden op: Do 25 Jul 2013, 10:13
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Gilles Van Belle Zo 17 Nov 2013, 21:45

En wie gaat dat evenement betalen??? Denk dat de BMB daar niet happig op zal zijn.. Er is zo al geen geld om voldoende wedstrijden te organiseren, laat staan voor een klein gala van 2x niks..

Zou een leuk initiatief zijn, maar ik zie het niet gebeuren
0 x


Jo
John Van Den Eede
80cc pilot
Berichten: 30
Lid geworden op: Vr 30 Okt 2009, 14:12
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor John Van Den Eede Ma 18 Nov 2013, 12:11

En waarom niet? Op een bepaald moment moet je het heft zelf in handen nemen.

Als je ziet hoeveel kleine sporten (tafeltennis, badminton, ...) er zelf (ZELF) live streams aanbieden van hun sporten om toch maar gezien te worden, waarom kan BMB ook zoiets niet proberen.
VLM doet begot schuchtere pogingen, maar ze doen het!

Gewoon niets doen gaat de publiciteit/media-aandacht ook niet lokken naar MX.
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 24 Nov 2013, 11:44

Vrijdag zowat het grootste mx artikel van het jaar in de GVA over KDD ,niet over zijn derde plaats in het WK niet over zijn nationale titel ook niet over de overwinning in de mxdn, neen daar heeft men nauwelijks iets over kunnen lezen! Ken is aan het VOETBALLEN dat is wel een fatsoenlijk artikel waard!
0 x


Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Bart Jacobs Zo 24 Nov 2013, 22:33

Inderdaad, Fons. Blijkbaar is een matchke meespelen bij de reserven van een 4e provincialer interessanter dan internationale successen in de MX.
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Fred Degret Di 26 Nov 2013, 19:01

Er wordt veel te weinig gevochten onder de supporters tijdens de wedstrijden , er moeten maar een tweetal politiemannen komen patrouilleren per wedstrijddag , er is geen politie begeleiding nodig naar het parcour , er worden geen winkelruiten aan diggelen geslagen of vandalisme onderweg...blijkbaar heb je zo'n mentaliteit nodig om iets "populair" te maken en zo'n vandalen streken worden dan blijkbaar min of meer gedoogd onder het mom van "populaire sport"..kassa kassa dat is wat telt ook bij de zenders heb het ooit eens als bevestiging gekregen op een mail van sporza of vrt weet het niet juist meer.
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Mark Dejonghe Di 26 Nov 2013, 20:25

Vind ik normaal..
0 x


Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Di 26 Nov 2013, 23:01

het is inderdaad niet normaal dat er geen nominatie is maar ik heb toch 2 bedenkingen hierbij...

1 : wat betekend een succes nog in een sport die in zijn reglementen zet dat maximaal de 30 beste rijders ter wereld mogen meedoen en vervolgens met moeite 20 man aan de start krijgt.. Dat het wk een lachtertje aan het worden is, is niet enkel hier duidelijk maar ook bij de journalisten...

2 : hier en op facebook zie ik iedereen roepen wat een schande het is dat motocross genegeerd word maar initiatieven om de sport bekender te maken zie ik dan weer niet verschijnen, laat staan uitgevoerd worden..

Deze sport is aan het doodbloeden in België en dit is niets nieuws.. er zijn onvoldoende trainingsomlopen, onvoldoende interesse van bedrijven, onvoldoende mondige atleten of teams in een circus.. F1 is ook een circus maar wel 1 dat opvalt, waarbij de sporters van zich doen spreken, PR dingen doen e.d.

Ik herinner mij nog bepaalde GP toppers (namen noem ik nooit) die een BK weigerde omdat ze niet het risico wilde nemen om een blessure op te lopen.. Niet bepaald PR voor de sport als de paar namen die jan met de pet kent niet komen opdagen ook al staan ze op de affiche..

AL deze kleine dingen maken 1 grote sneeuwbal en zullen langzaam maar zeker er mee voor zorgen dat niet het veldrijden maar de motocross een volkssport word en afglijd naar : " ge kent da wel die raar kwieten die met hun moto's over de wei rijden.. "

(btw sorry voor enige schrijffouten, ik was nooit de sterkste in dt toestanden e.d. :) )
0 x


585photo :
www.585photo.be
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Leon Van Gestel Wo 27 Nov 2013, 11:44

Het is schandalig dat de motorsport zo stiefmoederlijk wordt behandeld in Vlaanderen.
Akkoord.

Het ligt aan "de pers".
Gedeeltelijk akkoord.

Er zijn heel wat nieuwe media die heel veel aandacht besteden aan de motorcross. Ik noem in België de voornaamste: mxmag.be, mxworld.be time4mx.
Drukwerken zoals Motorgazet zijn zeer uitzonderlijk, en daarnaast zijn er blijkbaar ook magazines die zijdelings aandacht besteden aan motorcross.

Maar de nieuwe media (meestal freelance) en de gedrukte publicaties zijn voor de "incrowd", mensen die altijd opzoek zullen gaan naar nieuws over de motorcross.

Maar in de mainstream aan nieuwsaanbod vindt je kwasi niks terug van motorcross.

En waarom niet?

Omdat geen enkele Vlaamse krant nog een redacteur heeft voor motorcross.
Geen enkele!
Nul!
Nada!

Vroeger had je Danny Cools (GVA), Richard Wirix (Nieuwsblad), Ferre Beyens (HLN), de Professor (De Morgen), Marel Sarazijn (Het Volk - vader van Thierry), en ook het Belang zal wel iemand om motorcross hebben gehad.
Aanvankelijk bezochten ze de GP's, eerst individueel en later via een "pool".

Ze zijn echter nooit vervangen.

Hier en daar zijn er regionale medewerkers - zoals ik - die af en toe wat ruimte krijgen, maar nooit nationaal de krant halen.

Belgische GP's en de MXDN, zijn nauwelijks goed voor een randvermelding.

Waarom?

Ik weet het niet.

Ik gun elke sport/atleet succes en aandacht, dat staat buiten kijf.

Maar ik vindt het schrijnend dat "Boonen & Friends" een volle pagina krijgt in een nationaal dagblad. Terwijl je van "Everts & Friends" nauwelijks wat merkt. Beiden steunen met pakken geld enkele goede doelen.

En dan spreek ik over evenementen met een beperkte sportieve, maar wel relevante maatschappelijke waarde.

Terwijl het sportieve zeker zou mogen primeren, zonder te kort te doen aan de rest.

De oplossing voor de dagbladen: het volstaat als elke krant iemand op motorcross zet om de GP en de nationale topcrossen te verslaan. Zeker nu de GP's vanop TV gevolgd kunnen worden en het niet al te moeilijk is om via GSM de rijders achteraf te benaderen voor een beschouwing.

Maar ja, hoeveel kranten zijn er nog.....

Voor TV heb ik geen oplossing. Ik weet wel dat de beelden via Youthstream vrij voordelig ter beschikking van de zenders worden gesteld. Het verwondert me dat de nationale omroepen dit negeren. Ze hebben vaste budgetten voor commentatoren. Dergelijke programma's zuitzenden, desnoods buiten prime-time kost hen peanuts.

Niche-zenders moeten hun kosten recupereren.
Dat zijn geen miljoenen euro's, ik spreek over enkele duizenden.
En toch bleef het bij lovenswaardige pogingen.
Exqi deed het goed, maar de zender verdween omwille van andere problemen.
Vorig jaar heb ik een poos onderhandeld met een andere zender.
Maar dat liep op niets uit.

Zolang we niet op TV en de klassieke media komen met sportieve uitschieters (en niet met protestacties, geweigerde omlopen, protesterende buren)zal de media-aandacht nog dalen.

Helaas....
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Eddie Boot Wo 27 Nov 2013, 13:45

het is denk ik in veel landen het zelfde , nu we in nederland een topper hebben word er weer een stukje verslag geschreven over de gp,s in enkele grote kranten , voorheen las je niets. de landen (ik heb het nu vooral over nederland ) worden te vol , overbevolkt en daardoor minder ruimte en meer zeikers die overal last van hebben . dus moeten sporten waarbij ook maar iets meer geluid gemaakt wordt dan standaard is al gauw het onderspit delven . en de mensen hebben het zelf ook allemaal veel te druk ,met hobby en sport , vroeger was er niet veel en toen was je al blij als je naar een cross wedstrijd kon. het tij zal niet meer keren volgens mij en we zullen het er mee moeten doen
0 x


supporting mark boot
Ba
Bart De Backer
125cc junior EK
Berichten: 74
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 09:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Bart De Backer Di 24 Dec 2013, 10:30

Joepie, omdat onze rode duivels "gekwalificeerd" zijn voor een WK zijn ze de meest verdienstelijke ploeg van het land , joepie de poepie, gelukkig waren er ook nog ploegen wereldkampioen.
SCHANDALIG, heel België moest verlegen worden, ik vind het alleen heel spijtig dat er niet op gereageerd wordt door de pers op deze oneerlijke uitreiking van de prijs
Aan alle reporters, doe nog een inspanning als goede daad dit jaar.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Red Knights niet genomineerd voor "Sportteam van het Jaa

Berichtdoor Guy Dick Di 24 Dec 2013, 17:15

Alle Belgische kranten samen hadden 1 (!!!!!!) journalist op de MXoN in Lommel vorig jaar (Jurgen Schrooten).
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

Aanmelden · Registreer